مدیریت آموزش

نقش فن آوري اطلاعات در آموزش

  • Normal 0 false false false EN-US

    مقاله با موضوع نقش فن آوري اطلاعات در آموزش

    در قالب word و در 18 صفحه، قابل ويرايش

     

    فهرست مطالب:

    چكيده

    مقدمه

    نیاز به ایجاد مهارت های جدید در نیروهای انسانی آموزش و پرورش

    نقش IT در آموزش موضوعات درسی

    محدودیت ها

    نتیجه گیری

    نيازها

    داراي فهرست منابع در داخل مطلب

     

    چكيده:

    امروزه اهمیت آموزش و پرورشی که متناسب با نیاز های فرد و جامعه
    باشد، بیش ازهمیشه احساس می شود. زیرا دنیایی که با شبکه های ارتباطی به هم پیوند
    خورده است، متقاضی نیروی کاری است که بفهمد چگونه از فن آوری به عنوان ابزاری برای
    افزایش بهره وری و خلاقیت استفاده کند. چنین مهارتی، مهارت استدلال کردن بر مبنای
    اطلاعات
     است.
    فرآیندی که در آن منابع معتبر شناسایی شده، دسترسی به آن به طور مؤثر فراهم آمده، اطلاعات
    به شکل کامل درک و هضم شده و به دیگران انتقال داده می شود. افزون بر آن، کار
    فرمایان از کارمندان خود انتظار دارند از مهارت های همکاری و تشریک مساعی، کار در
    گروه و تبادل اطلاعات در شبکه  جهانی، یعنی
    تحلیل مسأله از دیدگاه چند رشته ای برخوردار باشند. از آن جا که این شبکه ها بین
    المللی هستند، کارفرمایان در جستجوی افرادی بر می آیند که ظرفیت تعامل موثر با
    کسانی را دارا باشند که دارای فرهنگ و زبان متفاوتی هستند. و بالاخره کار گران عصر
    دانش باید منعطف بوده و قادر باشند به همان سرعتی که محیط های پویای کار تغییر می
    کند، به مؤثرترین شکل بیاموزند. چگونه آموختن همه این ها باید از زمان کودکی و در
    مدرسه آغاز گردد

  • دانلود فایل

    دانلود فایل”نقش فن آوري اطلاعات در آموزش”

  • مدیریت آموزش

    کارگاه آموزشی مقاله نویسی به زبان فارسی

  • Normal 0 false false false EN-US FA

    کارگاه آموزشی مقاله نویسی به زبان فارسی

    در قالب پاورپوینت و در 33 اسلاید

  • دانلود فایل

    دانلود فایل”کارگاه آموزشی مقاله نویسی به زبان فارسی”

  • مدیریت آموزش

    پاورپوینت کتاب روش تحقیق پیشرفته

    دانلود پاورپوینت کتاب روش تحقیق پیشرفته،
    در قالب ppt و در 287 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

    فصل اول:
    تحقيق چيست؟

    فصل دوم:
    تحقيق چگونه آغاز می شود؟

    فصل سوم:
    انديشيدن درباره روش ها

    فصل چهارم:
    خواندن برای تحقيق

    فصل پنجم:
    جمع‌ آوري داده‌ ها

    فصل ششم:
    تحلیل داده ها

    فصل هفتم:
    نگارش

    فصل هشتم:
    خاتمه دادن

    دانلود فایل

    دانلود فایل”پاورپوینت کتاب روش تحقیق پیشرفته”

    مدیریت آموزش

    تحقیق مفهوم مديريت آموزشي و اصول آن

    دانلود تحقیق با موضوع مفهوم مديريت آموزشي و اصول آن،
    در قالب word و در 78 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
     
