دانلود فایل”تحقیق با موضوع روش های مختلف ارزیابی روسازی راه”
دسته: راه سازی
لیست تمام پروژه ها و مطالب:
تعیین ضخامت مؤثر سنگ فرش پیاده رو
پاورپوینت ترافیک و گنجایش
پیش بینی ترافیک
رشد سالانه ترافیک در طول دوره طرح
و …
تحقیق با موضوع راه های آسفالته
راه های آسفالته
همان طور که شرح
داده شد، اجرای RCCP توسط کلیه ماشین آلاتی که
جهت ساخت راه های آسفالته کاربرد دارند، اعم ازفینیشر و غلتک امکان پذیر است. با
این وجود در ساخت راه های RCCP، همواره
مشکلات زیر احساس می شود:
–
ایجاد یک
رویه کاملاً صاف بسیار مشکل است.
–
ایجاد یک
رویه که بتواند اصطکاک لازم را جهت ترمز وسایل نقلیه با سرعت بالا را تأمین کند.
–
مشکل بودن
تضمین این مطلب که سطح رویه اجرا شده در
دراز مدت یکنواختی خود را از دست نمی دهد.
برای حل مشکلات فوق در کشورهای اروپایی و آمریکایی،
از یک لایه آسفالت بر روی لایه بتن غلتکی استفاده می شود. هر چند که این تکنولوژی
تا بحال به خوبی عمل کرده است، اما این روش
باعث افزایش هزینه های پروژه خواهد گردید، در عین این که به ماشین آلات راه
سازی بیشتری هم نیاز خواهد بود. از دیگر مشکلاتی که این روش دارد، رخ دادن ترک های انعکاسی بر روی سطح رویه آسفالتی و
ایجاد ناهمواری ناشی از جمع شدگی آسفالت (به خصوص در آب وهوای گرم) است که این امر به دلیل ناکافی بودن
چسبندگی بین قیر و بتن است. به همین منظور تحقیقات اخیر بر این موضوع تأکید داشته
است که بدون استفاده هیچ افزودنی و با تغییر در ترکیبات بتن غلتکی سعی در حل این
مشکلات داشته باشند.
فایل اکسل فهرست بهای 1397 راهداری
پکیج نقشه های کامل اتوکد یک پروژه راه
تحقیق زيرسازي و روسازي در راه سازی
دفترچه محاسبات پروژه راه
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
مشخصات طرح هندسی راه
عرض راه
سرعت طرح
بربلندی
شیب طولی
مسیر شکسته
قوس افقی
قوس قائم
جدول پیاده سازی قوس قائم
حجم عملیات خاکی
حمل خاک، روش بروکنر
طرح روسازی
عدد سازه ای (SN)
ضریب اطمینان (R)
انحراف معیار کلی (S0)
افت شاخص خدمت دهی (∆PSI)
ضریب برجهندگی خاک بستر (Mr)
ضرایب لایه های روسازی
تعریف پروژه:
پروژه پیش رو، مربوط به طراحی و انجام محاسبات یک راه اصلي
درجه2 در منطقه تپه ماهوری در شهر همدان (با ارتفاع 1900 متر) است. کلیه
مشخصات طرح هندسی از نشریه 161 سازمان مدیریت و برنامه ریزی استخراج شده
است.
پروژه کامل راه
روسازي راه ها
تاريخچه روسازي راه ها
راه سازان از زمان هاي
قديم بر لزوم و اهميت روسازي راه ها واقف بودند و بر حسب مورد از انواع روسازي ها استفاده مي كردند.
روسازي راه ها در مناطقي كه داراي زمينهاي سست و آب و
هوائي مرطوب بود و براي حمل و نقل كالا و مسافرين از ارابه استفاده مي شد، بيشتر توسعه يافت. از
سروسازي هاي قديمي كه هنوز هم آثاري از آنجا به جا مانده، مي توان خيابان هاي بابل
و روسازي راه هاي روميان را نام برد. در بابل براي ساختن خيابان ها و محافظت آن ها
در برابر طغيان رودخانه دجله از آجر و ملات قير معدني استفاده مي كردند. روسازي كف
خيابان ها و ديوارهاي دو طرف آن با آجر و ملات قير معدني ساخته مي شد و سپس كف
خيابان با استفاده از سنگ فرش مي گرديد. روسازي راه هاي روميان از چند لايه تشكيل
مي شد كه از پائين به بالا عبارت بودند از يك لايه 30 سانتي لاشه سنگ و ملات، يك
لايه 20 سانتي متري پاره سنگ و قلوه سنگ، يك لايه 25 سانتي متري شن و خرده سنگ و
ملات و يك ليه 20 سانتي متري شن و ماسه خاك دار.