حسابداری

تحقیق شيوه تفکر و برداشت اقتصادى

دانلود تحقیق با موضوع شيوه تفکر و برداشت اقتصادى،
در قالب word و در 5 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

شيوه تفکر و برداشت اقتصادى
در
آثار ماکس وبر و ورنر زمبارت (Werner Sombart) انديشه ”شيوه تفکر و برداشت
اقتصادي“ نقش فوق‌العاده‌اى بازى مى‌کند (رجوع کنيد به: زمبارت، ۱۹۱۶).
اين اصطلاح امروز قدرى کهنه به‌نظر مى‌رسد. در زبان جديد انسان مى‌تواند
به‌طور نسبى از چگونگى ”موضع و تلقى بيشتر در برابر زندگى اقتصادي“ سخن
گويد که در چارچوب عصر معينى از سوى گروه‌هاى جمعيتى خاص به‌طور مشترک
تعقيب و پذيرفته مى‌شود. در اين باره موضوع عبارت است از نظرگزينى و شيوه
برخورد در برابر اقتصاد (فى‌المثل برداشت و فهم اقتصاد به‌منزله کليت خاص
در اقتصاد بازار يا درباره سيستم سرمايه‌داري) يا درباره قسمت معينى از
ديدگاه عمل اقتصادى فى‌المثل:
– چگونگى موضع و تلقى درباره کار و ديدگاه‌هاى زندگى کارى.
– چگونگى موضع و تلقى درباره مصرف و کالاهاى مصرفى.
– چگونگى موضع و تلقى درباره پس‌انداز و تأمين آتيه.
– چگونگى موضع و تلقى او درباره توزيع، مخصوصاً درباره توزيع عادلانه.
– چگونگى موضع و تلقى او درباره پول، مخصوصاً درباره توزيع خانواده‌هاى
مصرف‌کننده. – چگونگى موضع و تلقى او درباره اقتصادى‌کردن، خردورزى
اقتصادي، درباره تشکيل بازده. – چگونگى موضع و تلقى او درباره رابطه اقتصاد
و زيست‌بومى و غيره …
 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق شيوه تفکر و برداشت اقتصادى”

حسابداری

تحقیق ارزيابي عملكرد كاركنان

دانلود تحقیق با موضوع ارزيابي عملكرد كاركنان،
در قالب word و در 23 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
ارزيابي عملكرد كاركنان
چكيده
اين
مقاله روش انجام ارزيابي عملكرد كاركنان را شرح مي‌دهد. معيارهاي ارزيابي
عملكرد، ارتباط بين ارزيابي عملكرد با ارزشيابي مشاغل و حقوق و مزايا، فنون
مختلف ارزيابي عملكرد، اهداف، مكان و زمان ارزيابي عملكرد، خصوصيات شخصيتي
ارزياب و ساير نكات و جزئيات انجام ارزيابي عملكرد از جمله مباحث اين
مقاله هستند.
1- مقدمه
همه افراد حق دارند و علاقمند هستند که از
نتايج عملکرد روزانه خود آگاه باشند. اين مسأله در مورد کارکنان وجه ديگري
هم پيدا مي‌کند و آن اينست که کارکنان علاقه دارند از نظرات سازمان در مورد
خود مطلع گردند و از سوي ديگر سازمان نيز محق است نظرات خود را در مورد
منابع انساني سازمان که از اصلي‌ترين سرمايه‌هاي سازمان بشمار مي‌روند
ابراز داشته و به اطلاع ايشان برساند. از طرف ديگر از کارکناني که از
انتظارات سازمان در مورد خويش بي‌اطلاع هستند چگونه مي‌توان انتظار داشت که
در جهت رفع و جبران کاستي‌هاي گذشته اقدام نمايند؟ در همين راستا بايد
متذکر شد که در اغلب موارد کارکنان، سازمان يا دست‌کم مدير مستقيم خود را
مسئول و مسبب افت يا ضعف عملکرد خود مي‌دانند. دلايل اصلي نياز سازمان‌ها
به انجام ارزيابي عملکرد کارکنان عبارتند از:
تشويق عملکردهاي مطلوب و نهي از عملکردهاي نامطلوب کارکنان
پاسخ به اين نياز کارکنان که «حق دارند از نظرات کارفرما در مورد عملکرد خود مطلع باشند …

