مدیریت حمل و نقل

تحقیق حمل و نقل در چاه

دانلود تحقیق با موضوع حمل و نقل در چاه،
در قالب word و در 19 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
جرثقیل ها
آشنایی – در بعضی موارد به ویژه در تونلهای مورب، کشش واگونها در روی خط آهن با استفاده از جرثقیل و کابل انجام می گیرد. برای حمل و نقل واگونها به وسیله جرثقیل می توان از یک یا دو رشته کابل و از یک کابل بی انتها استفاده کرد.
از جرثقیل یک کابله برای بابربری در سطوح شیب دار استفاده می شود. زیرا با این وسیله، فقط می توان واگونها را به طرف جرثقیل کشید و حرکت واگو.نهای خالی، در اثر نیروی وزن انجام می گیرد، در مواردی که در سطوح افقی از این نوع جرثقیل استفاده شود، واگونهای خالی را بایستی به وسلیه دست جا بجا کرد.
اگر جرثقیل دارای دو استوانه و دو رشته کابل باشد، با آن می توان واگونهای پر و خالی را به طور همزمان جابجا کرد. بطوریکه دیده می شود، دستگاه دارای دو استوانه هم محور است و در هر مورد، واگونهای پر به طرف جرثقیل کشیده می شود و واگونهای خالی در اثر وزن خود، به طرف پائین سطح شیبدار حرکت می کنند. با استفاده ائز یک کابل بی انتها، که به دور دو استوانه پیچیده شده است، می توان حرکات واگونها را در روی ریل در سطوح افقی نیز تأمین کرد.
در مواردی که از ذو رشته کابل و یا کابل بی انتها استفاده می شود، تونل حتماً بایستی دارای دو رشته خط آهن باشد که از روی یکی از آنها واگونهای پر و از روی دیگری واگونهای خالی حرکت کنند.
قسمتهای مختلف جرثقیل – مهمترین قسمت های جرثقیل عبارت از موتور، جعبه دنده، استوانه، ترمز و کابل است که در زیر به شرح آنها می پردازیم.
الف – موتور – موتور جرثقیل بسته به موقعیت کاربرد آن، ممکن است از نوع الکتریکی، دیزلی یا هوای فشرده باشد. در معادن زغال حاوی گاز و گرد زغال، از نظر رعایت اصول ایمنی، معمولاً نوع هوای فشرده را به کار می برند. و مجموعه موتور، جعبه دنده و استوانه را روی پی بتونی در محل نصب می کنند. با استفاده از موتورهای الکتریکی ضد جرقه، می توان جرثقیل های برقی را نیز در معادن زغال گازدار به کار برد. بدیهی است در معادن فلزی استفاده از انواع برقی باصرفه تر است.
ب-جعبه دنده – از آنجا که معمولاً سرعت موتورها زیاد است، لذا برای کاهش سرعت و امکان انتخاب سرعت های مختلف برای استوانه، از جعبه دنده استفاده می کنند. بدین ترتیب نیروی موتور از طریق جعبه دنده مبه استوانه منتقل می شود.
ج-استوانه-استوانه قسمتی از دستگاه است که کابل به دور آن پیچیده شده و بدین ترتیب گردش این استوانه باعث کشیده شدن کابل می شود.
د-ترمز-استوانه در دو طرف دارای لبه هائیست که در زیر آن کفشک های ترمز قرار دارد و با فشار دادن اهرم ترمز، کفشک ها به این قسمت از استوانه می چسبد و باعث توقف آن یم شود.
توقف و چرخش جرثقیل توسط یکنفر متصدی انجام می گیرد.
هـ – کابل – کابل از جمله مهمترین اجزاء جرثقیل است و بایستی به طور دایم مورد بررسی قرار گیرد.
کابل از مفتول های فولادی که به یکدیگر پیچیده شده اند تشکیل می شود. برای رعایت اصول ایمنی، کابل ها را بایستی مرتباً بررسی و در صورتیکه دارای زدگی باشد، آنها را تعویض کرد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق حمل و نقل در چاه”

مدیریت حمل و نقل

تحقیق حمل و نقل دريايي (كروز)

