مهندسی مکانیک

پاورپوینت تجهيزات مبارزه با حريق

دانلود پاورپوینت با موضوع تجهيزات مبارزه با حريق،
درقالب ppt و در 27 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
تجهيزات مبارزه با حريق
1- سيستم هاي اطفاء حريق ثابت
الف- بخشهاي مختلف سيستم ثابت CO2 فشار بالا
ب- مهمترين و عمدع ترين بخش سيستم سيلندرهاي CO2 مي باشد.
پ- گاز CO2(دس اكسيد كربن)
ت- هشدار دهنده
2- سيستم پمپ هاي حريق(FIRE MAIN)
الف- كشتيهاي مسافربري(passenger ships)
ب- كشتيهاي باربري (CARGO SHIPS)
پ- پمپ حريق اضطراري(EMERGENCY FIRE PUMP)
ت- فاير هايدارنت(FIRE HYDRANT)
3- كپسولهاي پرتابل
الف- كپسولهاي CO2
ب- كپسولهاي پودر
پ- كپسولهاي فوم
ت- كپسولهاي آب و گاز
ث- كپسولهاي غير پرتابل
ج- حفظ و نگهداري و سرويس كپسولهاي پرتابل
چ- پتوي ضد حريق(FIRE BLANKET)
بخشی از متن پاورپوینت:
– دي اكسيد كربن بخاطر خاصيت نفوذپذيري خود قادر است به تمام محلهاي غير قابل دسترسي نيز نفوذر نمايد.
– دي اكسيد كربن را مي توان با فشار خود گاز از طريق شيرها، لوله ها و نازل ها تخليه نمود و احتياج به يك سيستم جهت انجام اين كار ندارد.
– مهمترين عامل خاموش كنندگي CO2 ، كاهش ميزان اكسيژن در محيط مي باشد.
گاز دي اكسيد كربن قادر است مقدار اكسيژن موجود در محيط را تقليل داده بحديكه امكان احتراق وجود نداشته باشد. در حقيقت گاز دي اكسيد كربن مقدار اكسيژن محيط را از 21 درصد به حدود 15 درصد تقليل مي دهد در اين حالت تقريباٌ اكثر حريقهاي سطحي خاموش مي گردد ولي براي خاموش كردن بعضي از حريق ها(حريق هاي عميق) مي بايستي مقدار اكسيژن از اين مقدار نيز پايين تر باشد، براي مثال در مورد انبار پنبه ميزان اكسيژن بايستي به حدود8 درصد برسد تا اطفاء حريق مؤثر باشد.
– گاز CO2 اگر چه يك گاز سمي و خطرناك نيست اما تجربه نشان داده است كه غلظت 4-3 درصد آن در هوا باعث مي گردد كع تنفس شخص سريع تر شود، غلظت 5-4 درصد آن انسان را دچار سرگيچه نمايد، غلظت 9 درصد آن تنگي تنفس شديد را بدنبال داشته و غلظت 20 درصد آن باعث مرگ انسان شود( در صورتيكه ظرفغ مدت 20 تا 30 دقيقه شخص را به هواي آزاد منتقل ننمايد)
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت تجهيزات مبارزه با حريق”

مهندسی مکانیک

فایل اره فارسی بر میزی طراحی شده در کتیا و سالیدورک

دانلود فایل سه بعدی اره فارسی بر میزی طراحی شده در کتیا و سالیدورک،


توضیحات:
قابل استفاده در تمامی نرم افزار های طراحی سه بعدی،
فایل اسمبل شده و تک تک قطعات.
دانلود فایل

دانلود فایل”فایل اره فارسی بر میزی طراحی شده در کتیا و سالیدورک”

