مقاومت مصالح

تحقیق مرمت و مقاوم سازی ساختمان ها

دانلود تحقیق با موضوع مرمت و مقاوم سازی ساختمان ها،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
در عمليات مرمت و مقاوم سازي ساختمانهاي با مصالح بنايي ، آجري و سنگي ، از روشهاي متعددي استفاده مي شود ساختمانهاي بنايي از جمله سيستمهاي ديواري جمال بوده وخسارات لرزه اي يكي از طريق زير به آنها وارد مي شود : 
الف ) عدم استحكام و طبيعت كافي وديافراگم هاي سقف و كف 
ب) عدم وجود شناژعل و كمربند ها يا نيروي كششي بتني مسلح 
ج ) عدم وجود تيرهاي كشش بين ديوارهاي خارجي  سيستم هاي سقف و كف كه دراين صورت ديوار تحت زاويه 90 درجه نسبت به صفحه اش فرو مي ريزد همچنين عدم استحكام كافي وناپايداري ديوار ، در مورد سازه هاي با مصالح سنگي ممكن است به خاطر عدم اتصال كافي درتقاطع ديوارها ، ناپايداري به وجود آيد . 
اقدامات اضطراري ممكن است شامل آماده نمودن تكيه گاههاي تا غرو هماريهاي ديواري عرضي جهت جلوگيري از ريزش ديواري لازم باشد تكيه گاههاي موقتي ممكن است براي بالكن ها يا كتيبه هايي كه به ديوار آسيب ديده متصل شده باشند در محلي كه ديوار ما لا بنده شده وبه عنوان موازنه عمل مي كند مورد نياز باشند . 
به طور كلي طرحهاي مقاوم سازي ساختمانهاي با مصالح بنايي بايد استحكام 
واتصال ديافراگمهاي سقف و كت به ديوارها را فراهم ساخته تا در برابر زمين لرزه مقاومت نمايند . در تكامل اين روش ها مهندسين در صورت وجود ضعف آشكار در كل سازه نه تنها بايد قسمتهاي آسيب ديده را تقويت نمايند بلكه ديافراگمهاي سقف و كف را درصورت نياز بايد تقويت نمايند ويا ممكن است شناژهاي جديدي اضافه كرده ويا در صورت نياز مقاطع آسيب ديده در زلزله تخريب و باز سازي شوند . 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مرمت و مقاوم سازی ساختمان ها”

مقاومت مصالح

تحقیق مقاوم سازي تير مركب بتن و فولادبا استفاده از CFRP

دانلود تحقیق با موضوع مقاوم سازي تير مركب بتن و فولادبا استفاده از CFRP،
در قالب word و در 27 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
همواره استفاده از موادكمپوزيتِ پيشرفته براي احياي فرسودگيِ زير بنا سرتاسر جهان را در بر گرفته است.تكنيك هاي موجود در عرف فعلي براي تقويت پل هاي غير استانداردگران و وقت گير است وبه كار ونيروي انساني زيادي دارد.چند روش جديد از لايه هاي فيبرهاي تقويت شده پليمري (FRP)  براي اهداف تعمير وبازسازي استفاده كردند،كه اين فيبرها داراي وزن كم ومقاومت بالا هستند ودربرابر خوردگي نيز مقاوم اند.ظرفيت باربري تير مركب بتن ـ فولاد با استفاده از فيبركربن تقويت شدة پليمري (CFRP) كه با چسب اپوكسي چسبانده شده اند و براي مقاومت در برابر كشش ساخته شده اند مي تواند بطور قابل بهبود يابد.اين مقاله نتايج مطالعه و تحقيق بر روي رفتا تير مركب بتن وفولاد كه با ورق هاي CFRP تقويت شده است در زير بارهاي استاتيكي را ارائه مي دهد.جمعاً سه اندازة بزرگ تير مركب كه از تيرهاي فولادي با سايز13.6 ×W355 – A36 ودالي بتني به ضخامت  75mmو عرض910mm ساخته شدو مورد آزمايش قرار گرفت.ضخامت ورق هاي CFRP  ثابت بود ولي تعداد آنها در هر نمونه بصورت يك،سه وپنج لايه بود.نتايج آزمايش نشان داد كه ورق هاي CFRP  چسبانده شده با اپوكسي ظرفيت باربري نهايي تير مركب را افزايش مي دهد و رفتار آن را مي توان تا حد قابل قبولي با روش هاي سنتي محاسبه پيش بيني كرد.
معرفي
در طي35  سال گذشته انجمن راه و حمل و نقل آمريكا(AASHTO)  و وزارت راه و ترابري دولت فدرال(FHWA) برنامه هايشان را براي ارزيابي پل ها در هر شش ماه يكبار ارتقا داده اند معلوم شد كه يك سوم پل هاي بزرگ راه هاي ايالات متحده كه مورد بررسي قرار گرفته بودند غير استاندارد هستند. براساس آخرين اطلاعات و آمار مركزملي فهرست پل ها (NBI) تعداد پل هاي بزرگ راه ها كه عملاً منسوخ 
شده‌اند بيش از 81000 است.
بيش از 43 درصد اين پل ها از فولاد ساخته شده اند.پل هاي فولادي جزء گروهي بودند كه در گزارش NBI بيشترين تأكيد در بازسازي آن ها گوشزد شده بود. زنگ زدگي، نقص در نگه داري مناسب و خستگي جزئيات آسيب پذير مشكلات عمده در پل هاي فولادي بود.همچنين تعداد زيادي از اين پل ها براي تحمل بار عبور مرور بيشتر نياز به ارتقا و احيا خواهد داشت.در گزارشات NBI  همواره قيد شده است كه تعمير ونوسازي احياء به صرفه تر از ساخت دوباره يك پل جديد است.هزينة بازسازي وتعميردراكثرمواردخيلي ارزان ترازدوباره ساختن است همچنين به وقت كمتري نيزنيازدارد.درنتيجه مدت كمتري خدمات شهري دچار اختلال مي شود.با توجه به منابع محدود براي كاستن از مشكلات مربوط به پل هاي فولادي نياز به مواد جديد و نو و روش هاي مقرون به صرفه بديهي است .
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مقاوم سازي تير مركب بتن و فولادبا استفاده از CFRP”

