مدیریت بازار

تحقيق پيرامون بازار خودرو

شمار خودرو در بازار كليه كشورهاي عضو گروه ASEAN با نيل به رشد 12 درصدي
در سال 2003 از مرز يك‌و‌نيم ميليون فراتر رفته، به‌طوري كه ميزان رشد در
اين مناطق جز كشور مالزي به حد نسبتا خوبي رسيده است. مناطق مزبور، سال
گذشته دچار مشكلات عمده‌اي همچون شيوع بيماري سارس و تشديد فعاليت‌هاي
تروريستي بوده‌اند كه اين مسائل به طبع روي رشد بازارهاي صادراتي اين مناطق
تاثير بسيار منفي داشته است.
پايين بودن نرخ بهره بانكي، سطح تقاضاي
مصرف كنندگان را در سال 2003 افزايش داد. بازتاب رشد بالاي اقتصاد منطقه در
سال گذشته با افزايش اعتماد به نفس مصرف‌كننده، بالا رفتن بازار بورس و
افت كردن نرخ بهره جان بيشتري گرفت. بدين ترتيب، مصرف كنندگان روز به روز
به منابع مالي جهت انجام خريدهاي خود دستيابي آسانتري پيدا مي‌كردند. اما
از آنجايي كه بدهي‌هاي داخلي دستخوش افزايش روزافزون بوده است، روي هم رفته
اين دستاورد جهت رشد بيشتر چندان مهم تلقي نمي‌شود. كمپاني‌هاي تويوتا و
هوندا كه به ترتيب مدل «ويوس» و «سيتي» را از اواخر سال 2002 در سراسر
منطقه عرضه كردند بيشترين سود را از سطح بالاي تقاضاي منطقه‌اي بردند.
سال
گذشته تايلند به عنوان بزرگترين بازار در ميان بازارهاي ASEAN شناخته شد
كه از رشد بالا و غيرمنتظره 30 درصدي برخوردار بود. رشد اقتصادي 4/6 درصدي
تايلند، بيشتر يادآور سال‌هاي شكوفايي اواسط دهه 1990 اين كشور محسوب
مي‌شد، از طرفي كشور سنگاپور درست در زماني كه در حال خروج از خسارت جهاني
مربوط به بازارهاي جهاني تكنولوژي اطلاعات بود به بدترين وجه ممكن آسيب ديد
كه اين آسيب به واسطه گرفتاري در دام بيماري سارس حادث شد. نرخ رشد توليد
ناخالص داخلي سنگاپور 8/0 اعلام شد؛ اگر چه بازار خودرو به ندرت نقاط ضعف و
قوت حاصله را در اقتصاد واقعي كشور منعكس مي‌كند، اندونزي كه يكي ديگر از
كشورهاي عضو ASEAN به حساب مي‌آيد آهنگ رشد و توسعه اقتصادي چندان سريع
نيست. ولي مصرف‌كنندگان داخل اين كشور با برنامه‌هاي جذابي همچون «صندوق
اندوخته نقدي خودرو» خريدهاي چشمگيري كردند.

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق پيرامون بازار خودرو”

مدیریت بازار

پاورپونیت چگونگی راه اندازی کسب و کار

دانلود پاورپونیت با موضوع چگونگی راه اندازی کسب و کار،
در قالب ppt و در 25 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

بررسی فرصت های کسب و کار
انواع روش های راه اندازی کسب و کار
روش خرید کسب و کار
روش پذیرش نمایندگی
عامل فروش یا کارآفرین باید اقدامات زیر را انجام دهد
خدماتی که امتیازدهنده برای کارآفرین فراهم می آورد
شروع کسب و کار از صفر
و …

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپونیت چگونگی راه اندازی کسب و کار”

مدیریت بازار

پاورپوینت راه کارهای افزایش فروش در بازار رقابتی

دانلود پاورپوینت با موضوع راه کارهای افزایش فروش در بازار رقابتی،

در قالب ppt و در 100 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

رفتار فروش
اهداف اساسی بازاریابی
حرفه ای کیست؟
شش یار مدیران
مدل ارتباطی و نیازشناسی
ویژگی های اصلی یک فروشنده حرفه ای
ویژگی های فروشنده قوی
ویژگی های فروشنده ضعیف
فرآیند فروش حضوری
منابع مشتری یابی
فرآیند فروش حضوری
توصیه های فروشندگی
بهترین توصیه های فروشندگی
راهنمای فروش خدمات
برنامه ارائه خدمات به مشتریان
خدمات مشتری
خدمات در جریان فروش
خدمات پس از فروش
نقش های فروشندگان خدمات و بازاریابی صنعتی
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت راه کارهای افزایش فروش در بازار رقابتی”

