سایر گرایش های مدیریت

پاورپوینت رهیافت های کمی به مدیریت (مدیریت کمی)

دانلود پاورپوینت با موضوع رهیافت های کمی به مدیریت (مدیریت کمی)،
در قالب ppt و در 24 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

پیدایش مدیریت کمی
چگونگی حل مسائل
فنون مدیریت کمی در تشکیل الگو و حل آن

بخشی از متن پاورپوینت:
در اواخر1930هسته اولیه این علم درطول جنگ جهانی دوم  در انگلستان برای کاربرد رادار بوجود آمد . بعد ازآن آمریکا نیز گروه تحقیق در عملیات را تشکیل داد. علم مدیریت در حقیقت کاربرد نگرشهای علمی  درحل مسائل مدیریتی است که باعث می شود مدیران تصمیمات بهتری بگیرند .

بیشتر تصمیماتی که یک مدیر برای رسیدن به اهداف سازمان خود اتخاذ می کند در رابطه با گزینش بهترین گزینه با توجه به محدودیت هایی است که برای هر یک از آنها وجود دارد .

محدودیت ها: منابع نظیر زمان ،نیروی انسانی، انرژی ،مواد اولیه و پول و یا بصورت تأمین مشخصه های مهندسی می باشد …

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت رهیافت های کمی به مدیریت (مدیریت کمی)”

سایر گرایش های مدیریت

پاورپوینت مبانی جامع تولید و عملیات در سازمان های تولیدی و خدماتی

دانلود پاورپوینت با موضوع مبانی جامع تولید و عملیات در سازمان های تولیدی و خدماتی ،
درقالب ppt و در 47 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
معرفی تکنولوژی گروهی  
ساختارهای کد گذاری تکنولوژی گروهی
چگونه تکنولوژی گروهی به افزایش کیفیت کمک می کند؟
مزایا و موانع تکنولوژی گروهی برای مدیران
بخشی از متن پاورپوینت:
تکنولوژی گروهی (GT) یک فلسفه تولید است که به دنبال افزایش بهره وری توسط گروهبندی قطعات  و محصولات با ویژگی های مشابه درون یک خانواده و ایجاد سلول های تولیدی با یک گروه غیر مشابه ماشین آلات و فرایندهاست. نخستین بار تکنولوژی گروهی توسط فردریک تیلور در سال 1919 به عنوان روشی برای افزایش بهروری معرفی شد.  یکی از منافع بلند مدت تکنولوژی گروهی کمک به اجرای استراتژی تولید با هدف اتوماسیون بالاست. ایده اصلی تکنولوژی گروهی تجزیه سیستم های تولیدی به زیر سیستم های آن می باشد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مبانی جامع تولید و عملیات در سازمان های تولیدی و خدماتی”

سایر گرایش های مدیریت

پاورپوینت چگونه آموزشی مؤثر داشته باشیم؟

پاورپوینت چگونه آموزشی مؤثر داشته باشیم؟

پاورپوینت-چگونه-آموزشی-مؤثر-داشته-باشیم؟دانلود پاورپوینت با موضوع چگونه آموزشی مؤثر داشته باشیم؟، درقالب ppt و در 28 اسلاید، قابل ویرایش، شامل: برداشت هایی در مورد آموزش آموزش را درست اجرا کنید فرایند اجرای دوره های غیر حضوری (در قالب آزمون کتبی) نتیجه گیریدانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت چگونه آموزشی مؤثر داشته باشیم؟”

سایر گرایش های مدیریت

پاورپوینت ارزشیابی عملکرد کارکنان سازمان

پاورپوینت ارزشیابی عملکرد کارکنان سازمان

پاورپوینت-ارزشیابی-عملکرد-کارکنان-سازماندانلود پاورپوینت با موضوع ارزشیابی عملکرد کارکنان سازمان، درقالب ppt و در 28 اسلاید، قابل ویرایش، شامل: هدفهای ارزشیابی عملکرد کارکنان معیارهای ارزشیابی ارزشیابی عینی است یا ذهنی؟ انحرافات در ارزشیابی عملکرد کارکنان خطای هاله ای خطای گرایش به مرکز سدانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت ارزشیابی عملکرد کارکنان سازمان”

سایر گرایش های مدیریت

پاورپوینت روش تدوین آیین نامه در کتابخانه

پاورپوینت روش تدوین آیین نامه در کتابخانه

پاورپوینت-روش-تدوین-آیین-نامه-در-کتابخانهدانلود پاورپوینت با موضوع روش تدوین آیین نامه در کتابخانه، در قالب ppt و در 91 اسلاید، قابل ویرایش، شامل: هدف ها خط مشی ها آیین نامه ها بخشی از متن پاورپوینت: در یک تعریف ساده، هدف وضعيتي است كه مي‌خواهيم …دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت روش تدوین آیین نامه در کتابخانه”