مهندسی مکانیک

تحقیق تاسیسات توربوپمپ

دانلود تحقیق با موضوع تاسیسات توربوپمپ،
در قالب word و در 9 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
شناسایی و کاربرد پمپ سانتریفوژ و رسم منحنی مشخصه آنها در شرایط مختلف
توربو پمپ وسیله ای است که با ایجاد فشار لازم به کمک عمل گریز از مرکز برای انتقال سیالات از نقطه ای به نقطه دیگر به کار می رود . 
پارامتر های مهم توربو پمپ به صورت زیر می باشند :
H  ارتفاع مانومتریک پمپ
Hv ارتفاع مفید ( اختلاف قائم بین سطح اب مخزن پایین دست (مکش ) و سطح آب بالا دست ( رانش ) توربو پمپ
Hl مجموع کل افت فشار 
Q دبی ( مقدار آبی که در واحد زمان به وسیله توربو پمپ منتقل می شود . 
p قدرت داده شده به توربو پمپ که پمپ از موتور راه اندازش اخذ می کند   
یا راندمان عبارتست از قدرت داده شده به پمپ به قدرت گرفته شده از آن 
NPSH حداقل انرژی لازم در دهانه پمپ تا از کاویتاسیون جلوگیری کند . 
برای یک سرعت N مشخصات یک پمپ می تواند به وسیله فصل مشترک سطوح مشخصه با سطح N=cte تعیین گردد. در نتیجه در یک سرعت دورانی ثابت خواهیم داشت 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق تاسیسات توربوپمپ”

مهندسی مکانیک

تحقیق كلاچ (رفع عيب و تعويض)

دانلود تحقیق با موضوع كلاچ (رفع عيب و تعويض) ،
در قالب word و در 30 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
رفع مشكلات و آزمايش دقيق
به استثناء تنظيمات، تنها راه تعمير يك كلاچ  (متحرك )عوض كردن آن است نصب يك كلاچ  جديد بسيار سهل و آسان است اما بايد مطمئن باشيد كه كارتان را بدرستي انجام دادهايد چرا كه اگر اشتباهي صورت گيرد مجبور مي شويد كه محور انتقال قدرت را دوباره پائين بگذاريد وكاري كه شما دوست نداريد بيش از يك بار انجام دهيد بايد انجام دهيد و بهترين كار اين كه با يك واحد خدماتي كه خدمات وسيله نقليه شما را انجام مي دهد مشورت كنيد.
در اينجا ما مراحل عمومي تعويض كردن يك كلاچ را بررسي مي كنيم. ابتدا اتصال مثبت باتري را بر مي داريم سپس در حاليكه كه زير كاپوت كار ميكنيم كه محور انتقال قدرت را براي تعويضي بوسيله اي قطع كردن سيم كلاچ و يا سيلندر هيدروليك آماده مي كنيم بنابراين قطع كردن اين موارد باعث مي شود كه محور انتقال قدرت از جاي خود حركت نكند . اين بقيه موارد . اگر شك داريد كه چه مواردي بايد بر طرف شود مي توانيد به كتاب راهنما مراجعه كنيد سپس يك تكه چوب پشت چرخ هاي عقب بگذاريد و جك را زير ماشين بزنيد و كاري نكنيد كه ماشين از زمين بلند شود وقتي كه اين امر شامل پيچ و مهره هاي شافت اكسل و محور انتقال قدرت هم مي شود براي جدا كردن محور انتقال قدرت شما بايد ابتدا يا چند عدد از پايه هاي موتور را باز كنيد البته قبل از اينكه پايه هاي موتور را كنيد شود بايد چيزي را براي مهار كردن موتور قرار دهيد در بيشتر ماشين هاي اين امكان وجود دارد كه بوسيله يك جك زير كارتر ماشين موتور را مهار كرد اما در بعضي ماشين ها يك ميله اي ساپورت موتور وجود دارد كه اين ميله باعث مي شود كه در حاليكه محور انتقال قدرت باز شده باشد موتور به صورت آويزان و طوري كه از زير كاپوت آن بتوان آن را نصب كرد دوباره مي توانيد براي انجام كار صحيح و روشي درست به كتابچه راهنما مراجعه كنيد .
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق كلاچ (رفع عيب و تعويض)”