مدیریت بازار

پاورپوینت مروری بر مفهوم رقابت و مزيت رقابتي

دانلود پاورپوینت با موضوع مروری بر مفهوم رقابت و مزيت رقابتي،
در قالب ppt و در 45 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مسئله اساسي فراروي مديران ارشد
دو نوع نگرش به مفهوم رقابت
تعريف مزيت رقابتي
مفهوم رقابت و مزيت رقابتي در تئوري هاي اقتصادي
مفهوم رقابت در نگرش كلاسيك اقتصاد
مفهوم رقابت از منظر نگرش نئوكلاسيك اقتصاد 
رقابت و مزيت رقابتي از منظر اقتصاد سازمان صنعتي (IO)
مدل S-C-P
مدل پنج نيروي رقابتي پورتر
رقابت و مزيت رقابتي از منظر اقتصاد سازمان صنعتي جديد و تئوري بازي ها (NIO)
رقابت و مزيت رقابتي از منظر اقتصاد اتريشي و نگرش شومپتري
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مروری بر مفهوم رقابت و مزيت رقابتي”

مدیریت بازار

تحقيق پيرامون بازار ارز

تعريف: بازار ارز به بازاري گفته مي شود كه معاملات آن براي تاثيرگذاري بر
انتقال پول يك كشور به كشور ديگرانجام مي گيرد. اين بازار محل مشخص ندارد و
بازاري است بين المللي كه معاملات آن از طريق وسايل ارتباطي راه دور مثل
تلفن و تلتكس صورت مي پذيرد. در اصل، نياز به تسويه حساب با طرف هاي تجاري
خارجي بود كه برات خارجي را به عنوان غافل كارسازي حساب ها روج داد و موجب
شد تا همه بانك ها و ديگر مؤسسات بين المللي آن را بپذيرند. در ابتدا
معاملات روي برات ها از طريق تنزيل آنها انجام مي شد و چنين بود كه بازار
ارز پديد آمد و ميزان اين برات عامل تشخيص فعاليت هاي بين المللي شد در
دوران كنوني اين بازار گسترش فراوان يافته است و تحت تسلط‌سازمانهاي مالي
قرار دارد كه از راه خريد و فروش ارز منافع حاصل از تفاوت‌ميان نرخ ارز و
نرخ بهره‌در‌مراكز‌مالي‌مختلف‌را‌به‌خود اختصاص مي دهند.
بازار ارز در ايران
در
ايران در پي ازدياد سريع درآمد ارزي ناشي از افزايش قيمت نفت در سال 1973،
بانك مركزي ايران در ديماه سال 1353، اقدام به تاسيس يك بازار ارز غير
بازرگاني كرد تا از اين راه محدوديت هاي ارزي موجود برسر راه ايجاد يك
بازار بين المللي پول و سرمايه در كشور را از ميان بردارد. در ابتدا منبع
تغذيه كننده اين بازار ارزهاي حاصل از صدور كالاهاي غير نفتي بود، اما چون
اين منبع جوابگوي تقاضا براي ارز نبود، اما بانك مركزي سياست فروش ارز به
بانك ها براي مصارف غير بازرگاني را در پيش گرفت. با توجه به تلاطم و بي
ثباتي اقتصادي و سياسي در اواخر برنامه عمراني پنجم، بازار مذبور عملاً به
صورت مجراي اصلي خروج ارز ايران درآمد، به طوري كه كه در خلال عمر حدوداً
پنج ساله بازار، بخش اعظم هفت ميليارد دلار فروخته شد، به آن از كشور خارج
شد. اين مجراي اصلي فرار سرمايه سرانجام در آبان سال 1357 بسته شد.

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق پيرامون بازار ارز”

مدیریت بازار

بررسی اثر تبلیغات و ترفیع قیمت بر ارزش ویژه برند

چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی چگونگی تاثیرگذاری تبلیغات و نیز ترفیع قیمت بر روی ارزش ویژه برند بانک پاسارگاد شهر قم و ابعاد مختلف ان مانند کیفیت ادراک شده، تداعی برند، وفاداری به برند و در نهایت آگاهی از برند بوده است. نتایج حاصل از این بررسی نشان داده است که فعالیت های تبلیغاتی و نیز ترفیعی مربوط به قیمت دارای ارتباط و تاثیرات مثبت بر ارزش ویژه برند در بانک ها بوده اند. از این رو به منظور تقویت ارزش نام و نشان تجاری در بانک ها ضروری است مدیران بانکی بر روی عوامل مذکور دقت لازم را اعمال نمایند.

