مدیریت بازاریابی

تحقیق نقش بازاريابي در توسعه صادرات

  •  

    در این
    تحقیق، نقش بازاريابي در توسعه صادرات مورد بررسی و پژوهش قرار
    گرفته است.

    در زیر
    به مختصری از عناوین و چکیده آن چه شما در این تحقیق دریافت می کنید، اشاره شده
    است:

    يكي از
    مهم ترين ابزارهاي استراتژي توسعه صادرات، برخورداري از مزيت نسبي
    در گردونه مبادلات خارجي است. ممكن است كشوري از لحاظ توليد مزيت داشته باشد، ولي
    از نظر بازرگاني فاقد مزيت باشد. اين فقدان مزيت بازرگاني از ناكارايي نسبي در
    بازاررساني كالا در مراحلي هم چون بسته بندي، حمل، كنترل كيفيت، استانداردهاي
    توليدي، عدم دسترسي به اطلاعات مربوط به تجارت جهاني و … ناشي مي شود.

    بخش
    صادرات ايران به علت عدم وجود يك سيستم بازاريابي و بازرگاني مناسب و كارا،
    نتوانسته است به خوبي توسعه يابد. به طوري كه در اغلب موارد كالا و خدمات صادراتي
    ما با وجود برخورداري از كيفيت مطلوب و حتي فراتر از استانداردهاي جهاني، به دليل
    نبود يك سيستم مناسب تبليغاتي و اطلاع رساني در بخش مبادلات خارجي جايگاه شايسته
    خود را در بازارهاي جهاني به دست نياورده است، در اغلب موارد بازرگانان به جاي
    افزايش صادرات، زمينه را براي افزايش واردات مهيا كرده اند. زيرا صادركنندگان به
    جاي تبليغ در مورد كالاي صادراتي خود از طريق روش هاي علمي در بازارهاي هدف،
    كالاهاي ساخت آن كشور را در دامن كشور تبليغ نموده اند و باعث افزايش مصرف اين
    كالاها شده اند. از طرف ديگر به علت ورود افراد ناآشنا و دلالان در امر صادرات،
    سهم صادرات ما را در برخي از بازارهاي جهاني كاهش داده است. البته عدم اطلاع دقيق
    توليد كنندگان كشور از شرايط و اوضاع .بازارهاي جهاني نيز مزيد بر علت شده تا سهم
    از اين بازارها كاهش يابد.

    این
    فایل شامل صفحه نخست، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت
    word در اختیار شما قرار می گیرد.

    فایل
    قابل ویرایش است.

    تعداد صفحات: 3 صفحه

  • Normal 0 false false false EN-US
  • دانلود فایل

    دانلود فایل”تحقیق نقش بازاريابي در توسعه صادرات”

  • مدیریت بازاریابی

    تحقیق تأثیر تبلیغات در بازاریابی

    دانلود تحقیق با موضوع تأثیر تبلیغات در بازاریابی،
    در قالب word و در 92 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
    درک درست تبلیغات
    تکنیک های اجرایی تبلیغ
    روش‌های ‌تبلیغ
    بازاریابی ‌از ‌راه ‌دور
    نکاتی در مورد تبلیغات
    اجرای فعالیت‌های تبلیغاتی
    ترجمه یا برگردان پیام تبلیغاتی
    تبلیغات با توجه به ملاحظات فرهنگی
    تبلیغات با توجه به ملاحظات رسانه‌های جهانی
    مفهوم تبلیغات در نقطه خرید
    تبلیغات نوین
    روش‌های تبلیغ در نقطه خرید
    100 فرمول تبلیغات در بازاریابی
    چگونه یک آگهی تبلیغاتی بسازیم؟
    عنوان آگهی چه تاثیری در فروش دارد؟
    پنج اصل برای ساخت یک آگهی موثر
    آگهی، هنرایجاد ارتباط
    موازنه تبلیغات و رشد اقتصادی
    بخشی از ابتدای تحقیق:
    درک درست تبلیغات یا حتی آموزش اصول و مبانی آن، باید با دیدی صحیح آغاز شود، تبلیغات فن فروشندگی است. اصول آن اصول فن فروشندگی است. موفقیت ها و شکست ها، در این دو حیطه، بر اثر دلایلی مشابه پدید می آیند. پس هر پرسش تبلیغاتی باید طبق استانداردهای فروشندگی پاسخ داده شود. بر این نکته تأکید می کنم. تنها هدف تبلیغات، افزایش فروش است. سودآوری یا عدم سودآوری آن به میزان فروش بستگی دارد. تبلیغات برای ایجاد یک تاثیر کلی نیست‎؛ برای ثبت نام شما در اذهان مردم نیست. برای کمک به فروشندگان دیگر شما نیست. با آن مثل یک فروشنده رفتار کنید. آن را مجبور به توجیه خود کنید. آن را با دیگر فروشندگان مقایسه کنید. هزینه و نتیجه را حساب کنید. بهانه ای را از یک فروشنده خوب نمی پذیرید، از آن هم نپذیرید. آن گاه چندان به خطا نخواهید رفت…
    دانلود فایل