    مقدمه
    مديريت آموزشي و برآورد نيازهاي اجتماعي
    مديريت آموزشي و برآورد نيازهاي اقتصادي
    مديريت آموزشي و وضعيت وجودي افراد
    ويژگي هاي مدير آموزشي
    مهارت در رهبري و هدايت افراد به ويژه كادر آموزشي
    مهارت در روابط انساني
    مهارت در برقراري روابط گروهي
    مهارت و ارزش يابي
    مهارت در انتخاب همكاران
    وظايف مديران آموزشي
    شناسايي جايگاه مديريت آموزشي در آموزشگاه هاي  فني و حرفه اي
    آشنايي با اصول مديريت آموزشي و كاربرد آن
    نظارت و راهنمايي مربيان
    برنامه ريزي آموزشي و درسي
    روابط اجتماعي- فرهنگي در مناسبات انساني
    ايجاد و استقرار تغيير
    دسته بندي بر اساس ماهيت  ونوع تغييرات
    دسته بندي بر اساس موارد واجد تأثير در تغييرات
    دسته بندي بر اساس انگيزش در تغييرات
    تقسيم بندي گتزل
    دسته بندي بر اساس سطوح در معرض تغييرات
    ارزش يابي
    اجرا
    ميانجي و ياري رسان در حل مشكلات، بحران ها و تعارضات
    فراگرد مديريت
    شناسايي سبك هاي مديريتي
    مديريت علمي
    ساير مفروضات اساسي مديريت علمي
    مديريت كلاسيك
    مديريت كلاسيك جديد
    مديريت صرفاً هدف گرا
    مديريت عضو گرا
    مديريت ميانه رو
    مديريت سايه نما
    نظريات مديريتي
    نظريه بوروكراسي (ديوان سالاري)
    نظريه تصميم
    توانايي تشخيص مفهوم مديريت آموزشي و كاركردهاي آن
    شناسايي مفهوم آموزش و انواع آن
    ضرورت هاي آموزش
    فوايد آموزش
    مهم ترين شيوه هاي آموزشي
    روش آموزش و خطا
    روش استاد و شاگردي
    روش علمي و منطقي
    انواع آموزش
    آموزش رسمي
    آموزش غيررسمي
    آموزش غيررسمي سازمان نيافته
    شناسايي ويژگي هاي آموزش هاي فني و حرفه اي
    استراتژي ها
    سياست ها
    شناسايي نقش آموزش فني و حرفه اي در نظام آموزش كشور
    توانايي تشخيص مفهوم مديريت و اصول آن
    آشنايي با مفهوم سيستم و انواع آن
    نگرش تجزيه گرا
    نگرش كل گرا
    اجزاء يا سيستم هاي فرعي
    تداخل سيستم ها
    آشنائي با نظام ها و مقرارت جاري شركت ها
    نظام هاي حسابداري
    دفاتر قانوني شركت
    اصول ثبت دفاتر قانوني شركت
    مواردي كه در دفتر نويسي ممنوع مي باشد
    مواردي كه موجب رد دفاتر قانوني مي شود
    به واحد توليد
    به واحد امور مالي
    به واحد برنامه ريزي
    با واحد كنترل كيفيت
    كوشش جسماني
    كوشش فكري
    شرايط كار
    منابع و مآخذ 
    دانلود فایل

    دانلود فایل”تحقیق مفهوم مديريت آموزشي و اصول آن”

    مدیریت آموزش

    پاورپوینت روش های نوین تدریس

    دانلود پاورپوینت با موضوع روش های نوین تدریس،
    در قالب ppt و در 36 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

    مقدمه
    روش هاي فردي تدريس
    روش حل مساله
    انواع روش هاي حل مسأله
    مراحل روش حل مسأله
    روش پروژه
    روش تدريس خصوصي
    روش آموزش براي يادگيري در حدّ تسلط
    مراحل آموزش براي يادگيري در حدّ تسلط
    روش آموزش برنامه اي
    روش آموزش رايانه اي
    روش آموزش انفرادي تجويز شده
    و …


    بخشی از متن پاورپوینت:
    روش تدریس خصوصی:
    با برنامه ریزی منظم به آموزش و تدریس فراگیر می پردازد. در این روش مربی از طریق مقایسه کار فراگیر با کارهای گذشته اش به بررسی میزان پیشرفت یادگیری فراگیر می پردازد. جلسات آموزش باید کوتاه مدت و تعداد آن زیاد باشد. از تقویت کننده ها استفاده و در محیط آموزشی برای فراگیر مثبت واد باشد.
    روش آموزش برای یادگیری در حد تسلط:
    اگر شرایط مناسب آموزش وجود داشته باشد و زمان کافی برای یادگیری در اختیار همه فراگیران قرار داده شود همه یا اکثریت فراگیران می توانند به هدف های آموزشی آن درس برسند.
    دانلود فایل

