مدیریت سازمانی

دانلود پاورپوینت مهندسی نيازمندی ها و خصوصیات محیط

دانلود پاورپوینت با موضوع مهندسی نيازمندی ها و خصوصیات محیط،
در قالب ppt و در 52 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تعريف نيازمندي

رابطه ماشين و محيط
نيازمنديها و خصوصيات محيط
توصيف نيازمنديها
تعريف مهندسي
تعريف مهندسي نيازمنديها
تعريف سيستم
تعريف دامنه مسئله
تعريف دامنه راهکار
دسته بندي ذينفعان سيستم
و…

دانلود فایل

دانلود فایل”دانلود پاورپوینت مهندسی نيازمندی ها و خصوصیات محیط”

مدیریت سازمانی

تحقیق توانمندسازی کارکنان

دانلود تحقیق با موضوع توانمندسازی کارکنان،
در قالب word و در 27 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
تعریف و مفهوم توانمندسازی
علل گرايش سازمان ها به توانمندسازي
رویکردهای توانمندسازی کارکنان
برنامه های توانمندسازی کارکنان
نحوه مواجهه سازمان ها با توانمندسازی کارکنان
مدل های توانمندسازی
ارتباط توانمندسازی کارکنان با برخی متغیرهای فردی و سازمانی
نتیجه گیری
منابع

توضیحات:
این تحقیق برای تکلیف درسی مقطع دکتری تهیه شده است.

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق توانمندسازی کارکنان”

مدیریت سازمانی

تحقیق تدوین استراتژی در راستای آموزش و پرورش نیروی انسانی در صنعت ریخته‌گری

دانلود تحقیق با موضوع تدوین استراتژی در راستای آموزش و پرورش نیروی انسانی در صنعت ریخته‌گری،
در قالب pdf و در 13 صفحه.


بخشی از متن تحقیق:
همانطور که میدانید، امروزه در صنعت، خصوصا ریخته‌گری، مدیران با کمبود نیروی کار انسانی مواجه هستند. به همین منظور، در این مقاله، استراتژی و برنامه‌ای دراز مدت برای مقابله با این مشکل طرح شده است. همچنین راهکار هایی برای اداره یک شرکت یا کارخانه در دوران غیر قابل پیش بینی به مانند بیماری کرونا ارائه شده است. در ابتدای مقاله نیز، شیوه های نوین مدیریتی در تمام زمینه ها آموزش داده شده است.
لازم به ذکر است که در انتهای مقاله نیز، منابع به همراه لینک در اختیار شما قرار داده شده است.
امیدوارم مورد پسند شما دوستان قرار گرفته باشد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق تدوین استراتژی در راستای آموزش و پرورش نیروی انسانی در صنعت ریخته‌گری”

مدیریت سازمانی

پاورپوینت فصل هیجدهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد

دانلود پاورپوینت فصل هیجدهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد با موضوع مدیریت تکامل سازمانی،
 در قالب pptx و در 20 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
معیارهای ارزشی در زمینه رشد 
مدل رشد سازمانی 
مراحل پنج گانه رشد سازمانی 
مرحله 1. خلاقیت 
مرحله 2. جهت دهی 
مرحله 3. تفویض 
مرحله 4. هماهنگی 
مرحله 5. همکاری مبتنی بر اعتماد 
افول سازمانی: پذیرش واقعیت جدید 
آیا مدیریت افول سازمانی عکس مدیریت رشد سازمانی است؟ 
نظریه قدرت- کنترل 
افول مراحلی را طی می کند 
مشکلات بالقوه مدیریتی در هنگام افول سازمان ها 
راه حل رفع تبعات منفی ناشی از افول سازمانی 

قسمتی از متن:
مدل رشد سازمانی: مشهورترین مدل رشد سازمانی در اوایل دهه 1970 به وسیله لاری گرینر ارائه شد. گرینر تعدادی از سازمان ها را مورد بررسی قرار داد و بر اساس مشاهداتش پیشنهاد کرد که تکامل یک سازمان به وسیله مراحل رشد مستمر همراه با یک سلسله بحران نمود پیدا می کند. وی اولی را تکامل و دومی را بحران (انقلاب) نام نهاد. هر مرحله از کامل یا رشد، بحران مخصوص خود را ایجاد می کند. با رفع هر بحران، مرحله تکاملی جدیدی آغاز می شود. این فرایند تکامل- بحران- تکامل، پنج مرحله را به وجود می آورد. 