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق ارزيابي عملكرد كاركنان”

حسابداری

تحقیق ماليات و مفهوم اقتصادى آن

دانلود تحقیق با موضوع ماليات و مفهوم اقتصادى آن،
در قالب word و در 23 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:

ماليات و مفهوم اقتصادى آن

واژه
ها نيز همچون پديده هاى رشد يابنده هستى داراى دگرگون پذيرى و رشد و تحول
بوده و در راستاى زمان مفاهيم گوناگونى بخود مى گيردو در جهت تعبيراز
پنداشتها آهنگها باورها آرمانهاى متفاوت بكار گرفته شده و در معانى ويژه اى
رايج مى شوند. [ماليات] نيزاز جمله واژه هائى است كه داراى چنين سرنوشتى
مى باشد. مفاهيم گوناگون[ ماليات در تاريخ] با همه تفاوتهاى آن داراى عناصر
مشترك و در نهايت معناى مشتركى خواهد بود. بنابراين ماليات كلمه اى است
گنگ و داراى مفاهيم مختلف وانواع و ابعاد گوناگون ازاينرو نياز به بررسى و
باز كاوى دارد. مقاله حاضر صرفا كوششى است در جهت تبيين مفهوم اين واژه در
علم اقتصاد و فرهنگ اسلامى و در ضمن به دگرگونى مفهوم ماليات وانواع
گوناگون آن در راستاى تاريخ پرداخته خواهد شد.ازاينرو نبايداز اين مقاله
توقع يك تحليل گسترده اى را پيرامون ماليات و چگونگى وضع وابعاد آن را با
به اتكاء به مبانى اسلامى داشت .

1. مفهوم كلى ماليات

واژه[ ماليات] كه از[ مال] گرفته شده از نظر فرهنگ شناسان در معانى زير بكار برده شده است :
[
اجرو پاداش] [ زكات مال] [ سرپرستى و چراندن گله هاى گوسفند] [ در جريمه
اى كه حكومت بمناسبت ارتكاب جرائم ويژه از مرتكبين مى گيرد] [باج] [ خراج] و
بالاخره مالى كه دولتها بطور سالانه از شهروندان خود مى گيرند. 1اما
دراصطلاح اقتصاددانان جديد ماليات اينگونه تعريف شده است :