مهندسی مکانیک

تحقیق دینامیک سیالات در توربو ماشین ها

دانلود تحقیق با موضوع دینامیک سیالات در توربو ماشین ها،
در قالب word و در 188 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
در طراحی کنونی توربو ماشینها، و بخصوص برای کاربردهای مربوط به موتورهای هواپیما، تاکید اساسی بر روی بهبود راندمان موتور صورت گرفته است. شاید بارزترین مثال برای این مورد، «برنامه تکنولوژی موتورهای توربینی پر بازده مجتمع» (IHPTET) باشد که توسط NASA و DOD حمایت مالی شده است.
هدف IHPTET، رسیدن به افزایش بازده دو برابر برای موتورهای توربینی پیشرفته نظامی، در آغاز قرن بیست و یکم می باشد. بر حسب کاربرد، این افزایش بازده از راههای مختلفی شامل افزایش نیروی محوری به وزن، افزایش توان به وزن و کاهش معرف ویژه سوخت (SFC) بدست خواهد آمد.
وقتی که اهداف IHPTET نهایت پیشرفت در کارآیی را ارائه می دهد، طبیعت بسیار رقابتی فضای کاری کنونی، افزایش بازده را برای تمام محصولات توربو ماشینی جدید طلب می کند. به خصوص با قیمتهای سوخت که بخش بزرگی از هزینه های مستقیم بهره برداری خطوط هوایی را به خود اختصاص داده است،  SFC، یک فاکتور کارایی مهم برای موتورهای هواپیمایی تجاری می باشد.
اهداف مربوط به کارایی کلی موتور، مستقیما به ملزومات مربوط به بازده آیرودینامیکی مخصوص اجزاء منفرد توربو ماشین تعمیم می یابد. در راستای رسیدن به اهداف مورد نیازی که توسط IHPTET و بازار رقابتی به طور کلی آنها را تنظیم کرده اند، اجزای توربو ماشینها باید به گونه ای طراحی شوند که پاسخگوی نیازهای مربوط به افزایش بازده، افزایش کار به ازای هر طبقه، افزایش نسبت فشار به ازای هر طبقه، و افزایش دمای کاری، باشند.
بهبودهای چشمگیری که در کارایی حاصل خواهد شد، نتیجه ای از بکار بردن اجزایی است که دارای خواص آیرودینامیکی پیشرفته ای هستند. این اجزا دارای پیچیدگی بسیار بیشتری نسبت به انواع قبلی خود هستند که شامل درجه بالاتر سه بعدی بودن، هم در قطعه و هم در شکل مسیر جریان می باشد.
میدان های جریان مربوط به این اجزا نیز به همان اندازه پیچیده و سه بعدی خواهد بود. از آنجایی که درک رفتار پیچیده این جریان، برای طراحی موفق چنین قطعاتی حیاتی است، وجود ابزارهای تحلیلگر کارآتری که از دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) بهره می برند، در پروسه طراحی، اساسی می باشد.
در گذشته، طراحی قطعات توربو ماشین ها با استفاده از ابزارهای ساده ای که بر اساس مدلهای جریان غیر لزج دو بعدی بودند کفایت می کرد. اگرچه با روند کنونی به سمت طراحی ها و میدانهای جریان پیچیده تر، ابزارهای پیشین دیگر برای تحلیل و طراحی قطعات با تکنولوژی پیشرفته مناسب نیستند. در حقیقت جریانهایی که با این قطعات برخورد می کنند، به شدت سه بعدی (3D)، ویسکوز، مغشوش و اغلب با سرعت ها ، در حد سرعت صوت می باشند. این جریان های پیچیده، قابل فهم و پیش بینی نیستند، مگر با بکار بردن تکنیک های مدلسازی که به همان اندازه پیچیده هستند. برای پاسخگویی به نیاز طراحی چنین قطعاتی، ابزارهای CFD پیشرفته ای لازم است که قابلیت تحلیل جریانهای سه بعدی، لزج و در محدوده صوتی، مدل سازی اغتشاش و انتقال حرارت و برخورد با پیکربندی های هندسی پیچیده را داشته باشد. علاوه بر این، جریانهای گذرا (ناپایا) و تعامل ردیفهای چندگانه تیغه ها باید مورد ملاحظه قرار گیرد.
هدف این فصل این است که بازنگری مختصری از مشخصات جریان در انواع مختلف قطعات توربوماشینها ارائه داده و نیز خلاصه ای از قابلیتهای تحلیلی CFD که مورد نیاز برای مدل کردن چنین جریانهایی هستند را بیان کند.
این باید به خواننده، درک بهتری در مورد تاثیر جریان بر طراحی چنین اجزایی و میزان کارایی مدل سازی مورد نیاز برای آنالیز اجزاء بدهد. تمرکز بر روی کاربردهای موتورهای هواپیما خواهد بود، ولی دهانه های ورودی، نازلها و محفظه های احتراق مورد توجه خواهند بود. به علاوه یک بررسی از هر دو گرایش طراحی قطعات و ابزارهای تحلیل CFD را شامل می شود. به علت پیچیدگی این موضوعات، تنها یک بحث گذرا ارائه خواهد شد. اگرچه مراجع فراهم شده اند تا به خواننده اجازه دهد این مباحث را با جزئیات بیشتر جستجو کند.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق دینامیک سیالات در توربو ماشین ها”