دانلود فایل

دانلود فایل”بررسی اثر تبلیغات و ترفیع قیمت بر ارزش ویژه برند”

مدیریت بازار

تحقيق پيرامون بازار اسلامي

چكيده:
بازار يكي از نهادهاي اصلي نظام اقتصادي اسلام است. از ويژگيهاي
عمده بازار اسلامي مي‌توان به آزادي ورود و خروج، تبادل صحيح اطلاعات،
محدوديت تباني و سازش براي تعيين قيمتها، محدود بودن سود، عدم انحصار خريد و
فروش، رقابت همراه با تعاون و اخلاقي بودن بازار اشاره نمود. با توجه به
ويژگيهاي بازار اسلامي، اخلاق و دولت دو عامل اصلي و موثر براي كنترل
بازارند. عامل اخلاق و ايمان، مبادله كنندگان موجب مي شود كه تقاضا و عرضه
كالا ها و خدمات مطابق با مصالح واقعي جامعه باشد. دولت با نظارت مستمر و
دخالت به گاه لزوم به حمايت از قيمتهاي طبيعي و غيرظالمانه مي پردازد تا
مصالح عمومي تامين گردد. تاريخ مسلمانان نشان مي دهد كه دولتهاي اسلامي به
بازار و مكانيسم تعيين قيمتها توجه ويژه اي داشته اند. امروزه تبلیغات، ركن
اساسی معاملات شمرده می شود و در بازارهای دنیا، سخت متداول است.اسلام با
تبلیغات مخالفت ندارد ولی با فریبكاری یعنی با تبلیغات دروغ به سختی مخالف
است.مسلمانان درستكار گذشته، بر این آموزش چنان استوار بودند كه گاهی به
مبالغه دچار می شدند و به گمان آنكه از متاع خود ستایشی نابجا كرده اند، از
معامله باز می ایستادند!غزالی می نویسد: ‘حكایت است از یونس عبید كه وی خز
فروختی و صفت نمی كرد.یك روز سفط یعنی جامه دان، فراز كرد بر خریدار و
شاگرد وی گفت: یا رب مرا از جامه های بهشت كرامت كن! او سفط بیفكند و آن خز
نفروخت، ترسید كه این ثنا باشد بر كالا’پیامبر(ص) بر درستكاری مسلمانان در
بیع و شری، اصرار داشت و از صورت های گوناگون خدعه و نیرنگ در داد و ستد
نهی می كرد، تا آنجا كه محدثان آورده اند: ‘پیامبر، در كار معاملهاز نجش
منع كرد’ و نجش آن است كه كسی خود را آماده خرید كالایی نشان دهد با بهایی
سنگین! تا دیگران را برای خرید آن به رغبت افتند در حالی كه نیت وی به دست
آوردن كالا نباشد بلكه بخواهد به فروشنده سودی رساند یا بر خریدار، زیانی
وارد سازد’بازار مسلمانان همچون بازار یهود، جای حیله های نامشروع نبود،
زیرا پیامبر اسلام(ص) كار یهودیان را ناروا شمردهو فرموده بود: ‘خدا
یهودیان را از رحمتش دور كند چرا كه خوردن پیه چهارپایان بر ایشان حرام شد
ولی آنان حیله زدند و پیه را فروختند و بهایش را خوردند’باز پیامبر(ص)
فرمود: ‘خدا چون چیزی را حرام كند، بهایش را نیز حرام كند’به پیروی از رسول
خدا(ص) خلفاء نیز می كوشیدند تا بازار مسلمانان را از حرامخواری و
فریبكاری پاك نگاه دارند. زمخشری در كتاب ‘ربیع الابرار’ آورده است: ‘روزی
علی(ع) به بازار رفت و بر دكه قصابان بایستاد و گفت: ای گروه قصابان، هركس
كه بر گوسفندی بدمد تا آن را فربه جلوه دهد، از ما نیست!’

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق پيرامون بازار اسلامي”

مدیریت بازار

تحقیق بررسی میزان رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن در کارخانه

دانلود تحقیق با موضوع بررسی میزان رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن در کارخانه،
در قالب word و در 47 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
طرح مساله:
عوامل موثر بر رضایت شغلی کدامند؟ که برای درک بهتر، آن را به دو سوال تقسیم می کنیم:

1- کارکنان کارخانه رادفرمان تاچه میزان از شغل خود راضی هستند؟
2- عوامل تاثیر گذار برمیزان رضایت شغلی آنان کدامند؟

در همه جوامع کار به معنای فعالیتی که بوسیله آن انسان ها از محیط پیرامون خود بهره می گیرند و بدین سان بقای خود را تامین می کنند. (گیدنز 1374ص788) بیش ازهر نوع فعالیت دیگری بخش عمده زندگی اکثر مردم را اشغال می کند.

امروزه بدون داشتن یک شغل، زندگی میسر نیست و هر فردی نیازمند داشتن یک شغل است تا بتواند به سازمانی وابسته شده و در جامعه جایگاهی داشته باشد. صرف نظر از اینکه شغل افراد چه باشد: آنان نسبت به آن احساسات ارزیابی دارند. آنان از برخی وجوه کار خود یا خوششان می آید و یا بدشان و نسبت به مطلوبیت آن چه که انجام می دهند، نظری کلی دارند.

بیان و طرح مسئله برای هر محقق همراه با پاسخ های فرضی است که تا حدودی قانع کننده اند اما از آن جا که در کارهای علمی، رسیدن به یک پاسخ عینی که به طور بین افرادی مطرح می شود مشکل است.
در میان برجستگان جوامع کاری صنعتی پیشرفته، این باور همگانی وجود دارد که در نیم سده اخیر, محیط های کار به رغم بهبود شرایط فیزیکی کار در اکثر سطوح از تحمل پذیری کمتری برخوردار بوده است. دوران استعمار کارگران در محیطی غیر انسانیتا حدی به سر آمده است، اما خطرهای کاری آن دوران و در نتیجه آن، تحقیر مقام انسان, جای خود را به خطراتی نامملوس تر و پنهان داده است …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسی میزان رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن در کارخانه”

مدیریت بازار

پاورپوینت رفتار مصرف کننده

دانلود پاورپوینت با موضوع رفتار مصرف کننده،
در قالب ppt و در 268 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
مفهوم بازاريابي
تعريف رفتار مصرف كننده
راه ها و روش هاي اكتساب 
کاربرد دانش رفتار مصرف کننده
اجزاي تشكيل دهنده دانش رفتار مصرف كننده
روان شناسي
جامعه شناسي
روان شناسي اجتماعي
مردم شناسي فرهنگي
اقتصاد
ديدگاه هاي مختلف در مورد تصميم گيري مصرف كننده:
1. انسان اقتصادي
2. انسان منفعل
3. انسان شناخت گرا
4. انسان احساسي   
مدل رفتار مصرف كننده
عوامل فرهنگي
ماهیت خرده فرهنگ ها
تأثير گروه بر انتخاب مارك
تاثیرات خانواده بر رفتار مصرف کننده
فرآیند تصمیم گیری خانواده
ماهیت نقش های خرید خانواده
عوامل شخصي
شخصيت و تصور شخصي
تئوري هاي تک خصيصه اي (Single-trait theory)
نياز به شناخت Need for Cognition (NFC)
تئوريهاي چند خصيصه اي (Multitrait Personality  Theory)
مدل پنج ويژگي شخصيتي
كاربرد شخصيت در بازاريابي
عوامل رواني: انگيزش
ماهيت انگيزش
تئوري انگيزش و راهبرد بازاريابي
كشف انگيزه هاي خريد
تکنيک هاي بررسي انگيزش
راهبردهاي بازاريابي مبتني بر انگيزش هاي چندگانه
راهبردهاي بازاريابي مبتني بر تعارض در انگيزش
عوامل رواني: ادراك
پردازش اطلاعات
عوامل تحریک کننده
رنگ و حرکت
فاکتورهای فردی
عوامل موقعیتی
تعبیر و تفسیر پیام
عوامل رواني: انواع ريسك هاي ادراكي
اسناد
یادگیری
عوامل رواني: يادگيري/ باورها و عقايد
عوامل رواني: يادگيري/ باورها و نگرش ها
فرآيندهاي تصميم گيري خريدار
فرآيندهاي تصميم گيري خريدار
منابع جمع آوري اطلا عات
مراحل فرآيند تصميم خريد/ ارزيابي گزينه ها
فرآيندهاي تصميم گيري خريدار/ سه نوع رفتار خريد
فرآيندهاي تصميم گيري خريدار/ رفتارهاي خريد
فرايندهاي تصميم گيري خريدار
انواع بازارهاي سازماني
خصوصيات بازارهاي سازماني
مدل رفتار خريدار سازماني
رفتار خريدار صنعتي
فرآيند تصميم گيري خريدار صنعتي
فروش سيستمي
فرآيند تصميم گيري درباره خريدكالاهاي جديد
مراحل فرآيند پذيرش كالاي جديد
تفاوتهاي فردي در بدعت گذاري
نقش نفوذ شخصي در پذيرش كالاهاي جديد
موارد تاثير نفوذ شخصي
تاثير ويژگي هاي كالا بر سرعت پذيرش آن
اندازه گيري و پيش بيني تقاضا
و …