مقاومت مصالح

تحقیق مقاوم سازي ساختمانها بوسيله ميراگرهاي اصطكاكي

دانلود تحقیق با موضوع مقاوم سازي ساختمانها بوسيله ميراگرهاي اصطكاكي،
در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
با توجه به ضرورت حفظ سرمايه هاي ملي كشورمان در برابر بلاياي طبيعي از جمله زمينلرزه ، مقاله اي تحت عنوان مقاوم سازي ساختمانها بوسيله ميراگرهاي اصطكاكي و مقايسه آنها با جداسازهاي لرزه اي ، تقديم مي گردد . 
جداسازهاي لرزه اي يكي از راه حلهاي موثر براي محافظت ساختمانهاي بزرگ از خسارت زلزله مي باشد، ولي اين راه حل پرهزينه است زيرا كل ساختمان بايد به تكيه گاههاي غلتكي يا الاستومتريك كه در سرتاسر سازه توزيع شده باشند مجهز گردد ، امّا ميراگرهاي اصطكاكي داراي نتايجي مشابه ولي در عوض هزينه پايين تري متحمل مي شود و به راحتي نصب مي شود . 
در اين مقاله اول به معرفي ميراگرهاي اصطكاكي و كارهايي كه ديگران بر روي اين نوع ميراگر مطالعه كرده اند مي پردازيم و به دنبال آن به مدلسازي ساختماني 5 طبقه با قاب خمشي همراه با ميراگرهاي اصطكاكي و مقايسه آن با ساختماني مشابه همراه با جداساز ، و در آخر تأثيرات ميراگرها در برش پايه ، تغيير مكان طبقات و تغيير مكان نسبي بررسي مي شود و نتيجه گيري از نمودارها و تفسير نتايج انجام مي شود . 
مقدمه:
مقاوم سازي ساختمانها در برابر زلزله از موضوعات مهمي است كه امروزه دانشمندان بر روي آن كار مي كنند، چون جان انسانهاي بسيار زيادي بر اثر زلزله در خطر است و از نظر مالي خسارات زيادي را در بر دارد. 
در اين مقاله يكي از روشهاي مقاوم سازي ساختمان را مورد بررسي قرار مي دهيم. اين متن به ميراگرهايي كه از مكانيسم اصطكاك جامدات جهت فراهم نمودن اتلاف انرژي مورد نياز استفاده مي كند مي پردازد . بنابراين ، در اينجا اصطكاكي كه بين دو جسم جامد كه نسبت به هم مي لغزد در نظر گرفته ميشود. فرآيندهايي از اين نوع به طور زيادي در طبيعت وجود دارند و همين طور در بسياري از سيستمهاي مهندسي بكار گرفته شده اند . براي مثال، اصطكاك جامد نقش بسيار مهمي در كنترل كلي حركات تكتونيكي و ايجاد زمينلرزه ها بازي مي كند. در يك مقياس بسيار كوچكتر ، اصطكاك در ترمز اتومبيلها به عنوان عاملي براي تلف نمودن انرژي جنبشي حركت نيز استفاده مي شود. بر اساس شبيه سازي ترمز ماشين،Pall et al.(1980) شروع به توسعه ميراگرهاي اصطكاكي منفعل جهت بهبود پاسخ لرزه اي سازه ها نمودند.
در مورد سازه هاي بزرگ اثبات گرديده است كه جداسازي پايه سازه يك راه حل مفيد براي كاهش دادن و مستهلك كردن تمايلات لرزه خيزي سازه است، با اين حال اين كار مي تواند پرهزينه باشد و سازه هاي بزرگ را دچار تغييرات كند . در حال حاضر امكان ايمن سازي سازه تا حد قابل قبول در برابر زلزله با استفاده از ميراگرهاي اصطكاكي وجود دارد بدون آنكه مجبور به جداسازي در سازه شويم.
معرفي ميراگر اصطكاكي:
از تمام روش هاي در دسترس استخراج كردن انرژي جنبشي از يك جسم متحرك ، بي ترديد اصطكاك ترمز است كه قابل اعتماد و به طور اقتصادي انرژي از بين مي رود. در اين اواخر اصل اصطكاك ترمز ، Pall توسعه و الهام بخشيد. مشابه اتومبيلها ، جنبش ارتعاش ساختمان مي تواند به آهستگي پايين بيايد و بوسيله اصطكاك انرژي از بين برود .
انواع مختلفي از ميراگرهاي اصطكاكي توسط Pall ايجاد شده است. ميراگرهاي اصطكاكي ساده و خطاناپذير در ساختمان و ارزان از نظر اقتصادي است. اساساً ، ميراگرهاي اصطكاكي شامل مي شوند از يك سري ورقهاي مخصوص كه به صورت قابل اعتمادي رفتار مي كنند و اصطكاك ايجاد مي كنند. اين ورقها با پيچهاي فولادي با مقاومت بالا با همديگر گيردار مي شوند. ميراگرهاي اصطكاكي طراحي شده اند كه در جريان باد لغزش نكنند و در طي زلزله شديد، لغزش ميراگرهاي اصطكاكي در يك بار بهينه از پيش تعيين شده، در عضوهاي ديگر ساختمان تسليم رخ مي دهد و قسمت اصلي از انرژي لرزه ايي از بين مي رود
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مقاوم سازي ساختمانها بوسيله ميراگرهاي اصطكاكي”