ماليات
مقدار پول و يا مالى است كه شهروندان يك كشور طبق قانون به دولت خود مى
پردازند تا در جهت اداره امور كشور تامين كالاها و خدمات عمومى و ضرورى
تضمين امنيت و دفاع همگانى و عمران و آبادانى توسط دولت مورد بهره بردارى
قرار بگيرد.ماليات ريشه تاريخى طولانى و عميقى دارد و عمر آن با پيدايش
نخستين حكومتها و سازمانهاى مديريت اجتماعى همراه مى باشد. در تاريخ هيچ
رژيمى وجود نداشته كه از شهروندان خود و يااقوام و ملتهائى كه احيانا مغلوب
او واقع مى شدند بفهوم كلى كلمه ماليات نگيرد.تنها نوع و مقدار ماليات و
نحوه وصول آن متفاوت بوده است اصل آن هيچگاه متروك نمى شده است . در برخى
از كشورهاى جهان باستان از قبيل كلده و آشور در[ بين النهرين] [ آتن] در
فرنگ وصول ماليات از مردم تابع قوانين مدون بوده ولى در بسيارى از نقاط
جهان مسئله ماليات از نظر چگونگى وصول واندازه آن تابع اراده دولت مركزى و
يا پادشاه بوده است كه در برابر دريافت مقدارى پول و يا كالا در سال حكومت و
فرماندارى مناطق گوناگون را به افراد واگذار مى كرده است حاكم منطقه نيز
كه به يك طايفه و قبيله بلوك و منطقه و يا شهر وايالتى منصوب مى شد آن
اندازه از پول و كالا جهت دولت مركئز باافزودن مبالغ هنگفتى براى اداره
امور منطقه و خود و ذخيره شخصى بطور سرانه و يا خانوارى از مردمان زير سلطه
خود وصول مى كرد. و در نپرداختن آن براى پادشاه و حاكم منطقه هيچ عذرى
پذيرفته نبود و[ شعار] يا سر بده يا ماليات و[ خراج] براى همگان مفهوم رعب
انگيز خود را داشت . عجيب است كه اين روش منحوس حتى در ميان سلاطين و
حاكمان ستمگر پس ازاسلام در كشورهاى اسلامى مانند بنى اميه و بنى عباس تا
نادرشاه افشار و پس ازاو نيز رايج بوده است ! و نادرشاه گنجينه هاى افسانه
اى خود موسوم به[ كلات نادرى] را بيشترازاين طريق گردآورده بود. 5 از ديگر
تفاوتهاىعمده مسئله ماليات درگذشته و حاضراين است كه سلاطين و رژيمهاى
گذشته ماليات را براى ايجاد عمران و آبادانى در كشور نمى گرفتند بلكه خراج
ها باجها و مالياتهاى وصول شده را جزو دارائى و گنجينه هاى شخصى خود قرار
داده و براى گردش امور دربار حرمسرا و تامين زندگى شاهزادگان واميرزادگان
عياش و خوشگذران مورد بهره بردارى قرار مى دادند. حتى در بسيارى موارد حقوق
سربازان از طريق صدور و فرمان:[ غارت همگانى شهرهاى فتح شده و مغلوب]
تامين مى شده است و نه از خزانه دولت . اينگونه برخورد زشت زمامداران خود
سر با مسئله ماليات و جايگزينى چپاولگرانه آن در ذهنيت مردم شرق موجب گشته
تااگر در مواردى هم ماليات در جهت مصلحت مردم بطور قانونى تنظيم گردد مردم
سرباز زنند و بگونه اى از پرداخت آن گريز كنند و همچون مردم كشورهائى كه
نظام قانونى بر آنان حاكم است ماليات راامرى طبيعى و در برابر فعاليت هاى
عمرانى و خدماتى وادارى دولت ندانند. وازاينرو برخى از معنونين درس ماليات
داشته باشند لذا با ذهنيت ويژه خويش مسئله [ تحريم عشر] در منابع و متون
شيعه را بطور مطلق مرادف [تحريم ماليات] در مادون زكات و … پنداشته و
براين اساس با تصويب ماليات به عنوان اوليه مخالفت كرده اند. غافل ازاينكه
مسئله تحريم عشر واكنشى مناسب در برابراسراف كاريهاى حكام غاصب و ستمگر آن
عصر بوده است و نمى تواند گوناگون مفهوم ماليات در شرايط متفاوت تاريخى
دليل بر مطلب باشد. اين واژه بويژه در نظام جمهورى اسلامى دقيقا در نقطه
مقابل آن مفاهيم نادرست تاريخى قرار دارد. و ماليات طبق قوانين و ضوابط
معين خواهد شد و براى عمران و آبادى كشور و صيانت از[ بيضته اسلام] مصرف مى
شود. ازاينرو در عصر حاضر يكى از پايه هاى استوار كشوردارى ترقى و پيشرفت
وارائه خدمات به مردم و در نتيجه دريافت ماليات مى باشد دريافت ماليات از
جامعه در كشورهاى جهان امرى طبيعى و براساس سياست مالى مى باشد و در برخى
از كشورهاى صنعتى جهان 90 تا 98 درصد بودجه عمومى از طريق مالياتها تامين
مى شود و مردم نيز هيچگونه واكنش منفى در برابر آن بروز نمى دهند …

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق ماليات و مفهوم اقتصادى آن”

