گرافیک

تحقیق درباره ربات های هوشمند

دانلود تحقیق با موضوع ربات های هوشمند،
در قالب word و در 65 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

براي
اكثر مردم مي تواند رضايت بخش و براي بعضي هم لذّت بخش باشد ، ولي اين
رضايت و لذّت زماني به پايان مي رسد كه اجراي كار به صورت عملي تكراري و يك
محيط يكنواخت و دائمي به شيوة تكليفي ساده و بدون هيچ گونه رقابت درآيد .
وظيفه
هايي كه چنين ويژگيهايي دارد ، مي تواند استفاده از دستگاههاي مجهز به
وسايل خودكار يا اتوماسيون را مد نظر قرار دهد . همچنين نياز به توليد
انبوه ، مرغوبيت كالا و كيفيت يكنواخت باعث شده كه صنعت امروزه هر چه بيشتر
خود را به سمت دستگاههاي مجهز به وسايل خودكار كامپيوتري يا اتوماسيون
كامپيوتري سوق دهد . در حال حاضـر اكثر خودكار سازهاي مّولد طوري به وسيله
ماشين و يا دستگاهها طراحي شده اند كه بتوانند تعيين شدة قبلي را كه در
محيط توليدي به دقت و فقط براي يك منظور ساخته شده است انجام دهند . تغيير
ناپذيري و گراني دستگاههايي كه معمولاً به نام دستگاههاي اتوماسيون سخت
معروف اند ، باعث شده كه روبات با داشتن قابليت
تغيير پذيري در اجراي كار براي توليدات متفاوت و ارزانتر در محيطهاي مختلف به فراواني در خطوط توليد به كار گرفته شود .

امروز
مي بينيم كه در كشورهاي پيشرفته صنعتي چگونه علم روباتيك در تكنولوژي
وصنعت به طور وسيع گسترش يافته و همين امر باعث شده كه اين علم مورد تحقيق و
بررسي بيشتري قرار گيرد و تكامل و پيشرفت زيادي در زمينه هاي مختلف روبات
مانند حركت شناسي يا سينماتيك ، ديناميك ، برنامه نويسي ، برنامه ريزي ،
كنترل ، حس تشخيص و هوشمندي ماشين صورت گيرد.
آزادي حركت و قابليت
تغيير پذيري روبات باعث گسترش استفادة علم و روباتيك شده است . امّا
متأسفانه هنوز وقتي صحبت از طراحي و كاربرد روبات مي شود ، معياري كه بتوان
با آن كاربرد روبات را مورد سنجش قرار داد وجود ندارد ، غير از خصوصيات
مكانيكي مانند قابليت تكرار كار يا حداكثر قدرت جا به جايي بار به وسيله
روبات از ديگر ويژگيهاي آن سرعت و شتابي است كه روبات ميتواند از خود ارائه
دهد . با آگاهي از اين نوع اطلاعات مكانيكي كه توليد كنندة روبات در دسترس
استفاده كننده گان قرار مي دهد ، هنوز مشكل بتوان كيفيت كامل كاربرد يك
روبات را معلوم كرد . چون روبات سيستمي است مركب از يك تكنولوژي كه داراي
عامل مكانيك و كنترل است ، در نتيجه خصوصيات حركت شناسي و ديناميك روبات
بايد به خوبي طراحي شوند كه به سادگي قابل كنترل باشند . طبيعي است كه
روبات بايد از نقطه نظر كنترل نيز مورد بررسي قرار گيرد . روباتهاي صنعتي
مختلفي وجود دارند كه مي توانند در خطوط توليد متفاوت مورد استفاده قرار
گيرند . سازندگان روباتهاي صنعتي در امر نامگذاري روباتها تا حدودي به
تعريفهاي مشترك دست يافته اند كه مي توان آنرا به صورت زير دسته بندي كرد

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق درباره ربات های هوشمند”

گرافیک

تحقیق پیشینه مجسمه سازی

دانلود تحقیق با موضوع پیشینه مجسمه سازی،
در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

راسر: جهان مرئی جز خزانه‌ای از صورت‌ها و علائم نیست که تخیل انسان به
هر یک جایی و مکانی می بخشد و نوعی چراگاه است که در آن به چرا می رود و
باید آن را هضم کند و تغییر دهد. کلیه استعدادهای انسان باید تحت کنترل
تخیل باشند ، تخیلی که همچنان معطوف به همه آن‌هاست .

‘بودلر’

فرآیند
آغاز و دگرگونی هنرهای تجسمی به مانند تمامی جنبه‌های زندگانی آدمی به
عنوان موجودی اجتماعی، به اشکال و گونه‌های مختلفی تغییر و تحول یافته است.
دوره‌هایی هست که در آن جریانی هنری به طور کامل قطع گردیده و در دوره ای
به ناگاه آغاز یافته است.

در این میان مجسمه‌سازی که هنری سه بعدی و
مرتبط با فضا است در تمدن های باستان به شکل گسترده در زندگی اجتماعی
آدمیان نقش داشته و علاوه بر زیبایی، کاربردهای گوناگونی را تجربه کرده
است. گستردگی در به کارگیری مجسمه در میان اقوام و تمدن‌های دوران باستان
تا به‌ حدی بوده که در میان یافته‌های باستانی تعداد نامحدودی از آثار
مجسمه‌سازان این دوران به چشم می‌خورد.
این هنر در تمدن‌های باستان علاوه بر کاربردهای زیبایی و بیان‌گرانه ، کارکردی مذهبی و آئینی نیز یافته است.

مجسمه سازان از گذشته تا کنون از مواد مختلفی برای ساختن مجسمه استفاده می‌کردند، از جمله سنگ، فلز، گل، چوب , پلاستیک و…
در
میان اقوام بدوی، مجسمه‌سازی جنبه‌ی جادویی و بدین سبب نمادگرا یافته است.
در دوران تمدن به جنبه‌ها و شرایط متفاوتی از آفرینش هنری در مجسمه‌سازی
برمی‌خوریم، بت‌ها و شمایل های سومری با کارکرد آیینی، هنر وقایع نگار
آشوری( که هدف آن نمایش عظمت پادشاهان بود)، توجه به جهان پس از مرگ در هنر
مصر ، طلسم و بت در هنر اژه‌ای ، افسانه پردازی و سمبولیسم بودایی در هند،
نمادگرایی و عناصر جادویی در ماسک‌ها و کنده کاری‌های آفریقایی،انسان
گرایی و ایده آلیسم یونانی و واقع گرایی دوران هلنی و به دنبال آن توصیف
گرایی در هنر رومی از شاخصه‌های اصلی ادواری است که بر هنر و مجسمه سازی
اقوام مختلف بشری گذشته است…

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق پیشینه مجسمه سازی”

گرافیک

تحقیق بررسی موسیقی رصافی

دانلود تحقیق با موضوع موسیقی رصافی،

در قالب word و در 50 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

معروف
عبدالغنی الرصافی (1875م – 1945 م) شاعر معاصر و نامدار عراقی است که دوران
زندگی او با رخدادهای اجتماعی و سیاسی بسیار در کشورش همراه شد. رصافی نیز
مانند بسیاری از عراقیها از تحولات جامعه خود متأثر گردید. تلاشهای او
برای تجدد و مقابله با استبداد و استعمار چهره ای مبارز از او ترسیم کرد.
همین گرایش به بیان مشکلات اجتماعی بود که شعرش را آئینه تمام نمای جامعه
عراق گردانید، بگونه ای که او را شاعر آزادی نامیدند. پرداختن به موضوعات
نو پیشگاهی در انتقال شعر عرب و عراق از موضوعات سنتی و کهن به موضوعات
جدید را برای او به ارمغان آورد. پیشگاهی در این زمینه چنان توجه منتقدان و
پژوهشگران را به خود جلب کرد، که جنبه های فنی شعرا و فراموش شد. اما اگر
وی ذوق و مهارت ادبی خود را آنگونه که توانائی آن را داشت، در زمینه شعر و
ادب بروز می داد بی گمان، جایگاه فنی شعر او نیز بسیار بالاتر از آنچه بود
که اکنون است. و غفلت از آن برای محققان و پژوهشگران توجیه پذیر نبود.
در
این مقاله کوشش شده است تا با پرداختن به موسیقی شعر رصافی، ذوق شعری، و
عاطفه بی تکلف وی به نمایش درآید، و مهارت فنی او بروز بیشتری یابد.
پیش
از پرداختن به موسیقی شعر رصافی، شایسته است تا جایگاه موسیقی شعر بصورت
کوتاه بیان شود، و نقش آن در انتقال مفهوم نمایان تر گردد. مقایسه یک بیت
با ترجمه منثور آن این نقش را به وضوح نشان می دهد. تفاوت در احساس ایجاد
شده هنگام خواندن یک بیت و ترجمه منثور آن، نتیجه چینشی خاص در حروف و
حرکات بیت می باشد، نظمی که وزن یا بحر شعری نامیده می شود…
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسی موسیقی رصافی”

گرافیک

تحقیق بررسی اهمیت هنر در مدارس و دانشگاه ها

دانلود تحقیق با موضوع  اهمیت هنر،
در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

 بی شک هنر این ابر پدیده بشری که وام دار بخش بزرگی از مواهب الهی بوده در
سا حت های گونا گون تمدن انسانی حضوری قابل توجه و تامل برانگیز داشته است
، نیاز بشر اولیه به خوراک و تسخیر عوامل مادی _ طبیعی – بهانه ایی بوده
است ، تا او بتواند با تکیه بر ذوق فطری خویش دست به خلاقیت هنری (غالبا
تجسمی ) زده که در گاه دیگر با مهار این نیازمندی ها ؛ با دیدگاه زیبا
شناختی خود توانسته است احساسات و افکار خود را ابراز دارد ؛ با این روی
کرد می شود چنین نتیجه گرفت که آبشخور هنر ، سرچشمه ی نیازمندی های ابتدایی
(مادی ) ، درونی (عاطفی) و احساسی بشر بوده که در گذر زمان شکل های متنوعی
به خود گرفته است .
گاهی در ساحت تفریح و تفنن ؛ گاهی در رسالت یک
رسانه ی فرهنگی اجتماعی و گاهی در قلمرو یک شیوه ی درمانی و چندین ساحت
دیگر طی طریق نموده است تا جایی که اگر این ساحت ها و کار ویژه ها را
برداریم گویی از پازل زندگی تکه های مهمی گم شده است این مقدمه گونه حاکی
از ضرورت هنر در حوزه های زندگی مادی و معنوی بشر بوده که در تمامی دوره
های تاریخی همزاد با بوده است ؛ چون تاکید این مقاله بر دامنه ی اثر بخشی
هنر ، این میراث فرهنگی بر گروهی ویژه از جامعه یعنی تیپ کودک و دانش آموز
است این مقدمه را پیوند هنر دانش آموز پی می گیریم ؛ از آنجایی که فعالیت
تجسمی و بصری کودک در قسمت نیمکره راست مغز و امور تحلیلی ، بیانی و علمی
کودک به نیمکره چپ او مربوط است بنابراین چنانچه مباحث علمی ، ارقامی و یا
دروس کلاسه شده و بعضا خشک و بی روح استفاده ی زیاد از نیمکره ی چپ را
بدنبال دارد …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسی اهمیت هنر در مدارس و دانشگاه ها”

گرافیک

تحقیق رقص در فرهنگ های مختلف

دانلود تحقیق با موضوع رقص در فرهنگ های مختلف،
در قالب word و در 23 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

مي توان از روي قرائن و شوهاد گفت كه انسان ‌هاي پيش ازتاريخ نيز مي
رقصيدند. ماركي داريم از نقاشيهاي غارهاي فرانسه كه قدمت آن به ده هزار سال
پيش ميرسد موضوع آنها رقصهاي جنگي و شمني است. اما به سبب قلت شواهد از
اين رقصها چندان آگاهي در دست نيست.
بر اساس آنچه از فرهنگهاي پيش از
تاريخ در مراحل مختلف پيشسرفت( از لحاظ وسايل زندگي و ابزار و اسلحه) به
دست آمده نشان ميدهد كه مي توان آنها را با قبايل بدوي امروزي جهان مقايسه
كرد و همانند گرفت. بدين شيوه ميتوان دربارة رسوم و عادات و وسايل كشت و
كار و زندگي و اجتماع و جنبه‌هاي گوناگون زندگي ايشان تا كنون به دست ما
رسيده است متعلق است به فرهنگ بزرك مديترانه‌اي ك پيش از مسيحيت بوده است.
مردم
باسيتاني كلده رقص را در مراحل آموزش به كار ميبردند ونيز ايشان را نخستين
مردمي مي دانند كه به علم ستاره شناسي پر داختند و آن را به وسيله باله
هايي سنبو ليك و علائمي مي آموختند. شاون مي نويسد كه بر روي دشت بشقاب
گونه اي در بيرون يكي از بزرگترين شهرهاي ايشان مردم در روزي معين فراهم مي
آمدند. هر فرد بالغي در پر ستشگاهي كه به نام ستاره اي كه در طالع او بود
ودر زمان سيطره و چيرگي آن به جهان آمده بود مي رفت. آنگاه افراد با صفهاي
خاص و حركات معيني همچنانكه سنجها و شيپورهاي مفرغي همراه داشتند به تقليد
از گردش ستارگان و كودكان از ارتفاعات پيرامون به تماشا مي پرداختند1.
بسياري
از اين عوامل پايكوپي با آنكه نمي توان ميان فرهنگ كلده و فرهنگ سرخ
پوستان امريكاي شمالي و مركزي از نظر زمان و مكان مشابهتي يافت باز
هماننديهايي در ساختمان اين رقصهاموجود است …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق رقص در فرهنگ های مختلف”

گرافیک

تحقیق استانداردهای کارگاه چوب

دانلود تحقیق با موضوع استانداردهای کارگاه چوب،
در قالب word و در 62 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

1. شناخت چوب
چوب يكي از اصلي ترين و قديمي ترين مصالح بوده است.
انسان نخستين طريقه شكل دادن به چوب را براي ساخت و تهيه ابزار مختلف فرا
گرفت. ابزار و وسايل چوبي نخستين و حتي ساختمان ها و تزئينات چوبي ادوار
ماقبل تاريخ، نشانگر اهميت چنان ماده اي است كه قبل از فلز و همزمان با سنگ
در اختيار بشر درآمده و از آن در راه‌هاي مختلفي مثل تهيه ابزار و مايحتاج
زندگي، سلاح، ساختمان و … استفاده كرده است.
فرانك لويد رايت پس از طراحي خانه داروين در شيكاگو در مورد مصالح به كار رفته در طراحي اين ساختمان (كه عمدتاً چوب است) مي گويد:
«چوب صميمانه ترين و اساسي ترين مصالح است. انسان عاشق پيوند با آن است، دوست دارد آنرا لمس كند و ديدن آن را خوش مي دارد».
چوب
طبيعي پيچيده دارد. مثلاً چوب درخت بالزا، كه قابليت شكل پذيري زيادي
دارد، جزو چوب هاي سخت محسوب مي شود. اما چوب درخت شوكران كه درساخت ستون
هاي خانه كار برد دارد، از انواع چوب هاي نرم به شمار مي آيد. از طرفي ديگر
درختان بلوط همگي داراي چوب سخت مي باشند. چوب به رغم ظاهر جامد و محكمش،
زنده است و لايه هاي دروني آن رشد مي كنند.
چوب ها با درجه اهميتي كه
در صنعت و هنر دارند، بايد مورد توجه و نگهداري هاي ويژه قرار گيرند. در
نگهداري چوب ها، توجه به نكاتي چون حفاظت در برابر آفتاب، باران و آفات و
همچنين كنترل ميزان رطوبت هوا، اهميت بسياري دارد.

2. شناخت ابزار
اره فلكه:
بيشتر جهت برش چوبهايي با ضخامت زياد به كار مي رود.
اره
فلكه به لحاظ وزن زياد، داشتن جثه بزرگ، عدم توانايي جابجايي در سطح
كارگاه و نياز به چاله خاك اره، بايد در قسمتي از كارگاه كه مناسب شرايط
برش با اين اره مي باشد، جاسازي و ثابت شود.
اره چكشي:
يكي از ابزار برش است كه قابل حمل و نقل است و نياز به فضاي ثابتي ندارد و داراي دو نوع عمود بر و افقي بر مي باشد .

اره فارسي بر:
از
اين اره براي برش هاي 45 درجه استفاده مي شود، نوع دستي آن قابل حمل و نقل
است ولي نوع برقي آن نياز به فضايي دارد تا در آن ثابت شود.

سنباده ديسكي:
شامل صفحه اي دوار و متصل به موتور مي باشد كه روي آن سنباده اي قرار دارد و با حركت دوراني خود سطح كار را سنباده مي زند.
اين ابزار به جهت ايجاد گرد و خاك بايد در فضايي جداگانه استفاده شود. همچنين دستگاه سنباده ديسكي قابل حمل و نقل مي باشد …

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق استانداردهای کارگاه چوب”

گرافیک

تحقیق سیر تحول فرش در ایران

دانلود تحقیق با موضوع سیر تحول فرش،
در قالب word و در 85 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

فهرست
عنوان صفحه
1- پيشگفتار
2- مقدمه
3- تاريخچه
4- ساسانيان
5- دوران اسلامي
7- سلجوقيان
8- مغول و تيموريان
9- صفويان
10- عصر جديد (افشار – قاجار – پهلوي)
11- دوران معاصر

يكي
از بزرگترين آثار فعاليت بشري، هنر و هنرمند بودن است. هنر و هنرمندان
ايران زمين يكي از بزرگترين و شايسته ترين سرمايه ها و افتخارات اين كشور
بوده اند. زيرا نه فقط ثروت بلكه حيثيت براي آن به وجود آورده و دوستان
بسياري و خواهان زيادي در همه ادوار براي ايرانيان به وجود آورده اند و
امروزه همة كشورهاي جهان كه از تمدن خوبي برخوردارند از مجموعه آثار اين
مردم هنرمند و كارهاي هنري ايران در مجموعه آثار هنري خود استفاده مي برند.
قالي بر كف سنگها و مرمرهاي تالار كاخها.
قالي بر كف كاهگل كلبه ها و كومه ها
همه
جا به شكل باغي نمايان است كه گل ها و درختان و … خود را مي آرايد و همة
دلها و چشم ها را به دنيايي دگر كشانده و به سمت تفرج گاه سوق مي دهد.
منظرة
اين تفرج گاه ها كه برروي قالي نشسته و نمايان است تا حدي براي مردم اين
مرز و بوم آشناست. زيرا فرهنگ و تمدن ما ايرانيان با اينگونه طرحها و نقش
ها عجين شده است.
هر گلي و هر طرحي از اين تفرج گاه، انعكاسي از گل هاي آن باغي است كه در آبادي هاي سرسبز روئيده اتند.
انعكاس اين طرحها تا ژرفاي جان آدمي خطور مي كند.
از قلب و جان و روح آدمي مي گذرد و در بطن و سرشت او مي نشيند و جاي دل انگيزي باز مي كند.
قالي
ايران  هرگاه از آن سخني به ميان مي ايد آن طبع لطيف بافنده را بيان مي
كند، زيرا ساخته و دست پروردة زحمتكش ترين و رنجكش ترين مردم ايران زمين
اند. كه از دل و جان و سرپنجه هاي بخشنده بافنده برگرفته و نشإت مي گيرد.
در
واقع همين دل و جان لطيف و دستهاي بخشنده است كه چهرة افتخار ملت ما
ايرانياين را بر صفحة روزگار حك كرده است. زيرا مشخص ترين چيزي است كه معرف
فرهنگ و تمدن كهن ايران زمين است. قالي هنري است زنده و گويا، كه بيانگر
دل و صفاي روحاني بافنده را نشان مي دهد.
هنري است در حد آدمي كه هميشه يكپارچگي و همبستگي خود را حفظ كرده است.
هنري است كه از جزء به كل سوق داده مي شود.
و گره ها از كنار هم نشستن به يك كليت زيبا و اصيل مي رسند.
هنري
است كه در خلوت با آدمي صحبت مي كند و با آنها زندگي مي كند. بعضي از اين
مردم بر اين باورند كه قالي از افسانه هاي گذشتگان تأثير گرفته است …

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق سیر تحول فرش در ایران”

گرافیک

تحقیق بررسی مکتب نگارگری اصفهان

دانلود تحقیق با موضوع مکتب نگارگری اصفهان،
در قالب word و در 17 صفحه قابل ویرایش:

بخشی از متن تحقیق:

از مرگ شاه
اسماعيل دوم در سال 985 هـ . ق تا پادشاهي شاه عباس اول حدود 10 سال اوضاع
سياسي كشور دچار آشفتگي و نابساماني بود . در اين سالها حاكم اسمي حكومت
محمد خدابنده بود . پس از وي شاه عباس 16 ساله وارث تاج و تخت گرديد . از
اولين اقدامات وي براي سامان دادن به اين اوضاع جابجايي پايتخت از قزوين به
اصفهان در سال 995 هـ . ق بود . كم كم اصفهان نماد قوت و ثبات سياسي
ايـــران گشت . او به رغم طغيان ها و مــــزاحمتهاي ازبكان و عثماني ها
همواره به تحكيم سلطه خود مي پرداخت و از حمايت هنرمندان و معماران دست بر
نمي داشت و با كمك هنرمندان و معمـــاران خيابان ها عمارات و مساجد بزرگ و
زيبايي بر پا داشت و شهر نه تنها مركز حكومتي بلكه مركز تجاري و نمادي از
نظام جديد اجتماعي ايران شد .
« آغاز مكتب اصفهان در نقاشي منتسب به اواخر سال 997 هـ . ق است ولي اين نوع نگرش حداقل از 10 سال قبل آغاز شده بود » 1
«
بطور كلي در اكثر دوره حكومت شاه عباس هنر بسيار مورد حمايت بوده ، معماري
منسوجات فرشها و سفالگري اين دوره ستايشگران پرو پا قرصي داشت با اين وجود
با توسل به نقدي منصفانه تقريباً در تمام هنرهاي اين دوره ميتوان انحطاطي
در سرزندگي و خلاقيت يافت كه به طرق گوناگون نمودار ميشود …. در هنر
نقاشي و نتايج كما بيش متفاوت بود . البتـــه اين تا حدي بدين علت كه در
اين زمان نقاشي تا اندازه اي مستقل از حمايت دربار بود … روحيه تازه اي
از اصالت ديده ميشود…
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسی مکتب نگارگری اصفهان”

گرافیک

تحقیق راجع به تمدن ایرانی

دانلود تحقیق با موضوع تمدن ایرانی،
در قالب word و در 115 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

مهاجرت یکی از مهمترین مسایل در ادوار پیش از تاریخ بوده است. بسیاری از
آثاری که در محوطه های پیش از تاریخ یافت می شود مانند مهر و سفالهای
گوناگون مشترک در بسیاری از نقاط گویای این مسأله است که مردمان آن زمان
برای پیشرفت خود نیازمند به ارتباط بوده اند که این ارتباط از طرق مختلف از
جمله مهاجرت انجام می گرفته است. با نگاهی اجمالی در دوره های پیش از
تاریخ می توان دریافت که انسان از زمانی که در دشت اسکان یافت و به یکجا
نشینی خو گرفت در فکر محکم کردن جایگاه خود و نیز جستجو برای محلی که
بتواند در آنجا زندگی راحت تری را داشته باشد بوده. متروک شدن ناگهانی یک
محل و در مقابل پیشرفت یک منطقه دیگر در همان برهه زمانی و بسیاری از مسایل
دیگر می تواند توجیهی بر این نظر باشد. اما با همه این موضوعات هر نظری که
ارایه می شود باید در کنار آن استدلال منطقی برای اثبات آن نیز به کار
گرفته شود تا از نظریه های یک طرفه که هیچ گونه معرفت شناسی در آن بکار
برده نشده و باعث اغراق در نظریه ها می شود دوری شود.
عصر آهن در ایران
براستی یکی از مهم ترین دوره ها از دوره بندی های پیش از تاریخ ایران است،
برای مثال می توان گفت که این عصر(آهن1و2و3)، آخرین پله ترقی برای رسیدن
به اولین نظام واحد شاهنشاهی در ایران است و همچنین اینکه این عصربه عقیده
بسیاری از پژوهشگران نظیر گوردون چایلد و گیرشمن و کایلر یانگ دوره ای است
که اقوام مهاجر و یا مهاجم به فلات ایران بصورت گسترده ای وارد شدند و در
کل مسبب دگرگونی های فرهنگی این عصر را به نوآوری، مهاجرت و انتشار
نوآوریها از راه مهاجرت این اقوام ربط داده اند. عصر آهن در ایران از حدود
نیمه دوم هزاره دوم قبل از میلاد آغاز می شود و بطور کلی سفال خاکستری و
بوجود آمدن قبرستان از ویژگی های خاص آن است.(وضعیت فرهنگی عصر آهن بطور
دقیق تر در بخش های بعدی این مجموعه درج شده است)
برای بازسازی
ساختارهای اجتماعی و تغییرهایی که در روند شکل گیری طبیعی اجتماعات مختلف
بوجود می آید بهترین روش به عقیده بسیاری از باستانشناسان از جمله
کن.آر.دارک ، بررسی گورستانها و به کارگیری داده های حاصل از تدفینهای
باستانی است. بررسی موشکافانه بر روی گورها می تواند به باستان شناسان
اطلاعات جامعی را بدهد به عنوان مثال می شود اعتقادات گورخفتگان را با
بررسی نحوه تدفین،اشیای داخل آنها و محل قرارگیری آنها تا حدی بازسازی کرد و
یا اینکه با کمک انسان شناسان به بومی بودن یا نبودن فرد متوفی پی برد.
با
پایگیری باستان شناسی نو و ایحاد تفکرات جدید در این زمینه و پیدایش الگو
هایی نظیر معرفت شناسی، باستان شناسی روند محور و… بسیاری از نظریات
باستان شناسان سنتی مورد تجدید نظر قرار گرفت و به موجبات آن نظریه های
جدید تری ارایه داده شد …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق راجع به تمدن ایرانی”