مقاومت مصالح

تحقیق كاربرد كامپوزيت‌هاي FRP در سازه‌هاي بتن آرمه و بررسي دوام آنها

دانلود تحقیق با موضوع كاربرد كامپوزيت‌هاي FRP در سازه‌هاي بتن آرمه و بررسي دوام آنها،
در قالب word و در 32 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
خوردگي قطعات فولادي در سازه‌هاي مجاور آب و نيز خوردگي ميلگردهاي فولادي در سازه‌هاي بتن آرمه اي كه در معرض محيط‌هاي خورندة كلروري و كربناتي قرار دارند، يك مسالة بسيار اساسي تلقي مي‌شود. در محيط‌هاي دريايي و مرطوب وقتي كه يك سازة بتن‌آرمة معمولي به صورت دراز مدت در معرض عناصر خورنده نظير نمك‌ها، اسيد‌ها و كلرورها قرار گيرد، ميلگردها به دليل آسيب ديدگي و خوردگي، قسمتي از ظرفيت خود را از دست خواهند داد. به علاوه فولادهاي زنگ زده بر پوستة بيروني بتن فشار مي‌آورد كه به خرد شدن و ريختن آن منتهي مي‌شود. تعمير و جايگزيني اجزاء فولادي آسيب ديده و نيز سازة بتن آرمه‌اي كه به دليل خوردگي ميلگردها آسيب ديده است، ميليون‌ها دلار خسارت در سراسر دنيا به بار آورده است. به همين دليل سعي شده كه تدابير ويژه‌اي جهت جلوگيري از خوردگي اجزاء فولادي و ميلگرد‌هاي فولادي در بتن اتخاذ گردد كه از جمله مي‌توان به حفاظت كاتديك اشاره نمود. با اين وجود براي حذف كامل اين مساله، توجه ويژه اي به جانشيني كامل اجزاء و ميلگردهاي فولادي با يك مادة جديد مقاوم در مقابل خوردگي معطوف گرديده است.  از آن‌جا  كه  كامپوزيت‌هاي FRP (Fiber Reinforced Polymers/Plastics) بشدت در مقابل محيط‌هاي قليايي و نمكي مقاوم هستند كه در دو دهة اخير موضوع تحقيقات گسترده‌اي جهت جايگزيني كامل با قطعات و ميلگردهاي فولادي بوده‌اند. چنين جايگزيني بخصوص در محيط‌هاي خورنده نظير محيط‌هاي دريايي و ساحلي بسيار مناسب به نظر مي‌رسد. در اين مقاله مروري بر خواص، مزايا و معايب مصالح كامپوزيتي FRP  صورت گرفته و قابليبت كاربرد آنها به عنوان جانشين كامل فولاد در سازه‌هاي مجاور آب و بخصوص در سازة بتن آرمه، به جهت حصول يك سازة كاملاً مقاوم در مقابل خوردگي، مورد بحث قرار خواهد گرفت.
1 – مقدمه
بسياري از سازه‌هاي بتن آرمة موجود در دنيا در اثر تماس با سولفاتها، كلريدها و ساير عوامل خورنده، دچار آسيب‌هاي اساسي شده‌اند. اين مساله هزينه‌هاي زيادي را براي تعمير، بازسازي و يا تعويض سازه‌هاي آسيب ‌ديده در سراسر دنيا موجب شده است. اين مساله و عواقب آن گاهي نه تنها به عنوان يك مسالة مهندسي، بلكه به عنوان يك مسالة