مدیریت سازمانی

پاورپوینت سازمان های شبدری

دانلود پاورپوینت با موضوع سازمان های شبدری،
در قالب ppt و در 40 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

چارلز هندی (Charles Handy)
Shamrock Organizations
فلسفه نام گذاری سازمان شبدری چیست؟
سازمان شبدری چارلز هندی
نخستین برگ شبدر
دومین برگ شبدر
سومین برگ شبدر
سازمان شبدری چگونه باید اداره شود؟
خصوصيت اصلي سازمان هاي شبدری
سازمان فدرال
ویژگی های یک سازمان فدرال، 6 مورد
فدراليسم و تمركز زدائي، 3 مورد
تعریف سازمان سه آي
و …

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت سازمان های شبدری”

مدیریت سازمانی

پاورپوینت بررسی مديريت تعارض و تصميم گيري خلاق

دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی مديريت تعارض و تصميم گيري خلاق،
در قالب ppt و در 56 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تعارض از ديد صاحبنظران علم مديريت
تعارض در سازمان
نظريه سنتي تعارض 
تعارض  مخرب
نظريه رفتاري تعارض 
تعارض سازنده
نظريه تعامل گرا تعارض 
جنبه هاي مثبت و منفي تعارض
ريشه هاي تعارض
انواع تعارض
مراحل فرآيند تعارض
مديريت تعارض
مديريت تعارض
روش هاي ناموثر در حل تعارض
سبك هاي مرسوم براي مديريت تعارض
انتخاب راهبرد و سبك مديريت تعارض
حل مسئلهي مشاركتي
سبك رقابت جويي (تحكم)
سبك انعطاف پذيري (مدارا)
سبك مصالحه (توافق)
تفاوت سبك ها با استفاده از تمثيل حيوانات
مديريت در زمان مواجه با تعارض
تصميم گيري خلاقانه
فرآيند عمومي تصميم گيري
ده گام در حل خلاق مسايل
پرسش هايي درباب تفكر خلاق (نوع ديگر ديدن)
سوالات مهم پيرامون تفكر خلاق
شيوه هاي معروف تفكر خلاق
شكوفايي تفكر خلاق
خصوصيات خلاقيت
اركان خلاقيت
فرآيند صحيح تصميمگيري
تصميم گيري خلاق
تصميمگيران  شهودي
جايگاه واقعي ‘شهود’ در فرآيند تصميم گيري صحيح چيست؟
در مورد تصميم خود كاملاً مطمئن باشيد
پيش تصميم گيري
كارآفرينان چگونه ميتوانند با عدم  قطعيت ها كنار بيايند و در آن شرايط تصميم بگيرند؟
كيفيت تصميم و كيفيت پيشامدها


قسمتی از متن پاورپوینت:
تعارض فرآيندي است كه درآن نوعي تلاش اگاهانه به وسيله گروه ها يا  افراد صورت مي گيرد تا از طريق  مقابله با افراد يا گروه هاي ديگر مانع از دستيابي به اهداف آنان گردند. تعارض در حقيقت عملي است که در يک سازمان گروه يا افرادي بصورت آگاهانه باعث اختلال در امور خاصي ميشوند. چون تعارض در همه حالات ممکن است مضر نباشد، بايستي يک مدير با توانايي هايي که دارد سبب اين شود تا از تعارض بهترين نتيجه را ببرد، البته قبل از رسيدن به نقطه بحراني.

تصميم‎سازي و تصميم‎گيري فرآيندي است آگاهانه و مبتني بر خلاقيت و هوش انساني كه به مدد دانش و تجربه و بصيرت تصميم‎گيرنده محقق مي‎شود. اين در حالي است كه پيچيدگي شرايط محيطي و تعدد و تنوع عوامل تأثيرگذار داخلي و خارجي در حوزه‎هاي تصميم‎گيري، شرايطي بغرنج و توأم با عدم اطمينان فراهم آورده است كه تصميم‎گيرنده را با ريسك و ترس از اتخاذ تصميم نادرست مواجه مي‎سازد …



توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ‘بررسی مديريت تعارض و تصميم گيري خلاق’ می باشد که در حجم 56 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت بررسی مديريت تعارض و تصميم گيري خلاق”

مدیریت سازمانی

پاورپوینت اصول و مفاهیم سازماندهی و فنون تجزیه و تحلیل سیستم ها

دانلود پاورپوینت با موضوع اصول و مفاهیم سازماندهی و فنون تجزیه و تحلیل سیستم ها،
در قالب pptx و در 45 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

سازمان چیست؟
سیستم چیست؟
سیستم و نگرش سیستمی
اصول و مفاهیم سازمانی
ساختار کلی سازمان از دیدگاه هنری مینتزبرگ
مبانی سازماندهی
تنظیم نمودار سازمانی
روش تحلیلی در تهیه نمودار سازمانی
و …


بخشی از متن پاورپوینت:
سازمان چیست؟
– سازمان عبارت است از دسته بندی و گروه بندی افراد در قالب های نظام یافته به گونه ای که مساعی هماهنگ شده ی آن ها در یک محیط متغیر به صورت وسیله ای برای نیل به هدف های سازمانی در آید.
– سازمان یک نهاد اجتماعی است که دارای هدف بوده و سیستمی است که به سبب داشتن یک ساختار آگاهانه فعالیت های خاصی را انجام می دهد و دارای مرزهای شناخته شده ای می باشد.
– سازمان عبارت است از فرآیندی نظام یافته از روابط متقابل افراد برای دست یافت به هدف های معین.
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت اصول و مفاهیم سازماندهی و فنون تجزیه و تحلیل سیستم ها”

مدیریت سازمانی

پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان با موضوع هدایت از طریق انگیزش

دانلود پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان با موضوع هدایت از طریق انگیزش،
در قالب ppt و در 21 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
نحوه شکل گیری رفتار انسان
نظریه پردازی در مورد انگیزش
نظریه های تبیین کننده عوامل انگیزش
نظریه سلسله مراتب نیازها
نظریه x و y
مفروضات نظریه y
ویژگی های سبک های مورد استفاده مدیران بر مبنای مفروضات x و  y
نظریه تقویت و اصلاح رفتار
فراگرد ایجاد انگیزه با تأکید بر رابطه تلاش، پاداش و رضایت خاطر کارکنان (طبق نظریه انتظار)
نظریه عوامل بهداشت روانی و انگیزاننده ها
نظریه های تبیین کننده فراگرد انگیزش
نظریه  تقویت و اصلاح رفتار
نظریه انتظار
نظریه برابری
نظریه هدفگذاری
فراگرد هدف گذاری و اخذ نتیجه
انگیزش کارکنان در مقایسه با مدیران


توضیحات:
کتاب مبانی سازمان و مدیریت دکتر علی رضائیان، از جمله مهم ترین منابع درس مبانی سازمان و مدیریت، اصول مدیریت و مدیریت عمومی در سطح کارشناسی برای رشته های مدیریت- حسابداری و اقتصاد می باشد. 

این فایل شامل پاورپوینت فصل سیزدهم این کتاب با عنوان هدایت از طریق انگیزش، در حجم 21 اسلاید، همراه با توضیحات و تصاویر کامل می باشد که می توان از آن به عنوان سمینار کلاسی(کنفرانس) برای درس های مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت و مدیریت عمومی برای رشته های مدیریت، حسابداری و اقتصاد استفاده کرد. 

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن، کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان با موضوع هدایت از طریق انگیزش”

مدیریت سازمانی

تحقیق آسيب شناسي سازمان

در این
تحقیق، آسيب شناسي سازمان مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است.

در زیر
به مختصری از عناوین و چکیده آن چه شما در این تحقیق دریافت می کنید، اشاره شده
است:

آسيب
شناسي سازمان

 

مقدمه

سازمان چيزي نيست مگر مجموعه اي از افراد. تقريباً در همه سازمان ها،
بزرگ ترين نقش افراد، انجام دادن كارها يا به قولي پيشبرد وظايف محوله است. اگر
اخلاق بر محيط سازمان حاكم باشد، يعني هم از طرف سازمان و هم از طرف
كاركنانش مراعات گردد، از چند جهت مفيد و موثر خواهد بود. اول اين كه اصول اخلاقي
به عنوان يك ارزش در سازمان نهادينه خواهد شد. دوم اين كه بين سازمان و افراد
روابط موثر، شفاف و دوستانه حكمفرما خواهد بود و بالاخره اين كه شاهد پويايي و
عملكرد مثبت كل سازمان خواهيم بود. ارزش هاي اخلاقي خوب و ارزش هاي اخلاقي بد در
سازمان ها هست، اما بستگي به محيط، فرهنگ و شيوه رفتار افراد دارد. رفتار اخلاقي
كارمند به دو عامل ارزش هاي شخصي و جو حاكم بر سازمان بستگي دارد. مثلاً هنگامي كه
سيستم پاداش سازمان به گونه اي باشد كه رفتار نادرست را به صورت مثبت تقويت
كند، افراد خوب هم دست به كارهاي نادرست مي زنند. هنگامي كه سازمان به افراد دروغگو
و متقلب و يا كساني كه اعمال خلاف را انجام مي دهند. ارتقاي مقام بدهد و يا آن ها
را مورد ستايش قرار دهد، اين برداشت مي شود كه رفتارهاي غيراخلاقي بازدهي مناسبي
دارند، اين جاست كه اصول غيراخلاقي در سازمان ريشه مي گيرد.

 

اصول
غيراخلاقي كدامند؟ حاكميت روابط بر ضوابط تنها يكي از مواردي است كه سازمان ها
را به طرف اصول غيراخلاقي مي كشاند. موارد ديگري مانند: تأخيرـ‌ ترك محل كار-
پنهان كاري- انجام كارهاي شخصي در محيط كار – استفاده از امكانات سازمان به
نفع خود – دزدي اموال سازمان– فاش كردن اسرار سازمان– رياكاري و چاپلوسي-
اخذ رشوه و… گاهي به صورت ارزش درآمده اند. متاسفانه تمامي موارد پيش گفته كم و
بيش در اكثر سازمان هاي دولتي كشورمان وجود دارند.

 

درباره
چرائي پيدايش چنين اصولي در سازمان چندين دليل اساسي را مي توان مطرح كرد. عدم
احساس مسئوليت، ضعف ايمان، نبود وجدان كاري، پايبند نبودن به تعهدات خود در قبال
سازمان، حاكميت ارزش هاي مادي در برابر ارزش هاي معنوي و… در پيدايش اصول
غيراخلاقي در سازمان موثرند.

 

نقش
مدير در پيدايش اصول غيراخلاقي

مديري
كه رفتاري درست و صادقانه دارد، بدون آن كه قصد آموزش كاركنان را داشته باشد به
آنان تعهد اخلاقي را ياد مي دهد. او الگوي كاركنانش در زمينه اخلاق است و مظهر
ارزش هايي است كه در سازمان غالب هستند. اگر مدير از كاركنانش انتظار مشاركت در
انجام كار، وظيفه شناسي، انضباط و جديت را دارد، يا سهل انگاري، كم كاري و حيف و
ميل منابع را نمي پذيرد در مقابل آن عدم درك و ناديده گرفتن نيازهاي كاركنان و نيز
عدم برقراري شرايط مناسب كاري از طرف مدير پذيرفتني نيست. تجمل پرستي مدير راه را
براي بروز رفتارهاي غيراخلاقي در محيط سازمان هموارتر مي سازد

این
فایل شامل صفحه نخست، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت
word در اختیار شما قرار می گیرد.

فایل
قابل ویرایش است.

تعداد صفحات: 6

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق آسيب شناسي سازمان”

مدیریت سازمانی

پاورپوینت تعارض در گروه و مدیریت آن

دانلود پاورپوینت با موضوع تعارض در گروه و مدیریت آن،
در قالب ppt و در 60 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مفهوم تعارض 
تعاریف تعارض
سیر تکاملی اندیشه تعارض
دیدگاه سنتی در مورد تعارض
دیدگاه روابط انسانی در مورد تعارض
دیدگاه تعامل در مورد تعارض
نگرش نوين نسبت به تعارض
انواع تعارض
تعارض بنیادین
تعارض احساسی / عاطفی
تعارض درون فردی
تعارض میان فردی
تعارض درون گروهی
تعارض میان گروهی
تعارض میان سازمانی
عوامل تعارض در گروه ها
فرآیند تعارض
بروز تعارض
شیوه های حل تعارض با توجه به قصد و نیت فرد
شکل گیری ائتلاف
مدیریت تعارض
فنون و راهبردهای مدیریت تعارض
تکنیک های حل تعارض
مذاکره
فرآیند مذاکره
عناصر مذاکره
مهارت های اصلی برای يک مذاكره موفقيت آميز
مذاکره از طریق شخص ثالث
واسطه            
داور              
رابط             
مشاور              
ارزش تعارض
منابع


قسمتی از متن پاورپوینت:
تعارض‌ زمانی‌ رخ‌ می‌دهد که‌ دو یا چند نفراز افراد در مقابل‌ یکدیگر قرار گیرند؛ زیرا نیازها، خواسته‌ ها، اهداف‌ و ارزشهای‌ آنها متفاوت‌ است‌.

تعارض حالتی است که در آن یک طرف (فرد یا گروه) در می یابد که منافعش ، مخالف یا با واکنش منفی طرف مقابل مواجه شده است.  (ابراهیم پور، 1387)

رابینز (1383) در تعریف تعارض می‌گوید: «تعارض فرآیندی است که در آن، شخص الف به طور عمدی می‌کوشد تا به گونه‌ای بازدارنده سبب ناکامی شخص در رسیدن به علایق و اهدافش گردد» …


توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان تعارض در گروه و مدیریت آن می باشد که در حجم 60 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده که می تواند به عنوان ارائه کلاسی رشته های مجموعه مدیریت مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه علائم و اصول نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و قالب آن را به راحتی می توان به دلخوه تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت تعارض در گروه و مدیریت آن”