حسابداری

تحقیق ارزيابي سهام عادي

دانلود تحقیق با موضوع ارزيابي سهام عادي،
در قالب word و در 22 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
ارزيابي
سهام عادي ممكن است بصورتهاي مختلف انجام شود يكي از راههاي بسيار متداول
در ارزيابي سهام عادي پيدا نمودن ارزش فعلي سهم سودهاي آن و يا ارزش فعلي
سهام‌هاي آن است نام اين روش ارزش فعلي سهم سودهاي نقدي (present value of
cash dividends) است . گاهي از اين روش تحت عنوان مدل تنزيلي سهم سود
(divident discount Model) ياد ميشود. در اين روش اين منطق حاكم است كه
ارزش يك دارايي يا ارزش يك ورقة بهادار عبارتست از ارزش فعلي درآمدهايي كه
آن ورقة‌بهادار ايجاد مي‌كند. در خصوص درآمدهاي سهام عادي مي‌توانيم آنها
را پول نقد بشماريم. دارندة سهام عادي اولاً سالانه بصورت متعارف انتظار
دارد كه سهم سود دريافت كند و در ثاني اگر سهام خود را بفروشد موقع فروش
آنها علاوه بر سهم سود قيمت روز سهام خود را نيز دريافت نمايد. بدليل آنكه
عمر معيني براي سهام عادي تعريف نميشود، دارندة سهام عادي مي‌تواند اين
تصور را داشته‌باشد كه در صورت دارا بودن سهام عادي تا مدت‌هاي مديد سهم
سود دريافت خواهد نمود بنابراين براي ارزيابي سهام عادي خود بايد ارزش فعلي
يا ارزش روز اين سهم سودها را بدست آورد …

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق ارزيابي سهام عادي”

حسابداری

پاورپوینت پول شویی

دانلود پاورپوینت با موضوع پول شویی،
در قالب ppt و در 13 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت
مقدمه :
پول شویی پاک و قانونی جلوه دادن در آمدهای حاصل از رفتارهای
مجرمانه است امروزه به دلیل رشد چشمگیر جرائم و اعمال خلاف در سطح جهان پول
شویی رشد بسیاری پیدا کرده به طوریکه به یکی از معضلات بزرگ اقتصادی جهان
تبدیل شده و رشد و توسعه اقتصاد جهاتی را مورد تهدید قرار داده است .
تعریف :
انجام عملیاتی برای پنهان نمودن سر چشمه غیر قانونی مال به نحوی که ظاهری قانونی به خود بگیرد .
پول
شویی فرایندی است که مجرمین یا گروههای سازمان یافته با توسل به آن ریشه و
ماهیت مال حاصل از جرم را تغییر داده  و ان را به حوزه اقتصاد رسمی وارد
می سازند .
پول شویی پلی است برای پر کردن فاصله و اتصال دنیای مجرمین با سایرین .
پول شویان :
کسانی هستند که یا خود اعمال خلاف انجام می دهند یا پول های ناشی از خلاف را پاک می کنند .
انواع پول های نامشروع :
پول خاکستری
پول کثیف یا آغشته به خون
پول ملتهب یا سیاه
مراحل فرایند پول شویی :
الف ) جایگذاری :‌
تزریق عواید حاصل از فعالیتهای مجرمانه یک شبکه مالی رسمی با هدف تبدیل و تغییر مالکیت آن است .
ب) لایه گذاری :
لایه گذاری یا لایه چینی یعنی فرایند جدا کردن پول از ریشه غیر قانونی است که در این مرحله 3 تکنیک رایج است .
تکنیک اختلاط پول کثیف با پول تمیز است .
روش انتقال پول از طریق واسطه است .
پنهان نمودن مالک واقعی مال آلوده است …

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت پول شویی”

حسابداری

تحقیق هزينه ذخيره اطمينان در کالا

دانلود تحقیق با موضوع هزينه ذخيره اطمينان در کالا،
در قالب word و در 27 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