مهندسی مکانیک

تحقیق ديگ بخار دستگاهيست كه براي توليد بخار

دانلود تحقیق با موضوع ديگ بخار دستگاهيست كه براي توليد بخار،
در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
ديگ بخار دستگاهيست كه براي توليد بخار از آن استفاده مي‌شود. اين بخار مي‌تواند براي چرخاندن توربين يا گرم كردن برخي كوره‌ها استفاده شود. در ديگهاي بخاري كه در نيروگاهها كار ميكنند به دليل نياز به فشار بالاتر بخار به صورت سوپرهيت (مافوق گرم) است. آب در اين ديگهاي‌بخار از لوله هايي كه در ميان شعله هاي مشعل  محصور شده‌اند عبور مي‌كند اما در ديگهاي بخار كوچكتر بخار به صورت اشباع خواهد بود و در اين مشعل‌ها شعله در داخل لوله و آب در اطراف لوله قرار دارد.
يك ديگ بخار از قسمت‌هاي مختلفي تشكيل شده كه توضيح مختصري در مورد آنها خواهيد ديد:
1. مشعلهاي دوگانه سوز
2. شيشه آب نما: سطح آب داخل ديگ را نشان مي‌دهد
3. مانومتر: فشار ديگ را نشان مي‌دهد
4. تابلو و تجهيزات برقي
5. هشدار دهنده : در صورت بالا رفتن فشار داخل ديگ هنگامي كه قسمتي به درستي كار نكند
6. پمپ : در اين ديگها از پمپ با دبي بالا و هد متوسط از نوع حلزوني طبقاتي استفاده مي‌كنند كه داراي يك الكترو موتور به عنوان محرك است..
7. دودكش : براي خروج گازهاي سوخته شده در فرايند احتراق
8. زير آب زن : خروجي از ته ديگ براي خروج رسوبات ته‌نشين شده در ته ديگ
9. سنسور حرارتي: از آنجايي كه بخار توليدي در حالت اشباع است و دما و فشار همواره متناسبند به‌جاي استفاده از فشارسنج كه در فشارهاي بالا مشكل است از سنسورهاي حرارتي استفاده ميكنند با استفاده از اين اصل كه هر دما فشار معيني را نشان مي‌دهد.
10. سوپاپ اطمينان : اگر در موارد نادر تمام ايستگاههاي ايمني و همچنين هشدار دهنده‌ها به علت نقص درست كار نكنند در صورت تجاوز فشار از محدوده قانوني خود سوپاپ باز شده و فشار را با خارج كردن قسمتي از بخار داخل ديگ كاهش مي‌دهد.
11. تراپ: واحديست كه بخار كندانس شده را جمع‌آوري كرده و به آن تله آب نيز مي‌گويند.
آب رساني براي ديگ بخار:
سيال اصلي استفاده شده در ديگهاي بخار آب است بايد اين سيال طي مراحلي آماده و وارد ديگ شود. قسمت‌هاي اصلي آب‌رساني عبارتند از: 
1. منبع آب صنعتي مانند چاه عميق
2. فيلتر شني: ذرات جامد معلق در آب را جمع‌آوري مي‌كند كه از طبقات شني، سيليسي و سنگي تشكيل شده است. شير ها در اين قسمت و فيلتر بعدي بگونه‌اي طراحي شده‌اند كه بعد از  ساعاتي كار و كثيف شدن بتوان جريان آب را به صورت معكوس از آن عبور داد تا تميز شوند.
3. سختي گير: سختي گيري براي جدا كردن دو عنصر كلسيم و منيزيم بكار ميرود. اگر اين دو عنصر از آب جدا نشوند همان اتفاقي در ديگ بخار مي‌افتد كه در كتري رخ مي‌دهد. در واقع رسوبات سطح بين لوله هاي آتش كار با آب را كاهش ميدهد و انرژي بيشتري براي توليد ميزان معيني فشار مصرف مي‌شود. همچنين پاكسازي اين لوله ها علاوه بر هزينه بر بودن خط توليد را نيز متوقف مي‌كند.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق ديگ بخار دستگاهيست كه براي توليد بخار”

مهندسی مکانیک

تحقیق سيستم هاي نانوالكترومكانيك (NEMS)

دانلود تحقیق با موضوع سيستم هاي نانوالكترومكانيك (NEMS)،
در قالب word و در 93 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
سيستم هاي نانوالكترومكانيك (NEMS) در جوامع علمي و تكنيكي مورد توجه زيادي بوده اند. اين دسته از سيستم ها كه بسيار شبيه به سيستم هاي ميكروالكترومكانيك هستند در انواع حالات تشديد شده خود با ابعادي در سابميكرون عميق عمل مي كنند. سيستم در اين محدوده، داراي فركانس هاي رزونانس بسيار، توده هاي فعال تحليل يافته و ثبات نيروي پايداري باشند؛ ضريب كيفيت تشديد اين سيستم در رنج Q  lo3-105 بسيار بالاتر از دسته ديگر مدارهاي تشديدي الكتريكي مي باشند. اين سيستم در NEMS براي دسته بسياري از كاربردهاي تكنولوژي مانند سنسور فراسريع، دستگاه راه اندازي، و اجزاي پردازش سيگنال مهيا مي سازد.
به طور آزمايشي از NEMS انتظار مي رود كه امكان تحقيق بر فرآيندهاي مكانيكي متعادل فونون و واكنش كوانتوم سيستم هاي مكانيكي مزوسكوپيك را فراهم آورد. با وجود اين، هنوز چالش هاي ريشه اي و تكنولوژيكي براي بهينه سازي NEMS وجود دارد. در اين بررسي ما بايد مروری بر چشم اندازها و چالش ها در اين زمينه يك معرفي متعادل از NEMS را ارائه داده و كاربردهاي جالب و آشكارسازي الكترومكانيك را به تصوير مي كشيم.
سيستم هاي نانو الكترومكانيكي (NEMS)، تشديد گرهاي مكانيكي با مقياس نانو – به – ميكرو متر مي باشند كه به ابزار الكترونيكي داراي ابعاد مشابه وصل مي شوند. NEMS نويد ميكروسكوپ نيروي فراحساس سريع و عميق شدن فهم ما از چگونگي پيدايش ديناميك كلاسيك با نزديك شدن به ديناميك كوانتوم مي باشد. اين پژوهش با يك بررسي از NEMS شروع شده و پس از جنبه هاي خاص ديناميك كلاسيك آنها را توصيف مي كند. مخصوصاً، نشان مي دهيم كه براي اتصال ضعيف، عمل ابزار الكترونيكي روي تشديدگرمكانيكي مي تواند به طور مؤثر، يك حمام حرارتي باشد در حاليكه ابزار، يك محرك خارج از تعادل سيستم باشد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق سيستم هاي نانوالكترومكانيك (NEMS)”

