فیزیک

تحقیق فیوز چیست و چگونه کار می کند؟

دانلود تحقیق با موضوع فیوز چیست و چگونه کار می کند؟،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
فیوزها قطعات فداکاری هستند که برای محافظت از دستگاه های گران تر الکتریکی از اثرات مخرب جریان بیش از حد استفاده می کنند. ولتاژ این فیوز ها بسته به تجهیزاتی که از آنها حفاظت میکنند بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ ولت و با شدت جریان های مختلف است. در واقع فیوزها برای جلوگیری از سوختن دیگر قطعات برقی به دلیل نوسانات برقی، استفاده می‌شوند.
به همین دلیل باید فیوز باید بادقت انتخاب شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن از خرابی دیگر قطعات جلوگیری کند. فیوز در انواع مختلف جهت مصارف خاص طراحی شده است که در زمان انتخاب فیوز تیپ آن را باید با توجه به نوع مصرف انتخاب کرد.
فیوز چیست و انواع آن کدام است؟
انواع فیوز مدارهای الکتریکی را در برابر جریان های غیر مجاز محافظت می کنند. درواقع فیوز این وظیفه را دارد که جریان هایی، بیشتر از جریان مصرفی را قطع کند. شرکت سنابرق توان، بزرگترین تولید کنندگان درایو ایرانی و اینورتر موتور الکتریکی، در این مطلب، علاوه بر پاسخ به سوال فیوز چیست؟ به بررسی انواع فیوز و ساختار، عملکرد و کاربرد آن‌ها در سیستم های الکترونیکی و الکتریکی مختلف پرداخته است.
در پاسخ به سوال فیوز چیست؟ باید بگوییم که در واقع فیوز یکی از عناوین پرکاربرد در عرصه برق و الکترونیک است و طیف وسیعی از قطعات را شامل میشود. همانطور که مطلع هستید، فیوز یک قطعه محافظ ولتاژ الکتریکی می باشد که برای حفاظت از مدار در برابر جریان برق بیش از جریان نامی، در ابتدای بخش ورودی مدار قرار می گیرد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق فیوز چیست و چگونه کار می کند؟”