اجتماعي جدي تلقي شده است ]1[. تعمير و جايگزيني سازه‌هاي بتني آسيب‌ديده ميليون‌ها دلار خسارت در دنيا به دنبال داشته است. در امريكا، بيش از 40 درصد پلها در شاهراهها نياز به تعويض و يا بازسازي دارند ]2[. هزينة بازسازي و يا تعمير سازه‌هاي پاركينگ در كانادا، 4 تا 6 ميليارد دلار كانادا تخمين زده شده است ]3[. هزينة تعمير پلهاي شاهراهها در امريكا در حدود 50 ميليارد دلار برآورد شده است؛ در حاليكه براي بازسازي كلية سازه‌هاي بتن آرمة آسيب‌ديده در امريكا در اثر مسالة خوردگي ميلگردها، پيش‌بيني شده كه به بودجة نجومي 1 تا 3 تريليون دلار نياز است 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق كاربرد كامپوزيت‌هاي FRP در سازه‌هاي بتن آرمه و بررسي دوام آنها”

مقاومت مصالح

تحقیق پايداري و تثبيت شيرواني هاي سنگي

دانلود تحقیق با موضوع پايداري و تثبيت شيرواني هاي سنگي،
در قالب word و در 8 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
با توجه به قابل انعطاف بودن طراحي سازه هاي سنگي، طرح ارئه شده لزوماً به همان صورت اوليه اجرا نمي شود و در محل تغيير مي كند. بنابراين خود يكي از دلايل ناپايداري در شيروانيهاي سنگي مي باشد. همچنين در گذر زمان فرسايش شيب هاي سنگي و سقوط سنگ از عوامل اجتناب ناپذير مي باشد. لذا با توجه به موارد فوق لزوم توجه به تثبيت شيرواني هاي سنگي امريست ضروري، كه در اين گردآوري سعي ما بر اين است كه به بررسي روش هاي مختلف تثبيت اينگونه شيرواني ها بپردازيم.
حصارهاي سد كنندة ريزش سنگ
حصار كشي براي جلوگيري از ريزش سنگ، يك روش موثر و از نظر قيمت بسيار كارآمد براي نگهداري و جلوگيري از ريزش خرده سنگها در سقوط مي باشد.
ظرفيت اين حصارها مي تواند بر مبناي ابعاد سنگهايي كه از شيب سقوط مي كنند، تنظيم ساخته شود.
از عوامل بسيار مهم و قابل توجه در طراحي اين حصارها، ارتفاع سقوط سنگ و همچنين فاصلة حصار( فنس) در برابر اثرات ضربه سنگ مي باشد.
تورسيمي براي پايداري شيب
تورسيمي معمولاً در مواردي همچون:
-شيب خيلي هوازده شده باشد
-شيب جديدي كه سريعاً هوازده خواهد شد
-جايي كه سنگهاي كوچك به طور مداوم از هم جدا شده و از شيب سقوط مي كنند. مورد استفاده قرار مي گيرد.
موثرتيري روش در اجراي تورسيمي اين است كه سطح شيب را بوسيلة پارچه هاي توري پوشانده و به مواد اجازه سازگاري با اين ساختار داده شود.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق پايداري و تثبيت شيرواني هاي سنگي”