هزينه ذخيزه اطمينان ( موجودي ، احتياطي )
باركود
، ذخيره احتياطي در مرحله آخر كنترل شده است ، بعد فعاليت فرآيندش رخ داده
است . بنابراين ، ارزش يك واحد موجودي در مرحله برابر است با هزينه تجمعي
توليد در مرحله . مورد انتظار است كه هزينه ذخيره اطمينان در مرحله است
جائيكه كنترل كردن هزينه كم را نشان مي دهد .
2-5-3 خط مستقيم هزينه موجودي كالا
براي
تعيين هزينه مستقيم موجودي در مرحله ما موجودي مورد انتظار كه با هزينه
متوسط توليد در مرحله را ضرب مي كنيم . دو برابر هزينه تخميني در زيرنشان
داده شده است
(فرمول 12)
3-5-3 هزينه كالاهاي فروخته شده
هزينه
كالاهاي فروخته شده نشانگر هزينه كل همه واحدهايي است كه به مشتريان طي يك
برنامه زماني مشخص تحويل داده شده است . بطور خاص ، فاصله زماني يكسال است .
هزينه كالاهاي فروخته شده با ضرب آيتم آخر تقاضا سالانه در آيتم آخر هزينه
ساخت تعيين مي شود .
سنجشي است كه الگوهاي اصلي واحد را به منافع
فاصله زماني شركتها تبديل مي كند . سنجشي است كه بيان مي كند (13) در
واحدهاي مشابه مثل 11 و 12 است . به خاطر داشته باشيد كه نمونه يك واحد
اصلي است كه در همه مراحل متداول و معمول است . براي مثال زمان نمونه اصلي
يك روز است و فرجه بهره شركت يكسال است سپس ماه را در ضرب مي كنيم تا مقدار
سالانه توليد به دست آيد . سپس اين حجم سالانه در هزينه ساخت واحد ضرب مي
شود هزينه كالاهاي فروشي هر سال به دست مي آيد . منشاء بالايي از ، از آيتم
آخر تنظيم شده است ، اين اجراء آسانتر است . با اين وجود وقتي فرمول تابع
هدف را اجراء مي كنيم خواهيم ديد كه آن راهي مناسب براي تقسيم هزينه ميان
مراحل درعرضه متوالي است . براي انجام اين كار بايد به ياد داشته باشيم كه
هزينه تجمعي در مرحله تنها مجموع هزينه هاي مستقيم انتخابي در هر مرحله است
. بنابراين مثل نمونه محاسبه مي كنيم فرمول 14 اين فرمول هم تراز رده
هزينه موجودي ديده شده در بسياري از چند رده تراز اول عملكرد كالاست كه
كلارك و اسكارف را شامل مي شود …
 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق هزينه ذخيره اطمينان در کالا”

حسابداری

تحقیق علم حسابداري

دانلود تحقیق با موضوع علم حسابداري،
در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
مقدمه
حسابداری
حسابداری
یا به تعبیری زبان تجارت روشهایی است قراردادی که توسط استادان ،
کارشناسان و یا انجمنهای حرفه ای حسابداران تدوین گردیده است و به
تدریج
مورد قبول همگان قرارگرفته است و قابل تصحیح و تغییر می باشد. برای
حسابداری تعاریف گوناگونی عنوان شده است که از آن جمله می توان به موارد
زیر اشاره کرد :
• فرآیند تشخیص، اندازه گیری و گزارش اطلاعات اقتصادی
که برای استفاده کنندگان اطلاعات مزبور امکان قضاوت و تصمیم گیریهای
آگاهانه را فراهم می سازد.
• حسابداری عبارتست از خدمتی که با فراهم
کردن اطلاعات مالی مورد نیاز مدیران، پرداخت کنندگان مالیات، اداره کنندگان
و سایرین جهت تصمیم گیریهای آگاهانه انجام می پذیرد.
• حسابداری
عبارتست از فن تفسیر، اندازه گیری و توصیف فعالیتهای اقتصادی. در حسابداری
هدف بر این قرار گرفته است که با بنیانگذاری یکسری ضوابط و قراردادها
اطلاعات لازم را برای حل مسایل مالی یک موسسه بدست آوریم .
تاریخچه حسابداری
در
عصری که جوامع بشری همواره در حال پیشرفت های علمی و صنعتی و اقتصادی می
باشند و با توجه به اینکه نقش فعالیتهای مالی در هر پیشرفت و توسعه ای غیر
قابل انکار می باشد نیاز به توسعه حسابداری روز به روز افزایش می یابد.
در
قرون وسطی مرسوم بوده است که فرمانروایان مالیاتها را جمع آوری می کردند و
آنرا در جهت رفع نیازهای مالی مربوط به توسعه املاک به مصرف می رساندند.در
آن زمان یکی از وظایف حسابداران تهیه صورتی از اموال افراد برای خزانه
داری فرمانروا به منظور اخذ مالیات بود . از دیگر وظایف حسابداران آن زمان
می توان به تهیه گزارش سفر افرادی كه به کار تجارت بین کشورها اشتغال
داشتند اشاره کرد. این گزارش در پایان هر سفر تهیه می گردید و هدف از آن
تعیین سود و زیان مربوط به آن سفر بود. در قرن سیزدهم وچهاردهم به دلیل رشد
عملیات تجارتی تحولاتی در سیستم نگهداری حسابها به وجود آمد …

