روان شناسی

پاورپوینت بهداشت روانی زنان

دانلود پاورپوینت با موضوع بهداشت روانی زنان،
در قالب ppt و در 42 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
سلامت روان زن و زن الگو در نگرش دینی
نیاز به محبت و نوازش نیاز به پذیرش
نیاز به امنیت نیاز به حمایت
نیاز به تقدیر و تحسین نیاز به احترام
نیاز به آزادی و استقلال نیاز به عدالت
نیاز به روابط با دیگران نیاز به خودشکوفایی
نیاز به آگاهی و افزایش حیطه های شناختی
نیاز به اقتدار و انضباط
نیاز به شناختن نقشها و مهارتهای ایفای این نقشها و …
بانوی الگو نزد پدر و مادر
آنچه می آموزیم
شیوه های بهره گیری از الگوها
آخر کلام اینکه
بهداشت رواني در دختران و زنان جوان
راههاي پيشنهادي به منظور رفع نيازهاي رواني دختر بچه ها
ارتقاء سلامت زنان چيست؟
بخشی از متن پاورپوینت:
دغدغه زنان فرزانه امروز، توسعه یافتگی است. اما توسعه یافتگی تنها در قلمرو اجتماعی یا با چشم پوشی از تعالی روانشناختی و تربیت درونی ممکن نیست. و بدون توجه به این تربیت درونی و تعالی روانشناختی، سلامت روانی زن و نقشهای چندگانه ای که در حیطه های مختلف زندگی خود در جامعه ایفا  می کند، توسعه یافتگی محال می نماید.
زنان به عنوان اساسی ترین عناصر بنیادین جامعه، نقشی بس تعیین کننده در انگیزشها، خیزشها و شکل گیری شخصیت و رفتار جامعه خود دارند.
کودکان امروز سازندگان جامعه فردا در زمینه های تربیتی فراهم آمده توسط زن رشد می کنند، می آموزند و نقشهای اجتماعی و فردی خود را برمی گزینند.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت بهداشت روانی زنان”