    دانلود فایل”تحقیق تأثیر تبلیغات در بازاریابی”

    مدیریت بازاریابی

    پاورپوینت استراتژی بازاریابی در مرحله بلوغ و افول بازار

    دانلود پاورپوینت با موضوع استراتژی بازاریابی در مرحله بلوغ و افول بازار،
    در قالب ppt و در 53 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

    چالش های استراتژیک بررسی شده
    چالش هاي موجود در بازارهاي در حال افول
    تكان شديد: انتقال از مرحله رشد بازار به مرحله بلوغ بازار، مشخصات دوره انتقال
    دام هاي استراتژيك موجود در مسير انتقال
    انتخاب هاي استراتژيك در بازارهاي بالغ
    استراتژي هايي براي حفظ مزيت رقابتي
    ابعدا کیفیت محصول
    نمايش 3- 11
    ابعاد کیفیت خدمات
    روش هاي حفظ جايگاه شركت به عنوان شركتي كم هزينه
    و …


    بخشی از متن پاورپوینت:
    بسياري از مديران، به ويژه مديران بازاريابي،؛ تمام ذهن خود را مشغول رشد شركت كرده اند. آن ها معمولاً بر افزايش سالانه در حجم فروش يا سهم بازار يا هر دو تاكيد مي كنند. اما بزرگ ترين چالش فراوري بسياري از مديران در كشورهاي توسعه يافته در سال هاي آينده، پول در آوردن در بازارهايي است كه اگر رشد هم بكنند، كُند رشد مي كنند. بيش تر بازارهاي محصول موجود در آن كشورها در مراحل بلوغ يا افول از چرخه حيات خود مي باشند و از آن جا كه نرخ هاي شتابان تغييرات اجتماعي و تكنولوژيكي موجب كوتاه تر شدن چرخه هاي حيات محصولات مي شوند. نوآوري هاي امروز بازارهاي در حال رشد را به سرعت به سمت بلوغ و نهايتاً به سوي پيروي و افول سوق مي دهند.

    شركت هايي كه مي توانند از تكان هاي شديد صنعت جان سالم به در برند با كُند شدن رشد بازار با چالش هاي جديدي مواجه مي شوند. همين كه يك بازار بالغ مي شود، حجم كل فروش با ثبات مي شود، و خريداراني كه به قصد تعويض خريد مي كنند در مقايسه با خريداراني كه براي اولين بار اقدام به خريد يك محصول مي كنند، بخش بيش تري از آن حجم فروش را ايجاد مي كنند. بنابراين، يك هدف بازاريابي اصلي تمام رقبايي كه در بازارهاي بالغ فعاليت دارند اين است كه مشتريان فعلي خود را حفظ كنند تا بتوانند يك مزيت رقابتي مهم را كه به تداوم رضايت و وفاداري آن مشتريان كمك مي كند، حفظ كنند.

    سرانجام اين كه پيشرفت ها و تحولات تكنولوژيكي، تغيير ويژگي ها و خصوصيات جمعيت شناختي، سلايق با سبك هاي زندگي مشتريان و توسعه محصولات جايگزين موجب كاهش تقاضاي بيش تر شكل هاي محصول و نام هاي تجاري مي شوند. همين كه يك محصول شروع مي كند به پير شدن و افول، مديران شركت با اين پرسش اساسي مواجه مي شوند كه آيا آن فعاليت يا محصول را موقتاً كنار بگذارند يا كاملاً متوقف كنند. متاسفانه، شركت ها گاهي بيش از حد و به قيمت قرباني شدن سودآوري فعلي و به اميد كسب سودهاي ناچيز در آينده؛ بيش از حد لازم از محصولات در حال افول حمايت مي كنند …
    دانلود فایل

    دانلود فایل”پاورپوینت استراتژی بازاریابی در مرحله بلوغ و افول بازار”

    مدیریت بازاریابی

    تحقیق مديريت بازاريابي و علم بازاريابي در سلامت اجتماعي

    دانلود تحقیق با موضوع مديريت بازاريابي و علم بازاريابي در سلامت اجتماعي،
    در قالب word و در 31 صفحه، قابل ویرایش.


    بخشی از متن تحقیق:
    مقدمه:
    مديريت بازاريابي را كوششي آگاهانه براي دست يابي به نتايج مبادله مطلوب با بازارهاي مورد نظر دانسته اند. شناخت فلسفه هايي كه راهنماي اين گونه تلاش هاي بازاريابي هستند و آگاهي از ارزش نسبي هر يك در رابطه با “سازمان”، “مشتريان” و “جامعه” مي باشد. سازمان ها فعاليت هاي بازاريابي خود را بر اساس پنج ديدگاه قرار مي دهند.

    اين ديدگاه ها عبارت اند از: توليد، محصول، فروش، بازاريابي و بازاريابي اجتماعي

    ديدگاه توليد:
    گرايش توليد يكي از قديمي ترين فلسفه ها براي رهنمود دادن به فروشندگان است. گرايش توليد بر پايه اين فرض بنا شده است كه مصرف كننندگان خواهان محصولاتي هستند كه در دسترس بوده، استطاعت خريد آن را داشته باشند؛ بنابراين مديريت بايد فعاليت خود را بر بهبود كارايي توليد و توزيع متمركز كند.

    هنوز هم ديدگاه توليد يكي از ديدگاه هاي مفيدي است كه در دو وضع زير كاربرد دارد. نخستين وضع مربوط به زماني است كه تقاضا براي محصول بيش از عرضه مي باشد. در اينجا مديريت بايد براي افزايش توليد در صدد يافتن راه هايي برآيد.

    دومين وضع مربوط به زماني است كه قيمت تمام شده محصول بسيار بالا باشد و بايد براي كاهش آن چاره اي انديشيد. براي مثال، فلسفه كلي هنري فورد بنيانگذار خودرو سازي فورد اين بود كه فرآيند توليد خودروي مدل ؛تي؛ كامل شود، به گونه اي كه هزينه آن كاهش يابد و مردم از نظر مالي توان خريد آن را داشته باشند. او به شوخي مي گفت كه مردم بايد هر رنگي را كه مي خواهند انتخاب كنند، مشروط بر اينكه چيزي غير از رنگ سياه نباشد.

    برخي از سازمانهاي خدماتي، مانند نهادهاي دولتي، از اين فلسفه پيروي مي كنند. اگرچه اين نهادها قادرند مشكلات ارباب رجوع بسياري را برطرف كنند. ولي اين نوع مديريت باعث نارضايتي مراجعه كنندگان مي شود. در اين سازمانها فرض بر اين است كه ارباب رجوع به خدمات ارائه شده نياز دارند، بنابراين براي راضي كردن اين افراد به طور بهينه اقدامي صورت نمي گيرد …
    دانلود فایل

    دانلود فایل”تحقیق مديريت بازاريابي و علم بازاريابي در سلامت اجتماعي”

    مدیریت بازاریابی

    پاورپوینت اصول بازاریابی نوین

    دانلود پاورپوینت با موضوع اصول بازاریابی نوین،
    در قالب ppt و در 39 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

    بازاریابی چیست؟
    نظریه بازاریابی
    تقسیم بازار چیست؟
    مزیت تقسیم بازار
    معیارهای تقسیم بازار
    روش های مختلف تقسیم بازار
    چگونه يک برنامه بازاريابي بنويسيم؟
    فنون‌ يازده‌ گانه‌ كارساز در بازاريابى‌
    تاثیر اینترنت بر آمیخته بازاریابی
    بازاریابی الکترونیک: برقراری ارتباط با مشتریان
    بازاریابی الکترونیک چیست؟
    عوامل موفقيت در بازاريابي الكترونيك (BONI)
    انواع بازار و مشتري هاي آن
    بازار رقابت كامل
    تعداد زياد مصرف كننده
    بازار انحصاري
    بازار رقابت انحصاري
    بازار چند قطبي
    بازار بينالمللي
    بازارهاي چند مليتي
    مكانيسم بنيادين بازار
    مكانيزمهاي بازارهاي بينالمللي
    بازار خودرو كشور
    مديريت بازارهاى الکترونيکى در سازمان
    مدیریت بازارهای الکترونیکی در سازمان
    مدیریت بر انتظارات مشتریان الکترونیکی
    مدیریت بازارهای الکترونیکی در سازمان
    دسته بندی مشتریان الکترونیکی
    ده اشتباه فاحش در بازاریابی
    منافع اصلي استفاده از سيستم( CRM )در بازاريابي چيست ؟
    بازاريابي عمودي چيست؟
    بازاریابی ویروسی چیست؟