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق علم حسابداري”

حسابداری

تحقیق شاخص هاي بهاي عمده فروشي

دانلود تحقیق با موضوع شاخص هاي بهاي عمده فروشي،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
شاخص هاي بهاي عمده فروشي
بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، شاخص بهاي عمده فروشي را محاسبه و به صورت ماهانه منتشر مي كند. شاخص بهاي عمده فروشي كالا در ايران، يكي از انواع شاخصهاي قيمت است كه به عنوان ابزاري براي سنجش تغييرات متغيرهاي اقتصادي مورد استفاده قرار مي گيرد. اين شاخص، قيمت كالاها را در سطح عمده فروشي نشان مي دهد.

طبقه بندي گروههاي اصلي
براي مجاسبه شاخص قيمت عمده فروشي كالاها- همانند ديگر شاخصهاي قيمت- از فرمولي استفاده مي كنند كه در بيشتر كشورها رايج است و آن را فرمول شاخص قيمت لاسپيرز مي نامند. كه معمولاً هر 5 سال يك بار، يا اگر واقعه مهم اقتصادي رخ دهد، زودتر از 5 سال تعيين مي شود و بر مبناي عدد 100 اعلام مي گردد. در ايران، آخرين سال پايه براي محاسبه شاخص بهاي عمده فروشي، سال 1369 انتخاب شده است. در اين سال، جمعاً 432 قلم كالا كه در اقتصاد كشور اهميت زيادي داشته و مورد داد و ستد قرار مي‌گرفت، در سه گروه عمده، به شرح زير، انتخاب گرديده است.
ارزش هر يك از سه گروه فوق در سال پايه محاسبه شده و مبناي ضريب اهميت هر يك از گروهها قرار گرفته است. ضريب اهميت، عبارت است از نسبت ارزش توليد يا فروش هر كالا به كل ارزش توليد يا فروش مجموعه كالاها در سال پايه (1369). هر ماه قيمت كالاها در سه گروه ياد شده را گردآوري مي نمايند و در محاسبه اين شاخص به كار مي گيرند.
طبقه بندي گروههاي فرعي
طبقه بندي كالاها در شاخص بهاي عمده فروشي، طبق جزوه منتشر شده از سوي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، بر اساس طبقه بندي بين المللي استاندارد بازرگاني كالاها توسط سازمان ملل متحد است(ISIC) و در بيشتر كشورها اعمال مي گردد. طبق اين طبقه بندي، كالاها در هشت گروه فرعي طبقه بندي گرديده اند كه در زير، به عناوين و همچنين ضريب اهميت هر گروه در سال پايه اشاره شده است…

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق شاخص هاي بهاي عمده فروشي”

حسابداری

تحقیق روشهای ثبت هزینه دستمزد ایام مرخصی

دانلود تحقیق با موضوع روشهای ثبت هزینه دستمزد ایام مرخصی،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

روشهای ثبت هزینه دستمزد ایام مرخصی
در
بعضی از واحد های تولیدی دستمزد ایام مرخصی پس از استفاده کارکنان از
مرخصی استحقاقی یکجا به حسابهای سربار منظور می گردد . این نحوه عمل موجب
می شود بهاء تمام شده محصولات تولید شده در ماهی که کارکنان از مرخصی
استفاده نموده اند افزایش یابد این افزایش بهاء دو دلیل دارد:
الف – طبق
قانون کار به کارگران در مدت مرخصی استحقاقی حقوق پرداخت می شود . به این
ترتیب هر کارگر با انجام 11 ماه کار 12 ماه حقوق دریافت می کند .
بنا
براین هزینه دستمزد ایام مرخصی کارگر در مقابل کار انجام نشده خواهد بود .
این موضوع بهاء تمام شده محصولات ساخته شده در ماه استفاده از مرخصی را
افزایش خواهد داد.
ب – معمولا در زمان مرخصی کارگر از حجم تولید کاسته
می شود و با کاهش حجم تولید به علت ثابت بودن بسیاری از اقلام هزینه بهاء
تمام شده محصولات ساخته شده در این مدت افزایش می یابد .
بر اساس این
روش در ابتدای هر دوره مالی حقوق و دستمزد ایام مرخصی کارگران برآورد می
شود و در پایان هر ماه که لیست حقوق و دستمزد تهیه می شود ، هزینه حقوق و
دستمزد محاسبه شده به حساب کنترل حقوق و دستمزد بدهکار و حساب ذخیره دستمزد
ایام مرخصی بستانکار می شود.
در ضمن هزینه دستمزد ایام مرخصی کارکنانی
که به طور مستقیم در یا غیر مستقیم در تولید کار می کنند به حساب کنترل
سربار ساخت و یا سربار اداری و تشکیلاتی و سربار توزیع و فروش بدهکار و در
مقابل حساب کنترل هزینه حقوق و دستمزد بستانکار می شود …
 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق روشهای ثبت هزینه دستمزد ایام مرخصی”

