دسته: مکانیک
لیست تمام پروژه ها و مطالب:
پاورپوینت آهن زنگ نزن
پاورپوینت آهن زنگ نزن
دانلود پاورپوینت با موضوع آهن زنگ نزن، درقالب ppt و در 11 اسلاید، قابل ویرایش، شامل: مقدمه تفاوت بین آهن و زنگ آهن(عکس) فرایند زنگ زدن آهن علت زنگ زدن آهن چه کسی مخترع آهن زنگ نزن بود؟
پاورپوینت مكانيك خودرو خود باشيد
پاورپوینت مكانيك خودرو خود باشيد
دانلود پاورپوینت با موضوع مكانيك خودرو خود باشيد، درقالب ppt و در 16 اسلاید، قابل ویرایش، شامل: سیستم های فعال: سیستم های غیر فعال : سیستم ESP : سيستم پيش كشنده كمربند ايمني و محدودكننده فشار نكات ايمني چرا نياز به استفاده از قطعات يدكي اصلي داريم ؟
پاورپوینت واقعیت مجازی
دانلود پاورپوینت با موضوع واقعیت مجازی،
تعريف واقعيت مجازي
تاريخچة واقعيت مجازي
چهار عنصر كليدي واقعيت مجازي
نمونه های واقعيت مجازی
توسعة واقعيت مجازی
نمونه به كارگيري تكنيكها واقعيت مجازي
کاربردهای واقعيت مجازی در صنعت
و…
پاورپوینت روش های خنک كاری پره های توربين گازی
دانلود پاورپوینت با موضوع روش های خنک كاری پره های توربين گازی،
بخشی از متن پاورپوینت:
از سيستم هاي خنك كاري به منظور بهينه سازي و افزايش راندمان استفاده مي شود.
با افزايش دماي گازهاي احتراق ورودي به توربين بازده چرخه توربين گاز افزايش مي يابد .امروزه اين دما در حدود1100 تا 1260 درجه سانتيگراد است.
سازندگان توربين هاي گازي تلاش مي كنند تا بتوانند اين دما را به 1700درجه برسانند و در آينده تا دماهاي بالاتر نيز مورد نظر است.
با توجه به اينكه افزايش دماي ورودي به توربين يك مزيت اجتناب ناپذير است اما براي خنك كاري پره هاي توربين بايد تمهيدات لازم انديشيده شود.
خنك سازی
در توربينهاي قديمي به دليل پائين بودن دما نيازي به خنك سازي وجود نداشت
استفاده از دماهاي بالا موجب بوجود آمدن تنشهاي گرمايي در پره هاي متحرك و كاهش طول عمر پره مي شود.
به طور كلي دماي سطح پره بايد در كمتر از 900 درجه سانتيگراد باشد تا خوردگي پره از حد مجاز تجاوز نكند.
خنك سازي پره با خالي كردن داخل آن و جاري كردن شاره خنك كننده از فضاي خالي شده امكان پذير مي باشد
پره توخالي سبك تر از پره تو پر بوده و عدد بيو در آن خيلي كوچكتر است و از اين رو توزيع دما در آن نسبتا يكنواخت مي باشد…
پاورپوینت نقد و بررسی سنسور
دانلود پاورپوینت با موضوع نقد و بررسی سنسور،
آشنایی با سنسور
دسته بندی سنسور ها
کاربرد سنسورها
سنسور های مورد استفاده درROV
جمع بندی
گزارش کارآموزی در تعمیرگاه اتومبیل
تعويض واشر سرسيلندر اتومبيل پيكان پژو RD
تعمير ديفرانسيل
نصب و تنظيم ميل بادامك
تنظيم كردن ميل بادامك
ليفتر هاي هيدروليك
ليفتر هاي سفت
تعويض كردن كلاج ماشين
سر و صداي كلاچ
ضربان هاي پدال كلاچ
بخشی از متن گزارش کارآموزی:
1) فيلرگيري اتومبيلهاي پيكان و پژو RD (هر دو يك موتور دارند) كه به شرح زير مي باشد:
ابتدا درب سوپاپ را باز كنيم و بعد با چرخاندن ميل لنگ (بوسيلة چرخاندن پروانه) سيلندر (1) را در حالت قيچي قرار داده و سيلندر (4) را فيلرگيري مي كنيم . (فيلر 30 براي سوپاپ دود و فيلر 25 براي سوپاپ هوا) بعد سيلندر 3 را قيچي كرده سيلندر 2 را فيلرگيري مي كنيم . سپس سيلندر 4 را قيچي كرده 1 را فيلرگيري مي كنيم و در انتها سيلندر 2 را قيچي كرده و 3 را فيلرگيري مي كنيم.
