مدیریت صنعتی

تحقیق بهينه سازي طراحی ساختاری و معرفي انواع مختلف روش هاي آن

دانلود تحقیق در مورد بهينه سازي طراحی ساختاری و معرفي انواع مختلف روش هاي آن،
در قالب word و در 27 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چکیده
مقدمه
آنيلينگ شبيه‌ سازي شده
شبکه های عصبی
جستجوي ممنوع
منابع


چکیده تحقیق:
بهينه‌ سازي، يك فعاليت مهم و تعيين‌كننده در طراحي ساختاري است. طراحان زماني قادر خواهند بود طرح‌ هاي بهتري توليد كنند كه بتوانند با روش‌هاي بهينه‌ سازي در صرف زمان و هزينه طراحي، صرفه‌ جويي نمايند. بسياري از مسائل بهينه‌ سازي در مهندسي، طبيعتاً پيچيده‌تر و مشكل‌تر از آن هستند كه با روش‌هاي مرسوم بهينه‌ سازي، نظير روش برنامه‌ريزي رياضي و نظاير آن قابل حل باشند. بهينه‌سازي تركيبي (Combinational Optimization)، جستجو براي يافتن نقطه بهينه توابع با متغيرهاي گسسته  (Discrete Variables) مي‌ باشد. امروزه بسياري از مسائل بهينه‌ سازي تركيبي كه اغلب از جمله مسائل با درجه غير چندجمله‌اي (NP-Hard) هستند، به صورت تقريبي با كامپيوترهاي موجود قابل حل مي‌باشند. از جمله راه‌حل‌ هاي موجود در برخورد با اين گونه مسائل، استفاده از الگوريتم‌ هاي تقريبي يا ابتكاري است. اين الگوريتم‌ ها تضميني نمي‌ دهند كه جواب به دست آمده بهينه باشد و تنها با صرف زمان بسيار مي‌توان جواب نسبتاً دقيقي به دست آورد و در حقيقت بسته به زمان صرف شده، دقت جواب تغيير مي‌كند.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بهينه سازي طراحی ساختاری و معرفي انواع مختلف روش هاي آن”

مدیریت صنعتی

تحقیق شش سیگما

دانلود تحقیق با موضوع شش سیگما،
در قالب docx و در 29 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چکیده
مقدمه
تاریخچه شش سیگما
مفاهیم سطوح کیفی شش سیگما
عناصر کلیدی کیفیت
اجزای اصلی شش سیگما
شاخص های شش سیگما
تکامل شش سیگما
مزیت شش سیگما نسبت به فنون دیگر
هزینه های کیفیت در سطوح مختلف سیگما
شش سیگما و نرم افزارهای آماری
روش های آماری شش سیگما
شش سیگمای ناب
تعامل فنون تولید ناب و شش سیگما
تعامل تولید ناب و شش سیگما در حذف ضایعات
نتایج حاصل از به کارگیری شش سیگمای ناب
انتخاب پروژه های شش سیگما
ساختار اجرایی پروژه شش سیگما
تغییرات فرهنگی
نتیجه
منابع

چکیده تحقیق:
شش سیگما به وسیله شرکت موتورولا پایه گذاری شد و متعاقب آن، به وسیله بسیاری از سازمان های ایالات متحده، شامل جنرال موتورز و الاید سیگنال اجرا گردید. متدولوژی های شش سیگما درباره تغییر سازمانی (فرهنگی و رویه ای)، فرآیندها (طراحی و بهبود)، مشتریان (تمرکز و بهبود)، شاخص ها (آماره ها، عملکرد و اهداف) و البته کارمندان (آموزش، انگیزه و درگیر شدن) می باشد…

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق شش سیگما”

مدیریت صنعتی

تحقیق اصول سرپرستی در واحدهای صنعتی

دانلود تحقیق در مورد اصول سرپرستی در واحدهای صنعتی،
در قالب word و در 30 صفحه، قابل ویرایش.




مقدمه تحقیق:
یکی از مسائل بسیار مهمی که امروزه در فرآیند استراتژیک سازمان های صنعتی بزرگ جهان جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است، مسأله برنامه ریزی نیروی انسانی است. 
مسأله برنامه ریزی نیروی انسانی از چند دیدگاه قابل بررسی و علاقه است:
1- از دید اهداف سازمانی، هرچه برنامه ریزی نیروی انسانی در یک سازمان سنجیده تر و دقیق تر انجام شود تحقق اهداف سازمانی را تسهیل می کند.
2- از نظر صرفه جویی در هزینه ها برنامه ریزی صحیح نیروی انسانی عاملی موثر در جهت محدود کردن هزینه ها است.
3- از نظر استفاده از توانائی های بالقوه انسانی در سازمان، برنامه ریزی نیروی انسانی عاملی مؤثر و برانگیزاننده می باشد.
به قول یکی از کارشناسان مدیریت فی الواقع برنامه ریزی نیروی انسانی عبارت است از فرآیندی استراتژیک که کسب و جذب، به کارگیری، توسعه قابلیت ها و حفظ منابع انسانی سازمان را در نظر دارد.
اصولاً مهم ترین فعالیت هر سازمان برنامه ریزی صحیح بر روی منابع و انسان ها می باشد. اگر ما با دیدی سیستماتیک و همه جانبه به مسأله مدیریت منابع انسانی بنگریم، برنامه ریزی نیروی انسانی یکی از مهم ترین اجزای این سیستم می باشد که کنترلی فراگیر و همه جانبه به مدیریت منابع انسانی می دهد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق اصول سرپرستی در واحدهای صنعتی”

مدیریت صنعتی

جزوه مدیریت عملیات، دکتر مهدی شیخ زاده دانشگاه شریف

دانلود جزوه مدیریت عملیات، دکتر مهدی شیخ زاده دانشگاه شریف،
در قالب pdf و در 98 صفحه.


توضیحات:
جزوه کلاسی کامل از بحث مدیریت عملیات که شامل خلاصه چند کتاب و مباحث تکمیل کننده که در دانشگاه شریف توسط دکتر مهدی شیخ زاده تدریس می شود.

این جزوه مناسب دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد برای مباحث کلاسی و کنکور کارشناسی ارشد به شدت توصیه می شود.

جزوه به صورت تایپی و به صورت pdf می باشد.
دانلود فایل

دانلود فایل”جزوه مدیریت عملیات، دکتر مهدی شیخ زاده دانشگاه شریف”

مدیریت صنعتی

تحقیق ايجاد تغييرات در AHP با سلسله مراتب غير خطي و وجود روابط رياضي مابين معيارها و زير معيارها

دانلود تحقیق با موضوع ايجاد تغييرات در AHP با سلسله مراتب غير خطي و وجود روابط رياضي مابين معيارها و زير معيارها،
در قالب word و در 153 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چكيده
مقدمه 

فصل اول:
كليات
1-1) موضوع تحقيق
1-2) بيان و تعريف موضوع
1-3) اهداف تحقيق
1-4) فرض تحقيق
1-5) قلمرو علمي تحقيق
1-5-1) قلمرو مكاني
1-6) متدولوژي تحقيق
1-6-1) روش تحقيق
1-6-2) روش گردآوري اطلاعات
1-7) محدوديت هاي تحقيق

فصل دوم:
مروري بر ادبيات تحقيق
پيش گفتار
2-1) كليات
2-1-1) اصول فرايند تحليل سلسله مراتبي
2-1-2) مزاياي فرايند تحليل سلسله مراتبي
2-2) گام هاي فرايند تحليل سلسله مراتبي
2-2-1) ساختن سلسله مراتبي
2-2-1-1 ) انواع سلسله مراتبي ها 
2-2-1-2) روش ساختن يك سلسله مراتبي
2-2-2) محاسبه وزن در فرايند تحليل سلسله مراتبي
2-2-2-1) روش هاي محاسبه وزن نسبي
2-2-2-1-1) روش حداقل مربعات.
2-2-2-1-2) روش حداقل مربعات لگاريتمي
2-2-2-1-3) روش بردار ويژه
2-2-2-1-4) روش هاي تقريبي
2-2-2-2) محاسبه وزن نهايي
2-2-3) محاسبه نرخ ناسازگاري
2-2-3-1) ماتريس سازگار
2-2-3-2) ماتريس ناسازگار
2-2-3-3) الگوريتم محاسبه نرخ ناسازگاري يك ماتريس
2-2-3-4) الگوريتم محاسبه نرخ ناسازگاري يك سلسله مراتبی
2-4) سیستم های غیرخطی یا شبکه ها 
2-5) تئوری مطلوبیت
2-5-1) مفهوم مطلوبیت و رابطه اش با ارزش کالاها و خدمات
2-5-2) نظریه کاردینالی مطلوبیت
2-5-3) نظریه اردینالی مطلوبیت
2-5-4) مطلوبیت کل و مطلوبیت نهایی
2-5-5) نرخ نهایی جانشینی
2-5-6) رابطه بین نرخ نهایی جانشینی با مطلوبیت نهایی
2-6) بررسی سوابق گذشته
3-1) تجزيه و تحليل فرايند سلسله مراتبي
4-1) نتيجه گيري
4-2) پيشنهادات
فهرست منابع

1-1- تصميم‌گيري چيست
1-1-1- مقدمه و كليات.
1-1-2- تعریف تصمیم گیری و مراحل آن
1-1-3- ویژگی های یک تصمیم خوب
1-1-4- انواع تقسیمات در تصمیم گیری
1-1-4-1- تصمیم های برنامه ریزی شده و نشده
1-1-4-2- تصمیمات فردی و گروهی
1-1-4-2-1- تصمیمات فردی
1-1-4-2-2- تصمیم گیری گروهی
1-1-5- مدل های کلان تصمیم گیری
1-1-5-1- مدل راضی کننده. 
1-1-5-2- مدل علاقه ضمنی
1-1-5-2- مدل علاقه ضمنی
1-1-5-3- مدل حداکثر بهره گیری (بهینه سازی)
1-1-6- محیطهای کلان تصمیم گیری
1-1-6-1- قطعی و معین
1-1-6-2- تحت ریسک
1-1-6-3- عدم قطعیت
1-2- تعریف MCDM و مفاهیم اولیه آن
1-2-1- تعریف تصمیم گیری چند معیاره
1-2-2- تعاریف و مفاهیم اولیه
1-2-2-1- هدف بصورت یک تابع (Objective)
1-2-2-2- راه حل بهینه (Optimal Solution)
1-2-2-3- آلترناتیو
1-2-2-4- معیار
1-2-2-6- راه حل برتر (Preferred Solution)
1-2-2-7- راه حل رضایت بخش (Satisfying Solution)
1-2-2-8- راه حل موثر (غیرمسلط)
1-2-3- مراحل آماده سازی ماتریس تصمیم گیری
1-2-3-1- تبدیل معیارهای کیفی به کمی
1-2-3-1-1- خطکش مقیاس
1-2-3-1-2- منطق فازی (Fuzzy Logic)
1-2-3-2- نرمالیزه کردن
1-2-3-2-1- نرمالیزه کردن برداری
1-2-3-2-2- نرمالیزه کردن خطی
1-2-3-2-3- روش سوم نرمالیزه کردن
1-2-3-3- وزن دهی
1-2-3-3-1- روش آنتروپی
1-2-3-3-2- روش مقایسات زوجی
1-3- انواع تکنیکهای MCDM
1-3-1-1- روش Dominance
1-3-1-2- روش Maximin
1-3-1-3- روش Maximax
1-3-1-4- روش Conjunctive
1-3-1-5- روش Disjunctive
1-3-1-6- روش Lexicography
1-3-1-7- روش حذفی
1-3-2- تکنیک های تعاملی
1-3-2-1- روش مجموع ساده وزین (SAW)
1-3-2-2- روش TOPSIS.
1-3-2-3- روش ELECTRE.
1-3-2-4- روش AHP
1-3-2-5- روش DEMATEL
1-3-2-6- روش NAIADE
1-3-3- تکنیک های پیشرفته تعاملی
1-3-3-1- روش EVAMIX
1-3-3-2- روش MAVT
1-3-3-3- روش UTA
1-3-3-4- روش MAUT
1-3-3-5- روش SMART
1-3-3-6- روش ORESTE
1-3-3-7- روش PROMETHEE
1-3-3-8- روش REGIME
1-3-3-9- روش PAMSSEM
1-3-4- مقایسه تکنیک های MCDM


چكيده تحقیق
از آن جا كه اتخاذ تصميم صحيح و به موقع  مي تواند تأثير به سزايي در زندگي شخصي و اجتماعي انسان ها داشته باشد، ضرورت وجود يك تكنيك قوي كه بتواند انسان را در اين زمينه ياري كند كاملاً محسوس مي باشد. يكي از كار آمد ترين اين تكنيك ها، فرآيند تحليل سلسله مراتبي (Analytical hierarchy process ) است كه براي اولين بار توسط توماس ال ساعتي در دهه ي 1970 مطرح شد. اين تكنيك بر اساس مقايسه هاي زوجي بنا نهاده شده و امكان بررسي سناريو هاي مختلف را به مديران مي دهد.

اين فرايند با توجه به ماهيت ساده و در عين حال جامعي كه دارد مورد استقبال مديران و كاربران مختلف قرار گرفته است، لذا در اين پايان نامه سعي شده است تا با نگرشي متفاوت در مقايسه ي دو به دوي معيار ها و زير معيار ها در اين فرايند نتايج حاصل از اين روش به واقعيت موجود نزديك تر شود. بر همين اساس با توجه به اينكه هر معيار يا زير معياري در اين فرايند در سطوح مختلف داراي مطلوبيت متفاوتي مي باشد پس بهتر است با توجه به مطلوبيت معيار ها در هر سطح آنها را دو به دو با هم مقايسه كرد.

جهت آزمايش نتايج حاصل از اين كار پژوهشي تكنيك حاصله به صورت حل يك مسئله پياده گرديده كه در اين پايان نامه موجود مي باشد. 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق ايجاد تغييرات در AHP با سلسله مراتب غير خطي و وجود روابط رياضي مابين معيارها و زير معيارها”

مدیریت صنعتی

ادبیات و تاریخچه (مباني نظري و سير تطور) اتوماسیون و نگهداری تعمیرات (به همراه منابع تحقیق)

دانلود ادبیات و تاریخچه (مباني نظري و سير تطور) اتوماسیون و نگهداری تعمیرات (برگرفته از پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت: بررسي تاثير سيستم هاي انفورماتيک درعملکرد شرکت تعمیرات) به همراه منابع،
در قالب word و در 78 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل دوم: مباني نظري و سير تطور موضوع
مقدمه

بخش اول:
1- تکنولوژي     
2- سيستم‌هاي تکنولوژي اطلاعات
3- تعريف تکنولوژي اطلاعات
4- تاريخچه تکنولوژي اطلاعات
5- کاربردهاي سيستم تکنولوژي اطلاعات در سازمان
الف ـ کاربرد عملياتي
ب ـ کاربرد اطلاعاتي
ج ـ کاربرد آموزشي
6- پياده سازي سيستم تکنولوژي اطلاعات

بخش دوم:
1- جايگاه سيستم‌هاي نگهداري و تعميرات
2- تعريف سيستم‌هاي نگهداري و تعميرات
3- لزوم استفاده از سيستم‌هاي نگهداري و تعميرات
4- معايب ناشي از نداشتن سيستم‌هاي نگهداري و تعميرات
5- انواع روشهاي نگهداري و تعميرات
الف ـ نگهداري و تعميرات به منظور بهبود
ب ـ نگهداري و تعميرات در هنگام بروز اشکال
ج ـ نگهداري و تعميرات پيشگيري
د ـ نگهداري و تعميرات پيشگويي کننده
هـ ـ نگهداري و تعميرات بهره‌ور فراگير
6- نگهداري و تعميرات در سازمان‌ها
7- نگهداري و تعميرات در شبکه انتقال نيرو

بخش سوم:
1- تئوري هاي مبتني بر عامل تاثير
الف ـ جبر تکنولوژي
ب ـ جبر سازماني
ج ـ ديدگاه اقتضاء و ضرورت
2- انواع تاثير تکنولوژي بر سازمان
1-2- تاثير سيستم‌هاي انفورماتيک بر اقتصاد سازمان
2-2- تاثير سيستم‌هاي انفورماتيک بر ساختار سازمان
3-2- تاثير سيستم‌هاي انفورماتيک بر عملکرد سازمان
الف ـ تاثير بر مهندسي مجدد منابع انساني
ب ـ تاثير بر استراتژي سازمان
ج ـ تاثير بر متمايز ساختن عملکرد سازمان
د ـ تاثير بر کارايي عمليات
هـ ـ تاثير بر طراحي مجدد گردش کار

بخش چهارم:
مهمترين تحقيقات پيرامون تکنولوژي اطلاعات و عملکرد سازمان
برگزيده تحقيقات انجام گرفته در ايران
خلاصه       

منابع
الف ـ منابع فارسي
ب ـ منابع انگليسي


بخشی از متن:
بخش اول:
اينك در اولين بخش از فصل دوم به بيان «تكنولوژي اطلاعات» از وجوه مختلف مي‌پردازيم و در بيان موضوع خواننده را از مباني و تاريخچه آن به كاربردها و در نهايت روش‌هاي پياده سازي اين تكنولوژي رهنمون خواهيم ساخت.

1-  تکنولوژي:
در مورد مفهوم واقعي تکنولوژي، اتفاق نظر کاملي وجود ندارد. برداشت‌هاي متفاوت از تکنولوژي تحت تاثيــــر منظور و زمينه بررسي تاثير تکنولوژي در سازمان بوده است. از اينرو تعاريف نظري و عملياتي متفاوتي از آن بعمل آمده است. همچنين سطوح تجزيه و تحليل تاثير تکنولوژي در سازمان نيز متفاوت بوده است. عده‌اي کل سازمان را به عنوان يک واحد داراي يک تکنولوژي يگانه، وعده‌اي ديگر، واحدهاي سازمان را به عنوان استفاده‌کنندگان تکنولوژي‌هاي متفاوت، و حتي عده‌اي ديگر فرد را به عنوان يک واحد تاثيرپذير از تکنولوژي مورد بررسي قرارداده‌اند. به همين جهت، تعريف واحدي از تکنولوژي ارائه نشده است.

در هر حال، تکنولوژي عبارتي است که براي هرنوع سازماني قابل کاربرد است. سازمان‌ها همگي اعم از صنعتي و خدماتي از تکنولوژي استفاده مي‌کنند. همه سازمان‌ها به اين منظور به وجود آمده‌اند که تغييري را در «شئ» بوجود آورند و ايجاد اين تغيير مستلزم داشتن تکنولوژي است. البته شئ مذکور حتما’ داراي صورت ظاهري و مادي نخواهد بود بلکه مي‌تواند شامل مواردي مانند اطلاعات، نمادها و حتي افراد نيز باشد. محسوس و ملموس بودن يا نبودن شئ مورد تغيير در سازمان، تاثيري در مفهوم و اهميت تکنولوژي به طور عام ندارد. به عبارت ديگر در تحليل تکنولوژي به عنوان عامل مؤثر همانگونه که يک پالايشگاه نفت مورد بررسي قرار مي‌گيرد به همان نحو يک مؤسسه بيمه نيز مورد بررسي قرارمي‌گيرد (اسكات، 1981 ؛ بديان، 1984).

تعاريف متعددي از تکنولوژي ارائه شده است که چند مورد آن ها عبارت اند از:

1- به نظر گليپس و ميلتي تکنولوژي عبارت است از گونه‌ها و الگوهاي فعاليت، تجهيزات، مواد، دانش و تجربه مورد استفاده براي انجام وظائف سازماني (گيرلوف، 1985)..

 2- تکنولوژي عبارت است از ابزاري که براي دگرگون کردن «وارده» به «بازده يا ستاده» درهسته عملياتي بکار مي رود.مجموع تکنولوژي‌هاي مورد استفاده سازمان، نظام فني سازمان را تشکيل مي‌دهند که شامل سه تکنولوژي انساني، تکنولوژي ماشيني و تکنولوژي روش‌هاي انجام کار مي‌باشد (مينتز برگ، 1371)..

 3- تکنولوژي عبارت است از استفاده از ابزارهاي فيزيکي و نيروهاي فکري براي ايجاد ساختارها، توليد و ارائه کالاها و خدمات، به طوري که کارائي انسان را از طريق درک، سازگاري و کنترل بهتر محيط پيرامونش افزايش دهد.

4- تکنولوژي به دانش و تخصص چگونگي انجام کارها اشاره دارد و شامل نوآوريها، ابداعات، تکنيک‌ها و حد گسترده‌اي از دانش و اطلاعات مي‌شود (كونتزوويهريچ، 1988).

5- تکنولوژي شامل دانش، ابزار، تکنيک‌ها و فعاليت‌هاي مورد استفاده براي تبديل داده‌ها به ستاده‌هاست و در بردارنده ماشين‌آلات، مهارت‌هاي کارکنان و روش‌هاي کاراست                (دفت، 1378).

6- تكنولوژي در مطالعات مردم‌شناسي به ابزاري اشاره دارد كه انسان‌هاي نخستين براي حفظ بقاي خود به كار مي‌برده‌اند. امروز كاربرد تكنولوژي به طور عمده اشاره به اسباب تكنيكي نظير ماشين‌ها، ابزار و تجهيزات، خودروها، كشتي‌ها، ساختمان‌ها و بزرگراه‌ها دارد (نژي، 1992).

7- تكنولوژي تمامي دانش ها، محصولات، ابزار و روش‌ها و سيستم‌هايي است كه به خدمت گرفته مي‌شود تا محصول يا سرويسي ارائه شود. تكنولوژي فرآيند انتقال و تبديل منابع به محصول از طريق دانش، تجربه، اطلاعات و ابزار است. (خليل، 2000).

تعاريف فوق اغلب تعاريف نظري مي‌باشند، تعاريف عملياتي نيز در مورد تکنولوژي ارائه شده است که در مباحث آينده مورد بررسي قرار خواهند گرفت. در اينجا ذکر دو نکته لازم است:

1- تکنولوژي‌هاي مورد استفاده سازمان‌ها بر حسب اينکه مستقيما’ در فرآيند تبديل دخالت داشته باشند يا نه، با يکديگر تفاوت دارند. تکنولوژي که مستقيما’‌از آن در فرآيند تبديل استفاده شده و در تبديل داده به ستاده نقش اصلي را بازي مي‌کند را «تکنولوژي عملياتي» مي‌نامند.

تکنولوژي عملياتي شامل تجهيزات، ماشين آلات و ابزارهايي مي‌گردد که در فرآيند تبديل داده به ستاده بطور خودکار عمل نموده و جايگزين فعاليت‌هاي انسان مي‌شوند. تکنولوژي ديگر، تکنولوژي است که مستقيما’ در فرآيند تبديل دخالت ندارند، بلکه با فراهم کردن اطلاعات لازم فرآيند تبديل را تسهيل نموده و بر دقت و کيفيت آن مي افزايد. اين تکنولوژي‌ها را «تکنولوژي اطلاعات» مي‌نامند.

2- تکنولوژي مورد استفاده بر اساس اينکه در سازمان‌هاي خدماتي و يا صنعتي باشند نيز با هم تفاوت دارند. تفاوت «تکنولوژي خدماتي» با «تکنولوژي صنعتي» درماهيت کالا وخدمت نهفته‌ است. بازده يک موسسه خدماتي ناملموس، فناپذير، غيرقابل تعويض در مصرف و غيرقابل ذخيره مي‌باشد. از سوي ديگر، سازمان‌هايخدماتي بعضا’ روي افراد کار مي‌کنند و سازمان‌هاي توليد تنها روي اشيا از اينرو تحليل تکنولوژي براي سازمان‌هاي صنعتي و خدماتي از بعضي ابعاد متفاوت خواهد بود.

در نهايت براي بحث «تكنولوژي» و ارائه قدرت تاثير آن به اين نكته بسنده مي‌كنيم كه مهمترين تفاوت عصر حاضر با دوران گذشته در تغييرات سريع و تنوع زياد تكنولوژي نهفته است. رقابت جهاني نيز موضوع جديدي است. تكنولوژي درچند دهه اخير با يك رشد نمايي مواجه بوده و بيش از مجموع رشد آن در چند هزار سال قبل بوده است (پريتچت، 1994).

در هر حال، پيشرفت علمي و فني دوران حاضر اهميت تکنولوژي درسازمان‌ها را روز افزون نموده است. تمامي صاحبنظران و محققين به درجات متفاوتي توافق نظر دارند که تکنولوژي بر عملکرد سازمان داراي تاثير بوده و يکي از عواملي است که نمي‌توان در تحليل عملکرد آنرا ناديده گرفت. امروزه تکنولوژي به عنوان عامل اصلي افزايش بهره‌وري تلقي مي‌شود و ورود آن به سازمان باعث تغيير ساختارهاي شغلي و نحوه انجام کارها مي‌گردد، نگرش‌ها و رفتار کارکنان را تحت تاثير قرارمي‌دهد. اين تاثيرات بر کل سازمان نيز موثر بوده و داراي اهميت حياتي براي سازمان‌ها مي‌باشد (بديان 1984).
دانلود فایل

دانلود فایل”ادبیات و تاریخچه (مباني نظري و سير تطور) اتوماسیون و نگهداری تعمیرات (به همراه منابع تحقیق)”

مدیریت صنعتی

پاورپوینت نظام 5S

دانلود پاورپوینت با موضوع نظام 5S،
در قالب ppt و در 28 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
چرا 5S ؟
5S پيش نيازي براي هر برنامه بهبود
پنج واژه 5S
ساماندهي (سازماندهي، تفكيك و تعمير) (Seiri)
نظم و ترتيب (Seiton)
پاكيزه سازي (Seiso)
استانداردسازي (Sekitsu)
انضباط (Shitsuke)
نمونه عكس هایي از  5S قبل و بعد از انجام آن


قسمتی از متن پاورپوینت:
5S يكي از مباحث عمده در مديريت ژاپني مي باشد كه ابتدا در ژاپن و سپس در ساير كشورها به كار گرفته شده است. هدف 5S به بياني ساده، سامان دادن، نظم و ترتيب، پاكيزه سازي، هماهنگي و ايجاد انضباط در محيط كاري است. 5S، به عنوان موثرترين رهيافت و ستوني استوار در ساختمان عمليات اصلاحي و بهبود بهره وري شناخته شده است كه با اجراي اين اصول در صنايع و سازمان هاي مختلف تجاري، صنعتي و خدماتي موجب افزايش بهره وري، استفاده بهينه از سرمايه نيروي انساني و زمان انجام كار، افزايش كارايي و در نهايت سوددهي بيشتر سازمان مي‌شود …


توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ‘نظام 5S’ می باشد که در حجم 28 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت نظام 5S”

مدیریت صنعتی

جهان آينده و مشخصات سازمان های پیشگام

فهرست مطالب :

مقدمه

بخش اول: شناخت تحولات جهانی

بخش دوم: سازمان‌های امروز و تحولات جهانی

بخش سوم: تحول سازمان‌ها در اثر تحول دنیا

نتیجه‌ گیری

منابع

قسمتی از متن :

فناوری‌های جدید، دنیای کسب و کار را از اساس دگرگون
کرده‌اند. این فناوری‌ها با ایجاد رشد شتابان در توانمندترین نیروهای
اقتصاد جهان؛ یعنی فضای مجازی و قدرت محاسبه، به جزء لاینفک سازمان‌ها در
تمام دنیا تبدیل شده‌اند. از سوی دیگر، همین فناوری‌ها، چالش‌های شدید
دیگری پیش روی تمامی سازمانها قرار داده‌اند.

ما در اوایل قرن بیست و یکم و ورود به دوران نوآوری‌های موج
سوم، با شرایطی روبه‌رو خواهیم شد که تمامی ابعاد وجود انسان را عمیقا تحت
تاثیر قرار می‌دهد. صاحب‌نظران بر این عقیده‌اند که این دوره‌ی گذار فناوری
به طور بالقوه اساسی‌ترین دوره‌ی گذار در تاریخ بشر است، که جانشین
دوره‌های کشاورزی و صنعتی می‌شود. به عبارت دیگر، بشر در این گذار با
تغییرات بنیادی‌تری مواجه خواهد شد. محیط کار و زندگی خانوادگی ما در
سال‌های اخیر به‌طور مستقیم دستخوش تغییرات اساسی شده است. همان‌گونه که
ماهیت تیلوری سازمان‌ها و حتی مفهوم «کار» به طور غیرقابل بازگشتی تغییر
کرده است، این تغییرات نیز پیش‌درآمد تغییرات بنیادی‌تری در آینده خواهند
بود.

دانلود فایل

دانلود فایل”جهان آينده و مشخصات سازمان های پیشگام”