روان شناسی

تحقیق روانشناسی رنگ ها

دانلود تحقیق با موضوع روانشناسی رنگ ها،
در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
در سال ۱۶۶۶، اسحاق نیوتن، دانشمند نامدار انگلیسی، کشف کرد که چنانچه نور خالص سفید از یک منشور عبور داده شود، به رنگ‌های قابل رؤیت تجزیه می‌شود. نیوتن همچنین کشف کرد که هر رنگ از یک طول موج منحصر به فرد تشکیل شده و قابل تجزیه به رنگ‌های دیگر نیست
تعریف رنگ
در سال ۱۶۶۶، اسحاق نیوتن، دانشمند نامدار انگلیسی، کشف کرد که چنانچه نور خالص سفید از یک منشور عبور داده شود، به رنگ‌های قابل رؤیت تجزیه می‌شود. نیوتن همچنین کشف کرد که هر رنگ از یک طول موج منحصر به فرد تشکیل شده و قابل تجزیه به رنگ‌های دیگر نیست. آزمایش‌های بعدی نشان داد که با ترکیب نورها می‌توان رنگ‌های مختلف را ایجاد کرد. برای مثال، نور قرمز در ترکیب با نور زرد، رنگ نارنجی را به وجود می‌آورد. رنگی که بر اثر ترکیب دو رنگ دیگر به وجود آید را ترکیبی می‌گویند. بعضی از رنگ‌ها، مثل زرد و ارغوانی، در صورت ترکیب شدن، همدیگر را خنثی می‌کنند و نور سفید می‌سازند. این رنگ‌ها را نیز رنگ‌های مکمّل می‌نامند.
تاثیرات رنگ‌ها از نظر روان‌شناسی
با وجودی که اثر رنگ‌ها تا حدودی ذهنی است و در مورد اشخاص مختلف فرق می‌کند امّا برخی از تاثیرات رنگ‌ها دارای معنی یگانه‌ای در سراسر جهان هستند. رنگ‌هایی که در طیف رنگ‌ها در ناحیه قرمز قرار دارند به عنوان رنگ‌های گرم شناخته می‌شوند که این دامنه‌اش از احساسات گرم و صمیمانه تا احساس خشم و عصبانیت متغیر است. رنگ‌هایی که در ناحیه آبی طیف قرار دارند، رنگ‌های سرد نامیده می‌شوند و شامل آبی، ارغوانی و سبز هستند. این رنگ‌ها معمولاً آرامش بخشند امّا گاهی نیز ممکن است احساس غمگینی و بی‌تفاوتی را به ذهن آورند.
روان‌شناسی رنگ‌ها به عنوان روش درمان در برخی از فرهنگ‌های قدیمی، از جمله مصری‌ها و چینی‌ها، از رنگ‌ها برای درمان استفاده می‌شده است. این کار که گاهی به آن نور درمانی یا رنگ شناسی نیز گفته می‌شود هنوز هم به عنوان روش درمان جایگزین مورد استفاده قرار می‌گیرد
تاثیرات رنگ‌ها از نظر روان‌شناسی
با وجودی که اثر رنگ‌ها تا حدودی ذهنی است و در مورد اشخاص مختلف فرق می‌کند امّا برخی از تاثیرات رنگ‌ها دارای معنی یگانه‌ای در سراسر جهان هستند. رنگ‌هایی که در طیف رنگ‌ها در ناحیه قرمز قرار دارند به عنوان رنگ‌های گرم شناخته می‌شوند که این دامنه‌اش از احساسات گرم و صمیمانه تا احساس خشم و عصبانیت متغیر است. رنگ‌هایی که در ناحیه آبی طیف قرار دارند، رنگ‌های سرد نامیده می‌شوند و شامل آبی، ارغوانی و سبز هستند. این رنگ‌ها معمولاً آرامش بخشند امّا گاهی نیز ممکن است احساس غمگینی و بی‌تفاوتی را به ذهن آورند.
روان‌شناسی رنگ‌ها به عنوان روش درمان
در برخی از فرهنگ‌های قدیمی، از جمله مصری‌ها و چینی‌ها، از رنگ‌ها برای درمان استفاده می‌شده است. این کار که گاهی به آن نور درمانی یا رنگ شناسی نیز گفته می‌شود هنوز هم به عنوان روش درمان جایگزین مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق روانشناسی رنگ ها”

روان شناسی

تحقیق اختلال اضطراب فراگیر GAD

دانلود جزوه با موضوع اختلال اضطراب فراگیر GAD،
در قالب pdf و در 16 صفحه، شامل:

 GAD اختلال اضطراب فراگیر چیست؟
GAD حقایقی درباره اختلال اضطراب فراگیر
GAD علت اختلال اضطراب فراگیر چیست؟
GAD چگونه بفهمیم به اضطراب فراگیرمبتلا هستیم؟
خود آزمون اختلال اضطراب فراگیر
 ابتلا به اختلال اضطراب فراگیر
 آیا ممکن است همزمان با ابتلا به اضطراب فراگیر بیماری دیگر نیز مبتلا باشیم؟
سخنی درباره افسردگی
 سخنی درباره اختلال پانیک (حمله وحشت)  
سخنی درباره اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی)  
سخنی درباره سوءمصرف مواد و الکل
 درمان اختلال اضطراب فراگیر
دارو درمانی
 درمان های روانشناختی