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت رفتار مصرف کننده”

مدیریت بازار

تحقیق مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتریCRM

دانلود تحقیق با موضوع مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری CRM،
در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.


چکیده تحقیق:
بی شک می توان گفت مهم ترین دارایی اغلب سازمان ها، مشتریان آن ها هستند. مشتریان به خاطر ارتباط مستقیمی که با اقدامات یک سازمان دارند، منبع ارزشمندی برای فرصت ها، تهدیدات و سوالات عملیاتی مرتبط با صنعت مربوطه می باشند.

امروزه برای رشد و بقا درعرصه رقابت اقتصادی، شرکت ها و سازمان ها باید به مشتری مداری اهمیت ویژه ای داده و ارتباط خود را با خریداران کالا، بیش از پیش افزایش دهند. در روندهای کسب وکاری جدید، به دست آوردن رضایت مشتریان جایگاهی مهم و حیاتی در اهداف شرکت ها به خود اختصاص داده است و مدیران ارشد به خوبی می دانند موفقیت آن ها در راه رسیدن به اهداف کلان بنگاه، در گرو جلب رضایت مشتریان است. از سوی دیگر نمی توان گفت همه مشتریان به یک  اندازه در موفقیت شرکت نقش دارند. بنابراین جلب رضایت مشتریان کلیدی، حساسیت بیشتری خواهد داشت.

به این ترتیب لازم است در سازمان، سیستمی برای جذب و حفظ مشتریان طراحی و پیاده سازی شود. سیستمی که بتواند روابط سازمان و مشتریان را به خوبی مدیریت کند. امروزه این سیستم ها به سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان مشهور شده اند و نرم افزارهایی نیز با نام CRM به بازار آمده است که می توانند سازمان را در راه جلب رضایت مشتریان تواناتر سازند که هدف آن ها توانمند سازی سازمان برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان از طریق ایجاد فرایندهای خودکار و یکپارچه برای جمع آوری و پردازش اطلاعات شخصی مشتریان است. مدیریت ارتباط با مشتری متشکل از فرایند کسب و کار، فن آوری و نقش های لازم جهت اداره کردن مشتریان در مراحل متعدد چرخه حیات سازمان است. 

مراحل اجرای آن عبارت اند از: تجزیه و تحلیل نیازها، طراحی و اجرای استراتزی CRM، مهندسی مجدد فرآیند های کاری، انتخاب نرم افزار مناسب و ارزیابی و کنترل پس از اجرا. هدف از ایجاد استراتژی های کسب و کار در سازمان ها و شرکت های بازرگانی، برنامه ریزی برای تعیین استراتژی ها و فرصت هایی است که شرایط برنده- برنده را در فضای رقابتی ایجاد کند که مستلزم ایجاد تغییرات در نحوه انجام تعاملات و ساختار تجاری شرکت است. در این راه باید نقش بخش ها و واحد های که با مشتری تعامل دارند، به درستی مشخص شود که کدام واحد می تواند ارزش افزوده بیشتری را برای مشتری ایجاد کند. مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری شامل سه بعد فکری، اجتماعی و فن آوری اطلاعات می باشد.

در این تحقیق، ضمن معرفی اصول و مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتریان و مزایای به کارگیری آنفروندهای ارتباط با مشتری و چالش های پیش روی سیستم های CRM و مدل اجرا و هم چنین ارائه راهکار اجرای فرآیند پیاده سازی این سیستم در سازمان مورد بررسی قرار می گیرد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتریCRM”