علوم اجتماعی

پروپوزال رشته علوم اجتماعی

دانلود پروپوزال رشته علوم اجتماعی،
در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش.
فهرست:
گام اول: پیشگفتار صفحه
مقدمه
الف: بیان مساله
ب: ضرورت تحقیق
ج: هدف تحقیق
د:‌روش تحقیق
گام دوم : شناخت
حوزه اول : مطالعات پایه
فصل اول: آموزش و پرورش
1-1- تعاریف و مفاهیم آموزش و تربیت
1-2- اهمیت و نقش آموزش در فرایند توسعه کشور
1-3- اصول حاکم بر آموزش و پرورش
1-4- آموزش و پرورش در جهان امروز
1-5- آموزش و پرورش نیروی انسانی
1-6- آموزش و پرورش، مصرف یا سرمایه‌گذاری
1-7- تحلیل نهادی آموزش و پرورش
1-8- کارکردهای آموزش و پرورش
1-9- بحران آموزش و پرورش و آینده آن در جهان
فصل دوم : قشر بندی اجتماعی
2-1- تعریف و تبیین قشربندی اجتماعی
2-2- سرچشمه‌های نظریه قشربندی اجتماعی
2-3- برخی نظریه‌های عمده درباره قشربندی اجتماعی
نظریه افلاطون
نظریه ارسطو
نظریه‌های مارکسیستی قشربندی
رویکرد وبری به مسئله قشربندی اجتماعی
2-4- ساختار نظام‌های قشربندی
بخش اول: نگرشی بر طبقات اجتماعی و عوامل موثر بر شکل‌گیری آن
2-1-1 تعریف طبقه اجتماعی
فصل دوم : بررسی عوامل موثر در عملکرد فضاهای آموزشی
2-1- بررسی تأثیر نظام آموزشی بر عملکرد فضاهای آموزشی
ارکان نظام آموزشی کشور
مقایسه روش آموزشی کلاسیک و سنتی
تاثیر اهداف آموزشی بر عملکرد فضاهای آموزشی
2-2 قواعد و معیارهای طراحی فضاهای آموزشی
آلودگی صوتی و هوا
نور
روشنایی مصنوعی
رنگ
شبکه ترافیکی 
فضای سبز
کاربریهای سازگار و ناسازگار با فضاهای آموزشی
عوامل مهم در مکانیابی سایت آموزشی
ضوابط و مقررات ساختمانی بالادست برای ساختمانهای آموزشی
حوزه سوم : مطالعات تطبیقی
بررسی نمونه‌های ایرانی و خارجی
حوزه چهارم : مطالعات زمینه
فصل اول : خصوصیات و ویژگی‌های شهر مشهد
1-1- مطالعات کالبدی شهر مشهد
موقعیت جغرافیایی شهر مشهد
وضعیت توپوگرافی 
سابقه تاریخی و چگونگی پیدایش شهر مشهد
1-2- مطالعت اقلیمی شهر مشهد
دما
رطوبت
بارندگی
جهت وزش باد
تعیین مصالح ساختمانی
فرم ساختمان در رابطه با اقلیم 
انتخاب جهت استقرار ساختمان
تقسیمات اقلیمی و تیپولوژی معماری
ویژگیهای معماری در منطقه‌های گرم و خشک
1-3 مطالعات انسانی شهر مشهد
ترکیب سنی جمعیت
چشم انداز آینده جمعیت
ساختار اشتغال
1-4 اسکان غیر رسمی یا حاشیه‌نشینی در مشهد
حاشیه نشینی در کلان شهر مشهد
فصل دوم: خصوصیات و ویژگی‌های منطقه مورد نظر
بخش اول: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه مورد نظر
بخش دوم : مطالعات اجتماعی – اقتصادی، فرهنگی و … اطراف سایت