سایر گرایش های مدیریت

پاورپوینت آفت های کارکنان و مدیران

پاورپوینت آفت های کارکنان و مدیران

پاورپوینت-آفت-های-کارکنان-و-مدیراندانلود پاورپوینت با موضوع آفت های کارکنان و مدیران، درقالب ppt و در 11 اسلاید، قابل ویرایش، شامل: آفت اول آفت دوم آفت سوم آفت چهارم آفت پنجم آفت ششم آفت هفتم آفت هشتم آفت نهمدانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت آفت های کارکنان و مدیران”

سایر گرایش های مدیریت

تحقیق بررسی آفات مديريت و برنامه ريزي

دانلود تحقیق با موضوع بررسی آفات مديريت و برنامه ريزي،
در قالب word و در 6 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
پرداختن بيشتر از حد متعارف به امر اشتغال بانوان و تبيين بيشتر ادله لزوم حضور پررنگ تر بانوان در تمامي عرصه هاي اجتماع و تاکيد بر تساوي امکانات اشتغال آنان باعث شده در ذهن برخي جوانان و افراد جامعه اين پرسش پديد آيد که چرا تکليف خدمت سربازي از دوش بانوان برداشته شده است.
آيا عدم تکليف دفاع و جنگ بر بانوان علت آن بوده است که در مقابل آن ، عدم تکليف تامين زندگي بر بانوان قرار دارد که اگر اول لازمه اش عدم ضرورت رفتن به خدمت سربازي است ، دومي نيز مي تواند علت عدم ضرورت اشتغال بانوان باشد و اگر اشتغال بانوان ضروري است مي تواند عدم ضرورت خدمت و سربازي نيز منتفي شود.
شايد بتوان علت عدم تکليف خدمت سربازي را در نظر داشتن شرايط فيزيکي و روحيه بانوان و به عهده داشتن وظيفه خطير مادري و تربيت نسل و پرداختن و اداره کردن امور درون خانه معرفي کرد که در جاي خويش اهميت دارد. همچنين علت عدم تکليف آن بناي تخفيف بر خانمها و همچنين در نظر داشتن برخي قوانين فقهي از قبيل رعايت حقوق شوهر و لزوم اذن خروج از منزل بانوان باشد که هر کدام از اين علل را که در نظر بگيريم درباره اشتغال بانوان آن هم در حوزه غيرتخصصي که منوط به جنسيت بانوان نيست مسائلي مطرح است.
به عبارت ديگر، مسوولان به هر دليل چنانچه معتقدند برخي خانمها لازم است حضور بيشتري در عرصه هاي اقتصادي و اجتماعي داشته باشند و آن را مزاحم با ديگر وظايف آنها نمي دانند، گذراندن دوران سربازي براي اين خانمها را نبايد تکليف و کار طاقت فرسا محسوب دارند و به همان دلايل ، لزوم خدمت سربازي بر آقايان بر اين دسته از خانمها نيز لازم برشمارند. لازم است خانمهايي که توانايي و آمادگي حضور بيشتر در جامعه دارند و علاوه بر وظايف در مقابل شوهر وظايفي را در جامعه نيز مي توانند به دوش بکشند، خدمت سربازي را نيز به طريق اولي و به دليل مهمتري که آمادگي دفاعي از سرزمين و ملت خويش و فرزندان خود است به جان بخرند.

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسی آفات مديريت و برنامه ريزي”

سایر گرایش های مدیریت

تحقیق بررسی علم مدیریت

دانلود تحقیق با موضوع بررسی علم مدیریت،
در قالب word و در 27 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
تعریف مدیریت
مدیریت فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی وانسانی در برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع وامکانات هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد.
مدیریت امور اداری
مديريت اداري پشتيباني  کننده واحد در زمينه هاي اداري خدمات و تدارکات است که در زمينه هاي زير فعاليت دارد
1-    کارگزيني کارکنان :
اين بخش کليه اقدامات مديريت منابع انساني شامل تامين و سازماندهي و انتصاب نيروي انساني , آموزش و پرورش نيروي انساني , ترفيعات , جابجاييها, مرخصي , ماموريت , برکناري از خدمات , بازنشستگي , برقراري حقوق و مزاياي کارکنان  غير هيئت علمي , بايگاني اسناد و مدارک را انجام ميدهد.
2-    تدارکات واحد :  کليه اقدامات مربوط به تهيه نيازمنديها  اعم از کالا و خدمات نگهداري و مديريت انبارها و واگذري اجناس مورد نياز به بخش هاي مختلف دانشگاه را زير نظر مدير اداري و با هماهنگي مدير مالي به انجام ميرساند
3-    بخش خدمات : اين بخش کليه کارهاي خدماتي واحد از قبيل انتظامات , نگهداري فضاي سبز , ترابري افراد/اشياء , نظارت محوطه و ساختمانها را زير نظر مدير اداري به انجام مي رساند….
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسی علم مدیریت”