گرافیک

تحقیق معناي هنر از نظر نظام‌هاي فكري

دانلود تحقیق با موضوع معناي هنر از نظر نظام‌هاي فكري،
در قالب word و در 30 صفحه، قابل ویرایش.
 

بخشی از متن تحقیق:

معناي هنر و تعريف آن با روش‌هاي گوناگون و از نظر نظام‌هاي فكري و جهان‌بيني‌هاي مختلف مورد پژوهش و بررسي واقع شده و مطالب زيادي در اين زمينه موجود است. فلاسفه، زيبائي شناسان، مورخين، باستان شناسان، مردم شناسان و بالاخره ناقدين هنر نيز به نوبه خود هر يك از منظر خاص خود موضوع را بررسي كرده و سعي كرده‌اند راه به جائي ببرند. اما تاكنون يك تعريف واحد و مقبول همگان ارائه نشده است. بلكه برخلاف تصور، مسأله آنقدر گسترده و پيچيده است كه پژوهشگر به ياد اين دو بيتي خيام مي‌افتد كه :
آنانكه محط فضل و آداب شدند             در جمع كمال شمع اصحاب شدند
ره زين شب تاريك نبردند برون            گفتند فسانه‌اي و در خواب شدند
علاوه بر اختلاف روش‌ها، اختلاف مشرب‌ها و روحيات، اختلاف جهان‌بيني‌ها و مرام‌ها نيز مزيد بر علت شده، و به اختلافات دامن زده است. در صورتي كه هنر يك مقولة علمي و يا تجربي نيست كه بتوان مستقل از ذهنيت‌ها و روحيات و حتي اهداف و آرمان‌هاي فردي و اجتماعي به آن پرداخت و يا آن را تعريف كرد. اگر در علوم محض و علوم تجربي بتوان تا حدودي ـ و تاكيد مي‌كنم تا حدودي ـ شاهد و مشهود را از يكديگر جدا كرد، در مورد هنر به هيچ روي نمي‌توان «تماشاگر» و «بازيگر» يا «ناظر» و «منظر» را از يكديگر جدا كرد. در امور هنري، ناظر، منظر و منظور چنان با يكديگر آميخته‌اند كه نه تنها جدا كردنشان از يكديگر دشوار است، بلكه در آميختگي اين سه عنصر شناخت چنان عميق است كه منجر به پيدايش نظريات كاملاً متفاوت در تعريف هنر شده. در حالي كه هيچ يك از اين نظريات را نمي‌توان كامل و بي‌عيب و نقص دانست. تعدادي از اين تعاريف به شرح زير است:
– استعداد تجسم آزادانه بخشيدن به افكار
– انتقال احساسات و عواطف
– گريز از هيولي (بي‌شكلي ماده خالص ـ فلاسفة يونان) يا جبران خلاء و تنگي فضاي عالم خاكي
– كوششي براي خلق زيبايي يا‌ آفرينش صور لذتبخش
– عاطفه‌اي كه صورت خوب از آن حاصل شود
– بيان و خلق
– روزنه‌اي به ماوراء يا كوششي براي اتصال به منشاء وجود
– انجام كاري برحسب قواعد يا به دست آوردن نتيجه از طريق استعدادهاي طبيعي
– درك بي شائبه از جهان و…

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق معناي هنر از نظر نظام‌هاي فكري”