قسمتی از متن جزوه:
GAD اختلال اضطراب فراگیر چیست؟
اختلال اضطراب فراگیر اختلالی هول انگیز و گیج کننده است که بر طرز تفکر و احساس اثر می گذارد. این اختلال یک بیماری پزشکی است که به نگرانی بسیار زیاد نسبت به بسیاری چیزها و احساس اضطراب دائم منجر می شود. به سرعت نگرانی تبدیل به تنها چیزی می شود که این افراد می توانند به آن فکر کنند و این افکار مرکز زندگی آنها می گردد. اگرچه هر کسی ممکن است نسبت به چیزهایی در دوره هایی از زندگی نگران شود، این نگرانی ها اصولا زندگی روزمره را مختل نمی کنند یا به مدت طولانی دردسر ساز نمی شوند اما مبتلایان به اختلال اضطراب فراگیر هر روز  منبعی برای اضطراب دائم و نگرانی دارند که بر زندگی آنها مسلط است. برای بعضی ها این ترس دائم وجود دارد که هر لحظه اتفاق بدی رخ خواهد داد. مبتلایان به این اختلال، حتی بدون هیچ نشانه ای، انتظار بدترین ها را دارند و نسبت به پول، سلامتی، خانواده یا کارشان شدیدا نگرانند. بسیاری از این بیماران را تنش عضلانی در ناحیه گردن، پشت و شانه ها رنج می دهد. علائم جسمی دیگری که اغلب به همراه اختلال اضطراب فراگیر وجود دارد، عبارت از: لرزیدن، تیک، سردرد، تحریک پذیری، عرق کردن و در بعضی موارد، گر گرفتگی. این بیماران اغلب در تمرکز مشکل دارند و تمام وقت احساس خستگی می کنند و به راحتی از جا می پرند. بیشتر این بیماران آرامش ندارند و از بی خوابی رنج می  برند. حفظ شغل، ماندن در یک رابطه یا نگه داشتن دوستان برای آن دشوار است. بسیاری از بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر از افسردگی، اختلال پانیک و سوء مصرف مواد رنج می برند. این اختلال موجب می شود تا فرد احساس تنهایی و خارج از کنترل بودن کند…

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق اختلال اضطراب فراگیر GAD”

روان شناسی

تحقیق زورگویی

دانلو تحقیق با موضوع زورگویی،
در قالب pdf و در 13 صفحه، شامل:

زورگویی چیست؟
انواع زورگویی
آیا کشمکش و زورگویی یک معنی دارند؟
مشکل زورگویی تا چد حد جدی است؟
آیا رفتار زورگویی در دختران و پسران مشابه است؟
چگونه به فرزندم برای رویارویی با زورگویی کمک کنم؟
آیا ممکن است که فرزند من به دیگران زور بگوید؟
روش برخورد مدارس با زورگویی و سایر موارد نظیر آن چیست؟
خوب، حداقل کودک من زورگو نیست.
ایجاد روابط سالم می تواند به متوقف کردن زورگویی کمک کند
چگونه می توانیم به حفظ امن و قابل پذیرش بودن مدارس اونتاریو کمک کنیم

 

قسمتی از متن تحقیق:
زورگویی چیست؟
زورگویی یک رفتار تهاجمی است که معمولاً به صورت مداوم تکرار می شود. زورگویی به معنای آسیب رساندن، ایجاد ترس، تشویش یا وضعیت نامساعد در مدرسه برای اشخاص دیگر است. زورگویی در وضعیتی رخ می دهد که ناهماهنگی واقعی یا ادراکی در قدرت وجودداشته باشد.

انواع زورگویی

آیا رفتار تهاجمی که در آن آسیب جسمی به فرزندم وارد نشده باشد، نیز زورگویی

محسوب می شود؟

زورگویی انواع مختلف دارد. زورگویی ممکن است شامل انواع زیر باشد:

•جسمی – زدن، هل دادن، خراب کردن یا دزدیدن متعلقات

•زبانی – فحش دادن، مسخره کردن، طعنه های جنسی، نژاد پرستانه یا همجنس بازانه

•اجتماعی – مستثنی کردن دیگران از یک گروه یا شایع هپراکنی درباره آنان

•کتبی – نوشتن یادداشتها یا نمادهای آزار دهنده یا توهین آمیز

•الکترونیکی )معروف به زورگویی سایبری( – شایعه پراکنی و انتشار نظرات آزار دهنده از طریق ایمیل، تلفن های همراه )پیام

متنی( و در سایت های رسانه های اجتماعی

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق زورگویی”

روان شناسی

تحقیق نقاشی کودکان (کاربرد تست ترسیم خانواده در کلینیک)

دانلود تحقیق با موضوع نقاشی کودکان (کاربرد تست ترسیم خانواده در کلینیک) ،
در قالب pdf و در 227 صفحه،  شامل:

بخش اول
ترسیم خانواده به منزله یه تست فرافکن

فصل اول
نقاشی کودک به منزله نشانه هوش و بیان عواطف

فصل دوم
روش ما در گذراندن تست ترسیم خانواده

فصل سوم
تفسیر نقاشی کودکان

فصل چهارم
ترسیم خانواده در کلینیک

بخش دوم
بررسی تعارض های روانی کودک بر اساس تست ترسیم خانواده

فصل پنجم
روابط با برادر و خواهر و تعارض ها

فصل ششم
روابط با والدین و تعارض های ادیبی

فصل هفتم
تحول تست ترسیم خانواده

فصل هشتم
نتایج کلی

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق نقاشی کودکان (کاربرد تست ترسیم خانواده در کلینیک)”

روان شناسی

پکیج طرحواره درمانی موتابی و فتی

دانلود تحقیق با موضوع پکیج طرحواره درمانی موتابی و فتی، 
در قالب pdf و در 100 صفحه ،شامل:
طرحواره درمانی: مدل مفهومی
موارد مناسب براي طرحواره درماني
مقايسه با مدل بك
تعريف طرحوارهي ناسازگار اوليه
ويژگیهاي طرحوارههاي ناسازگار اوليه
طرحواره های شرطی و غیر شرطی
ريشههاي طرحواره
نيازهاي بنيادين و محوري كودكي
طرحواره و نيازهاي رشدي
تجارب ناخوشايند كودكي و نوجواني
مزاج و سرشت
هيجده طرحوار هي ناسازگارانه اوليه
حوزه های طرحوار هاي و نيازهاي رشدي
پنج حوزه ي طرحوار هاي
قطع ارتباط و طرد
خودمختاري و عملكرد آسيب ديده
آسيب ديدن حدود، مرزها و محدودیتها
جه تگيري بر مبناي ديگران
گوش به زنگي مفرط و بازداري
اكتساب طرحواره
عملكرد طرحواره
ضدحمله (جبران افراطی)
تسلیم
اجتناب
مدهای طرحواره ای
مدهای کودکانه
مدهای والد ناکارٓامد
ارزیابی و درمان
ارزيابي و آموزش
آموزش بیمار
راهبردهای تجربه گرا
راهبردهای رفتاری
قسمتی از متن
طرحواره درمانی: مدل مفهومی
• طرحواره درمانی یک مدل نظری و درمانی تلفیقی و وحدت بخش است.
• این روش به منظور درمان اختلالات روانی مزمن که به درمان متعارف مقاوم هستند طراحی شده است.
• هدف اين مدل، درمان مشکلاتی است که ریشه ی عمیق در دوران رشد کودکی و نوجوانی دارند.
• طرحواره درماني، تلفيقي از اصول و مباني مکاتب شناختي رفتاري، دلبستگي، گشتالت، روابط موضوعي، ساختارگرايي و روانکاوي است.
• طرحواره درمانی ترکیبی از روش ها و فنون شناختی، رفتاری، بین فردی و تجربه گرایانه است.
موارد مناسب براي طرحواره درماني
• اختلالات شخصيتي شديد
• مشکلات یا اختلالاتی که به مدت طولانی و به صورت مزمن وجود داشته اند
• اختلالات محور یک که به درمان متعارف پاسخ نمی دهند
• عود مكرر اختلال محور يك
• وجود مشكل مبهم و در عین حال گسترده
• مشكلات ارتباطي طولاني مدت
• اجتناب مفرط
• الگوهاي تفكر و رفتار دگم
• به شكلي غير متعارف طلبكارانه، مستحقانه و محتاجانه برخورد كردن…
دانلود فایل

دانلود فایل”پکیج طرحواره درمانی موتابی و فتی”

روان شناسی

پروتکل حل تعارض های زناشویی با روش گلاسر

دانلود تحقیق با موضوع پروتکل حل تعارض های زناشویی با روش گلاسر، 
در قالب pdf و در 14 صفحه، شامل:

جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
قسمتی از جلسات این پروتکل:
جلسه اول
اهداف : 
 )آشنا شدن با مراجعین و برقراری ارتباط عاطفی با ایشان 1
 )ایجاد یک مشاوره ی ساخت یافته بر اساس سؤالات کاملاً مشخص2
روش کار در نخستین جلسه ی مشاوره: 
ابتدا در اتاق مشاوره از زوجین دعوت می شود تا در جلسه ی مشاوره حضور یابند.آنها را با روی گشاده و برخورد خوب و مناسب می پذیریم.جهت برقراری فضای گرم و صمیمانه بین مشاور و مراجع،اندکی با آنها راجع به موضوعات فرعی صحبت می شود.به عنوان مشاور،معارفه ی مختصری از خود به عمل می آوریم،خودمان را معرفی می کنیم و زوجین را هم تشویق می کنیم تا خود را معرفی نمایند و از هر یک می خواهیم دلیل حضور خود را در جلسه ی مشاوره به طور مختصر بیان کنند.زمانی که زوجین صحبت می کنند،مشاور سعی می کند با چهره ی گشاده و گوش دادن عمیق،رابطه ای گرم و عمیق با زوجها برقرار سازد و فضای گرم به وجود آمده را در طول جلسات مشاوره حفظ نماید. 
پس از مقدمات به عمل آمده،مشاور بر اساس زوج درمانی با ساختار  که در پنج سؤال اساسی خلاصه می شود عمل می کند به این صورت که به زوجین می گوییم از هر کدام سؤالی می پرسم و می خواهم هر کدام به شیوه ی خودش به این سؤال پاسخ بدهد.هر کدام جداگانه پاسخ این سؤالات را بدهید چرا که کلید حل مشکل شما پاسخ دادن به این سؤالات است و اساس کار ما در ادامه ی جلسات هم این سؤالات می باشند.پس از توضیحات مشاور،هر کدام از سؤالات به طور جداگانه از زوجین پرسیده می شود: 
اولین سؤال: دلیل آمدنتان به این جلسه این است که ازدواجتان را حفظ کنید،نیامده اید که طلاق بگیرید؟ 
مشاور باید مراقب باشد که زوجین در پاسخ به این سؤال،موضوع را شخصی نکنند و اگر یکی از زوجین خواست دلیل حضور در جلسه را نجات خود یا اصلاح همسرش عنوان کند مشاور مقاومت می کند و ضمن همدلی با مراجع،از او می پرسد که تو به خاطر حفظ ازدواج و تقویت آن اینجا آمده ای یا برای اصلاح همسر و حل مشکل خودت؟اگر به این خاطر آمده ای،کار ما دیگر مشاوره ی زناشویی نیست بلکه مشاوره ی فردی است.مشاور با تأکید از او می خواهد به طور شفاف،روشن سازد که آیا به خاطر ازدواج و زندگی زناشویی آمده یا برای خودش و کدام یک برایش مهم تر است.پس از آنکه زوجین به صراحت بیان داشتند که به خاطر حفظ ازدواج خود آنجا آمده اند ،مشاور سؤال دوم را مطرح می کند به این صورت:
چه کسی رفتار تو را کنترل می کند و تو قادر به کنترل رفتار چه کسی هستی؟…
دانلود فایل

دانلود فایل”پروتکل حل تعارض های زناشویی با روش گلاسر”

روان شناسی

تحقیق درمان های مبتنی بر حضور ذهن( به همراه راهنمای عملی درمان شناختی)

دانلود تحقیق با موضوع درمان های مبتنی بر حضور ذهن( به همراه راهنمای عملی درمان شناختی)،
در قالب pdf و در 346 صفحه، شامل:

بخش اول: حضورذهن: ماهیت، مکانیسم ها و درمان ها
فصل اول : حضورذهن
فصل دوم : نظریه های حضورذهن
فصل سوم :  درمان های مبتنی بر حضور ذهن
فصل چهارم : مکانیسم های اثر گذاری حضور ذهن

بخش دوم: راهنمای عملی درمان شناختی مبتنی بر حضور ذهن
فصل اول :  کار با شرکت کنندگان افسرده بهبود یافته
فصل دوم : مدیریت خودکار
فصل سوم : آگاهی از وقایع خوشایند
فصل چهارم : ثبت وقایع خوشایند
فصل پنجم : دلبستگی وبیزاری
فصل ششم : ایجاد رابطه ای متفاوت با تجربه
فصل هفتم : موضوع و برنامه جلسه
فصل هشتم : توجه به ارتباط بین فعالیت و خلق
فصل نهم : برنامه فعالیت برای پیشگیری از عود