    قسمتی از متن پاورپوینت:
    تقسیم بازار چیست؟ برآورد دقیق خواسته های خریداران و یافتن پاسخ لازم به نیازهای  گوناگون آنها و بالاخره شناسائی و گزینش آن بخش از بازار که شرکت می تواند در پاسخگوئی به نیازهایش به طور بهتر و مؤثر تر عمل نماید . به طور خلاصه هدف از  تقسیم بازار « قرار دادن شرکت در موقعیتی مناسب در بازار می باشد» …

    توضیحات:
    این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ‘اصول بازاریابی نوین’ می باشد که در حجم 39 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

    پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.
    دانلود فایل

    دانلود فایل”پاورپوینت اصول بازاریابی نوین”

    مدیریت بازاریابی

    پاورپوینت بازاریابی داخلی

    دانلود پاورپوینت با موضوع بازاریابی داخلی،
    در قالب ppt و در 12 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

    مقدمه
    تعریف بازاریابی داخلی 
    هدف بازاریابی داخلی
    اصول اساسی بازاریابی داخلی
    عناصر بازاریابی داخلی
    گامهای بازاریابی داخلی
    نتیجه گیری


    توضیحات:
    این فایل در زمینه بازاریابی داخلی بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد.
    دانلود فایل

    دانلود فایل”پاورپوینت بازاریابی داخلی”

    مدیریت بازاریابی

    پاورپوینت پيامدهاي اخلاقي مديريت برند

    دانلود پاورپوینت با موضوع پيامدهاي اخلاقي مديريت برند،
    در قالب pptx و در 29 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

    تعریف بازاريابي
    تعریف برند
    محصول فرعي برندينگ
    جامعه برند
    چگونه محصول از برند متمايز مي شود
    شهرت و متمايز شدن يک برند
    مقدمه اي بر جامعه شناسي برند
    هويت جمعي
    مسئوليت اخلاقي


    قسمتی از متن پاورپوینت:
    شرکت ها بايد کيفيت روابط با ساير شرکت ها و مشتريان را حفظ کنند، در غير اين صورت برند آسيب خواهد ديد و اين بدين معني است که روش شرکت در اين زمينه بايد از نظر اخلاقي کاملا بي عيب و نقص باشد. با مشتريان بايد به منظور ايفاي آنچه از آن به عنوان اخلاق برند نام برده  میشود با دقت رفتار شود.

    اثرات ذکر شده در مورد مسووليت اخلاقي براي همه برندها وجود داد. اگرچه همه برندها جوامع برند پر رونقي ندارند، اما همه برندها ابعاد اجتماعي و گروهي دارند …
       

    توضیحات:
    این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ‘پيامدهاي اخلاقي مديريت برند’  می باشد که در حجم 29 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان رشته های مجموعه مدیریت به عنوان ارائه کلاسی ( سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.

    پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
    دانلود فایل

    دانلود فایل”پاورپوینت پيامدهاي اخلاقي مديريت برند”

    مدیریت بازاریابی

    تحقیق بازاریابی فرش ایران

    دانلود تحقيق در مورد بازاریابی فرش ایران،
    در قالب word و در 67 صفحه، قابل ويرايش، شامل:

    چکیده
    مقدمه
    بازاریابی
    مفهوم بازاریابی
    اصول بازاریابی
    وظیفه بازاریابی تبدیل خریدار به مشتری
    موفقیت در بازاریابی خرده فروشی
    تعدادی از راه کارهای یک عرضه پاسخگو این ها هستند
    عملکرد بازاریابی الکترونیک را می توان در سه بخش زیر دسته بندی کرد و معرفی نمود
    چالش های بازاریابی الکترونیکی در عصر دیجیتال
    تأثیرات اینترنت بر آمیخته بازاریابی
    آمیخته بازاریابی
    استراتژی های بازاریابی الکترونیکی
    بازاریابی زنجیره ای
    بازاریابی ویروسی
    بایدها و نبایدهای بازاریابی
    نکات مهم در بازاریابی
    استراتژي
    دو پديده اصلي مؤثر بر بازاريابي
    مديريت بازاريابي (محيط بيروني و محيط سازمانی)
    تعريف
    موانع عمده خارجي
    موانع عمده داخلي
    SME چیست؟
    نقش SME در اقتصاد
    نقاط قوت و ضعف در SME
    حمايت از بنگاه هاي كوچك و متوسط در كانادا ( IDEA – SME) طرح
    تعريف بنگاه هاي كوچك و متوسط در كانادا
    تعریف بنگاه اقتصادی
    هزينه هاي قابل پوشش طرح
    تأمين سرمايه
    تاریخچه فرش
    تاریخچه فرش بعد از اسلام
    اهداف
    بازار یابی فرش
    خريداران قديمي
    صادرات فرش در داخل و خارج کشور
    جايگاه ايران در بازار جهاني فرش
    تعداد رقبا در صنعت فرش
    چالش های فرش دست باف
    نتیجه گیری
    منابع



    بخشی از چکیده تحقيق:
    مشکلات ناشی از اقتصاد تک محصولی و تکیه بر درآمدهای نفتی، سبب ایجاد اقتصادی متأثر از عوامل خارجی بالاخص درآمدهای ناپایدار نفتی شده است. با این ویژگی اقتصاد ایران، می توان به اهمیت و نقش صادرات غیر نفتی در کشور پی برد. در بین صادرات غیر نفتی کشور نیز فرش دست باف همواره در مقام اول قرار داشته و طی سال های اخیر، سهمی بیش از 25 درصد از صادرات غیر نفتی را به خود داده است.

    مروری بر حجم و ارزش صادرات فرش دست باف طی صد ساله گذشته، بیانگر آن است که صادرات فرش دست باف دچار نوسانات زیادی شده است. به خصوص چند سالی است که غبار مشکلات باعث نگرانی تولید کنندگان و دست اندرکاران بازار فرش شده است. بدیهی است عوامل مختلفی می توانند در این امر دخیل باشند که از آن جمله می توان به سیاست های تجاری کشور، سیاست های کشورهای رقیب، تغییر در سلایق و تقاضای جهانی و … اشاره کرد …
    دانلود فایل

    دانلود فایل”تحقیق بازاریابی فرش ایران”

    مدیریت بازاریابی

    پاورپوینت استراتژی بازاریابی

    دانلود پاورپوینت با موضوع استراتژی بازاریابی،
    در قالب ppt و در 69 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

    پنج نوع شرکت وجود دارد
    تعریف استراتژی بازاریابی
    تعریف مدیریت استراتژیک
    مدل مدیریت استراتژیک
    مکاتب مدیریت استراتژیک و استراتژی بازاریابی
    سطوح استراتژی
    کلیات
    انواع طبقه بندی های استراتژی بازاریابی
    چهار تیپ استراتژیک مایلز و اسنو
    استراتژی های عمومی مایکل پورتر
    استراتژی های چهارگانه انسوف
    کلیات
    ترتیب مطالب بعدی
    مرحله اول: تعیین چشم انداز و رسالت بنگاه (هولدینگ)
    عناصر بیانیه رسالت سازمان
    انواع بیانیه رسالت و ماموریت
    مرحله دوم: تعیین اهداف کمی و کیفی سطح بنگاه
    مرحله سوم: تدوین استراتژی های سطح بنگاه
    ابزار استراتژی پورتفولیو
    ماتریس بی سی جی
    دانلود فایل

    دانلود فایل”پاورپوینت استراتژی بازاریابی”

    مدیریت بازاریابی

    708 نکته مهم خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی 3 استاد روستا، ونوس و ابراهیمی

    دانلود 708 نکته مهم خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی 3 استاد روستا، ونوسو ابراهیمی،
    در قالب pdf و در 47 صفحه.
    توضیحات:
    708 نکته مهم خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی 3 استاد روستا، ونوس و ابراهیمی که توسط رتبه برتر کشوری رشته مدیریت بازرگانی تهیه شده و جزوه شخصی ایشان می باشد، در 47 صفحه فایل ارزشمند pdf، تمامی نکات مهم را برای شما عزیزان جمع آوری نمودیم تا با مطالعه این فایل غنی و ارزشمند بهترین نتیجه را با کمترین زمان بدست آورید، باشد گامی برای موفقیت روز افزون شما عزیزان.
    دانلود فایل

    دانلود فایل”708 نکته مهم خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی 3 استاد روستا، ونوس و ابراهیمی”