توضیحات:
کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته استیفن رابینز ترجمه دکتر مهدی الوانی و دکتر حسن دانایی فرد، از جمله منابع مهم درسی رشته های مجموعه مدیریت در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل هیجدهم این کتاب با موضوع ‘مدیریت تکامل سازمانی’ می باشد که در حجم 20 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت فصل هیجدهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد”

مدیریت سازمانی

پاورپوینت فصل هفدهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد

دانلود پاورپوینت فصل هفدهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد با موضوع فرهنگ سازمانی،
در قالب pptx و در 21 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تعاریف فرهنگ 
ویژگی های کلیدی که فرهنگ ها را از هم متمایز می سازد 
فرهنگ غالب و خرده فرهنگ 
فرهنگ و اثربخشی سازمانی 
فرهنگ: جانشینی برای رسمی سازی 
چگونه یک فرهنگ به وجود می آید؟ 
صیانت و حفظ یک فرهنگ 
چگونه کارکنان فرهنگ را یاد می گیرند؟ 
آیا فرهنگ ها قابل مدیریت هستند: دیدگاه موافق 
آیا فرهنگ ها قابل مدیریت هستند: دیدگاه مخالف 
عوامل وضعی (موقعیتی ) برای مدیریت فرهنگ 
تجزیه و تحلیل فرهنگی 


قسمتی از متن:
یک فرهنگ قوی از طریق ارزش های بنیادی سازمان که به وسیله افراد قویاً رعایت می شود و دارای اولویت های روشن است و به طور وسیعی بین اعضاء سازمان مشترک بوده، شناخته می شود. در یک فرهنگ قوی تعداد زیادی از اعضاء ارزش های بنیادی را پذیرفته، نحوه اولویت بندی آنها را قبول کرده و قویاً به آنها پایبند هستند. اگر فرهنگ قوی باشد، از طریق القاء رفتارهایی که افراد بایستی بروز دهند و از طریق افزایش احساس هویت نسبت به سازمان در اعضاء، اثربخشی را تحت تأثیر قرار می دهد. 


توضیحات:
کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته استیفن رابینز ترجمه دکتر مهدی الوانی و دکتر حسن دانایی فرد، از جمله منابع مهم درسی رشته های مجموعه مدیریت در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل هفدهم این کتاب با موضوع ‘فرهنگ سازمانی’ می باشد که در حجم 21 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت فصل هفدهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد”

مدیریت سازمانی

پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد

دانلود پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد با موضوع مدیریت محیط، 
در قالب pptx و در 21 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
طبقه بندی استراتژیها برای کاهش عدم اطمینان محیطی 
استراتژی های داخلی کاهش عدم اطمینان محیطی 
انتخاب قلمرو 
جذب و استخدام 
کنکاش محیطی 
ایمن سازی 
هموارسازی (یکنواخت سازی) تقاضا 
سهمیه بندی 
پراکندگی جغرافیایی 
استراتژی های خارجی کاهش عدم اطمینان محیطی 
تبلیغات 
عقد قرارداد 
جذب عوامل تهدید کننده بقای سازمان 
ائتلاف 
نفوذ در دستگاه قانون گذاری 
تطابق دادن منابع عدم اطمینان (محیطی) با اقدامات استراتژیک 


قسمتی از متن:
به بیان خیلی ساده، مدیران در تلاش های خود برای کاهش عدم اطمینان محیطی دو استراتژی کلی در اختیار دارند. آنها می توانند از طریق تطبیق و تغییر اقدامات و فعالیت های خود به منظور تناسب با محیط، واکنش نشان دهد و یا می توانند برای تغییر دادن محیط به منظور تناسب با ظرفیت های سازمان، تلاش و کوشش کنند. اولین رویکرد را استراتژی های داخلی و دومی را استراتژی های خارجی می نامند. 