سایر گرایش های مدیریت

تحقیق بررسی علل چالش ها و تنگناهای مدیریت و بازیابی اطلاعات

دانلود تحقیق با موضوع بررسی علل چالش ها و تنگناهای مدیریت و بازیابی اطلاعات،
در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
مدیریت اطلاعات امروزه به مفهومی پیچیده تبدیل شده است ، زیرا اطلاعات موجود حجمی ناباورانه به خود گرفته و روزبه روز بر این حجم افزوده می شود. همه ما با اصطلاحاتی چون « انفجار دانش » یا « انفجار اطلاعات» کم و بیش آشنا هستیم. این پدیده ، واقعیت بزرگی است که منشاء تحولات و حتی انقلابی عظیم در عرصه حیات بشری گردیده است(شاهنگیان، 1369). نا گفته پیداست که حجم وسیع تر اطلاعات باید منجر به عملکرد بهینه تر، هوشمندانه تر و با سرعت بیشتر گردد. مقاله حاضر به بحث پیرامون چالش ها و تنگناهای موجود در مدیریت اطلاعات با رویکردی بر اطلاعات تحت وب می پردازد.
 تعریف مدیریت اطلاعات
واژه مدیریت اطلاعات در رشته ها و زمینه های مختلف علمی به کار برده شده است. از جمله در علوم کامپیوتر، بازرگانی، مدیریت و کتابداری و اطلاع رسانی. در این مقاله تاکید ما بر جنبه هایی از مدیریت اطلاعات است که در علوم کتابداری و اطلاع رسانی مطرح است. در این علم مدیریت اطلاعات، موضوعی نسبتا نو ظهور می باشد که روز به روز بر اهمیت آن افزوده میشود. در کتابداری و اطلاع رسانی، مدیریت اطلاعات به معنی توانایی در جمع آوری، نگهداری، بازیابی، اشاعه و در دسترس ساختن اطلاعات درست، در مکان و زمان مناسب، برای افراد شایسته با کمترین هزینه، در بهترین محمل اطلاعاتی برای به کار گیری در تصمیم گیری، می باشد. ظهور اینترنت و مجراهای اطلاعاتی آنلاین، مدیریت اطلاعات را با چالش ها و تنگناهایی مواجه ساخته است به بخش هایی از آن اشاره می کنیم.
 مهم ترین تنگنا : اضافه بار اطلاعات
امروزه یکی از مهم ترین موضوعات در زمینه مدیریت اطلاعات ، مسئله ای است که از آن به عنوان  ‘اضافه بار اطلاعات’ یاد می شود. اضافه باراطلاعات که با ظهور اینترنت اهمیت آن دو چندان شد به باز یابی بیش از اندازه اطلاعات یا بازیابی اطلاعات ناخواسته مربوط می شود. لغت نامه آنلاین کتابداری و اطلاع رسانی () اضافه بار اطلاعات را چنین تعریف می کند : شرایطی که اطلاعات بیش از اندازه برای موضوعی در اختیار باشد که این حالت عموما درجستجوی آنلاین اتفاق می افتد، مخصوصا اگر پرسش در غالب واژه هایی کلی بیان شود.
واژه اضافه بار اطلاعات اولین بار توسط الوین تافلر در کتاب « شوک آینده» به کار برده شد و به مرور به یکی از مباحث مطرح در زمینه بازیابی اطلاعات- مخصوصا اطلاعات تحت وب- تبدیل شد. مطالعه در این زمینه مستلزم  شناخت منابع اطلاعاتی مختلف و تعیین محل  آنها در مخزنی نا منظم به نام اینترنت، ابزار های مناسب برای این کار و درک  تفاوت این ابزارها و نیز نحوه استفاده از آنها می باشد. البته هنوز برای بسیاری این سوال مطرح است که آیا مشکل اصلی مدیریت اطلاعات اضافه بار آن است ؟ شاید بهتر باشد مشکل را کثرت کانال های اطلاعاتی وارتباطی بنامیم .چرا که بر خلاف دوران گذشته تکنولوژی های جدید «جایگزین» نمی شوند بلکه به گروه رسانه های موجود «اضافه» می شوند (Gilster 1997) .  …

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسی علل چالش ها و تنگناهای مدیریت و بازیابی اطلاعات”

سایر گرایش های مدیریت

تحقیق سيستم اطلاعات مديريت

دانلود تحقیق با موضوع سيستم اطلاعات مديريت،
در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
چكيده
اين مقاله جايگاه، نقش، تعريف، مفهوم، ابعاد و طبقه‌بندي سيستم‌هاي اطلاعات مديريت را شرح مي‌دهد. مدل سيستمي سازمان و نقش سيستم اطلاعات در مديريت آن، انواع سيستم‌هاي اطلاعاتي در سازمان، تعريف سيستم اطلاعات مديريت، مفهوم سيستم اطلاعات مديريت، نياز به يك پايگاه اطلاعات، مدل‌هاي تصميم‌گيري در سيستم اطلاعات مديريت و ابعاد طبقه‌بندي سيستم‌هاي اطلاعات مديريت از جمله مباحث اين مقاله هستند.
1- مقدمه
سيستم اطلاعات مديريت پس از تكامل تدريجي در طول پنج دهه اخير ديگر داراي تعريف، مفهوم، شكل و قالب تقريباً مشخص و پذيرفته شده‌اي است و آنچه در حال توسعه است بيشتر شامل فناوري پياده‌سازي، مدل‌هاي تصميم‌گيري و سيستم‌هاي پشتيبان تصميم‌گيري هستند. در اين مقاله مفاهيم كلي سيستم اطلاعات مديريت را مرور مي‌كنيم.
 2- مدل سيستمي سازمان و نقش سيستم اطلاعات در مديريت آن
سازمان را به عنوان يك سيستم باز و يك سيستم كنترلي حلقه بسته مي‌توان به صورت زير نمايش داد (مك لئود 1994، 103):
  عنصر كنترلي سيستم سازمان متشكل از دو بخش مديريت و پردازشگر اطلاعات است. پردازشگر اطلاعات به مجموعه تمام افراد و سيستم‌هاي اطلاعاتي و پشتيبان تصميم‌گيري گفته مي‌شود كه به مديريت در اتخاذ تصميم كمك مي‌كنند. علاوه بر اين نقش اصلي براي پردازشگر اطلاعات، مي‌توان آن را توليدكننده اطلاعات سازمان (به عنوان يك فرايند يا زيرسيستم از يك سيستم بزرگتر) براي ارائه به سازمان‌هاي بالادست يا موجوديت‌هاي بيروني دانست. گاهي اوقات ممكن است نقش فرعي پردازشگر اطلاعات به نقش اصلي تبديل شود. اين تغيير نقش در شرايطي اتفاق مي‌افتد كه مديريت به دلايل مختلف از پردازشگر اطلاعات در تصميم‌گيري استفاده نمي‌كند و در عوض به دلايل مختلف به موجوديت‌هاي مهم در محيط سازمان توجه بيشتري نشان مي‌دهد. هر يك از نقش‌هاي اصلي و فرعي پردازشگر اطلاعات نيازمند ويژگي‌ها، توانايي و مشخصات خاص خود است و اجزاي پردازشگر اطلاعات بايد مطابق با ايفاي نقش غالب، طراحي شده و تطبيق داده شوند.
3- انواع سيستم‌هاي اطلاعاتي در سازمان
سيستم‌هاي اطلاعات يكي از اجزاي سيستم كنترلي حلقه بسته محسوب مي‌شوند. بنابراين هدف چنين سيستم‌هايي كمك به كنترل سيستم است. در هر سازمان دو نوع كنترل وجود دارد؛ كنترل عملياتي و كنترل مديريتي. عمليات مختلف سازمان در قالب فرايندها و زيرسيستم‌هاي صف و ستاد انجام مي‌شوند. هر يك از اين عمليات نيازمند كنترل‌هاي خاص خود هستند و سيستم‌هاي اطلاعاتي خاص خود را طلب مي‌كنند. چنين سيستم‌هاي اطلاعاتي كه عمليات مختلف سازمان را كنترل و پشتيباني مي‌كنند سيستم‌هاي پردازش مبادلات ناميده مي‌شوند.
كنترل مديريتي نيازمند اطلاعاتي است كه بخش قابل‌ ملاحظه‌اي از آنها توسط سيستم‌هاي پردازش مبادلات توليد مي‌شوند. سيستم‌هاي اطلاعاتي پشتيبان كنترل مديريتي، اطلاعات توليد شده توسط سيستم‌هاي پردازش مبادلات را پردازش كرده و آنها را در تركيب‌ها و شكل‌هاي جديد معني‌دار به مديريت عرضه مي‌كنند. چنين سيستم‌هاي اطلاعات‌، سيستم‌هاي اطلاعات مديريت  ناميده مي‌شوند….
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق سيستم اطلاعات مديريت”