2-1 موقعیت منطقه
2-2 جمعیت و تراکم منطقه
2-3 کاربری زمین‌های اطراف این محدوده
2-4 خصوصیات زمین پروژه
گام سوم: تحلیل –(مبانی برنامه‌ریزی پروژه)
فصل اول: مبانی عام برنامه‌ریزی (کلان)
1-1 تعیین مقیاس پیشنهادی پروژه
1-2 سیمای مخاطب
ویژگی‌های شخصیتی
سطح فرهنگی – اقتصادی
1-3 معیارهای مکان‌یابی 
شعاع دسترسی
موقعیت قرارگیری در بافت شهر
امکانات و پتانسیل‌های محیط اطراف سایت
امکانات و پتانسیل‌های محیط اطراف سایت
1-4- روابط و فضاهای عملکردی
فصل دوم : برنامه‌ریزی در مقیاس پروژه
2-1 تدوین و تدقیق برنامه فیزیکی 
– گروه بندی فضا بر اساس آلودگی صوتی
– گروه بندی فضا بر اساس عوامل محیطی
– برنامه فیزیکی
2-2 نقشه قابلیت سنجی اراضی 
2-3- مکان‌یابی اجزاء و عناصر پروژه
2-4- سایت آنالیز
فصل سوم : مبانی طراحی پروژه
فصل چهارم : ایده طراحی 
فصل پنجم: مطالعات طراحی
2-1-2 مفاهیم طبقه‌ اجتماعی
2-1-3 مؤلفه‌های طبقه اجتماعی
2-1-4 طبقه اجتماعی و جامعه شناسی آن
2-1-5 عوامل تعیین کننده طبقه اجتماعی
عوامل آشکار (قدرت ، ثروت ، وجهه)
عوامل پنهان (تحصیل ودانش ، خلوص مذهبی و ایمان ….)
بخش دوم : طبقه‌بندی اجتماعی و تاثیر آن بر آموزش و پرورش
2-2-1 موفقیت تحصیلی و عوامل موثر بر آن 
2-2-2 شکست تحصیلی و بررسی دیدگاههای مختلف درباره آن
2-2-3 نابرابری اجتماعی و دموکراسی آموزش و پرورش
نابرابری و عوامل موثر (استعدادهای ذهنی، عوامل محیطی)
ضرورت اعمال دموکراسی
ضرورت توجه به دانش آموزان تیز هوش محروم
نتیجه‌گیری
بخش سوم : نظام طبقاتی و تعامل آن با عوامل فرهنگی
2-3-1 فرهنگ طبقاتی به مثابه یک مفهوم 
2-3-2 فرهنگ طبقاتی جامعه
فرهنگ طبقه پایین
فرهنگ طبقه کارگر
فرهنگ طبقه متوسط
فرهنگ طبقه بالا
2-3-3 فرهنگ جامعه و آموزش و پرورش
2-3-4 فرهنگ خانواده و آموزش و پرورش
2-3-5 خروج از طبقه خانوادگی و ارتباط آن با آموزش
2-3-6 فرهنگ طبقاتی وفقر
2-3-7 نتیجه‌گیری
بخش چهارم: طبقه اجتماعی و تاثیر عوامل اقتصادی و اجتماعی در شکل‌گیری آن
2-4-1 درآمدی بر تحلیل جامعه شناختی فقر
نظریه‌های فقر
2-4-2 مفهوم فقر و حدود آن 
2-4-3 فقر و رفتارهای انحرافی
2-4-4 ساختار فقر و بی‌عدالتی و بزهکاری جوانان
2-4-5 عوامل اقتصادی موثر در انحرافات اجتماعی
2-4-6 تاثیر عوامل اجتماعی در بزهکاری جوانان
محیط مسکن
خانواده
محیط تحصیلی و مدرسه
اجتماع و مردم
دوران بلوغ
2-4- 7 نتیجه‌گیری
بخش پنجم:‌ طبقه اجتماعی و شکل‌گیری نظام سکونت شهری
2-5-1 فقر و نابرابری فضایی
2-5-2 عوامل تعیین کننده ساختاری در شد سریع شهر‌نشینیژ
حاشیه نشینی و علل پیدایش آن
مفاهیم و تعاریف حاشیه نشینی
ابعاد و گستره حاشیه نشینی
2-5-3 اهمیت توجه به مسائل حاشیه‌ نشینی
اجتناب ناپذیر بودن مساله حاشیه نشینی
فصل سوم: آموزش و پرورش و تحولات قشر بندی اجتماعی
3-1 فرصت‌های زندگی
3-1-1 تحرک اجتماعی
3-1-2 علل و عوامل موثر بر تحرک
3-1-3 تاثیر آموزش و پرورش بر تحرک اجتماعی و فرهنگی
3-2 سبک زندگی
3-2-1 حیثیت اجتماعی
3-2-2 شخصیت اجتماعی
3-2-3 طبقه و شخصیت 
3-2-4 تاثیر خرده فرهنگ بر شخصیت
3-2-5 عوامل رشد شخصیت
3-2-6 نقش آموزش و پرورش در شکل‌پذیری شخصیت
حوزه دوم : مطالعات تکمیلی
فصل اول:‌ فضاهای کمک آموزشی و آموزش
1-1 نگاهی به ضرورت استفاده از وسایل و فضاهای مختلف کمک آموزشی در آموزش
1-2 رسانه آموزشی و فرهنگ تک رسانه‌ای برای آموزش
بخشی از متن پروپوزال :
ضرورت مساله
علاوه بر شرایط زندگی در شرایط تحصیلی امروز و رقابت فشرده کنکور در کشور ما دانش‌آموزان محروم تحت فشار قرار دارند. از دیگر عواملی که این گروه را از دیگران متمایز می‌سازد میزان آگاهی آنان از نیازهای آینده و عوامل موثر در شکل‌گیری شخصیت شغلی، اجتماعی ، ترتیبی و نقش اجتماعی‌شان می‌باشد این گروه از حمایت فکری خانواده و بافت اجتماعی خود و ایجاد انگیزه پیشرفت تحصیلی علاوه بر محدودیتهای مالی محرومند کمبود آگاهی‌های مسئله‌ای است که بیش از کمبود امکانات مشکل ساز است که هیچ چشم انداز روشنی نمی‌توان از اینده و پیشرفت آنان ارائه داد. ناتوانی مالی و عدم دسترسی به فرصتهای شغلی مناسب از یک سو و افزایش جمعیت از  سوی دیگر، بی‌سوادی و یا کم سوادی و نتیجتا ضعف فرهنگی را به دنبال دارد و کاهش سطح آموزش و میزان سواد خود به فرصتهای محدود اشتغال و پایین آمدن کیفیت زندگی می‌انجامد و این چرخه با پیشرفت خود در هر دور مشکلات بیشتر را به دنبال دارد. شکاف طبقاتی تشدید می‌گردد و آثار و نتایج ناگوارتری را در پی خواهد داشت. به نظر می‌رسد بزرگترین مشکل ،‌کمترین میزان افراد با سواد بالا و ناکارآیی الگوی آموزش برای این جمعیت است.
در یک استراتژی کلی فقرزدایی آنچه بیش از همه ضروری به نظر می‌رسد توجه به حاشیه نشینی و سامان بخشی حاشیه شهر و اقدام همه جانبه در جهت موضوعات فرهنگی و اجتماعی و ارتقاء‌ سطح آموزش و بهبود بخشیدن به شرایط تحصیل می‌باشد چنین هدفی می‌تواند کلیه جوانب اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و کالبدی و حتی حفظ زیست را نیز شامل شود.
در این راستا یکی از راهها می‌تواند ایجاد مرکز یا مراکزی باشد که به منظور ارتقاء سطح آموزش دانش‌اموزان این مناطق بکار رود.
دانلود فایل

دانلود فایل”پروپوزال رشته علوم اجتماعی”

علوم اجتماعی

پاورپوینت پيش فرضهايي درباره ماهيت علوم اجتماعي

پاورپوینت پيش فرضهايي درباره ماهيت علوم اجتماعي

پاورپوینت-پيش-فرضهايي-درباره-ماهيت-علوم-اجتماعيدانلود پاورپوینت با موضوع پيش فرضهايي درباره ماهيت علوم اجتماعي، درقالب ppt و در 132 اسلاید، قابل ویرایش، شامل: 1. پيش فرضهاي مربوط به هستي شناسي 2. پيش فرضهاي مربوط به معرفت شناسي 3. پيش فرضهاي مربوط به ماهيت انسان 4. پيش فرضهاي مربوط به روش شناسيدانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت پيش فرضهايي درباره ماهيت علوم اجتماعي”

علوم اجتماعی

پاورپوینت نصیحت

دانلود پاورپوینت با موضوع نصیحت،
در قالب ppt و در 28 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
 جایگاه نصیحت
 اقسام نصیحت
 شیوه ی نصیحت
 ترک نصیحت
 شرایط نصیحت گویی
 شماتت
 ریشه های شماتت
 پیامدهای شماتت
 نکوهش شماتت
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت نصیحت”

علوم اجتماعی

پاورپوینت تحلیل کلان عرصه فرهنگ

دانلود پاورپوینت با موضوع تحلیل کلان عرصه فرهنگ،
در قالب ppt و در 85 اسلاید، قابل ویرایش ، شامل:
نگاه به عرصه فرهنگ بر مبنای مصاف فرهنگی
آرایش عرصه  مصاف فرهنگی
جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
جبهه فرهنگی معارض  با انقلاب
آثار و لوازم نگاه جبهه ای به عرصه فرهنگ
تحلیل و بررسی وضعیت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
ساختار و ترکیب جبهه فرهنگی انقلاب
نقاط قوت، فرصتها و ظرفیتهای جبهه فرهنگی انقلاب  اسلامی
نقاط ضعف، تهدیدات و آسیب های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
تحلیل و بررسی وضعیت جبهه فرهنگی معارض با انقلاب
ساختار و ترکیب جبهه فرهنگی معارض
اهداف جبهه فرهنگی معارض
راهبردهای کلان جبهه فرهنگی معارض
سیاستهای و روشهای کلان جبهه فرهنگی معارض
ابزارهای مهم جبهه فرهنگی معارض
نقاط قوت، فرصتها و ظرفیتهای جبهه فرهنگی معارض
نقاط ضعف، تهدیدات و آسیبهای جبهه فرهنگی معارض

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت تحلیل کلان عرصه فرهنگ”

علوم اجتماعی

تحقيق بررسي روابط اجتماعي در ایران

اكثر محصولات صنعتي توليد شده يا در حال توليد و يا در دست بررسي و طراحي، بخاطر و براي انسان و در رابطه تنگاتنگ با انسان عصر حاضر و آينده است. بررسي روابط اجتماعي انسان در رابطه با آن توليد و يا طرح از مراحل مهم تحقيقات در يك پروژه است.
آگاهي كافي در اين مرحله به طراح كمك مي‌كند تا به اطلاعات مناسب و با شناخت و بينش دست به طراحي آن محصول بزند. يك طراح صنعتي پيش از هر گونه فعاليت طراحي ابتدا بايد انسان و روابط انساني كه در رابطه با آن طرح مي‌باشد را شناسايي كند.
اين رابطه ثابت كرده كه طرح‌ها و محصولاتي كه بدون توجه به تحقيقات اجتماعي توليد شده‌اند عموماً شكست خورده و آن طرح با ناكامي مواجه گرديده است و با نشناختن استفاده‌گر، او را دچار آزردگي رواني و جسمي نموده است. از آنجائيكه از اهداف طراحان صنعتي در نظرگيري خواستها، آمال و آرزوهاي استفاده‌گر و همچنين صاحبان و سرمايه‌گذاران صنعت مي‌باشد، اين عدم شناخت باعث بروز شكست در توليد و استفاده محصولات مي‌گردد.

تاريخ ميز در ايران
در كشور ما صنعت مبلمان از ديرباز با ميزهاي كوتاه تحرير بسيار نفيس متداول و مرسوم بوده است و در دوره صفويه بخصوص مبلمان خاتم‌كاري و منبت‌كاري شده به حد اعلاي ترقي خود مي‌رسد و اين صنعت تاكنون در بعضي از مبلمانهاي گران‌قيمت به كار مي‌رود و شاه‌كارهايي را به‌وجود مي‌آورد. نمونه آن ميز منبت و خاتم‌كاري نفيس استاد كريمي است كه در نمايشگاه بين‌المللي بروكسل به معرض نمايش گذاشته شد. ولي بايد در نظر داشت كه در كشور ما تا چندي پيش صنايع مبلمان مخصوص اماكن مقدسه (ميز و جاكتابي و منبر) و قصرهاي سلاطين (تخت سلطنت و مبلمان داخلي قصرها) بود. اگر بخواهيم توسعه تاريخي ميز را مورد بررسي قرار دهيم بايد صنايع مبلمان‌سازي را بررسي كنيم و سپس به خود ميز پرداخته شود.

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق بررسي روابط اجتماعي در ایران”

علوم اجتماعی

تحقيق مددكاري اجتماعي

 تعريف مددكاري اجتماعي :
مدد كاري اجتماعي حرفه اي است مبتني بر استعدادها، مهارتها و دانشهاي خاص، به منظور فراهم آوردن شرايط مادي و معنوي براي افراد و اقشار نيازمند جامعه، به گونه‌اي كه در جهت شناخت و رفع مشكل خود برانگيخته شوند.
1-    مددكاري داوطلبانه :
چنانكه مي‌دانيم مددكاري به مفهوم اول، تاريخي به قدمت تاريخ بشر دارد، يعني از زماني كه بشر خلق شد، با توجه به نيازهاي اجتماعيش ناچار به زندگي در جمع بوده است. اين جمعي زيستن او را در جهت همكاري اجتماعي و مددکاری بی برنامه سوق می داد، یعنی برای تأمین نیازهای خود مخصوصاً نیازهایی که بعد اجتماعی داشت و همچنين به منظور دفاع و حراست  از خود مجبور به همكاري با ديگران بوده، مضاف بر آنكه، به قول علامة شهيد مطهري، انسان علاوه بر نيازهاي زيستي و غريزي، يك سلسله نيازهاي معنوي و روحاني نيز دارد كه همراه با او زاده مي‌شود و توجه به اين نيازها و تأمين آنها ريشة فطري دارد.

عنوان
تعريف مددكاري اجتماعي
مددكاري داوطلبانه
مددكاري سازمان يافته
تاريخ مددكاري در دنيا
مددكاري و خدمات اجتماعي در ايران
         ايران قبل از اسلام
          مددكاري در اسلام
         مددكاري ايران بعد از اسلام
         بعد از پيروزي انقلاب اسلامي
رابطه مددكاري با جامعه شناسي
         موضوع جامعه شناسي و مددكاري
           حوزه‌هاي مشترك جامعه شناسي و مددكاري اجتماعي
            نظريه هاي جامعه شناسي و مددكاري اجتماعي
اهداف مددكاري اجتماعي
عنوان
فهرست منابع     

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق مددكاري اجتماعي”

علوم اجتماعی

پاورپوینت درس بیستم کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم (مطالعه موردی)

دانلود پاورپوینت درس بیستم کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم (مطالعه موردی)،
در قالب ppt و در 33 اسلاید، قابل ویرایش.

توضیحات:
پاورپوینت
درس بیستم کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی (مطالعه موردی) در 33
اسلاید، همراه با تصاویر زیبا و جذاب شامل موضوع درس: مطالعه موردی دو کشور
ترکیه و افغانستان، مشخصات کلی دو کشور، شهرهای مهم و آشنایی با فرهنگ و
هنر دو کشور، جهت تدریس توسط همکاران در کلاس هوشمند تولید شده است. هم
چنین این محتوای آموزشی شامل سوالات قسمت فعالیت 1 به همراه پاسخ آن ها نیز
می باشد.

این محتوای آموزشی علاوه بر استفاده معلم در کلاس درس،
جهت استفاده در منزل توسط اولیای محترم برای درک بهتر مطالب کتاب مفید می
باشد.

معلمان عزیز می توانند برای آموزش درس به درس مطالعات اجتماعی به صورت نمایشی از این پاورپوینت استفاده لازم را ببرند.

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت درس بیستم کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم (مطالعه موردی)”

علوم اجتماعی

تحقيق هوش و عوامل موثر در کم هوشی

مقدمه:
فرهنگ ، مانترین وجه زندگی بشر توصیف شده است. در تعریف این
منشور چندوجهی، دیدگاههای گوناگون متفکران و اندیشندان، دست یابی به یک
فصلمشترک را دشوار می سازد. اما در تعریفی نسبتاً عام فرهنگ را می توان
مجموعه ای از معارف، اعتقادات، اخلاق و آداب و رسوم و نیز جهت گیری هایی
برشمرد که در ابعاد مختلف، مسائل عمده ی هستی و حیات رابرای بشر وجوامع
بشری معنا و مفهوم می بخشند.
فرهنگ را میتوان روح بالنده ی بشر توصیف
کرد. روح بی تابی که در تقابل مستمر جوامع انسانی، تاثیر می پذیرد و با خلق
هویت واقعی انسان جوهره ی او را عینیت می بخشند. فرهنگ، دژ حیات یک ملت
است که برفراز قله ی هستی یک ملت بنا می شود. فرهنگ صحیح، شخصیت فردی و
اجتماعی بشر را شکل می دهد در سایه ی روشن هجوم اندیشه ها، رازهای سربه
مهرزندگی را برای اوفاش می سازد و در تاریکی اوهام شمع پرفروغ چگونه بودن
رابر می افزود. فرهنگ مبنایی است برای توجیه رفتار انسان، انسان ها برای
توجیه کردن اعمالش در کارها باید به فرهنگ رجوع کنند. فرهنگ افعال انسان را
تک به تک شکل می دهد. فرهنگ هر جامعه را ثقل معنوی ان اجتماع در مجموعه
هستی نیز تعریف کرده است انقلاب اسلامی در متن و جوهره ی اصلی خویش انقلابی
فرهنگی است. با توجه به واقعیات موجود، تشکیل در وجود تهاجم فرهنگی نشان
دهندهی نوعی ضعف خصلتی و یا بینشی است.
مخاطبان تهاجم فرهنگی
تهاجم
فرهنگی واقعیتی است که وجوه پنهان آن بسیار فراتر از تابعاد آشکار آن است
به همین دلیل درک آن نیاز ضد دقت نظر و حساسیت ک امل به ارزش های انقلابی-
اسلامی است. تهاجم فرهنگی مخاطبان خاص و عامی دارد که به دقت انتخاب شده
اند و در قبلا هر یک از آنها روش های خاصی به کار گرفته می شود. در طیف اول
انی مخاطبان، قشرهای تحصیل کرده و دانشگاهی و بهتعبیر دیگر کسانی قرار
دارد که از دیدگاه سازمان دهندگان تهاجم فرهنگی، کادرهای آینده نظام محسوب
می شوند. در گوره دوم مخاطبان هجوم فرهنگی غرب، توده های مردم به عنوان
حامیان اصلی و بدنه ی نظام قرار دارند. تاسیس دانشگاه در کشور اگر چه می
توانست در روند رشد و توسعه گام بلند ی باشد اما به دلیل خود باختگی طراحان
آموزش عالی در برابر فرهنگ غرب و ضدیّت رژیم پهلوی با دین و مذهب، پایه
گذار انحافی عمیق در کشور به ویژه در نسل دانشگاهی شد. تحلیل ها و واقعیاتی
که بخشی از آنها بازگو شد، کارگزاران تهاجم فرهنگی ا به ااین جمع بندی
رسانده است که انرژی عمده ی خود را بر روی قشرهای جوان و دانشگاهی یا
مدیران آینده ی نظام را تحت تاثیر معیارهای مورد نظر غرب قرار دهند و از
این طریق منافع خود را تامین کنند. برای تغذیه فکری غیردانشگاهی قشرهای
تحصیل کرده و تکنوکرات ها نیز در چهارچوب سناریوی کلی تهاجم فرهنگی،
ورشهایی پیش بینی شده است. در مجموعه ی این روشها نشریات تبلیغ کننده یا
ررزش های لیبرالیستی جایگاه ویژه ای دارند. برای طیف دوم ماطبان تهاجم
فرهنگی یعنی توده های مردم نیز، مبلغّان و مروّجان فرهنگ واحد جهانی سرمایه
گذاری هنگفتی کرده اند. مردم مسلمان در واقع عقبه ی انقلاب اسلامی به شمار
می آیند و دشمن درصدد است با بمباراه فرهنگی- تبلیغاتی این عقبه و تغییر
ارزش های اسلامی- انقلابی آن، تکیه گاه استراتژیک را از بین ببرد.

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق هوش و عوامل موثر در کم هوشی”

علوم اجتماعی

پاورپوینت شايعه و افكار عمومي

دانلود پاورپوینت با موضوع شايعه و افكار عمومي،
در قالب ppt و در 18 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
مفهوم شایعه
ویژگی های شایعه
چگونگی پیدایش شایعه
زمینه پذیرش و سرعت انجام شایعه
چگونگی خنثی سازی و مبارزه با شایعه در افکار عمومی
نتیجه گیری
منابع


قسمتی از متن پاورپوینت:
شايعه به دليل پيوند با انسان پديده اي اجتماعي است كه در تمام جوامع انساني متداول است و تصور جامعه ي بدون وجود شايعه امري محال به نظر مي رسد. اين پديده بيشتر در گفت و شنودهاي دوستانه آشكار مي شود. ابزار ارتباطي شايعه در مجموع كلام است. اگرچه ابزارهاي ديگر ارتباطي از جمله ارتباط جمعي نيز گهگاه در كار ايجاد شايعه دخالت دارند. 

محتواي شايعه گاه ساختگي و غيرواقعي است و زماني نيز مي تواند نشانگر بخشي از يك واقعيت اجتماعي باشد كه انسانها بدون پيگيري در صحت و سقم و ريشه هاي آن در انتشار شايعه دخالت عمده اي دارند. شايعه در زمان بحران و رسوايي هاي اجتماعي پديد مي آيد،‌از اين رو آن را در زمره پديدارهاي جمعي نيز مي دانند و گاه به عنوان ابزار سياسي در جهت ايجاد تنش در جامعه استفاده مي شود و از اين طريق امنيت ملي جامعه را در خطر اندازد و در سطح فراملي، سوءظن به ظاهر موجه در ميان اقوام و ملل به وجود آورد و در نهايت موجب جنگهاي رواني شود …


توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ‘شايعه و افكار عمومي’ می باشد که در حجم 18 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت شايعه و افكار عمومي”

علوم اجتماعی

تحقیق طلاق

دانلود تحقیق با موضوع طلاق،
در قالب word و در 100 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول:
مقدمه
بیان مساله
اهميت و ضرروت تحقيق
واژگان کلیدی پژوهش

فصل دوم:
پيشينه پژوهش 
اقسام طلاق
طلاق از دیدگاه فرهنگی
طلاق از دیدگاه ادیان و مذاهب: (اسلام، یهودیت، مسیحیت و …)
اختلاف سطح فرهنگی
بررسی و اثرات سوء طلاق
اثرات سوء طلاق بر زن و شوهر
اثرات سوء طلاق بر فرزندان
شیوه‌های پیشگیری و درمان طلاق
اهداف دراز مدت در پیشگیری
توافق علائق و طرز تفکر
مسائل متفرقه در احکام طلاق دراسلام

فصل سوم:
روش تحقیق
جامعه آماری
روش نمونه گیری
حجم نمونه
روش جمع آوری اطلاعات
ابزار پژوهش
روش اجرا
روش جمع‌آوري اطلاعات:
روش پژوهش و تحليل داده‌ها
تحليل يافته‌هاي پژوهش
نتـايج پـژوهش
خلاصه پژوهش و نتيجه‌گيري
پيشنهادات پژوهش


بخشی از متن تحقیق:
از هدف‌های مهم این پژوهش و تحقیق می‌توان موارد زیر را ذکر کرد:
1) شناخت و بررسی علل و انگیزه‌های  طلاق در جامعه.
2) بررسی و معرفی عواقب و اثرات سوء طلاق که در حقیقت نشان دهنده پیامدهای نامطلوب این پدیده می‌باشد.
3) پیشگیری از وقوع طلاق در جامعه به منظور پاکی و سالم داشتن محیط، مردم و نسل.
4) درمان طلاق با استفاده از روش‌های مناسب و سازنده و قطع ریشه‌ها، انگیزه‌ها و علل طلاق و در کل ایجاد زمینه برای دست اندرکاران، مسئولان و مجریان و سازندگان جامعه که قادر شوند جامعه‌ای انسانی، مبتنی بر طرز فکر مذهب یا مکتب و فلسفه‌ای پایه گذاری کنند و نسل موجود و آینده را از گزندها و عوارضی که در سر راه آن‌هاست دور و برکنار دارند.
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق طلاق”