    دانلود فایل”پاورپوینت روش های نوین تدریس”

    مدیریت آموزش

    پاورپوینت روش های نظارت و راهنمایی آموزشی

    دانلود پاورپوینت با موضوع روش های نظارت و راهنمایی آموزشی،
    در قالب ppt و در 25 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

    مقدمه
    مراحل نظارت بالینی (گلدهامر 1969)
    مراحل هشت گانه نظارت و آموزش بالینی (هوی و فورسایت 1986)
    ساختار نظارت و راهنمایی آموزشی بالینی در 5 مرحله متوالی (گلیکمان، گوردون و راس گوردون 1995)
    مزایای نظارت بالینی
    روش کنترل دستوری
    موارد استفاده از روش کنترل دستوری
    روش اطلاعاتی دستوری 
    مراحل و توالی روش اطلاعاتی دستوری با معلمان (گلیمان، گورلان وارسگوردون، 1995، ص 150) 
    و …
    دانلود فایل

    دانلود فایل”پاورپوینت روش های نظارت و راهنمایی آموزشی”

    مدیریت آموزش

    پاورپوینت ارتباط گریزی- انواع هوش و ارتباطات

    دانلود پاورپوینت با موضوع ارتباط گریزی- انواع هوش و ارتباطات،
    در قالب ppt و در 25 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

    ارتباط گریزی چیست؟
    انواع ارتباط گریزی
    ارتباط گریزی به عنوان یک ویژگی شخصیتی
    ارتباط گریزی وابسته به یک موقعیت ویژه
    ارتباط گریزی وابسته به مخاطب
    ارتباط گریزی وضعیتی
    ریشه ها و علت های ارتباط گریزی
    ارث
    تقویت
    توسعه ناکافی مهارت ها
    و …
    دانلود فایل

    دانلود فایل”پاورپوینت ارتباط گریزی- انواع هوش و ارتباطات”

    مدیریت آموزش

    تحقیق تخصیص بهینه منابع در آموزش و پرورش کشورهای در حال توسعه

    دانلود تحقیق با موضوع تخصیص بهینه منابع در آموزش و پرورش کشورهای در حال توسعه،
    در قالب word و در 30 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

    چکیده

    مقدمه

    بخش اول: مشکلات کیفی و کمی آموزش و پرورش ایران در قرن 21
    – بودجه آموزش و پرورش ایران
    – کلاس‌های مخروبه و آموزشگاه‌ها و فاصله50 درصدی تا حد مطلوب
    – محرومیت از تحصیل ترک تحصیل و میزان مردودی
    – وضعیت نیروی انسانی در مدارس
    – وضعیت تغذیه دانش آموزان

    بخش دوم: نیازها،چالش‌ها و فرصت‌ها
    – شرایط و رویکردهای متفاوت
    – چالش‌ها و فر صت‌های تقاضای اجتماعی آموزش عالی در ایران
    – نتیجه

    بخشی از متن تحقیق:
    چکیده:
    آموزش و پرورش براي دستيابي به هدف نهايي‌اش كه همان احياي مدرسه زندگي است، طرحي را به دولت ارائه كرده كه در حال بررسي است. در توضيح باید افزود: فردي كه از مدرسه زندگي خارج مي شود طبق برنامه‌ريزي‌هايي كه بايد صورت بگيرد فردي توانا از لحاظ علمي و حرفه‌اي، اميدوار و توانمند در زندگي، خلاق، متدين و كارآفرين و درنهايت شهروند نمونه خواهد شد.