دانلود تحقیق با موضوع حمل و نقل دريايي (كروز)،
در قالب word و در 37 صفحه، قابل ویرایش.
فهرست :
مقدمه
روند تاريخي شيوه مسافرت
راه آهن راه آبي
مسافرت از راههاي آبي
چالش هايي روياروي سيستم حمل و نقل
جهانگردي و محيط فيزيكي
انتظارات مسافران دريايي
غفلت از سفر دريايي
پاگرفتن كشتي هاي مسافربري
پيشينة كشتيراني و حمل و نقل دريايي در ايران
حمل و نقل مسافري دريايي در ايران
فناوري ساخت كشتي
خدمات اطلاع رساني
ترجمة اينترنتي
بخشی از متن تحقیق:
سيستم حمل و نقل در قلب صنعت جهانگردي قرار دارد. سيستم حمل و نقل خانه يا وطن جهانگرد و مقصد (با تمام جذابيت ها، تسهيلات و ساير ويژگي هاي سفر) را به هم مرتبط مي سازد. كارآيي، راحت بودن و ميزان سلامت و امنيت اين سيستم، تعيين كنندة نوع تجربه و كيفيتي است كه از سفر به دست مي آيد. در برخي از موارد هزينة حمل و نقل تشكيل دهندة بزرگترين بخش كل هزينة سفر است.
بين پيشرفت سيستم حمل و نقل و رشد صنهت جهانگردي يك رابطة مستقيم برقرار است. به ويژه، خودرو و هواپيماي جت توانستند مسافرت را براي بخش بزرگي از جمعيتن دنيا ميسر سازند. با افزايش تقاضا براي مسافرت، ظرفيت وسيله هاي مختلف حمل و نقل عاملي حياتي در افزايش يا كاهش صنعت جهانگردي به حساب مي آيد. براي برخي از مقصدها، محدودديت هايي كه به وسيلة سيستم حمل و نقل و ساختار زيربنايي مقصد (مثا فرودگاه و جاده) اعمال مي شود، به صورت بزرگ ترين مانع و عامل بازدارنده در مسير رشد قرار مي گيرد. در مورد مقصدهايي كه به صورت كجزيره در وسط اقيانوس قرار دارند، بدون وجود خطوط هوايي صنعت جهانگردي در آن مسيرها رشد نمي كند و اگر اين وسيلة نقليه براي آن مسير وجود نداشته باشد دست اندركاران صنعت جهانگردي كار چنداني نمي توانند بكنند.
روند تاريخي شيوة مسافرت
در طول تاريخ در زمان هاي مختلف سيوه هاي متفاوتي از مسافرت رواج داشته است. سير تكاملي شيوة مسافرت، از درشكه تا هواپيماي جت، بيانگر روند تكاملي تكنولوژي حمل و نقل است. درك روند تكاملي و سير تغييرات شيوة مسافرت در طول زمان، از آن نظر اهميت دارد كه فرآيند تكاملي ساير جنبه هاي صنعت مسافرت (به ويژه بخش پذيرايي و ميهمانداري) تا حد زيادي تحت تأثير اين تغييرات كبوده است.
مسافرت در روزگاران قديم
تا نخستين سالهاي آغاز سدة بيستم مسافرت جاده اي تغيير چندان زيايد نكرده بود و بيشتر مسافرت ها با چهارپايان، مثل اسب، انجام مي شد و در اين سالها بود كه با پيدايش درشكه مسافرت كمي راحت تر شد. اين بهبود وضع مسافرت بدان سبب است كه براي ساختن جاده ها از مصالح بهتري استفاده كردند و با پر كردن گودال هاي كوچك و بزرگي كه در مسير درشكه ها بود جاده را هموارتر نمودند و از سوي ديگر نوعي فنر زير اتاقك درشكه قرار دادند كه به اصطلاح موج جاده را مي گرفت و مسافر احساس آرامش بيشتري مي كرد. به هر حال از آنجا كه جاده سازي كاري بس طاقت فرسا بود و نيز از آنجا كه شهرها در فواصل بسيار دور از هم قرار داشتند و در برخي از موارد راه هاي آبي بهترين وسيلة حمل و نقل بودند، مسافرت ددر مسيرهاي طولاني تا پيش از اختراع راه آهن پيشرفت چندان زيايد نداشت.
در آن سالها بيشتر از راه هاي آبي استفاده مي شد و وسايل مسافرت مخصوص اين راه ها پيشرفت هاي چشم گيري كرد. با گذشت چندين سده و در طول تاريخ بسياري از كشورهايي كه در ساحل درياها قرار گرفته بودند (مثل فنيق، روم و چين) اقدام به ساخت كشتي هاي بهتري كردند. از سدة شانزده تا نوزده، دريانوردان ازط انواع مختلف كشتي كهن برخي از آنها بسيار معروف بودند، استفاده مي كردند. در نخستين سال هاي سدة نوزدهم كشتي بخار ساخته شد و مسافران توانستند با استفاده از اين كشتي ها سراسر اقيانوس اطلس را بپيمايند.
راه آهن و راه هاي آبي
كشتي و راه آهن با نيروي بخار حركت مي كرد و انسان براي مسافرت هاي دسته جمعي نخست از اين دو وسيله استفاده كرد. در نخستين سال هاي سدة 19 راه آهن بوجود آمد و در طول اين سده به سرعت رشد كرد و توسعه يافت. در سال 1835 راه آهن «گريت وسترن» اندن را به بيريستول وصل كرد و در سال 1841 توماس كوك نخستين گروه مسافران را جابه جا كرد و نوعي مسافرت دسته جمعي (تور) انجام داد. راه آهن سراسري ايالات متحدة آمريكا در سال 1869 تكميل شد. در آخرين سال هاي سدة 19 راه آهن به عنوان بزرگترين وسيلة مسافرت به حساب مي آمد و انبوه مسافران را در نقاط مختلف دنيا، بين شهرهاي بزرگ جابه جا مي كرد. در سال 1883، «اورنيت اكسپرس» پاريس را به استانبول و در سال 1913 اندن را به استانبول وصل كرد. در ايالات متحدْ آمريكا «برادوي ليميتد» و «گلدن استيت ليميتد» از شهرت زيايد برخوردار بودند و اين دو شركت با راه آهن هاي خود شهرها و نقاط درون شهري را به هم وصل مي كردند. در نخستين سال هاي سدة 20، ايستگاه راه آهن به عنوان كانون يا محور اتصال شخرهاي بزرگ و كوچك درآمده بود و در اطراف اين ايستگاهها انواع ميهمان پذيرها و ميهمانخانه هاي كوچك و بزرگ و نيز تشكيلات مختلفي براي مسافرات ايجاد شده بود.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق حمل و نقل دريايي (كروز)”