حسابداری

تحقیق مفهوم بازاریابی

دانلود تحقیق با موضوع مفهوم بازاریابی،
در قالب word و در 8 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

تعريف
بازاريابي : بسياري از مردم چنين مي انديشند كه بازاريابي تنها به معني
فروش و تبليغ است . اگر بدانيم كه فروش و تبليغ بخش نمايان بازاريابي است
نبايد شگفت زده شويم امروزه نبايد بازاريابي را به مفهوم قديمي كه يعني
فروش محصول در نظر آورد . بلكه بايد به مفهوم نوين آن يعني برآوردن نيازهاي
مشتري توجه كرد . اگر بازارياب بتواند نيازهاي مشتري را درك كند محصولاتي
را توليد مي كند كه داراي بالاترين ارزش باشند قيمت گذاري – ترويج و تبليغ
را به روشي كارساز انجام مي دهد به طور حتم اين محصولات به راحتي به فروش
خواهند رسيد . بنابراين فروش و تبليغ تنها بخشي از آميزه بازاريابي هستند.
مقصود از آميزه بازاريابي: مجموعه اي از وسايل و ابزار بازاريابي است كه بر
روي هم بر بازار اثر مي گذارد . ما بازاريابي را نوعي فرايند اجتماعي و
مديريتي مي دا نيم كه بدان وسيله افراد و گروهها مي توانند از طريق توليد
ايجاد و مبادله محصولات و ارزش با ديگران نيازها و خواسته هاي خود را بر
آورده سازند. ابعاد بازاريابي : به نظر فيليپ كاتلر از برجسته ترين
صاحبنظران در اين رشته بازاريابي عبارت است از فعالتي انساني در جهت ارضاي
نيازها و خواسته ها از طريق فرايند مبادله. اين تعريف داراي ابعاد گوناگوني
است كه هر كدام را به طور جداگانه بررسي ميكنيم. – نيازها – خواسته ها –
تقاضاها -كالاها -مبادله – معامله – بازاريابي نيازها: مهمترين مفهوم
اثرگذار بر بازاريابي كه به صورت بنيادي همواره در تحليهاي مربوط به
بازارمورد نظر است نيازهاي انساني مي باشد .كه به گونه زير تعريف مي شود:
نياز يا احتياج انساني عبارت است از حالتي احساسي كه محروميتي را در فرد
پديد آورد كه آن احساس وحالت كمبود موجب رنج فردگردد. انسان موجودي است
داراي نيازهاي فراوان .اين نيازها اگر به گونه مجرد مورد توجه قرار گيرند
ودر طبقه بندي خاص قرار نگيرند گاه بيشمارندوهرگز نميتوان از آنها فهرستي
تهيه كرد در گذشه افراد زيادي چون ژوزف گارينه فرانسوي و هرمان آلماني سعي
داشته اند بتوانند فهرستي از نيازهاي انسان تهيه كنند اما بعد ها خود منصرف
شده اند كه كار بيهوده اي انجام داده اند نكته مسلم اين است كه تعداد اين
نيازها بسيار زياد وخارج از شمار مي باشد. گاه اين نيازها از نظر تشخيص
پيچيده و.شوار است…
 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مفهوم بازاریابی”