تئوري و ساختار سازمان
مديريت بازاريابي
کلیات مديريت فناوري
مديريت خريد و تدارکات
مديريت کيفيت
منابع
|پروژه|مقاله|پاورپوینت|تحقیق|نقشه|کتاب|جزوه|کارآموزی|طرح توجیهی
لیست تمام پروژه ها و مطالب:
چارلز هندی (Charles Handy)
Shamrock Organizations
فلسفه نام گذاری سازمان شبدری چیست؟
سازمان شبدری چارلز هندی
نخستین برگ شبدر
دومین برگ شبدر
سومین برگ شبدر
سازمان شبدری چگونه باید اداره شود؟
خصوصيت اصلي سازمان هاي شبدری
سازمان فدرال
ویژگی های یک سازمان فدرال، 6 مورد
فدراليسم و تمركز زدائي، 3 مورد
تعریف سازمان سه آي
و …
تصميمسازي و تصميمگيري فرآيندي است آگاهانه و مبتني بر خلاقيت و هوش انساني كه به مدد دانش و تجربه و بصيرت تصميمگيرنده محقق ميشود. اين در حالي است كه پيچيدگي شرايط محيطي و تعدد و تنوع عوامل تأثيرگذار داخلي و خارجي در حوزههاي تصميمگيري، شرايطي بغرنج و توأم با عدم اطمينان فراهم آورده است كه تصميمگيرنده را با ريسك و ترس از اتخاذ تصميم نادرست مواجه ميسازد …
دانلود فایل”پاورپوینت اصول و مفاهیم سازماندهی و فنون تجزیه و تحلیل سیستم ها”
دانلود فایل”پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان با موضوع هدایت از طریق انگیزش”
در این
تحقیق، آسيب شناسي سازمان مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است.
در زیر
به مختصری از عناوین و چکیده آن چه شما در این تحقیق دریافت می کنید، اشاره شده
است:
آسيب
شناسي سازمان
مقدمه
سازمان چيزي نيست مگر مجموعه اي از افراد. تقريباً در همه سازمان ها،
بزرگ ترين نقش افراد، انجام دادن كارها يا به قولي پيشبرد وظايف محوله است. اگر
اخلاق بر محيط سازمان حاكم باشد، يعني هم از طرف سازمان و هم از طرف
كاركنانش مراعات گردد، از چند جهت مفيد و موثر خواهد بود. اول اين كه اصول اخلاقي
به عنوان يك ارزش در سازمان نهادينه خواهد شد. دوم اين كه بين سازمان و افراد
روابط موثر، شفاف و دوستانه حكمفرما خواهد بود و بالاخره اين كه شاهد پويايي و
عملكرد مثبت كل سازمان خواهيم بود. ارزش هاي اخلاقي خوب و ارزش هاي اخلاقي بد در
سازمان ها هست، اما بستگي به محيط، فرهنگ و شيوه رفتار افراد دارد. رفتار اخلاقي
كارمند به دو عامل ارزش هاي شخصي و جو حاكم بر سازمان بستگي دارد. مثلاً هنگامي كه
سيستم پاداش سازمان به گونه اي باشد كه رفتار نادرست را به صورت مثبت تقويت
كند، افراد خوب هم دست به كارهاي نادرست مي زنند. هنگامي كه سازمان به افراد دروغگو
و متقلب و يا كساني كه اعمال خلاف را انجام مي دهند. ارتقاي مقام بدهد و يا آن ها
را مورد ستايش قرار دهد، اين برداشت مي شود كه رفتارهاي غيراخلاقي بازدهي مناسبي
دارند، اين جاست كه اصول غيراخلاقي در سازمان ريشه مي گيرد.
اصول
غيراخلاقي كدامند؟ حاكميت روابط بر ضوابط تنها يكي از مواردي است كه سازمان ها
را به طرف اصول غيراخلاقي مي كشاند. موارد ديگري مانند: تأخيرـ ترك محل كار-
پنهان كاري- انجام كارهاي شخصي در محيط كار – استفاده از امكانات سازمان به
نفع خود – دزدي اموال سازمان– فاش كردن اسرار سازمان– رياكاري و چاپلوسي-
اخذ رشوه و… گاهي به صورت ارزش درآمده اند. متاسفانه تمامي موارد پيش گفته كم و
بيش در اكثر سازمان هاي دولتي كشورمان وجود دارند.
درباره
چرائي پيدايش چنين اصولي در سازمان چندين دليل اساسي را مي توان مطرح كرد. عدم
احساس مسئوليت، ضعف ايمان، نبود وجدان كاري، پايبند نبودن به تعهدات خود در قبال
سازمان، حاكميت ارزش هاي مادي در برابر ارزش هاي معنوي و… در پيدايش اصول
غيراخلاقي در سازمان موثرند.
نقش
مدير در پيدايش اصول غيراخلاقي
مديري
كه رفتاري درست و صادقانه دارد، بدون آن كه قصد آموزش كاركنان را داشته باشد به
آنان تعهد اخلاقي را ياد مي دهد. او الگوي كاركنانش در زمينه اخلاق است و مظهر
ارزش هايي است كه در سازمان غالب هستند. اگر مدير از كاركنانش انتظار مشاركت در
انجام كار، وظيفه شناسي، انضباط و جديت را دارد، يا سهل انگاري، كم كاري و حيف و
ميل منابع را نمي پذيرد در مقابل آن عدم درك و ناديده گرفتن نيازهاي كاركنان و نيز
عدم برقراري شرايط مناسب كاري از طرف مدير پذيرفتني نيست. تجمل پرستي مدير راه را
براي بروز رفتارهاي غيراخلاقي در محيط سازمان هموارتر مي سازد
این
فایل شامل صفحه نخست، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت word در اختیار شما قرار می گیرد.
فایل
قابل ویرایش است.
تعداد صفحات: 6
تعریف خلاقیت
تعریف خلاقیت از دیدگاه سازمانی
ضرورت خلاقیت
تعریف نوآوری
تقسیم بندی سازمان ها براساس میزان خلاقیت و توجه آن ها به توسعه و تغییر
ویژگی سازمان های خلاق
نقشهاي نوآور در سازمان
عوامل موثر بر خلاقیت
انواع تفكر
تفكر واگرا
تفكر همگرا
مراحل تفكر خلاق
ويژگي هاي افراد داراي تفكر خلاق
چگونه تفكر خلاق را در خود و ديگران پرورش دهيم؟
نقش مدیران در ایجاد سازمان خلاق
نوآوری در سازمان
اصول مديريت براي نوآوري
تکنیک های خلاقیت و نوآوری
یورش فکری
چهار قانون اساسی برای تکنیک یورش فکری
تکنیک دلفی
تکنیک گروه اسمی
شرايط ايجاد خلاقيت و نوآوری
فضاي خلاق
عناصر سيستم مديريت استعداد
ویژگی های فرهنگ نوآور
ویژگی های افراد خلاق
فرصت هاي خلاقيت
فراگردهای خلاقیت
ایجاد نگرش موافق برای پذیرش افکار و طرح های جدید
افزایش حساسیت افراد نسبت به مساله
مهیا ساختن شرایط خلاقیت
ایجاد سلاست فکر
پیشنهادهای عملی برای افزایش سلاست فکر
استمرار فعالیت ضمیر ناخودآگاه بر روی مساله
درخشش ناگهانی یک فکر
موانع خلاقیت و نوآوری در سازمان ها
توضیحات:
این
فایل شامل پاورپوینتی با عنوان ‘ايجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در
سازمان’بوده و در 57 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می
تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) رشته مدیریت مورد استفاده
قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به
راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن، کلیه
اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دانلود فایل”پاورپوینت ايجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان”
مقدمه
تعریف تصمیم گیری
مراحل مختلف فرآیند تصمیم گیری
استفاده از مدل در تصمیم گیری
انواع مدل ها
انتخاب مدل مناسب
طبقه بندی تصمیم ها
طبقه بندی تصمیم ها از نظر میزان اطمینان به نتایج حاصل از شقوق مختلف اخذ تصمیم
تصمیم گیری در حالت ریسک
تصمیم گیری در شرایط عدم اطمینان
طبقه بندی تصمیم ها بر اساس مراحل
تصمیم های تک مرحله ای یا ایستا
تصمیم های چندمرحله ای یا دنباله دار
درخت اخذ تصمیم
مراحل اصلی در شیوه درخت اخذ تصمیم
نقدی بر شیو های جامع- عقلایی تصمیم گیری
توضیحات:
کتاب
مدیریت عمومی دکتر مهدی الوانی، از جمله منابع مهم درس مبانی سازمان و
مدیریت، اصول مدیریت و مدیریت عمومی و تئوری های مدیریت پیشرفته در سطح
کارشناسی و ارشد میباشد.
این فایل شامل پاورپوینت فصل هفتم این
کتاب با عنوان تصمیم گیری می باشد که در 22 اسلاید همراه با تصاویر و
توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان کار کلاسی (ارائه در کلاس
به شکل سمینار یا کنفرانس) درس های مدیریت عمومی- مبانی سازمان و مدیریت-
اصول مدیریت و تئوری های مدیریت پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت در مقاطع
کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه
شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد
دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله
بندی رعایت گردیده است.
دانلود فایل”پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت عمومی الوانی با موضوع تصمیم گیری”