مدیریت حمل و نقل

تحقیق بررسي فرايند حمل و نقل و كاربري آن در ايران

دانلود تحقیق با موضوع بررسي فرايند حمل و نقل  و كاربري آن در ايران،
در قالب word و در 51 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
حمل و نقل جرياني پويا و فراگير به وسعت همه عالم و با پيشينه اي به گسترة همه تاريخ است به ويژه توسعه جهان امروز در ابعاد گوناگون آن به «صنعت حمل و نقل ـ وابسته است.
اما حمل و نقل در ايران با همه تلاش و همتي كه به آن معطوف است هنوز بيش از نيم قرن با جهان توسعه يافته فاصله دارد و به نظر مي رسد كه جبران آن چندان ساده و سريع نخواهد بود.
حمل و نقل جاده اي به دليل ويژگي خاص خود از اهميتي به مراتب بالاتر نسبت به ساير بخش هاي حمل و نقل برخوردار مي باشد. موقعيت خاص جغرافيايي ايران عدم وجود راه هاي آبي داخليف از يك سو و عدم گستردگي و پوشش كافي شبكه ريلي و هوايي زمينه ساز توسعه و اهميت حمل و نقل جاده اي را در كشور فراهم ساخته است. به نحوي كه در سالهاي اخير بيش از 90 درصد كل بار جابجا شده در كشور ما از طريق جاده صورت گرفته است.
ظرفيت نهفته شبكه گسترده جاده اي كشور لزوم برنامه ريزي دقيق و استراتژيك براي استفاده هر چه بهتر از ظرفيت هاي بلا استفاده را مشخص مي سازد و بديهي است لازمه چنين امري دستيابي به آخرين اطلاعات حمل و نقل جاده اي مي باشد. خودروهاي سنگين در بخش مهم از فعاليت اقتصادي تمام كشورها را تشكيل 
مي دهند. ولي استفاده از آنها در خيابانها و نواحي نا مناسب مي تواند داراي اثرات ناخوشايندي براي معابر باشد.كشورهاي صنعتي راه هايي را براي مديريت خودروهاي باري سنگين ابداع كرده اند كه شامل كنترل پارگينگ، دسترسي ، كنترل مسيرها و پارگينگ هاي شبانه آنها مي باشد. مسئله اين است كه رانندگان خودروهاي خود را با مواد ايمني مطابقت دهند. مي بايست خودروها قابل استفاده در راه بوده و رانندگان قادر به استفاده از آنها نباشند و محموله ها تحت كنترل سازمان حمل و نقل قرار گيرند و رانندگان با خودروهاي با بار بيش از حد مجاز و براي ساعات متمادي طولاني اقدام به رانندگي ننمايند.
در ساختار حاكم بر حمل و نقل جاده اي مدرن، اصلي بر رقابت جدي، قدرت يافتن تشكل ها، مقررات زدايي، انظباط و شفافيت فعاليت هاي اقتصادي، توجه به حقوق و مصالح عمومي، تجارت بدون كاغذ و … است و از طرفي به موازات اين آزاد سازي به صورت جدي به نظارت و كنترل و به جرايم حقوقي و قضايي بسيار جدي و شفاف و روشن توجه شده است.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسي فرايند حمل و نقل و كاربري آن در ايران”

مدیریت حمل و نقل

پاورپوینت تئوری های شهرنشینی

دانلود پاورپوینت با موضوع تئوری های شهرنشینی،
در قالب ppt و در 32 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه

انواع نظریه
دوره های نظریه کلاسیک
یونان باستان
نظريه هاي دش- شهري
ايساك تامس و ويتولد زناسكي
رويكردهاي معماري

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت تئوری های شهرنشینی”

مدیریت حمل و نقل

پاورپوینت سیستم حمل و نقل شهر مسکو

دانلود پاورپوینت با موضوع سیستم حمل و نقل شهر مسکو،
در قالب ppt و در 85 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول: معرفی شهر مسکو
فصل دوم: سيستم هاي حمل و نقل همگانی
فصل سوم: ترافیک در مسکو
فصل چهارم:بزرگراه ها و علایم شهری
فصل پنجم:نگاهی به آینده
فصل ششم: نتیجه گیری                 
فصل هفتم:منابع

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت سیستم حمل و نقل شهر مسکو”

مدیریت حمل و نقل

پاورپوینت بررسی راهکارها و کارایی سیستم حمل و نقل معلولین

دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی راهکارها و کارایی سیستم حمل و نقل معلولین،
در قالب ppt و در 30 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تعریف
عوامل معلولیت
تاریخچه
چگونگی برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت
مشکلات موجود در حمل و نقل معلولین
ضرورت بررسی و ایجاد تسهیلات حمل و نقل در انواع سیستم‌ها
مسایل حمل و نقل معلولین در شهرها
بررسی مشکلات و ارائه راهکار
موانع حرکت معلولین
پیاده رو
حمل و نقل فعال
اصول و ضوابط مربوط به پیاده روها
موارد مربوط به نحوه سوارشدن به اتوبوس و وضعیت داخل آن
حمل و نقل هوایی
منابع


بخشی از متن پاورپوینت:
تعریف:
فرد معلول کسی است که از لحاظ فیزیکی، ذهنی یا وضعیت سلامتی به گونه‌ای
مقید باشد که به صورت موقت یا دائم قابلیت و کارایی او محدود شود و به دلیل
وجود ضعف یا اختلال در اندام‌های حرکتی، بینایی و شنوایی برای جابجایی
نیاز به وسایل کمکی داشته باشد.

عوامل معلولیت:
– معلولیت ناشی از جنگ
– معلولیت مادرزادی
– حوادث و سوانح
– عدم رعایت مقررات بهداشتی
– کهولت سن
– آلودگی محیط زیست
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت بررسی راهکارها و کارایی سیستم حمل و نقل معلولین”

مدیریت حمل و نقل

قوانین محدودیت سرعت در آمریکا: نقش جغرافیا، تحرک و ایدئولوژی

  • Normal 0 false false false EN-US

    چکیده:

    محدودیت سرعت فدرال از سال 1974 در سطح سازماندهی
    گردیده است، تا اینکه  در سال 1995 تصمیم
    گیری شد تا  به ایالات محول گردد. با این حال،
    بحث سازماندهی در سال های اخیر مطرح شده است. این مقاله، اولین تجزیه و تحلیل
    اقتصاد سنجی عوامل قوانین محدودیت سرعت و واکنش های  ایالتی پس از لغو می باشد. با استفاده از  عواملی همچون تحرک، متغیرهای جغرافیایی و
    سیاسی، نتایج ما پیشنهاد کرد که جغرافیا 
    منعکس کننده نیازهای تحرک خصوصی و اولویت های اجتماعی می باشد و یکی از
    عوامل اصلی موثر در قوانین مربوط به محدودیت سرعت، همراه با ایدئولوژی سیاسی است.
    علاوه بر این، ما وجود اثرات منطقه ای و زمان انتشار را نیز شناسایی کردیم. با
    ارائه شواهدی برای اولین بار در عوامل تعیین کننده سیاست، ما درک بهتری  را از شکل گیری ناهمگونی محدودیت سرعت در
    ایالات متحده آمریکا مشخص کردیم و همچنین دلایلی را برای بحث در سازماندهی و عدم
    سازماندهی سیاست حمل و نقل ارائه دادیم.

  • دانلود فایل

    دانلود فایل”قوانین محدودیت سرعت در آمریکا: نقش جغرافیا، تحرک و ایدئولوژی”