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق درمان های مبتنی بر حضور ذهن( به همراه راهنمای عملی درمان شناختی)”

روان شناسی

تحقیق نشانه شناسی کلیات تشخیص

دانلود تحقیق با موضوع نشانه شناسی کلیات تشخیص،
در قالب pdf و در 48 صفحه، شامل:

هوشیاری
اختلال توجه
تغییرات تلقین پذیری
هیجان
عاطفه
خلق
سایر هیجانات
تغییرات فیزیولوزیک مربوط به خلق
رفتار حرکتی
تفکر
اختلالات کلی در فرم یا فرایند تفکر
اختلالات خاص در فرم تفکر
اختلالات خاص در محتوی تفکر
تکلم
اختلال در حرف زدن
اختلالات آفازیک
اختلالات درک
حافظه
اختلال حافظه
سطوح حافظه
هوش
عقب ماندگی ذهنی
دمانس کاذب
بینش
قضاوت

قسمتی از متن تحقیق:

هوشیاری

– اختلال هوشیاری

 اندریافت ( apperception ): ادراک تعدیل شده به وسیله احساسات و افکار خود شخص.

( sensorium )حالت ادراکی: حالت عملکرد شناختی حواس ویژه )گاهی به عنوان مترادف

هوشیاری مورد استفاده قرار می گیرد(. اختلال هوشیاری غالباً با پاتولوژی مغزی رابطه دارد.

1 – فقدان جهت یابی ) disorientation (: اختلال در وقوف به زمان، مکان و شخص.

2 – شعور: فقدان روشنی کامل ذهنی همراه با اختلال درک و طرز تلقی.

3 – بهت ) stupor (: فقدان واکنش به محیط و عدم آگاهی از آن.

4 – دلیریوم: واکنش همراه با بی قراری، پریشانی، کونفوزیون، فقدان جهت یابی همراه با ترس و توهم.

5 – اغماء ( coma ): درجات عمیق ناهشیاری

اختلال توجه

توجه به میزان تلاش برای تمرکز روی اجزاء خاص یک تجربه گفته می شود؛

توانایی حفظ تمرکز روی یک فعالیت.

1 – حواس پرتی: ناتوانی برای تمرکز توجه؛ توجه به محرک های خارجی و بی

اهمیت کشانده می شود.

2 – بی توجهی انتخابی: عدم توجه به آنچه که ایجاد اضطراب می نماید.

3 – گوش به زنگ بودن: توجه و تمرکز مفرط روی محرک های درونی و

برونی ثانوی بر وضعیت پارانوئید؛ نظیر hyperpragia فکر و فعالیت روانی

زیاد.

4 – خوابواره ) trance (: توجه متمرکز و هشیاری دگرگون شده؛ معمولً در

هیپنوتیزم، اختلالت تجزیه ای، و تجربه های خلسه ای مذهبی دیده می شود.

5 – مهار گسستگی: رفع اثرات مهاری که به شخص مجال می دهد که کنترل

تکانه های خود را از دست بدهد همانطور که در مستی روی می دهد…

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق نشانه شناسی کلیات تشخیص”

روان شناسی

تحقیق فرم مصاحبه تشخیصی بالینی

دانلود تحقیق با موضوع فرم مصاحبه تشخیصی بالینی،
در قالب pdf و در 17 صفحه، شامل:

فرم مصاحبه تشخیصی بالینی
مشخصات فردی
دوره قبل از تولد
بارداری مادر
تولد کودک
هنگام تولد
زایمان
تغذیه کودک
بیماری های کودک
کیفیت روابط کودک
علایق و ویژگی های فردی کودک
معاینات جسمی کودک
رشد حرکتی
رشد گفتار و زبان
رشد شناختی کودک
مهارت های اجتماعی
مهارت های خود یاری

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق فرم مصاحبه تشخیصی بالینی”