    دو راهكار عمده براي اين منظور درنظر گرفته شده، نخست مناسب‌سازي و بهينه‌سازي فضاهاي آموزشي كه در آن به دنبال بسط و گسترش امكانات و فضاي آموزشي، به روز كردن آن‌ها و نيز حفظ و مقاوم‌سازي امكاناتي هستيم كه در اختيار هست، در مرحله بعد كه از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، سعي خواهيم كرد تا به عوامل تشكيل‌دهنده نظام آموزشي كه همان …
    دانلود فایل

    دانلود فایل”تحقیق تخصیص بهینه منابع در آموزش و پرورش کشورهای در حال توسعه”

    مدیریت آموزش

    تحقیق کيفيت آموزش عالي در ايران

    دانلود تحقیق در مورد كيفيت آموزش عالي در ايران،
    در قالب doc و در 53 صفحه، قابل ویرایش.



    چکیده تحقیق:
    آموزش عالي در ايران در درون دولت به وجود آمد و از سنت هاي ريشه‌ دار، پويايي‌ هاي درونزا، آزادي و ابتكار عمل لازم براي ارزيابي كيفيت و خودتنظيمي محروم ماند. دانشگاه ايراني در طي چندين دهه، قادر به رصد كردن خود نشده است و نتوانسته است ساختارهاي درون زا و كارآمدي از تضمين كيفيت به وجود بياورد و توسعه بدهد. تحقیق حاضر به روش تحليل تاريخي- اسنادي و با رويكرد انتقادي به بررسي فعاليتهايي مي‌پردازد كه در طي نزديك به صد سال گذشته در آموزش عالي و دانشگاه ايراني در ارتباط با ارزشيابي كيفيت صورت گرفته است. هدف مقاله، كمك به فراهم شدن شناخت تحليلي نسبت به اين موضوع و چالشهاي پيش روست.
    در دوره قبل از انقلاب، كوشش‌هاي دانشگاهيان و نخبگان پيشرو براي پايش درون زاي كيفيت آموزش عالي حتي اگر هم شده با ايجاد ساختارهاي واسط دانشگاهي- دولتي، بنا به علل ساختار سياسي و تعارض هاي ناشي از آن نافرجام مانده است. در بعد از انقلاب روايتي مذهبي از الگوي ايدئولوژيك سياسي به شكل‌گيري نظامي از نظارت و كنترل ديوان سالار بر دانشگاه انجاميد و مانع از آن شد كه او هوشمندي هاي دروني خود را براي رصد كيفيت، ظاهر سازد و توسعه بدهد. در دوره سوم كه از سال هاي پاياني قرن بيستم آغاز شده است، تحولاتي در جامعه به عنوان بازتابي از تحولاتي جهاني، بستري فراهم آورد كه بحث كيفيت به مفهوم آكادميك آن در ميان برخي دانشگاهيان ايران در بگيرد. نسل جديد و رو به رشد كارشناسان در درون دولت، حامل اين بحث شدند و چالش هايي براي رويكرد علمي به تضمين كيفيت دانشگاه، در مواجهه با موانع ساختاري كشور آغاز شد. تأكيد بر ارزيابي دروني دانشگاه ها و ارزيابي بيروني توسط همتايان علمي و تخصصي و نهادهاي حرفه‌ اي غيردولتي، با هدف بهبود درون زاي كيفيت، از جملة محورهاي اين چالش ها در برابر نظارت ديوان سالار دولتي بوده است.
    تحولات آرام در متن جامعة‌ ايراني سبب شد كه برخي از گفتارهاي علمي و پيشرو و رو به رشد در آن، كم و بيش وارد متن برنامه چهارم توسعه بشود كه از جملة‌آن اصل خودارزيابي و خود تنظيمي دانشگاه ها براساس استقلال آكادميك و آزادي علمي بوده است، ولي ميل غالب در ساختار و مديريت سياسي كشور، همچنان به كنترل بيروني و ديوان‌سالار دانشگاه معطوف است. تعارض ميان متن‌ هاي كم و بيش مترقي با ساختارهاي نوعاً متصلب، بازتابي از دوگانگي‌ها در جامعة‌گذار ايراني است.
    دانلود فایل

    دانلود فایل”تحقیق کيفيت آموزش عالي در ايران”