مهندسی مکانیک

تحقیق انقلاب صنعتی

دانلود تحقیق با موضوع انقلاب صنعتی،
در قالب word و در 34 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
انقلاب صنعتى
از مهمترين پديدههاى تحققيافته در اواخر قرن هجدهم ميلادي، در روند تکامل نظام سرمايهدارى در کشورهاى اروپائي، بايد از اختراع ماشين و ورود آن در روند توليد کالا در مؤسسات و شکلگيرى انباشت سرماي نام برد. 
ترقى علمى و فنى و نفوذ ماشينيزم در امور اقتصادي، همانا جايگزينى منابع نيروى بىجان (بازوى مکانيکى و ماشيني) با منابع نيروى جاندار (بازوى انساني) را به ارمغان آورد. 
در اول قرن نوزدهم ميلادى چند دستگاه ماشين بافندگى بيش از بيست برابر بافنده دستى و يک دستگاه ماشين ريسندگى دويست برابر چرخ ريسندگى معمولى توليد مىکردند. از ۱۷۵۰ تا ۱۸۳۰ ميلادى ماشينى شدن ريسندگى در انگلستان ميزان بهرهورى را تا ۳۰۰ برابر افزايش داد. )دکتر ستارىفر،فصل نامهٔ تأميناجتماعي، سال اول شماره اول،تابستان۱۳۷۸، مؤسسه عالى پژوهش تٔامين اجتماعي، صفحه ۳۳ و ۳۴(
انقلاب صنعتى در غرب ميزان ثروت ملى و قدرت خريد مردم را افزايش داد. اين انقلاب، ضمن تأمين اشتغال بخش وسيعى از جمعيت و ارتقاء سطح درآمد سرانه، و گسترش توليد انبوه باعث شد ابتدا انگلستان و سپس آلمان، بلژيک، فرانسه به جرگه کشورهاى صنعتى پيوستند و بهتدريج مجموع اروپاى غربى به منطقهاى صنعتى تبديل گرديد. )دکتر ستارىفر، فصل نامهٔ تأميناجتماعي، سال اول شماره اول،تابستان۱۳۷۸، مؤسسه عالى پژوهش تٔامين اجتماعي، صفحه ۳۳ و ۳۴( 
انقلاب صنعتى در کشورهاى اروپائى اين پىآمدها را دربر داشت: 
– گسترش مراکز صنعتي. 
– گسترش شهرها. 
– توليد انبوه. 
– تنوع کالائي. 
– ارتقاء بهرهورى نيروى کار. 
– گسترش بازار و پيدايش طبقه کارگر. 
با گسترش و نفوذ ماشين در فعاليتهاى اقتصادي، تضاد ميان صاحبان سرمايه (صاحبان بازوى مکانيکى و ماشيني) و صاحبان نيروى کار متجلىتر شد و نظريهپردازان جديدى در قالب مکاتب سوسياليسم تخيلى (نظير پرودون و سن سيمون) پديدار شدند و بهتدريج با نقد همهجانبه سرمايهدارى و تضاد مقوله کار و سرمايه مطرح گرديد. 
بهتدريج روابط بين کارگر و کارفرما در قالب اشکال حقوقى و قراردادهاى اجتماعى تکامل يافت و کارگاهها و کارخانهها از چارچوب خشک واحدهاى فنى و اقتصادى بهصورت مؤسسات و سازمانهاى اجتماعي-انسانى مورد توجه انديشمندان قرار گرفتند. 
اين عصر را دوران گذار از نظام مانوفاکتورى (توليد دستي) به نظام توليد ماشينى و صنعتى در مقياس وسيع و گسترده مىدانند. 
ابداع و اختراع ماشينهاى جديد و پديد آمدن شيوههاى نوين در امر توليد کالا و ارائه خدمات تنها عوامل مؤثر در رشد و توسعه اقتصاد صنعتى در جهان غرب نمىباشند، بلکه گسترش سازمان اجتماعى کار و برقرارى سيستم تشکيلاتى و روابط سازمانى منطقي، بهرهگيرى از نيروى انسانى متخصص، تراکم و انباشت سرمايه و بهکارگيرى و تلفيق معقول و اصولى اين عوامل در فرآيند توليد کالا را نيز بايد از فاکتورها و عوامل مؤثر در رشد سرمايهدارى صنعتى در غرب بهحساب آورد. 
رشد سرمايهدارى صنعتى در غرب، در واقعيت امر با افزايش کمى مؤسسات و سازمانهاى گوناگون در زمينههاى مختلف توليدات بزرگ صنعتى و ارائه خدمات همراه بود. 
در عين حال برقرارى روابط آهنين در تشکيلات و سازمانهاى منظم با مقررات و ضوابط منطقي، تکامل کيفى سازمان اجتماعى کار و تقسيم کار در اجزاء گوناگون و مشخص، برقرارى سلسله مراتب، بهرهگيرى از اسلوبهاى علمى و فني، برنامهريزى و هماهنگى انسانها با ابزار، وسايل و تجهيزات مدرن، همه و همه اشکال کمى و مضامين کيفى مقولات سازمان و مديريت را بيش از پيش گسترش دادند. 
سرپرستى و نظارت با شکل و محتواء استبدادي، اولين شکل مديريت در بنگاهها و سازمانهاى صنعتى و خدماتى در نظام سوداگرى صنعتى غرب بود که نظير اشکال پيشين نظارت و سرپرستي، توسط مالکان ابزار توليد (يعنى سرمايهداران) انجام مىگرفت
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق انقلاب صنعتی”

مهندسی مکانیک

تحقیق مواد قالب گیری در ریخته گری

دانلود تحقیق با موضوع مواد قالب گیری در ریخته گری،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
انواع چسب ها:
تقسیم بندی چسب ها از دو دیدگاه صورت می گیرد: یکی از نقطه نظر ماهیت و طبیعت چسب ها و دیگری از نظر نحوه انجماد و چگونگی خود گیری و سفت شدن چسب ها .از نقطه نظر ماهیت چسب ها به دو گروه چسب های آلی و غیر آلی و یا دو دسته قابل حل در آب یا غیر قابل حل در آب تقسیم می شوند.از نقطه نظر نحوه انجماد و چگونگی سفت شدن و خود گیری ،چسب ها به سه نوع برگشت ناپذیر، میانه و برگشت پذیر تقسیم می شوند. چسب های آب دار و چسب های غیر آب دار نباید با هم دیگر مخلوط شوند زیرا هر زمان که این عمل صورت پذیرد ، استحکام مخلوط ماسه در حالت تر و در حالت خشک کاهش می یابد. و به خصوص اگر چسب آب دار ، خاک رس باشد ، کاهش استحکام شدید تر است.یک چسب مناسب باید ذرات ماسه را به یکدیگر اتصال دهد و استحکام قالب و ماسه ماهیچه را در حالت تر و خشک افزایش دهد.
همچنین باید شرایط زیر را فراهم سازد:
1- در خلال تهیه مخلوط های قالب گیری یا ماهیچه به طور یکنواخت بر روی سطوح ماسه پایه گسترده شود.
2- در هر دو حالت تر و خشک ، استحکام کافی مخلوط را فراهم سازد.
3- شکل پذیری مناسب در مخلوط ایجاد نماید ،به طوری که مخلوط قادر باشد همه بخش های قالب را پر کند.
4- کمترین چسبندگی را به سطح مدل و جعبه ماهیچه داشته باشد تا انجام فرایند قالب گیری و ماهیچه سازی امکان پذیر شود .
5- امکان خشک کردن سریع قالب و ماهیچه را فراهم سازد و در خلال مونتاژ قالب و نگه داری ماهیچه رطوبت جذب نکند.
6- در خلال مرحله خشک کردن و به هنگام ریخته گری فلز به داخل قالب ، حد اقل گاز را تولید و آزاد سازد.
7- به دیرگدازی ماسه لطمه نزند و سوختن زودرس ماسه را پدید نیاورد.
8- امکان آسان خارج سازی ماهیچه را فراهم سازد.
9- برای افرادی که عملیات تهیه مخلوط ،قالب و ماهیچه را انجام می دهند ، مضر نباشد و گازهای سمی تولید نکند.
10- ارزان و قابل دسترسی باشد.
معمولا چسب های مورد استفاده در ریخته گری را به دو گروه عمده چسب های قالب گیری و چسب های ماهیچه تقسیم بندی می کنند.
از خاک های رسی می توان به عنوان چسب های قالب گیری نام برد و چسب های سیلیکات سدیم ،اتیل و نیز انواع رزین های مورد مصرف در قالب گیری پوسته و….از جمله چسب های ماهیچه هستند.
خاک رس ها معمولا دارای سه مشخصه هستند:
1- همراه با مقدار معینی آب ، خودگیر شده و خاصیت پلاستیکی پیدا می کنند.
2- این مخلوط پس از خشک شدن و دوباره مخلوط کردن با آب ، خود گیر شده و خاصیت پلاستیکی خود را حفظ می کند(درجه حرارت خشک شدن بسیار بالا نیست).
3- اگر درجه حرارت از مقدار معینی افزایش یابد، خاک رس کلسینه شده(مرده شده) و خاصیت خود گیری و پلاستیکی خود را از دست می دهد.درجه حرارت کلسینه شدن با توجه به نوع خاک رسی متغیر می باشد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مواد قالب گیری در ریخته گری”

مهندسی مکانیک

تحقیق ربات مسيرياب

دانلود تحقیق با موضوع ربات مسيرياب،
در قالب word و در 65 صفحه، قابل ویرایش.
فهرست :
چكيده 
مقدمه
فصل اول: تعارف و كليات 
طراحي
ربات تعقيب خط
تعريف ربات
فصل دوم: بخش مكانيك ربات
بخش مكانيك ربات
مواد سازنده ربات
1-چوب
2-پلاستيك
3-آلومينيوم (AL) 
4-برنج 
5-دلايل استفاده از پلاستيك در بدنه اين ربات
سيستم حركتي ربات
انتخاب سيستم حركتي ربات
رباتهاي چرخ دار
ربات هاي 2 چرخ
1-ربات هاي 4 چرخ
2-دلايل استفاده از چهار چرخ در اين ربات
3-آينده ربات هاي انسان نما
فصل سوم: بخش الكترونيك ربات
الف) بررسي انواع موتورهاي الكتريكي بكار رفته در رباتهاي تعقيب خط
ويژگي موتور DC.
 انتخاب موتور
اصول كار موتور DC
سرعت موتور
محاسبه ثابت هاي موتور از روي ديتاشيت
دليل استفاده از موتور DC در اين ربات
مدارات درابور موتور DC
كنترل جهت موتور
كنترل با رله
كنترل با ترانزيستور
كنترل با Ic هاي درايور موتور 
سنسورها
مقاومت نوري
Lm324
فرستنده گيرنده مادون قرمز
cny70
باتري
تقسيم بندي كلي باتري ها
انتخاب نوع باتري در رباتيك
محل نصب باتري
فصل چهارم
مقدمه اي بر AVR
انواع ميكروكنترل هاي AVR
خصوصيات ATMEGA8
برنامه جهت پروگرامر كردن ميكرو
 
بخشی از متن تحقیق:
مدارات ميكرو كنترلر و ميكروپروسسوري در بين علاقه مندان الكترونيك طرفداران بسياري دارد. زيرا امروزه دامنه كاربرد آنها بسيار وسيع گشته و در همه جا قابل استفاده مي باشد براي موارد حساس لازم است سيستم ميكرو كنترلر داراي كد بندي باشد . تا احتمال خطا در سيستم به صفر برسد . با توجه به فركانس هاي مختلف كار دستگاهها و حالت هاي مختلف احتمال تاثير گذاري دستگاههاي افراد مختلف بر روي يكديگر بسيار كم مي باشد چنين سيستم هايي امروزه بسيار توليد مي شوند و در موارد مختلفي مثل كنترل كننده دزدگير و قفل مركزي اتومبيل ها مورد استفاده قرار مي گيرد هر يك از سيستم هاي مذبور بسته به نوع كاربرد داراي عملكرد متفاوت در خروجي گيرنده مي باشند . مثلاً بعضي به صورت لحظه اي كار مي كنند . برخي ديگر به صورت فيليپ فلاپ عمل كرده ، در ساخت قطعات پيشرفته در اين زمان از ميكروكنترلها استفاده مي شود اين آي سي ها پورت خروجي بيشتري نسبت به آي سي ها ميكروپروسسور مي باشند . مي توان انها را به راحتي برنامه ريزي كرد و حافظه آنها را پاك كرد . همچنين سنسورها داراي كاربرد وسيعي در صنعت مي باشند اين مدارات مجتمع داراي حساسيت بسيار بالايي مي باشند و بسته به نوع كاربرد آنها داراي تنوع مختلفي مي باشند . در اين پروژه ها ما تصميم داريم تا از سنسور مادون قرمز كه به نور حساس بود، و داراي دو قسمت يكي فرستنده و يكي گيرنده است استفاده كنيم
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق ربات مسيرياب”