روابط عمومی

تحقیق بررسی و تحليل محتواي مقالات سياسي دو روزنامه کيهان و سلام

دانلود تحقیق با موضوع بررسی و تحليل محتواي مقالات سياسي دو روزنامه کيهان و سلام،
در قالب word و در  208 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول:
كليات و مقدمات

فصل دوم:
مرور متون مطالعاتي

فصل سوم:
روش تحقیق

فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل داده‌ها


بخشی از متن تحقیق:
طرح موضوع:
دنياي امروزي به ارتباطات مستمر يا کنش متقابل ميان مردمي که بسيار جدا از يکديگرند، وابسته است. در قرن بيستم حمل و نقل سريع و ارتباط الکترونيکي انتشار جهاني اطلاعات را بسيار شدت بخشيده‌اند، باورها و نگرش و اطلاعات انسان‌ها در دنياي امروز برگرفته از رسانه‌هاست. در بين رسانه‌ها، مطبوعات در جامعه از نقش حساس‌تري برخوردارند، و به عنوان تعديل کننده زندگي اجتماعي نقش ضروري و انکار ناپذيري دارد و بيش از عوامل ديگر قادر است در تهذيب تمايلات و استحکام پيوندهاي افراد يا جامعه خود يا جوامع بين المللي موثر واقع شود. به خصوص در کشور ما که کار مطبوعاتي يک کار سياسي است و اشخاص که در عرصه هاي سياسي، اقتصادي، و اجتماعي فعاليت مي‌کنند، به نوعي در کانون روابط و رفتارهاي سياسي دست و پنجه نرم مي‌کنند، حتي آن عده از افراد مطبوعاتي که صرفا درقلمروهاي فرهنگي، هنري و حتي علمي قلم مي‌زنند و ممکن است تصور کنند کارشان غيرسياسي است، بعضا به طور مستقيم و يا غيرمستقيم به عنوان يک مطبوعات از خود عمل سياسي بروز مي دهند يا تحت تاثير عمل سياسي قرار مي‌گيرند. کار مطبوعاتي از جنس فکر و اگاهي است و به همين دليل ارزش‌گذاري و ارزيابي آن با پيچيدگي‌هاي فراواني آميخته است. اين ارزيابي و سنجش در جامعه از سوي افکار عمومي، مراجع قضائي و قانوني و منابع قدرت سياسي صورت مي‌گيرد.

در اين تحقيق سعي شده با استفاده از روش تحليل محتوا براي ارزيابي و سنجش عملکرد دو روزنامه سلام و کيهان در سال 1377، و جهت گيري آن‌ها در ارتباط با مسائل مختلف از جمله، انتخاب رئيس جمهور جديد، و شيوه اعمال و خط مشي او، و ايجاد ارتباط با بيگانگان، و پرونده قتل‌هاي زنجيره‌اي و ايجاد رعب و وحشت، و پرونده ها مربوط به عملکرد مطبوعات، چه موضعي داشته و …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسی و تحليل محتواي مقالات سياسي دو روزنامه کيهان و سلام”

روابط عمومی

تحقیق جستاری کوتاه در روابط عمومی

دانلود تحقیق با موضوع جستاری کوتاه در روابط عمومی،
در قالب word و در 64 صفحه، قابل ویرایش.، شامل:

مقدمه
تعريف روابط عمومي
تاريخچه روابط عمومي در ايران
نقش و كاربرد روابط عمومي
سازمان و تشكيلات روابط عمومي در سازمان هاي كوچك و بزرگ
واحدهاي گوناگون روابط عمومي
وسايل و ابزار مورداستفاده در روابط عمومي
مديريت و پرسنل روابط عمومي
تاريخچه روابط عمومي در سازمان صداوسيما
و …


بخشی از متن تحقیق:
مطالعه تاريخ روابط عمومي در دنيا، حاكي از آن است كه در هر مقطع تاريخي، بر يكي از عناصر تشكيل‌دهنده جوهرة روابط عمومي تاكيد شده است.