مدیریت سازمانی

پاورپوینت ايجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان

دانلود پاورپوینت با موضوع ايجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان،
در قالب ppt و در 57 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تعریف خلاقیت
تعریف خلاقیت از دیدگاه سازمانی
ضرورت خلاقیت
تعریف نوآوری
تقسیم بندی سازمان ها براساس میزان خلاقیت و توجه آن ها به توسعه و تغییر
ویژگی سازمان های خلاق
نقش‌هاي نوآور در سازمان
عوامل موثر بر خلاقیت
انواع تفكر
تفكر واگرا
تفكر همگرا
مراحل تفكر خلاق
ويژگي هاي افراد داراي تفكر خلاق
چگونه تفكر خلاق را در خود و ديگران پرورش دهيم؟
نقش مدیران در ایجاد سازمان خلاق
نوآوری در سازمان
اصول مديريت براي نوآوري
تکنیک های خلاقیت و نوآوری
یورش فکری
چهار قانون اساسی برای تکنیک یورش فکری
تکنیک دلفی
تکنیک گروه اسمی
شرايط ايجاد خلاقيت و نوآوری
فضاي خلاق
عناصر سيستم مديريت استعداد
ویژگی های فرهنگ نوآور
ویژگی های افراد خلاق
فرصت هاي خلاقيت
فراگردهای خلاقیت
ایجاد نگرش موافق برای پذیرش افکار و طرح های جدید
افزایش حساسیت افراد نسبت به مساله
مهیا ساختن شرایط خلاقیت
ایجاد سلاست فکر
پیشنهادهای عملی برای افزایش سلاست فکر
استمرار فعالیت ضمیر ناخودآگاه بر روی مساله
درخشش ناگهانی یک فکر
موانع خلاقیت و نوآوری در سازمان ها

توضیحات:
این
فایل شامل پاورپوینتی با عنوان ‘ايجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در
سازمان’بوده و در 57 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می
تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) رشته مدیریت مورد استفاده
قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به
راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن، کلیه
اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت ايجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان”

مدیریت سازمانی

پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت عمومی الوانی با موضوع تصمیم گیری

دانلود پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت عمومی الوانی با موضوع تصمیم گیری،
در قالب ppt و در 22 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
تعریف تصمیم گیری
مراحل مختلف فرآیند تصمیم گیری
استفاده از مدل در تصمیم گیری
انواع مدل ها
انتخاب مدل مناسب
طبقه بندی تصمیم ها
طبقه بندی تصمیم ها از نظر میزان اطمینان به نتایج حاصل از شقوق مختلف اخذ تصمیم
تصمیم گیری در حالت ریسک
تصمیم گیری در شرایط عدم اطمینان
طبقه بندی تصمیم ها بر اساس مراحل
تصمیم های تک مرحله ای یا ایستا
تصمیم های چندمرحله ای یا دنباله دار
درخت اخذ تصمیم
مراحل اصلی در شیوه درخت اخذ تصمیم
نقدی بر شیو های جامع- عقلایی تصمیم گیری

توضیحات:
کتاب
مدیریت عمومی دکتر مهدی الوانی، از جمله منابع مهم درس مبانی سازمان و
مدیریت، اصول مدیریت و مدیریت عمومی و تئوری های مدیریت پیشرفته در سطح
کارشناسی و ارشد میباشد.

این فایل شامل پاورپوینت فصل هفتم این
کتاب با عنوان تصمیم گیری می باشد که در 22 اسلاید همراه با تصاویر و
توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان کار کلاسی (ارائه در کلاس
به شکل سمینار یا کنفرانس) درس های مدیریت عمومی- مبانی سازمان و مدیریت-
اصول مدیریت و تئوری های مدیریت پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت در مقاطع
کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه
شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد
دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله
بندی رعایت گردیده است.

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت عمومی الوانی با موضوع تصمیم گیری”

مدیریت سازمانی

تحقیق سازمان و مدیریت

دانلود تحقیق با موضوع سازمان و مدیریت،
در قالب word و در 38 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

سازمان یعنی چه؟
تحصیلات، فن آوری و پیشرفت در سازمان ها
توسعه سازمانی= یادگیری
کنترل و تشویق در سازمان
مفهوم مدیریت
مفهوم مدیریت استراتژیک
اهمیت اطلاعات برای مدیریت
اصل تصمیم گیری بر مبنای واقعیت ها
منابع
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق سازمان و مدیریت”

مدیریت سازمانی

پرسش نامه اخلاق در سازمان

دانلود پرسش نامه با موضوع اخلاق در سازمان،
در قالب word و در 2 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از توضیحات پرسش نامه:
هدف: سنجش رفتار اخلاقی و غیراخلاقی در سازمان.

نحوه تکمیل: پس از مطالعه هر جمله، نظر خود را با توجه به طیف بیان کنید.
عوامل اخلاقی.
عوامل غیراخلاقی.
دانلود فایل

دانلود فایل”پرسش نامه اخلاق در سازمان”