ابتدا ماشين را روي چاله سرويس مي آوريم بعد با ميلة مخصوص فاصلة جلوي دو چرخ جلو را اندازه مي گيريم سپس فاصلة عقب دو چرخ جلو را اندازه مي گيريم كه بايد 4 تا 6 ميليمتر بيشتر باشد كه در غير اين صورت اگر فاصله كمتر بود با بلندتر كردن ميلة اتصال (بوسيلة شل كردن پيچ آن) و اگر فاصله بيشتر بود با كوتاه تر كردن ميلة اتصال (بوسيله سفت كردن پيچ آن) اين كار را انجام مي دهيم و در پايان براي اطمينان اين كار را دوباره انجام مي دهيم.
براي تعويض روغن و فيلتر روغن موتور ماشين را روي چاله سرويس مي بريم و با بازكردن پيچ ته كارتر روغن سوخته را خارج مي كنيم . پيچ را سفت كرده و بعد از بالا روغن تازه را در موتور مي ريزيم (تعويض روغن معمولاً پس از 2 تا 3 هزار كيلومتر كاركرد انجام مي شود).
براي بازكردن گيربوكس ابتدا اتصالات به آن را باز مي كنيم كه به اين شرح مي باشند . ابتدا پيچ استارت را باز مي كنيم بعد كلاچ را باز مي كنيم . سپس گاردان را باز كرده و بعد از آن پيچهاي اتصال به موتور را باز مي كنيم از داخل اتومبيل دسته دنده را از گيربوكس جدا مي كنيم و در انتها پيچهاي اتصال به بدنه را باز مي كنيم و با تكان دادن گيربوكس و كشيدن آن رو به عقب با درآمدن شافت ورودي گيربوكس آزاد مي شود .
براي بستن گيربوكس خلاف كارهاي بالا را انجام مي دهيم و براي جازدن آن شافت ورودي براي اينكه شافت راحت جا برود بايد موتور كمي رو به پائين متمايل شود كه براي اين كار لوله اگزوز را به طرف پائين مي كشيم .
5) تعويض لنت ترمز (ترمزهاي ديسكي) در اتومبيل هاي پيكان و سمند و ساير اتومبيلهاي ساخت ايران خودرو :
ابتدا چرخ را باز كرده بعد (H پين ها) را كه نگهدارنده لنت هستند باز مي كنيم لنتها را در آورده و لنت جديد را قرارمي دهيم (H پين ها) را جا زده و چرخ را مي بنديم .
6) بالانس كردن چرخهاي اتومبيل (بوسيلة دستگاه بالانس)
ابتدا چرخ را باز كرده و روي دستگاه مي بنديم . دستگاه را روشن كرده و اطلاعاتي شامل شعاع لاستيك شعاع رينگ و فاصلة لبة رينگ تا دستگاه را به رايانه دستگاه مي دهيم و دكمه استارت را مي زنيم چرخ شروع به چرخيدن مي كند و پس از پايان اعمال نيرو توسط دستگاه كه به صورت خودكار انجام مي شود چرخ مي ايستد ….
گزارش کارآموزی کارخانه سیمان خوزستان
در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
مقدمه
فرآيند توليد سيمان
خرد كن مواد اوليه
آسياب سنگ شماره 2 (چكشي)
آسياب سنگ شماره 3 (چكشي)
آسياب سنگ 5 (چكشي)
آسياب شماره 4 (چكشي)
آسياب سنگ غلتكي
آسياب سنگ چكشي
سالن سنگ
سالن سنگ شماره 6
سيلوها
سيكلون ها (پيش گرم كن)
آسياب مواد
كوره دوار
خنك كن ها (كولر)
تلمبه خانه آب
دودكش ها
سيلو (انبار كلينكر)
آسياب سيمان
سيلوهاي سيمان
ساختار سازمانی و نحوه مدیریت نیروی انسانی
توضیحات:
در این گزارش که مربوط به یک دوره کارآموزی در کارخانه تولید سیمان می باشد، علاوه بر آشنایی با فرآیند تولید سیمان و قسمت های مهم کارخانه، به طور جزیی تر با واحد تاسیسات کارخانه و بخش های مختلف آن نیز آشنا می شوید.
