مهندسی مکانیک

تحقیق قالب هاي متداول براي توليد شمش فولادي

دانلود تحقیق با موضوع قالب هاي متداول براي توليد شمش فولادي ،
در قالب word و در 41 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
مقدمه: 
براي توليد ورقهاي فلزي دو روش کلي وجود دارد يکي ريخته‌گري مداوم و يکي ريخته‌گري تکباري. 
در ريخته‌گري مداوم چون حجم مذاب توليدي بالا است مانند ذوب آهن اصفهان، مذاب با روش مخصوصي به طور پيوسته تبديل به شمش شده و در ادامه شمش در همان دماي بالا نورد شده که در نهايت تبديل به ورق مي‌شود اما در کارگاههاي توليد فولاد با ظرفيت توليد پايين چون حجم مذاب پايين است ابتدا مذاب را در قالبهاي چدني ريخته‌گري کرده و تختال توليد مي‌کند و بعد شمش به واحد نورد منتقل مي‌شود که پس از پيش گرم کردن تختال ، آن را نورد مي‌کنند و تختال به ورقهاي مورد نياز تبديل مي‌شود. 
قالبهايي که در روش ريخته‌گري تک باري استفاده مي‌شوند انواع واقسام مختلف و زيادي دارند. که اين قالبها عمدتاً از جنس چدن خاکستري هستند و بنا به شکل و ابعاد شمش و نيز جنس شمش اين قالبها طراحي مي‌شوند که در يک تقسيم‌بندي کلي به قالبهاي شمش‌هاي آهني و قالبهاي شمش‌‌هاي غير آهني تقسيم بندي مي‌شوند. 
يکي از مشکلات روش ريخته‌گري تک باري دارد فرسايش و از بين رفتن قالب است که هزينه اقتصادي زيادي را براي کارخانه بوجود مي‌آورد به همين جهت تحقيقات زيادي براي افزايش عمر قالبها شده است. 
پژوهش حاضر در کارخانه نورد و توليد قطعات فولادي انجام گرفته و تلاش شده تا دو عيب عمده در قالبهاي مورد استفاده اين کارخانه که عبارتند از: ترک و خوردگي ، بهبود يابد . 
چكيده : 
قالب‌هايي كه براي ريخته گري شمشها استفاده مي شود چدني وازنوع خاكستري انتخاب مي شود كه اين انتخاب نيز بعلت انتقال حرارت خوب چدنهاي خاكستري است .
در چدنهاي خاكستري هر چه اندازه گرافيتها درشت تر باشد انتقال حرارت بيشتر 
مي شود واين امر باعث مي شود كه در برخورد اول به ذهن خطور كند كه چون دماي مذاب شمش بالاست پس هر چه گرافيتها درشتتر باشند انتقال حرارت افزايش مي يابد وموجب مي شود كه در مقابل شوك حرارتي مقاوم تر بوده وديرتر ترك بخورد واين امر موجب افزايش عمر قالب شود .
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق قالب هاي متداول براي توليد شمش فولادي”

مهندسی مکانیک

تحقیق مطالعه و بررسي جريان سيال و انتقال حرارت

دانلود تحقیق با موضوع مطالعه و بررسي جريان سيال و انتقال حرارت ،
در قالب word و در 193 صفحه، قابل ویرایش.
فهرست:
فصل اول: مقدمه                                                                                                1-1 جدایش جریان  
1-2 نحوه تشکیل و پخش گردابه 
1-3 کاربرد جریان­بندها در مهندسی 
فصل دوم: مروری بر فعالیت­های تحقیقاتی گذشته                                                      
2-1 مقدمه 
2-2  هندسه يك سيلندري در جريان آرام 
2-3  هندسه يك سيلندري در جريان مغشوش 
2-4  هندسه چند سيلندری در جريان آرام  
2-5  هندسه چند سيلندری در جريان مغشوش  
فصل سوم: بیان مسأله مورد نظر و معادلات حاکم بر آن                                              
3-1  طرح مسأله فعلي و جايگاه آن  
3-2  هندسه مسأله  
3-3  معادلات حاكم در جريان آرام  
3-3-1 ميدان جريان سيال  
3-3-2 ميدان دما و انتقال حرارت 
3-4 معادلات حاكم در جريان مغشوش 
 3-4-1 ميدان جريان سيال و دما 
3-5  جمع­بندي معادلات  
3-6  روش حل مسأله  
3-7  شرايط مرزي و نحوه اعمال آنها 
3-7-1  مقدمه  
3-7-2  شرط مرزي ورودي
3-7-3  شرط مرزي خروجي  
3-7-4  شرط مرزي ديوار  
3-7-5  شرط مرزي تقارن  
فصل چهارم: نتایج جریان آرام                                                                                 
4-1 مقدمه 
4-2 مقایسه نتایج بدست آمده برای هندسه یک سیلندری با نتایج موجود 
4-3 مطالعه شبکه 
4-4 مطالعه نسبت انسداد 
4-5 تحليل نتايج رژيم جريان آرام 
4-5-1 تحليل نتايج جريان سيال براي فاصله بين سيلندري ثابت G=5 4-5-2 تحليل نتايج جريان سيال براي فواصل بين سيلندري مختلف 4-5-3 تحليل نتايج انتقال حرارت و ميدان دما 
فصل پنجم: نتایج جریان مغشوش                                                                           
5-1 مقدمه 
5-2 تحليل نتايج بدست آمده برای جريان سيال 
5-3 تحليل نتايج میدان دما و انتقال حرارت 
جمع­بندي نتايج و ارائه پيشنهادات                                                                          
پيوستها
پيوست الف: متن كامل مقاله ارائه شده در دهمين كنفرانس ديناميك شاره­ها 1385 
پيوست ب: متن كامل مقاله پذيرفته شده جهت ارائه در كنفرانسISME2007 
پيوست ج: استخراج معادلات حاكم بر جريان و نحوه بي­بعد كردن آنها 
پيوست د: محاسبه مشتق اول با دقت مرتبه دوم در يك نقطه در شبكه غير يكنواخت 
فهرست منابع                                                                                                    
بخشی از متن تحقیق:
جدايش جريان 
محدوده مقادير لزجت در سيالات مختلف بسيار وسيع است. مثلاً لزجت هوا در فشارها و درجه حرارت-های معمول، نسبتاً کوچک است. اين مقدار كوچك لزجت در بعضی شرايط، نقش مهمی در توصيف رفتار جريان ايفا می¬کند. يکی از اثرات مهم لزجت سيالات در تشکيل لايه¬ مرزی  است.
جريان سيالی که بر روی يک سطح صاف و ثابت حرکت می¬کند را در نظر بگيريد. به تجربه ثابت شده است که سيال در تماس با سطح به آن می¬¬چسبد (شرط عدم لغزش ). اين پديده باعث می¬شود که حرکت سيال در يک لايه نزديک به سطح کند شود و ناحیه¬ای به ¬نام لايه ¬¬¬مرزی بوجود می¬آید. در داخل لايه مرزی سرعت سيال از مقدار صفر در سطح به مقدار کامل خود افزايش    می¬يابد، که معادل سرعت جريان در خارج از اين لايه است. بعبارت ديگر، در لايه ¬مرزي سرعت افقي در امتداد عمود بر سطح تغيير مي¬كند، كه اين تغييرات در نزديكي سطح بسيار شديد است. يک نمونه از توزيع سرعت در لايه مرزی تشكيل شده بر روي سطح يك جسم در شکل 1-1 نشان داده شده است.
لايه ¬مرزي نزديك يك صفحه تخت در جريان موازي با زاويه صفر نسبت به امتداد جسم،  بعلت اينكه فشار استاتيكي در كل ميدان جريان ثابت باقي مي¬ماند، نسبتاً ساده است. از آنجا كه خارج از لايه¬ مرزي سرعت ثابت باقي مي¬ماند و همچنين به خاطر اينكه در جريان بدون اصطكاك معادله برنولي معتبر است، فشار نيز ثابت باقی خواهد ماند. بنابراين فشار در امتداد لايه ¬مرزي هم اندازه با فشار در خارج از لايه ¬مرزي، ولي در فواصل مشابه است. بعلاوه در فاصله x مشخص از ابتدای صفحه، فرض مي¬شود كه فشار در امتداد ضخامت لايه ¬مرزي ثابت باقي مي¬ماند. اين اتفاق بطور مشابه براي هر جسمي با شكل دلخواه، زماني كه فشار خارج لايه ¬مرزي در امتداد طول جسم تغيير كند نيز رخ مي¬دهد. بعبارتي مي¬توان گفت فشار خارجي بر لايه¬ مرزي اثر مي¬گذارد. بنابراين براي حالتي كه جريان عبوري از يك صفحه تخت داريم، فشار در سرتاسر لايه ¬مرزي ثابت باقي    مي¬ماند.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مطالعه و بررسي جريان سيال و انتقال حرارت”

مهندسی مکانیک

تحقیق کلاچ و کاربرد آن

دانلود تحقیق با موضوع کلاچ و کاربرد آن ،
در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
بنابراین واحدهای مدرن از طرح   موثرتری برای انتقال درایو از فلای ویل به صفحه فشار استفاده می کنند.  در طی درگیری کلاچ، نیروی منتقل شده به صفحه متحرک لازم است که بتدریج بکار برده شود.
چون هر حرکت صفحه فشار یک اثر برجسته تری را در چرخهای جاده ایجاد می کند، فلای ویل صفحه فشار باید پرهیز شود یا عمل لغزش_گیر ایجاد شده توسط اصطکاک در این نقطه (لحظه) محدود شود. کلاچ شکل 2.24 از این عیب رنج می برد که در زمانی  آشکار است که صفحه فشار به سمت فلای ویل حرکت می کند و گشتاور حرکتی سعی دارد تا نسبت به این حرکت محوری مقاومت کند.
صفحه کلاچ امروزه  در اکثر ماشین های  سفری   بکار می رود و کامیون های سبک. وقتی که مجموعه  متحرک حاوی یک دیسک کلاچ باشد، کلاچ به کلاچ صفحه تک معروف است. این کار دارای مزیت تولید یک رهایی سریع می باشد.
کلاچ صفحه دوبل اساساً با کلاچ تک صفحه ای یکسان است غیر از اینکه دیسک متحرک دیگری و یک دیسک محرک میانی اضافه می شوند.
دیسکهای متحرک هر دو بر روی یک توپی نصب می شوند یا دو از توپی ممکن است بکار برود.دیسک محرک و صفحه فشار به فلای ویل توسط پین های موازی وصل می گردد. مکانیزم عملیاتی یکسان باقی می ماند. کلاچ چند صفحه ای دارای بیش از سه دیسک است. بدلیل ناحیه اصطکاک بیشتر درصفحات، این کلاچ  ظرفیت بشتری برای انتقال نیرو دارد، که شامل دیسک های محرک و متحرک (سیلندری) است. 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق کلاچ و کاربرد آن”

مهندسی مکانیک

تحقیق تحليل جريان های گردابی روی بال های دلتای پهن

دانلود تحقیق با موضوع تحليل جريان های گردابی روی بال های دلتای پهن،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
جريان گردابي حول بالهاي دلتاي پهن ( L£۵۵° ) اخيرا’ به موضوع جالب توجهي در آيروديناميك تبديل شده است. چنين بالهايي در طراحي وسايل نقليه هوايي بدون سرنشين و وسايل نقليه هوايي در ابعاد ميكرو مورد استفاده قرار مي گيرد. اگرچه مكان شناسي جريان روي بالهاي باريكتر ( L³۶۵° )  بسيار مورد مطالعه قرار گرفته و به خوبي شناخته شده است جريان روي بالهاي با زاويه عقب رفتگي كم، به ندرت مورد بررسي قرار گرفته است. 
تحقيقات اوليه در اين زمينه گزارش مي كند كه براي زواياي عقب رفتگي °۵۵ و °۴۵ هسته ورتكس بسيار ناپايدار بوده و تشخيص تجزيه ورتكس مشكل است. براي با ل با زاويه عقب رفتگي°۵۰ تجزيه ورتكس تنها در منطقه اي نزديك به نوك بال ديده مي شود و براي بال با زاويه عقب رفتگي°۴۵ محل تجزيه ورتكس اگرچه بسيار نزديك به نوك با ل است، قابل تشخيص نيست.  
بر اساس آنچه در مرجع شماره ۱ ارائه شده است، براي بالي با زاويه عقب رفتگي ۵۰ درجه با وجود اينكه در اعداد رينولدز بالا ورتكس هاي لبه حمله به سرعت تجزيه مي شوند، در اعداد رينولدز پايين (در حدود  ۳^۱۰´۸ ) ورتكس هاي مشخصي به خوبي قابل مشاهده هستند. در اعداد رينولدز پايين ورتكس ها بسيار نزديك به سطح بال شكل مي گيرند و اثر متقابل لايه مرزي و ورتكس مهم مي شود. 
شواهد نشان مي دهد كه در اعداد رينولدز بالا، حتي در زواياي حمله كوچك تجزيه ورتكس در نزديكي نوك بال اتفاق مي افتد. با وجود اينكه انتظار مي رود تفاوت هاي اساسي با تجزيه ورتكس هاي بالهاي باريك وجود داشته باشد، نتايج نشان دهنده جرياني بسيار ناپايدار روي بال است. با افزايش زاويه حمله، تجزيه ورتكس به لبه بال مي رسد و لايه هاي برشي جدا شده شكل غالب جريان را تشكيل مي دهند. اطلاعات بسيار اندكي از ساختار و خصوصيات پديده جريان ناپايدار حول بال هاي دلتاي پهن در دست است. بيشتر دانش موجود درباره جريانهاي گردابي به ورتكس بالهاي باريك مربوط مي شود. 
بررسی جريانهاي گردابی روی بال دلتا 
براي بررسي جريان حول بالهاي دلتاي پهن و پاسخ ضربه آنها آزمايشات بسياري انجام شده است كه در ادامه به تشريح يكي از آنها و نتايج حاصل از آن مي پردازيم.]۲ [ 
اين آزمايش در يك تونل باد مدار بسته سرعت بالا با مقطع آزمايشي به ابعادm   ۱۳/۲ × ۵۷/۱ انجام گرفته است و از يك مدل بال صلب با زاويه عقب رفتگي لبه حمله ۵۰ درجه با وتري به طول mm ۴۵۷ و نسبت ضخامت به وتر۶/٣ % استفاده شده است. واضح سازي جريان با استفاده از نوعي رنگ پودري فلورسنت نرم كه به نسبت ۱ به ۲ با پارافين مخلوط شده است انجام گرفته است.  
تصاوير شكل ۱ ورتكس هاي توليد شده روي بال را در زاويه حمله حدود ۵ درجه براي سه عدد رينولدز متفاوت، نشان مي دهد.  تجزيه ورتكس هاي لبه حمله در  لبه فرار  با ل  براي  (۳^۱۰´ ۷/۸Re =) قابل مشاهده است. افزايش بيشتر عدد رينولدز باعث پيشروي تجزيه ورتكس ها به توجه به غير حساس بودن ورتكسها و تجزيه ورتكسها به تغييرات عدد رينولدز در بالهاي باريك، نتيجه غير منتظره اي است. با افزايش عدد رينولدز تا حدود سه برابر مقدار قبلي (۴^۱۰´۶/۲Re = ) موقعيت تجزيه ورتكس به نزديكي ۴۰% طول وتر مي رسد. همچنين تحت اين شرايط ورتکس ديگري خارج از ورتکس اوليه شکل مي گيرد و يک ساختار ورتکس دوتايي را تشکيل مي دهد. وجود اين ورتکس دوتايي با روشهاي محاسباتي نيز ثابت مي شود. 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق تحليل جريان های گردابی روی بال های دلتای پهن”

مهندسی مکانیک

تحقیق بررسي نيروي هيدرو استاتيک وارده به سطوح مسطح غوطه ور در سيال غير قابل تراکم

دانلود تحقیق با موضوع بررسي نيروي هيدرو استاتيک وارده به سطوح مسطح غوطه ور در سيال غير قابل تراکم ،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
بررسي نيروي هيدرو استاتيک وارده به سطوح مسطح غوطه ور در سيال غير قابل تراکم:
در شکل زير صفحه مايلي نشان داده شده که مي خواهيم برآيند نيروي هيدرواستاتيک وارده به سطوح فوقاني آن را بدست آوريم.چون هيچگونه تنش برشي وجود ندارد اين نيرو بايد بر سطوح عمود باشد.به منظور انجام محاسبات سطح صفحه غوطه ور را ادامه ميدهيم تا سطح آزاد آب را قطع کند.خط اثر محل تلاقي صفحه و سطح آزاد را محور x ها ميگيريم.توجه ميکنيم که محور y با سطح فوقاني صفحه مسطح هم صفحه است.ميدانيم که بطور همزمان 2 فشار به صفحه وارد مي شود.يکي فشار يکنواخت P_atm ناشي از فشار اتمسفر و ديگري فشار ناشي از نيروي جاذبه وارده به مايع که بطور خطي افزايش مي يابد.
برآيند نيروهاي ناشي از فشار يکنواخت P_atm برابرP_atm×A بوده و در مرکز سطح صفحه وارد مي شود.حال نيرويي را که ناشي از فشاري است که بطور يکنواخت افزايش مي يابد حساب مي کنيم.تمام نقاط نوار انتخابي dA عمق يکسان داشته و در نتيجه تحت يک فشار يکنواخت هستند.مقدار نيروي وارده به نوار برابر γhdA خواهد بود.براي يافتن نيروي برآيند روي سطح صفحه انتگرال گيري مي کنيم.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسي نيروي هيدرو استاتيک وارده به سطوح مسطح غوطه ور در سيال غير قابل تراکم”

مهندسی مکانیک

تحقیق معرفي و عيب يابي انواع كيت هاي خودروهاي دوگانه سوز سمند

دانلود تحقیق با موضوع معرفي و عيب يابي انواع كيت هاي خودروهاي دوگانه سوز سمند ،
در قالب word و در 99 صفحه، قابل ویرایش.
فهرست:
معرفي انواع كيت گاز نصب شده بر روي خودروي سمند و قطعات و اجزا
مدارات و نقشه هاي برقي
عيب يابي سيستم گاز با دستگاه عيب ياب
ابزار مخصوص مورد استفاده در تعميرات خودروهاي دوگانه سوز
الزامات و نكات ايمني
بخشی از متن تحقیق:
مشخصات ECU بنزين خودروي سمند دوگانه سوز با كيت گاز زيمنس:
داراي يك تراشه ي ميكروكنترلر 16 بيتي.
مجهز به يك CPU با فركانس پردازش 16 مگا هرتز.
داراي يك حافظه موقت 4 مگابايتي(16*256(
داراي ظرفيت انتقال اطلاعات به ميزان 500 كيلو بايت در ثانيه از طريق شبكه CAN.
مجهز به درايور هاي دوبل جهت  ارسال سيگنال جرقه به كويل.
داراي دو سوكت 45 پايه_  جمعا’ 90 پايه.
برخوردار از قاب با جنس آلومينيومي ريخته شده و صفحه فولادي پرس شده زيرين.
محدوده دماي كاركرد بين -40   الي 100 سلسيوس.
شماتيك بلوك دياگرام ECU بنزين و ارتباطات داده هاي دريافتي و ارسالي .
مشخصات ECU گاز خودروي سمند دوگانه سوز با كيت گاز زيمنس:
داراي يك تراشه ي ميكروكنترلر 16 بيتي.
مجهز به يك CPU با فركانس پردازش 16 مگا هرتز.
داراي يك حافظه موقت 2 مگابايتي(16*K256(
داراي ظرفيت انتقال اطلاعات به ميزان 500 كيلو بايت در ثانيه از طريق شبكه CAN.
مجهز به 4درايور  ارسال سيگنال  پاشش انژكتور.
داراي دو جمعا’ 80پين  در 2 سوكت.
برخوردار از قاب با جنس آلومينيومي ريخته شده و صفحه فولادي پرس شده زيرين.
محدوده دماي كاركرد در محيط بين -40   الي 85 سلسيوس.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق معرفي و عيب يابي انواع كيت هاي خودروهاي دوگانه سوز سمند”

مهندسی مکانیک

تحقیق ذرات احتراق

دانلود تحقیق با موضوع ذرات احتراق،
در قالب word و در 60 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
مقدمه اي بر احتراق ذرات ]1و2[
مواد جامد بسياري وجود دارند كه قابليت احتراق داشته و در صورتيكه شرايط محيطي صحبت اشتعال آن فراهم شود، شروع به سوختن مي نمايند. اين شرايط كه در نهايت منجر به ايجاد يك جرقه مي گردد تا حدود زيادي به طبيعت و ابعاد ذره جامد بستگي دارد. معمولاً قابليت احتراق ذرات جامد با كاهش اندازه آنها به شدت افزايش مي‌يابد به خصوص اگر ذرات جامد به شكل پودر و يا غبار درآيند كه در اينصورت شرايط جهت احتراق به مراتب مساعدتر مي گردد و در اين حالت نه تنها سريع‌تر محترق گشته بلكه سرعت سوزش آنها نيز افزايش مي يابد. دليل اين امر به ميزان اكسيژن نفوذ كرده به داخل توده ذرات بر مي گردد. در واقع در حالت فوق الذكر هوا يا اكسيژن راحت تر به درون توده ذرات نفوذ كرده و افت حرارتي سطح سوزش كمتر مي تواند به داخل جسم رخنه كند. 
هنگامي كه فاصله بين ذرات زياد مي شود، زمينه مناسب جهت سوختن سريع مهيا مي گردد، چرا كه هواي كافي  جهت احتراق، بين ذرات قرار مي گيرد. حال اگر اين پتانسيل بالا كه در احتراق ذرات ريز جامد وجود دارد خارج از كنترل به فعاليت در آيد مي تواند باعث خطرات فاجعه آميز و آسيب ديدگي اقرار شود. چرا كه نرخ سريع سوزش ذرات بر روي تغييرات فشار اثر گذاشته و باعث گستردگي شعله مي گردد.
ذراتي كه در اكثر صنايع وجود دارد، قابل احتراق مي باشند. اين ذرات ممكن است مستقيماً ترميم گردند و يا در در اثر ساير توليدات صنايع بوجود آيند بعنوان مثال مي‌توان از ذره آرد، شكر، ذرت، پلاستيك ها و فلزات زغالسنگ و مواد دارويي كه مستقيماً در صنايع توليد مي شوند نام برد.
از جمله ذرايت كه به صورت ناخواسته و در هنگام توليدات صنعتي بوجود مي‌آيند، براده هاي چوب، كرك و منسوجات و انواع ديگر براده ها مي باشد. در هر صورت همگي اين ذرات قابليت احتراق داشته و در صورت فراهم شدن شرايط اشتعال و يا انفجار بسيار خطرناك مي باشند. اين انفجارها معمولاً زماني رخ مي دهد كه ذرات در هوا پراكنده مي گردند و منبع جهت ايجاد جرقه وجود داشته باشد، در حاليكه آتش سوزي ذرات در حالات توده اي، لايه اي و غيره مي تواند رخ دهد. ذكر اين نكته ضروري است كه سرعت انتشار انفجار ناشي از ذرات به قدري زياد است كه مي توان گفت اگر انفجار رخ دهد تلاش در جهت خنثي كردن اثرات زيانبار آن بيهوده است.
به طور كلي مجموع مباحث موجود در احتراق ذرات ريز جامد را مي توان در دو بحث عمده «تكنولوژي مدرن احتراق» و «پيشگيري و ايمني» خلاصه نمود. امروزه احتراق ذرات ريز جامد به لحاظ تكنولوژي مدرن احتراق در صنايع نظامي و صنايع هوا فضا كاربردهاي متنوع و متعددي دارد كه از آن جمله مي توان به استفاده از ذرات فلزي در سوخت موشكهاي جامد سوز به منظور افزايش پايداري احتراق و افزايش راندمان احتراق اشاره نمود. در واقع ارزش سوخت جامد كه توليد انرژي فراوان مشخصه بارز آن بوده زماني نايابتر مي گردد كه محدوديت حجمي و وزني وجود داشته باشد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق ذرات احتراق”

مهندسی مکانیک

تحقیق ترمزهاي چندكاناله و ضدبلوكه ABS

دانلود تحقیق با موضوع ترمزهاي چندكاناله و ضدبلوكه ABS،
در قالب word و در 9 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
بدون شك پيشرفت و بهينه سازي سيستم ترمز اتومبيل ها با سرعتي نه چندان سريع صورت گرفته است و خوشبختانه امروزه ترمزهاي سه وچهار كاناله ضد بلوكه ABS در بيشتر اتومبيل ها بصورت استاندارد وجود دارد . طرز كار ترمزهاي ABS نيز به بيان ساده بدين صورت است كه يك دستگاه الكترونيكي در هنگام ترمز گيري با كنترل فشار ( قطع و وصل كردن فشار ) هيدروليك در جذري از ثانيه ارتباط لنت را با ديسك و يا كاسه برقرار و قطع ميكند و تكرار سريع و مداوم اين عمل باعث از ميان رفتن حالت بلوكه كردن يا قفل كردن ترمزها ميشود .
اهميت اينگونه ترمزها نيز بيشتر در سطوح خيس و لغزنده و يا ترمز گيري در سرعتهاي بالا بيشتر نمايان ميشود و در اينگونه موارد نيز راننده از كنترل كامل بر روي وسايل نقليه خود برخوردار است و شايد تنها نكته منفي در مورد ترمزهاي ABS صداي نسبتاً شديد آنها در هنگام ترمز گيري بر روي سطوح بسيار لغزنده باشد . اين صداي لرزان كه به درون كابين نفوذ ميكند و دقيقاًدر زير پدال ترمز حس و شنيده مي شود رانندگاني را كه تجربه ترمز گيري در اين شرايط را ندارند به اين اشتباه مياندازد كه احتمالاً قسمتي از سيستم ترمز أنها در حال خرد شدن است وبه همين دليل اين رانندگان به اشتباه از فشار پاي خود بر روي پدال ترمز مي كاهند , در صورتي كه رانندگان با تجربه تر مي دانند كه شنيدن و حس كردن اين لرزش دليل بر سلامت سيستم ترمز ABS اتومبيل است و در اين شرايط بايد بر فشار پا بر روي پدال ترمز افزود . 
به تازگي استفاده از سيستم هاي كمكي و تقويت كننده الكترونيكي و مكانيكي نيز براي هر چه بهتر كردن فعاليت ترمزها بر روي انواع اتومبيل هاي جديد بصورت استاندارد وجود دارد . اين سيستم ها با وارد آوردن اندك فشاري به پدال ترمز فعال شده و بهترين نتيجه را در اختيار راننده قرار مي دهند.
سیستم الکترونیکی ترمز ABS
در رابطه سیستم الکترونیکی ترمز ABS ) ABS = سیستم ترمز ضد قفل شدن) 
اول در رابطه با اصل کار توضیح می دهم ( با توجه به این که مطالب دوستمان بسیار کامل و جامع بود) 
در هنگام ترمز گرفتن دو نوع اصطکاک وجود دارد
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق ترمزهاي چندكاناله و ضدبلوكه ABS”

مهندسی مکانیک

تحقیق بررسي امواج ضربه قوچ در شير آلات

دانلود تحقیق با موضوع بررسي امواج ضربه قوچ در شير آلات،
در قالب word و در 6 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
هدف آزمايش: 
بررسي امواج ضربه قوچ در شير آلات و رسم منحني هاي مربوطه و بررسي افت بين مخزن و ستون موج و همچنين محاسبه دامنه موج ايجاد شده و ارتفاع سطح آب داخل ستون موج مي باشد . 
تئوري آزمايش :
اگر در سيستم هايي که با مايعات سرو کار دارندشيب نيز موجود باشد در زمان بسته شدن شير به طور ناگهاني در امتداد لوله موجی بوجود مي آيد که به بدنه لوله و شير ضرباتي وارد مي کند که باعٍث تخريب اتصالات مي شود . که به آن ضربه قوچ مي گويند . 
افت واقعي بين مخزن و ستون موج عبارت است از :
که ارتفاع استاتيک آب ( ارتفاع در surge tank بدون جريان ) 
ارتفاع نظير افت در surge tank با جريان است 
و زمان تناوب از فرمول روبرو قابل محاسبه است 
L طول لوله برنجی 
A سطح مقطع ستون موج 
g شتاب جاذبه
a سطح مقطع لوله برنجی
ارتفاع آب در ستون موج نسبت به مبدا برابر است با ( دامنه موج) :
که U سرعت سِِيال درون لوله برنجی در جريان دائم است 
شرح آزمايش :
ابتدا کليه شير فلکه هاي دستگاه را مي بنديم . سپس پمپ را روشن مي کنيم و شير مجاور پمپ را باز مي کنيم تاآب به داخل سيستم بيايد . فرصت مي دهيم تا مخزن تامين ارتفاع ثابت شود . شيرهاي مربوط به مخزن را باز کرده و با شير مجاور پمپ شدت جريان را طوري تنظيم مي کنيم که يک جريان دائمي برقرار شود . 
شير مربوط به مخزن موج را مي بنديم و صبر مي کنيم تا نوسانات سطح آب در مخزن تمام شود و سپس عدد مربوط hs را يادداشت مي کنيم . 
سپس شِير مخزن را باز کرده و پس از توقف نوسانات hv را يادداشت مي کنيم . 
شير مخزن موج را سريع مي بنديم و حداکثر و حداقل ارتفاع آب را در هر نوسان تعيين مي کنيم و همزمان زمان بيشترين و کمترين ارتفاع را تا چندين نوسان ِيادداشت مي کنيم . 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسي امواج ضربه قوچ در شير آلات”

مهندسی مکانیک

تحقیق كولر گازي و يا پمپ گرما از نوع اتاقي بدون كانال

دانلود تحقیق با موضوع كولر گازي و يا پمپ گرما از نوع اتاقي بدون كانال،
در قالب word و در 80 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران به موجب قانون، تنها مرجع رسمي كشور است كه عهده دار وظيفه تعيين، تدوين و نشر استانداردهاي ملي (رسمي) ميباشد.
تدوين استاندارد در رشته هاي مختلف توسط كميسيون هاي فني مركب از كارشناسان مؤسسه، صاحبنظران مراكز و مؤسسات علمي، پژوهشي، توليدي واقتصادي آگاه ومرتبط با موضوع صورت ميگيرد. سعي بر اين است كه استانداردهاي ملي، در جهت مطلوبيت ها و مصالح ملي وبا توجه به شرايط توليدي، فني و فن آوري حاصل از مشاركت آگاهانه و منصفانه صاحبان حق و نفع شامل: توليدكنندگان ،مصرف كنندگان، بازرگانان، مراكز علمي و تخصصي و نهادها و سازمانهاي دولتي باشد.پيش نويس استانداردهاي ملي جهت نظرخواهي براي مراجع ذينفع واعضاي كميسيون هاي فني مربـوط ارسال ميشود و پس از دريـافت نظـرات وپيشنهادهـا در كـميته ملـي مرتبـط بـا آن رشته طرح ودر صورت تصويب به عنوان استاندارد ملي (رسمي) چاپ و منتشر مي شود.
پيش نويس استانداردهايي كه توسط مؤسسات و سازمانهاي علاقمند و ذيصلاح و با رعايت ضوابط تعيين شده تهيه مي شود نيز پس از طرح و بـررسي در كميته ملي مربوط و در صورت تصويب، به عنوان استاندارد ملي چاپ ومنتشرمي گردد. بدين ترتيب استانداردهايي ملي تلقي مي شود كه بر اساس مفاد مندرج در استاندارد ملي شماره ((5)) تدوين و در كميته ملي مربوط كه توسط مؤسسه تشكيل ميگردد به تصويب رسيده باشد.
مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران از اعضاي اصلي سازمان بين المللي استاندارد ميباشد كه در تدوين استانداردهاي ملي ضمن تـوجه به شرايط كلي ونيازمنديهاي خاص كشور، از آخرين پيشرفتهاي علمي، فني و صنعتي جهان و استانداردهـاي بين المـللي استفـاده مي نمايد.
مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران مي تواند با رعايت موازين پيش بيني شده در قانون به منظور حمايت از مصرف كنندگان، حفظ سلامت و ايمني فردي وعمومي، حصول اطمينان از كيفيت محصولات و ملاحظات زيست محيطي و اقتصادي، اجراي بعضي از استانداردها را با تصويب شوراي عالي استاندارد اجباري نمايد. مؤسسه مي تواند به منظور حفظ بازارهاي بين المللي براي محصولات كشور، اجراي استاندارد كالاهاي صادراتي و درجه بندي آنرا اجباري نمايد.
همچـنين بمنظـور اطـمينان بخـشيدن به استفاده كنندگـان از خـدمات سازمانها و مؤسسات فعال در زمينه مشاوره، آموزش، بازرسي، مميزي و گواهي كنندكان سيستم هاي مديريت كيفيت ومديريت زيست محيطي، آزمايشگاهها و كاليبره كنندگان وسايل سنجش، مؤسسه استاندارد اينگونه سازمانها و مؤسسات را بر اساس ضوابط نظام تأييد صلاحيت ايران مورد ارزيابي قرار داده و در صورت احراز شرايط لازم، گواهينامه تأييد صلاحيت به آنها اعطا نموده و بر عملكرد آنها نظارت مي نمايد. ترويج سيستم بين المللي يكاها ، كاليبراسيون وسايل سنجش تعيين عيار فلزات گرانبها و انجام تحقيقات كاربردي براي ارتقاي سطح استانداردهاي ملي از ديگر وظايف اين مؤسسه مي باشد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق كولر گازي و يا پمپ گرما از نوع اتاقي بدون كانال”