مقاومت مصالح

تحقیق مقاوم سازی ساختمان

دانلود تحقیق با موضوع مقاوم سازی ساختمان،
در قالب word و در 197 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
زمين لرزه پديده اي طبيعي است كه با شدت هاي گوناگون ودر نقاط مختلف كره زمين اتفاق مي افتد و به دليل عدم شناخت لايه هاي زيرين نمي توان زمان وشدت آن را پيش بيني نمود.
گستره زلزله هاي واقع شده در نقاط مختلف كره زمين، ارتباطي را بين اين نقاط نمايان مي نمايد. امروزه مشخص شده است كه اكثر زلزله هاي دنيا بر روي نوارهايي به نام كمربند زلزله خيزي واقع شده اند.با توجه به تكتونيك صفحه اي موجود، ايران در حال فشرده شدن بين صفحه اروپا،آسيا وصفحه عربستان است. بهترين نشانه اين عمل نيز رشته كوه هاي زاگرس والبرز مي باشدكه در فصل مشترك اين صفحات واقع شده اند. اكثر زلزله هاي مهم ايران نيز در حوالي اين فصل مشترك ها رخ داده است.
نقشه پهنه بندي لرزه خيزي ايران نشان دهنده اين است كه هيچ نقطه اي از كشورمان را نمي توان در مقابل اثر زلزله مصون پنداشت.در شكل( 1-1)نقشه پهنه بندي لرزه خيزي ايران طبق آيين نامه 2800 را مشاهده مي نماييد.]8[
بنابراين طراحي وساخت سازه هايي كه بطور مناسب بتوانند در مقابل زلزله ها پايدار باشد الزامي است،اين موضوع درك وشناخت رفتار سيستم هاي سازه‌اي را آشكار مي سازد.
براي طراحي يك سازه مقاوم در برابر زلزله ركورد شتاب و مشخصات زمين لرزه نيز نياز مي‌باشد، تا اثرات زمين لرزه بر سازه شناسايي گردد اثرات زمين لرزه بر سازه هاي طراحي شده از موضوعات جالب توجه مي‌باشد، زيرا نتيجه آزمايش واقعي روي سازه هاي طراحي شده براساس آخرين آيين نامه هاي تدوين شده هستند.
معمولا هر چاپ جديد از آيين نامه ساختماني بازتابي از نتايج حاصل از آخرين زمين لرزه هاي ثبت شده و تجزيه وتحليل آنها مي‌باشد.
به طور كلي دو روش براي ساخت سازه اي مقاوم در برابر زلزله موجود است:]18[
1-سازه صلب
2-سازه نرم
سازه صلب: در اينگونه سازه ها، پارامتر طراحي تغيير شكلهاي جانبي سازه تحت اثرات زلزله است بطوريكه سازه به قدري صلب ساخته مي شود كه كليه انرژي را جذب مي نمايد و بايستي با انتخاب اجزا بسيار مقاوم، توانايي جذب انرژي را به سازه داد.
سازه نرم: در اينگونه سازها، پارامتر انعطاف پذيري سازه در برابر حركات رفت وبرگشتي كه ناشي از خاصيت خميري آن است مورد استفاده قرار مي گيرد. بدين صورت كه سازه، انرژي را با حركات نوساني و درصد ميرايي آزاد مي‌كند.
 با توجه به مطالب گفته شده تعيين سيستم مقاوم(اين سيستم مقاوم شامل تركيبي از عناصر سازه اي افقي وعناصر مهاربندي عمودي مي‌باشد) در برابر نيروهاي جانبي يك موضوع اساسي در طراحي سازه ها مي باشد، كه در اينجا روي سيستم هاي مهاربندي عمودي بحث خواهد شد
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مقاوم سازی ساختمان”

مقاومت مصالح

تحقیق مقاوم سازی بنا

دانلود تحقیق با موضوع مقاوم سازی بنا،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
ساخت خانه های متحرک یکی از متدهای پیشرفته در امر مقاوم سازی در برابر زلزله است از این روش در ساخت ساختمان ها، آپارتمان ها، کارخانه ها و ساختمانهای مراکز تجاری استفاده می شود. این روش بسیار کم خرج است و در مناطقی که از نظر مقاومت در مقابل زلزله از سطح پایینی برخوردارند و در نواحی زلزله خیز سراسر جهان واقع شده اند بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد بدین ترتیب تمامی اصول ساختمان سازی به سمت ساختمان سازی مکانیکی متحول می شود. این ساختمان ها در برابر تمامی بلایای طبیعی از قبیل سیل، آتشفشان، رانش زمین و همچنین در مقابل زلزله های خطرناک و مهیب و حملات تروریستی هم مقاوم می باشد.
این طریقه مقاوم سازی که شیوه مهندسی ساختمانی ‘هاپکن’ نام دارد نوعی مهندسی مکانیکی است که مدیریت و ابداع و سنجش تکنیکی آن را فردی به نام هاپکن به انجام رسانیده است. وی تا کنون چندین مورد از ماشین آلات مکانیکی را طراحی کرده و در این زمینه چند ابداع نوین داشته است.
وی طی مطالعاتش در دانشگاه فنی و همندسی هلند انیشه ساخت سیستم ساختمان ساری خانه های متحرک به فکرش خطور کرد. چندین سال بعد وی ایده اش را در این خصوص تکمیل کرد.
دیوار های این خانه از بتون درست شده است و بوسیله میله های فلزی کششی عمودی کاملا فشرده می شوند. بدین ترتیب بدلیل استفاده از مواد جامد فشرده و سنگین نیرو وارده به اجزای پایینی ساختمان بسیار افزایش می یابد. الببه باید گفت که دیوارهای هر طبقه بصورت کنترل شده ایی به آن فشار وارد می شود و میزان فشار وارده در تمامی طبقات یکسان است. علاوه بر یک میله عمود در هر طبقه از 3 میله افقی هم استفاده می شود.
در این ساختمان ها از مصالحی استفاده می شود که کار گذاردن آنها به آسانی صورت می گیرد که به موجب آن دیوار های ساختمان با بکار بردن میله های کششی محکم و مقاوم می شوند.
 از دو گونه مصالح در ساختن ساختمان ها استفاده کرد: 
_بلوک های سیمانی که در بسیاری از ساختمان ها در سراسر دنیا از آن استفاده می شود. با اندازه های lxwxh=400x200x200 mm, که در هر یک از آنها دو سوراخ وجود دارد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مقاوم سازی بنا”

مقاومت مصالح

آزمایش خمش تير

دانلود گزارش کار آزمایش خمش تير،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.



بخشی از توضیحات:
هدف:
بررسي تئوري هاي خمش تير

مقدمه:
دستگاه خمش تير (شكل 1)، داراي قابليت هاي زياد مي باشد و آزمايش هايي كه در ارتباط با خمش تيرها باشد، را مي توان با آن انجام داد. با استفاده از اين دستگاه مي توان مدول الاستيسيته و خير تيرها يا تكيه گاه هاي ساده و گيردار تحت بار گذاري هاي مختلف را به دست آورد…
دانلود فایل

دانلود فایل”آزمایش خمش تير”

مقاومت مصالح

جزوه مقاومت مصالح مهندسی عمران

دانلود جزوه مقاومت مصالح مهندسی عمران،
در قالب pdf و در 312 صفحه.

توضیحات:
این
جزوه جز مجموعه جزوات آمادگی آزمون کارشناسی ارشد سراسری رشته عمران ویژه
کنکور سال 95 می باشد که به همراه تست ها و پاسخ تشریحی ارائه شده است.

دانلود فایل

دانلود فایل”جزوه مقاومت مصالح مهندسی عمران”

مقاومت مصالح

جزوه کامل مقاومت مصالح

دانلود جزوه کامل مقاومت مصالح،
در قالب pdf و در 150 صفحه، شامل:

مقدمه و مفهوم تنش
تنش و کرنش، بارگذاری محوری
پیچش
خمش خالص
بارگذاری عرضی
تبدیلات تنش وکرنش

دانلود فایل

دانلود فایل”جزوه کامل مقاومت مصالح”