توضیحات:
کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته استیفن رابینز ترجمه دکتر مهدی الوانی و دکتر حسن دانایی فرد، از جمله منابع مهم درسی رشته های مجموعه مدیریت در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل چهاردهم این کتاب با موضوع ‘ مدیریت محیط ‘ می باشد که در حجم 21 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد”

مدیریت سازمانی

پاورپوینت کارمندیابی منابع انسانی؛ روابط کارکنان و مذاکرات جمعی

دانلود پاورپوینت با موضوع کارمندیابی منابع انسانی؛ روابط کارکنان و مذاکرات جمعی، 
در قالب pptx و در 28 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:


بخش اول: کارمندیابی منابع انسانی 
تعاریف کارمندیابی
مهم ترین گزینه های مورد توجه در بررسی کارمندیابی و غربال
فلسفه و پیام کارمندیابی
گستره تلاش برای کارمندیابی
روشهای کارمندیابی
کارمندیابی از طریق آگهی
نکات مهم در استفاده از روش آگهی
کارمندیابی از طریق مراجعه مستقیم
مؤسسات کاریابی
فرایند کارمندیابی

بخش دوم: روابط کارکنان و مذاکرات جمعی
مفهوم روابط صنعتی و روابط کارکنان
وره تقویت اتحادیه ها: قانون ناریس _ لاگاردیا (1932)و قانون روابط ملی کار (1935)
دوره تجدید نظر در فرایند تقویت اتحادیه ها و تصویب مقررات: قانون تفت – هارلی 
رویکردهای روابط کار
مفروضات نگرش وحدت گرا 
دلایل تأکید مدیریت بر نگرش وحدت گرا 
مفروضات نگرش کثرت گرا 
نظر فاکس در مقوله نگرش کثرت گرا
مفروضات نگرش مارکسیستی 
تعدای از مؤلفه های مهم در روابط کارکنان


قسمتی از متن:
رویکردهای روابط کار: 
گرش یکپارچه یا وحدت گرا: که بر سازمان به منزله یک گروه همگام (منسجم) و یکپارچه تأکید می کند و با هدف مشترکی مشخص شده است. 
نگرش کثرت گرا: که به سازمان به مثابه آمیزه ای از گروههای متجانس مجزا تأکید می کند. یک حکومت دموکراتیک کوچک از گروههای بخشی با علایق متفاوت که در فراسوی حکومت می کوشد برخی از انواع تعادل پویا را حفظ کند. 
نگرش مارکسیستی: که به سازمان به منزله مقیاس کوچک و نسخه بدلی از جامعه تأکید می کند که در آن (جامعه) زندگی می کند. 


توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ‘  کارمندیابی منابع انسانی؛ روابط کارکنان و مذاکرات جمعی ‘ می باشد که در حجم 28 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی (کنفرانس- سمینار) مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه علائم و اصول نگارشی رعایت شده و قالب آن را نیز می توان به دلخواه تغییر داد.

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت کارمندیابی منابع انسانی؛ روابط کارکنان و مذاکرات جمعی”

مدیریت سازمانی

پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد

دانلود پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد با موضوع ادهوکراسی (ویژه کار- موقت)، 
در قالب pptx و در 22 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:


ساختارهای ماتریسی (خزانه ای) 
مهمترین ویژگی ساختاری سازمان ماتریسی 
کاربرد ساختار ماتریسی در یک شرکت فضانوردی 
چه موقع باید ساختار ماتریسی را به کار ببرید؟ 
دو نوع ساختار ماتریسی 
نقاط قوت ساختار ماتریسی 
نقاط ضعف ساختار ماتریسی 
ویژگی های نظریه A و نظریه J 
نظریه Z 
ویژگی های نظریه Z 
ساختار موازی (جانبی) 
نقطه قوت ساختار جانبی 
نمونه های دیگری از ادهوکراسی 
گروه عملیاتی 
ساختار کمیته ای 
ساختار گروه های آموزشی 
خلاصه 


قسمتی از متن:
ادهوکراسی به عنوان نوعی ساختار الحاقی در کنار بوروکراسی شکل گرفته است. وقتی بقای سازمان مدنظر است و شرایط ایجاب می کند، سازمانهای بوروکراتیک نسبت به تغییر سریعاً واکنش نشان دهند، مدیریت به دو طریق این مهم را محقق می سازد. نخست این که به طور وسیعی از شکل بوروکراسی حرفه ای استفاده می کند. در ثانی از یک طرح ساختاری جانبی نظیر گروه کاری برای ایجاد خلاقیت و انعطاف پذیری بهره می گیرد. هر دوی اینها به مدیریت اجازه می دهد تا قدرت کنترل خود را حفظ کند.


توضیحات:
کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته استیفن رابینز ترجمه دکتر مهدی الوانی و دکتر حسن دانایی فرد، از جمله منابع مهم درسی رشته های مجموعه مدیریت در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل دوازدهم این کتاب با موضوع ‘ ادهوکراسی (ویژه کار- موقت) ‘ می باشد که در حجم 22 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد”

مدیریت سازمانی

پاورپوینت فصل شانزدهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد

دانلود پاورپوینت فصل شانزدهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد با موضوع مدیریت تعارض سازمانی،
در قالب pptx و در 22 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تعاریف تعارض 
نظریه های تعارض 
نظریه سنتی تعارض
نظریه تعامل گرایان 
تعارض و اثربخشی سازمان 
چه زمانی نیاز به افزایش میزان تعارض وجود دارد؟ 
منابع تعارض سازمانی 
وابستگی متقابل وظیفه 
وابستگی یک جانبه 
تفکیک افقی بیش از حد واحدها 
رسمیت کم 
وابستگی به منابع مشترک کمیاب 
تفاوت در معیارهای ارزشیابی و سیستم های پرداخت 
تصمیم گیری مشارکتی 
عدم تجانس اعضاء 
عدم تناسب پست سازمانی با مقام و منزلت افراد
نارضایتی از نقش 
تحریف ارتباطات 
اهداف فراگیر مشترک
کاهش وابستگی دوطرفه بین واحدها
توسعه منابع 
حل مسئله به صورت دو طرفه
سیستم های استیناف
فرمانرانی رسمی
افزایش روابط متقابل 
معیارها و سیستم های پاداش جامع سازمان
 ادغام واحدهای متعارض 
فنون رفع تعارض 
فنون ایجاد تعارض سازنده 

قسمتی از متن:
نظریه سنتی تعارض: نظریه سنتی فرض می کند که همه تعارض ها بد هستند. لاجرم، هر نوع تعارضی، یک تأثیر روی اثربخشی سازمان دارد. رویکرد سنتی، تعارض را مترادف اصطلاحاتی از قبیل تندی و خشونت، تخریب و غیرمنطقی بودن فرض می کند. بر اساس این دیدگاه یکی از مسئولیت های عمده مدیریت این است که اطمینان حاصل نماید که تعارضی بروز نمی کند و اگر هم بروز کند، سریعاً نسبت به حل آنها اقدام می شود. 


توضیحات:
کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته استیفن رابینز ترجمه دکتر مهدی الوانی و دکتر حسن دانایی فرد، از جمله منابع مهم درسی رشته های مجموعه مدیریت در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل شانزدهم این کتاب با موضوع ‘مدیریت تعارض سازمانی’ می باشد که در حجم 22 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت فصل شانزدهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد”

مدیریت سازمانی

پاورپوینت فصل نوزدهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد

دانلود پاورپوینت فصل نوزدهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد با موضوع سازمان ها در آینده، 
در قالب pptx و در 22 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

فناوری اطلاعات 
تمرکز و عدم تمرکز 
سازمان های تخت تر (مسطح تر) 
کار در منزل 
مدیریت نوآوری در سازمان های بزرگ 
نظریه سازمان در عرصه بین المللی 
ترکیب نظریه سازمان با دیگر رشته های بازرگانی 
ترکیب نظریه سازمان با رشته رفتار سازمانی 
ترکیب نظریه سازمان با رشته مدیریت پرسنلی و منابع انسانی 
ترکیب نظریه سازمان با رشته برنامه ریزی استراتژیک 
ترکیب نظریه سازمان با رشته مدیریت تولید و عملیات 
ترکیب نظریه سازمان با رشته حسابداری 


قسمتی از متن:
موضوعات مشترکی وجود دارند که هم رفتار سازمانی و هم نظریه سازمان بر آن تأکید دارند. برای مثال هر دو علاقمند به کنترل رفتاری، اجرای تغییر و بهبود اثربخشی سازمانی هستند. نظریه سازمان به ما می گوید که رسمیت و فناوری با هم برای کنترل کارکنان عمل می کنند. ولی هنجارهای گروهی نیز در کنترل کارکنان تأثیر دارند. اگرچه هنجارهای گروهی فقط در رفتار سازمانی بحث می شوند، اما نقطه نظر ما باید روشن باشد. فقط از طریق ترکیب مفاهیم رفتار سازمانی و نظریه سازمانی است که ما می توانیم درک کنیم که چگونه سازمان های انسانی را به طور اثربخشی طراحی کنیم. 


توضیحات:
کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته استیفن رابینز ترجمه دکتر مهدی الوانی و دکتر حسن دانایی فرد، از جمله منابع مهم درسی رشته های مجموعه مدیریت در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل نوزدهم این کتاب با موضوع ‘سازمان ها در آینده’ می باشد که در حجم 22 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت فصل نوزدهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد”