ارزشیابی
تعریف ارزشیابی توصیفی
اهداف ارزشیابی توصیفی
ضرورت تغییر رویکرد ارزشیابی تحصیلی در دوره دبستان
ویژگی های پنج گانه ارزشیابی توصیفی در یک نگاه
مهارت ها، ابزارها و شیوه های مورد استفاده در طرح ارزشیابی کیفی- توصیفی
گام ها و شیوه های اجرای ارزشیابی توصیفی
گام اول- آگاهی از اهداف و انتظارات آموزشی
گام دوم- جمع آوری اطلاعات
گام سوم- تحلیل و تفسیر و داوری
گام چهارم- تصمیم گیری
روند نمای تصمیم گیری درباره ارتقاء و تکرار پایه دانش آموزان
گام پنجم- بازخورد
انواع بازخورد
مقیاس ها در عملکرد درسی
محاسن طرح ارزشیابی توصیفی
معایب ارزشیابی توصیفی
نتیجه گیری
منابع
ارزشیابی توصیفی شکلی از ارزشیابی تحصیلی- تربیتی است و الگویی کیفی که تلاش می کند به عمق و کیفیت یادگیری همه جانبه دانش آموزان توجه کند و توصیفی از وضع یادگیری آن ها ارائه دهد که موجب اصلاح، بهبود و توسعه مهارت ها، دانش ها و نگرش های دانش آموزان شود …