هنر روابط عمومي در واقع به دوران پيشين از تاريخ روابط عمومي بر مي‌گردد كه از 5000 سال پيش از ميلاد مسيح تا اندكي پس از جنگ جهاني اول را در بر مي‌گيرد.

تكنيك‌هاي روابط عمومي از زماني آغاز مي‌شود كه تحولات عظيمي در زمينه تكنولوژي و علم انسان رخ مي‌دهد. در فاصله جنگ جهاني اول و دوم پيچيدگي اوضاع جامعه اقتضا مي‌كند كه وارد دوران تكنيك‌ها شويم و روابط عمومي فني در صحنه مديريت نوين چهره مي‌نمايد …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق جستاری کوتاه در روابط عمومی”

روابط عمومی

تحقیق نظريه هاي ارتباط جمعی

دانلود تحقیق با موضوع نظريه هاي ارتباط جمعی،
در قالب word و در 89 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول:
مقدمه
اهميت و نقش نظريه در علم
مفهوم‌سازي
شكل‌گيري نظريه‌ها
سير مطالعات ارتباطي
دو رويكرد در مطالعات ارتباطي
پيشگامان مطالعات ارتباطي
الف) نظريه‌هاي ارتباط با مساله روان‌شناسي
ب) نظريه‌هاي ارتباطي با منشاء جامعه‌شناسي
تبليغات سياسي
نظريات سرژچاكوتين
مطالعات و نظريه‌هاي تجربي
هارولد لاسول
پل لازارسفلد

فصل دوم:
الف) نظريه‌هاي تحول تاريخي وسايل ارتباطي
ژان كلوتيه
مارشال مك لوهان
ديويد رايزين
ب) نظريه‌هاي مربوط به تاثير پيام‌هاي ارتباطي
نظريه تزريقي
نظريه استحكام يا تاثير محدود
نظريه استفاده و رضامندي (نيازجويي)
نظريه برجسته‌سازي
نظريه وابستگي مخاطبان
نظريه كاشت

فصل سوم:
الف) انواع نظريه‌ها در مطالعات وسايل ارتباط جمعي
انواع نظريه ارتباطي از ديدگاه دنيس مك كوبيل
ب) نظريه‌هاي علمي- اجتماعي
نظريه‌هاي جايگزين رسانه و جامعه
نظريه سلطه‌جويي در مقابل كثرت‌گرايي
تئوري ميانجي
ج) نظريه انتقادي و رايكال در مطالعات ارتباطي
– ماركسيسم كلاسيك
– نظريه اقتصاد سياسي رسانه
– مطالعات فرهنگي
– مطالعات فرهنگ توده
– مكتب فرانكفورت


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
ارتباط جمعي هم هنر‍‍‌‍، هم مهارت و هم علم است؛ گاهي مهارت است چون فنون اساسي و قابل يادگيري را دربر مي‌گيرد، همچون كار با دوربين تلويزيوني يا ياداشت‌برداري از يك مصاحبه گاهي هنر است به اين معني كه دربرگيرنده خلا پنهاني مثل انتخاب يك عنوان جذاب براي يك خبر يا گزارش.

علم است به اين معني كه مي‌توان از اصول معين قابل اثباتي در كار ارتباط استفاده كرد تا پيام يا هر چيز ديگري با اثربخشي به اهداف از پيش تعيين شده، برسد.

ارتباط جمعي را نمي‌توان چه در بحث تكنولوژي و چه در بحث نظريه در يك يا دو جنبه محدود كرد، زيرا هنر پرسش‌هاي مهمي درباره ارتباط جمعي وجود دارد كه به روش ديگري قابل بررسي نيستند. مگر …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق نظريه هاي ارتباط جمعی”

روابط عمومی

پاورپوینت اخلاق در رسانه های ورزشی

دانلود پاورپوینت با موضوع اخلاق در رسانه های ورزشی،
در قالب ppt و در 28 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تعریف اخلاق
نظریات بنیادین اخلاق و رسانه
مکاتب فلسفی اخلاق در رسانه
رسانه‌ها و اسطوره‌های ورزشی
رابطه اخلاق و قوانین رسانه‌ای
معمای مشکل اخلاقی در رسانه‌های ورزشی
رسانه‌های ورزشی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی
ارزش‌های پیشنهادی برای رسانه‌ها
اصول اخلاقی یونسکو
مسئله و راه حل نهایی حل آن


بخشی از متن پاورپوینت:
تعریف اخلاق:
– حالتی نفسانی است که بدون نیاز به تفکر و تأمل، آدمی را به سمت انجام کار حرکت می‌دهد. (تعریف فیض کاشانی)
– شکوفا شدن همه ابعاد مثبت انسانی در مسیری که رو به هدف اعلای زندگی است. (محمد تقی جعفری، 1364)
– ارزش: مفهومی که از مفید بودن یک حقیقت به وجود می‌آید.
– خوبی: محصول اراده وجدان
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت اخلاق در رسانه های ورزشی”

روابط عمومی

تحقیق تلویزیون و سایر رسانه های خبری

دانلود تحقیق با موضوع تلویزیون و سایر رسانه های خبری،
در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
در نيمه دوم دهة 1950 رسانه هاي اطلاعاتي سمعي- بصري، راديو و تلويزيون- عقب ماندگي شان را نسبت به مجموع تيراژ نشريه هاي روزانه جبران كردند و از آن ها نيز فراتر رفتند. در سال 1957 بيش از 250 ميليون گيرندة راديو و تعداد قابل توجهي گيرندة تلويزيون در جهان، وجود داشت، در حالي كه تيراژ تمامي نشريه هاي روزانه بالغ بر 225 ميليون بود. بيست سال بعد، مجموع گيرنده هاي راديو و تلويزيون به مرز 5/1 بيليون دستگاه رسيد. بر تيراژ مطبوعات نيز افزوده شد. 

براساس گزارش يونسكو، در سال 1964 در سراسر جهان، مجموعاً 328 ميليون شماره نشريه روزانه به چاپ رسيد. اكنون مجموع تيراژ نشريه هاي روزانه، از مرز 400 ميليون شماره فراتر رفته است. در دورة پيشرفت بيش از اندازة راديو، و بعداً تلويزيون، نوع نشريه هاي روزانه و تيراژ آن ها نيز در سراسر دنيا رو به افزايش بود، اما اين افزايش نسبت به ميزان رشد رسانه هاي سمعي- بصري به طور چشميگري كندتر بود …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق تلویزیون و سایر رسانه های خبری”

روابط عمومی

تحقیق علل و پيامدهاي بيكاري جوانان در زمينه هاي فرهنگی و اجتماعی

دانلود تحقیق با موضوع علل و پيامدهاي بيكاري جوانان در زمينه هاي فرهنگی و اجتماعی،
در قالب word و در 43 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

پيش گفتار
مقدمه

بخش اول:   
علوم اجتماعي و مشكل بيكاري جوانان
اهميت موضوع در علوم اجتماعي منطقه اي و نكات كلي آن
مسائل نظري و روش شناسي   
جوانان و پايگاه طبقاتي   
مفهوم بيكاري جوانان   

بخش دوم:   
علل و پيامدهاي اقتصادي- اجتماعي و فرهنگي بيكاري جوانان   
علل بيكاري جوانان   
رشد شديد جمعيت، بحران اقتصادي و تغيير و تحول تكنولوژيكي   
آسيا   
آمريكاي لاتين و حوزه كارائيب   
كشورهاي عربي   
آفريقا   
جدايي بين جهان آموزش و جهان كار   
اروپا   
كشورهاي عربي   
تضاد بين انتظارات و فرصت ها   
عوامل اجتماعي و فرهنگي   
الف : پايگاه اجتماعي جوانان   
ب :‌جزم انديشي ها و قضاوتهاي ارزشي منفي در مورد توانايي جوانان براي كار   
ج: فساد و نظام قيم مآبانه در بازار نيروي كار   
د: نگرش هاي جوانان نسبت به كار   
پيامدهاي فرهنگي- اجتماعي بيكاري جوانان   
فروپاشي فرآيند عادي جامعه پذيري جوانان- حاشيه اي شدن و
اشكال جايگزيني جامعه پذيري   
رويارويی جوانان با خودشان   
از شكست و خودتباهي تا رشد و خلاقيت شخصي   
خانه و خانواده خود شخص: هدفي كه بايد به تأخير بيفتد   
فرار، ترك خانه، رفتن به جاهاي ديگر: مهاجرت   
خرابكاري، بزهكاري- روسپي گري   
پيامدها و عكس العمل هاي ديگر: ادامه تحصيلات، ملحق شدن به ارتش، اشتغال
آزاد و توسعه فرهنگي جايگزين   
توصيه هاي عمومي   
نياز به رهيافتي چند رشته اي   
نياز به رهيافتي تطبيقي   


بخشی از متن تحقیق:

دختران و پسران ايراني به طور متوسط در سنين 11 تا 13 سالگي به بلوغ جنسي مي‌رسند و به طور ميانگين در سنين 26 تا 28 سالگي اكثر آنها متأهل و شاغل مي‌شوند.


اين فاصله سني كه در كشور ما حدوداً 15 سال مي‌باشد، دورة جواني مي‌نامد و از جمله وظايف و مأموريت هاي اساسي خود را شناخت اين مرحله از زندگي نسل جوان مي‌داند.

با عنايت به اين كه تمامي‌قواي زيستي، روحي ، رواني، فكري و عاطفي فرد از دوران بلوغ دچار تغيير و تحولات اساسي گرديده و بر هر يك از تغيير و تحولات نيز قانونمندي خاصي حاكم مي‌باشد ،‌مي‌توان اذعان نمود كه هيچ برنامه ريزي اي براي اين دوران بدون آگاهي نسبت به اين قانونمندي ها مؤثر و كارگشا نخواهد بود …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق علل و پيامدهاي بيكاري جوانان در زمينه هاي فرهنگی و اجتماعی”

روابط عمومی

تحقیق جایگاه مطبوعات در سیاست ملی ارتباطی و رسانه‌ ای

دانلود تحقیق با موضوع جایگاه مطبوعات در سیاست ملی ارتباطی و رسانه‌ ای،
در قالب word و در 8 صفحه، قابل ویرایش.


چکیده تحقیق:
سیاست‌گذاری ملی ارتباطات، نیازمند شناخت نقش و تعیین جایگاه هر یک از رسانه‌ها در سپهر توسعه ملی است. این که ساختار قدرت سیاسی و مجموعه دولتمردان (به مفهوم عام) چه نگرش و در عین حال، چه انتظاراتی نسبت به جایگاه رسانه‌ها، هم به صورت نظام‌مند و هم به شکل مجزا، دارند بر حضور، فعالیت و ایفای نقش رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران تاثیری انکارناپذیر دارد. 

آخرین مطالعه و تحقیق میدانی‌ای که در مورد رابطه اعتماد مردم به رسانه ها با اعتماد آن‌ها به حکومت در سال 1382 در مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها صورت گرفته است، همبستگی بالایی را در این زمینه نشان می‌دهد. به بیان دیگر، تحقیق مذکور نشان می‌دهد که اگر مردم به رسانه‌ها اعتماد داشته باشند، به دولت (به مفهوم عام) نیز اعتماد خواهند داشت و، به عکس، اعتماد مردم به دولت با اعتماد آن‌ها به رسانه‌ها رابطه مستقیم دارد. این امر، البته برای رسانه‌ها و از جمله مطبوعات، وضعیت خوشایندی نیست، زیرا اولاً بیانگر آن است که مردم سرنوشت رسانه‌ها را به سرنوشت دولت پیوند می‌زنند و آن‌ها را جدا از هم نمی‌انگارند و ثانیاً شکاف تاریخی دولت- ملت در ایران عملاً عدم اقبال یا اعتماد آن‌ها را به رسانه‌ها نیز سبب شده است. 

از زاویه‌ای دیگر نیز می‌توان، از دل این تحقیق، واقعیتی تلخ را استخراج کرد: هر چه دولتمردان ما بکوشند مردم را نسبت به رسانه‌ها و از جمله مطبوعات ـ به هر دلیل ـ بدبین سازند عملاً باعث می‌شوند که بلور اعتماد مردم به خود آنها نیز ترک بردارد. سیاست ملی ارتباطات و رسانه‌ها می‌باید اولاً استقلال رسانه‌ها را از دولت به رسمیت بشناسد و آن را تبیین و تضمین کند؛ ثانیاً آزادی و کثرت‌گرایی آن‌ها را بپذیرد؛ و ثالثاً نسبت به رابطه آن‌ها را با توسعة ملی تعریف کند. در این میان، مطبوعات به دلیل نقش و جایگاه تاریخی خود در جهان و ایران، اهمیتی مضاعف دارند.
گزارش حاضر می کوشد تا ضمن بررسی و ارزیاب سرگذشت تاریخی مطبوعات به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین رسانه‌ها، نکات و محورهای اساسی «توسعه مطبوعات» را که باید در سیاست‌گذاری ملی ارتباطات و رسانه‌ها مدنظر قرار گیرند به اختصار ترسیم کند. در عین حال، تاکید بر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که سیاست‌گذاری ملی ارتباطات، پیش و بیش از هر چیز، نیازمند حصول اجماع و توافق در میان دولتمردان و مدیریت عالی سیاسی کشور بر سر استقلال، آزادی و حقوق حرفه‌ای رسانه‌ها، مطبوعات و روزنامه‌نگاران است.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق جایگاه مطبوعات در سیاست ملی ارتباطی و رسانه‌ ای”

روابط عمومی

تحقیق رسانه ها

دانلود تحقیق در مورد رسانه ها،
در قالب word و در 48 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
امروزه رسانه ها در دنيا، فكر، فرهنگ، رفتار و درحقيقت هويت فرهنگي انسان ها را القا كرده و تاثير قابل ملاحظه‌اي بر فرهنگ عمومي جوامع بر جاي مي‌گذارند. رسانه ها مي‌توانند در تغيير الگو و سبك زندگي انسان ها موثر باشند و هم چنين در ارتقاي فرهنگ و معنويت در ميان انسان ها نقش داشته و آن ها را خوشبخت تر كنند.

به عبارت ديگر رسانه ها بيش از همه بر افكـار عمومي، تغيير نگرش ها، باورها، سنت ها و ايده ها اثر مي گذارند كه با استفاده از رسانه هاي جمعي مي توان عادات و نگرش هاي بعضاً اشتباه و نادرست را در درون جامعه از ميان برد و يا اثرات آن را كمرنگ كرد و اين به خاطر اين است كه توده مردم، پيرو رسانه هاي جمعي هستند و تاثير اين رسانه ها بر افراد مشهود مي باشد …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق رسانه ها”

روابط عمومی

تحقیق آسیب‌ شناسی روزنامه‌ نویسی و خبرنویسی در ایران

دانلود تحقیق با موضوع آسیب‌ شناسی روزنامه‌ نویسی و خبرنویسی در ایران،
در قالب word و در 97 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
مقدمه
الگو برداری از رسانه‌های غیربومی
درك سنتي از عكس
ضعف در خلاصه‌نویسی
انتشار اخبار تاریخ گذشته
کپی‌برداري خبرگزاری‌های مهم از یکدیگر
نقض حریم خصوصی افراد
سطحی بودن اطلاعات خبرنگاران
توهین و افترا به یکدیگر
عدم استفاده از نرم خبر
تداخل نقش‌ها
تحریف مطالب و اخبار
نتیجه‌گیری و توصيه
فهرست منابع

بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
تلویزیون‌ها، رادیوها، ماهواره‌ها و بزرگراه‌های اطلاعاتی، دیسک‌های نوری، ویدئویی و دیجیتالی، نرم‌افزارها، اینترنت، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، همه و همه به رقابت با ما آمده‌اند، به غارت خط آمده‌اند، به پاک کردن ادبیات مکتوب که روزنامه‌نگاری و خبرنویسی ما هم بخشی از آن است و خبرنویسی هم بخشی کوچکتر از آن. در این میان همواره خوانندگان، شنوندگان و بینندگانی هستند که می‌خواهند بدانند در جهان چه می‌گذرد. تأمین خواسته آنان، شغل ما است. ما بخشی از این خواسته‌ها را با خبر تأمین می‌کنیم.

بهتر است بگوییم روزنامه‌نگاری که یک شغل نیست، یک نداست که در پاسخ به ندای دیگران شکل می‌گیرد و این ندا باید ندایی خوش باشد. حتی بايد بگويم یک روزنامه‌نگار در این مسیر باید چنان به تکنیک مسلح باشد که …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق آسیب‌ شناسی روزنامه‌ نویسی و خبرنویسی در ایران”

روابط عمومی

تحقیق آداب معاشرت

دانلود تحقیق با موضوع آداب معاشرت،
در قالب word و در 100 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
اصول معاشرت، زندگی بهتر
معاشرت دو طرفه است
گذشته ها
مهرورزی
مهارت های یك ارتباط خوب
سلام، اولین واژه ادب
رعایت حقوق دیگران
كینه توزی، آفت اجتماعی
تواضع، كشاندن مردم به محبت
صله رحم، ارتباط قوی تر
عیادت بیمار، نمونه ی اخلاقی
مردم آزاری، مانع بزرگ
خانواده ، اولین و بهترین آموزشگاه
كلید های شنیداری
كلیدهای گفتاری
چند قاعده خوب
نکات مهم آداب معاشرت برای حضور در جمع

بخش اول: باکلاس به نظر برسید
بخش دوم: باکلاس حرف بزنید
بخش سوم: باکلاس رفتار کنید
نحوه آداب معاشرت با اطرافیان
فرق اخلاق و آداب معاشرت
نکاتی در مورد آداب معاشرت
احادیث بزرگان درباره آداب معاشرت
احادیث درباره آداب معاشرت
رموز آداب معاشرت
آداب معاشرت در کار
اشتباهات همیشگی در آداب معاشرت
آداب معاشرت خانوادگی
آداب معاشرت با همسر
معاشرت با سالخوردگان
آموزش آداب معاشرت به کودکان
چهار آداب پایه‌ای به کودکان
هفت روش برای آموختن آداب به کودکان
آداب معاشرت با همسایگان
نتیجه گیری
منابع


بخشی از متن تحقیق:
اگر سلام و احوالپرسی می كنیم، به خاطر این است كه علاقه خود را به سلامتی طرف مقابل نشان می دهیم. اگر با او دست می دهیم ، دوباره با او عهد اخوت می بندیم و ده ها مورد دیگر. هر چند كه بعضی از این آداب و رسوم، معنی اصلی خود را از دست داده است و اكثراً بدون فكر و اراده انجام می شود، اما با این وجود هر كس كه رفتار مهربانانه، درست و شایسته با دیگران داشته باشد، به همان اندازه محبوب تر و مقبول تر خواهد بود. بنابراین، رعایت احترام، ادب و برخی آداب پسندیده در برخوردهای اجتماعی، هم شأن و منزلت اجتماعی فرد را بالا می برد و هم جامعه را به سمت یك جامعه با نشاط و سالم و سوق می دهد …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق آداب معاشرت”