گزارش کارآموزی در شركت مهندسي توزين صدر
دانلود گزارش کارآموزی با موضوع شركت مهندسي توزين
صدر،
در
قالب word و در 65 صفحه،
قابل ویرایش، شامل:
مقدمه
آشنايي
با شركت پمپ بركه
اندازهگيري
ريزسنج
كوليس
روغن
آب هاي ماشين كاري
خنككنندهها
روان
سازها
كاربرد
روغن آب ها
مواد
ابزار برش
قلاويزها
قلاويزهاي
دستي
ماشينتراش
طرح
و كاركردها
اندازه
ماشين تراش
انواع
ماشينتراش
اجزاي
دستگاه
بستر
سردستگاه
كنترل
سرعت محور اصلي دستگاه
دستگاه
مرغك
قوطي
ماشين تراش
زين
كشويي
عرضي
ساز و كار
باردهي
سه
نظام
چهارنظام
سرعت
هاي برش
باردهي
عمق
تراش كاري
پيشاني
تراشي
رويه
تراشي
خشنكاري
(كلفتكاري)
پرداختكاري
(نازككاري)
سوراخكاري
ماشين
هاي مته
ساختمان
دستگاه
اجزاي
ماشين مته
سر
دستگاه
محور
اصلي
ميز
پايه
تعريف
يك اصطلاح: باردهي
ماشين
هاي متةگردان (دريل راديال)
سوراخ
كاري
مته
باردهي
و سرعت
ابزاربندها
سهنظام
غلاف
و مادگي
ماشين
فرز
ساختمان
دستگاه
سرعت
و باردهي
باردهي
ماشين
فرز دورتراش عمودي (كاروسل)
قطعات
اصلي
سوراخ
تراشي (داخلتراشي)
بستن
قطعه كار
پمپ
طبقه
بندي پمپها
نيروي
محوري
قسمتهاي
اصلي يك پمپ سانتريفوژ
تعداد
طبقات در پمپهاي سانتريفوژ
شفت
و بوشها
كوپلينگ
آب
بندي
موتور
محرك
بالانس
تست
مقدمه گزارش کارآموزی:
گزارش
حاضر، گزارش كارآموزي اين جانب در شركت مهندسي توزين صدر ميباشد كه در طي دو ماه بهار
سال 85، در آن جا مشغول گذراندن دورة كارآموزي بودم. شركت داراي دو بخش مجزاي دفتر
و كارگاه ميباشد كه هر دو در يك محل واقع ميباشند. بنابر صلاحديد من، كار خود را
از بخش كارگاهي شروع كردم. عمده كارهاي انجام شده در كارگاه كه در حكم يك كارخانة
كوچك ميباشد عبارتند از: ماشين كاري قطعات ريخته گري شده، مونتاژ قطعات، تست ماشين،
ساخت لولههاي كالمن و زانويي مربوط به آن ها و رنگ كاري قطعات. با توجه به اين كه
هدف من آشنايي تقريباً كاملي با يك كارخانة قطعه سازي و روند كامل ساخت يك قطعه
بود، از نزديك با كار تمام قسمتهاي مختلف كارگاه آشنا شدم. كار خود را از قسمت
ماشين كاري قطعات، كه با دستگاه تراش كار ميكرد، آغاز كردم. پس از سه روز كار نزد
وي و ساير اشخاص كه با دستگاه تراش كار ميكردند، با دستگاه كاروسل آشنا شدم. روز
ديگر نيز نحوة كار با درل عمودي را آموختم.
آشنايي
با خود دستگاه اغلب كار آساني بود و كساني كه تجربة بيشتري داشتند، معمولاً در
بستن قطعه كار به دستگاه متبحر بودند. چون من اجازة كار با دستگاه را در اغلب
مواقع نداشتم، پس از آشنايي با دستگاه و نحوة كار با آن، دستگاه را ترك و به سراغ
دستگاه ديگري ميرفتم. علت اجازه نداشتن من براي كار با دستگاه مربوط به قيمت چدن
ميشد كه در صورت خراب شدن قطعه كار، به ازاي هر كيلوگرم چدن ريخته گري شده 500
تومان از حقوق كارگر آن بخش كم ميكردند. (وزن يك پوسته موتور 15 كيلوواتي تقريباً
20 كيلوگرم است) دستگاه ديگري كه پس از شش روز كار در كارگاه به آموختن كار با آن
پرداختم، دستگاه فرز عمومي بود كه يادگيري آن در مجموع دو روز به طول انجاميد.
دستگاه سنگ زني موجود در كارخانه، دستگاه بعدي بود كه نحوه كار كردن با آن را
آموختم. پس از گذراندن دورة فوق در بخش ماشين كاري، به بخش مونتاژ وارد شدم. در
حدود سه هفته در بخش مونتاژ بودم. يكي از دستگاههاي موجود در كارخانه، دستگاه تست
بالانس بود كه فقط هنگام بالانس پروانه مورد استفاده قرار ميگرفت.
مطالعه امکان سنجی مقدماتی طرح اولیه تولید تسمه پروانه
در قالب pdf و در 42 صفحه، شامل:
خلاصه طرح
معرفی محصول
وضعیت عرضه و تقاضا
بررسی اجمالی تکنولوژی
نقاط قوت و ضعف تکنولوژی
وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی
محل های پیشنهادی اجرای طرح
دانلود فایل”مطالعه امکان سنجی مقدماتی طرح اولیه تولید تسمه پروانه”