مهندسی کامپیوتر

تحقیق قطعات كامپيوتر

دانلود تحقیق با موضوع قطعات كامپيوتر،
در قالب word و در 34 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
قطعات كامپيوتر
قبل از پرداختن به بحث هاي تخصصي پيشرفته تر ، مروري خواهيم داشت بر اجزا و قطعات كامپيوتر . بدون قطعات آورده شده در زير ، نميتوانيد كامپيوتري را مونتاژ كنيد .
Case ( بدنه اصلي)
محفظه اي است كه قطعات كامپيوتر در آن مونتاژ ميشود . اين جعبه بيشتر از فلز ساخته ميشود . البته انواعي از آن نيز با پلاستيك و يا تركيبي از فلز و پلاستيك ساخته ميشوند .
Power supply (منبع تغذيه)
نيروي الكتريسيته را به ديگر اجزاي كامپيوتر ميرساند . منبع تغذيه معمولا همراه با بدنه اصلي كامپيوتر ميباشد .
CPU (پردازنده)
در واقع ، مغز كامپيوتر است . انتخاب يك پردازنده ، مهم ترين فاكتور قدرت كامپيوترمحسوب ميشود .
پنكه خنك كننده پردازنده (fan) 
پنكه كوچكي ايت كه در روي پردازنده نصب ميشود و گرماي آن را دفع ميكند . اين قطعه معمولا بر روي پردازنده هاي مدل 486DX2  به بالا نصب ميگردد .
motherboard (برداصلي)
برد سخت افزاري نسبتا بزرگي است كه ديگر قطعات كامپيوتر به آن متصل ميشوند . پردازنده ، حافظه اصلي ، كارت گرافيكي ، ديسك سخت ، فلاپي و درايو CD و ديگر كارتهاي ورودي – خروجي بر روي برداصلي نصب ميشوند  .
RAM (حافظه اصلي)
كارت هاي كوچك شامل RAM كه در برداصلي نصب ميشوند . RAM يكي از قطعات اساسي است كه مورد استفاده كامپيوتر و نرم افزارهاي مختلف قرار ميگيرد . از حافظه اصلي اغلب با واژه SIMM ² كه يك نام كوتاه شده است ، ياد ميشود .
كارت گرافيكي 
كارتي كوچك و قابل نصب در برداصلي و شامل چيپ هاي مخصوص براي توليد سيگنال هايي است . اين سيگنال ها براي به نمايش درآوردن متن (Text) و گرافيك در صفحه نمايش توليد ميشوند .
صفحه نمايش 
يك صفحه نمايش ، مانند تلويزيون است كه متن و گرافيك بر روي آن ظاهر ميشود . صفحه نمايش از دستگاه هاي خروجي محسوب ميشود .
كارت I/O 
يكي ديگر از كارت هاي كوچك است كه شامل قطعات الكترونيكي براي كنترل و شناساندن ديسك سخت ، درايو فلاپي ، پورت هاي سريال ، پورت هاي موازي و پورت بازي ميباشد .
كارت هاي I/O شامل دونوع مختلف هستند :
كارت هاي IDE
كارت هاي SCSI
درايو فلاپي 
اين درايو عمل خواندن و نوشتن از ديسكت را بعهده دارد .
صفحه كليد 
دستگكاهي است كه انسان را قادر ميكند اطلاعات موردنظر خود را وارد كامپيوتر كند.
حافظه Cach
يك كارت كوچك و يا چندين IC ميابشد كه باعث سرعت بخشيدن به حركت و انتقال داده ها ، بين پردازنده و حافظه اصلي ميشود .
ديسك سخت 
ديسك سخت ، قطعه اي سخت افزاري براي نگهداري مگابايت ها و يا گيگابايت ها اطلاعات ميابشد . ديسك سخت نه تدنها داراي گنجايشي به مراتب بيشتر از درايو فلاپي است ، بلكه ميتواند اطلاعات را بسيار سريع تر از درايو فلاپي بخواند و يا بنويسيد .
درايو CD-ROM 
يكي از اجزاي سخت افزاري كامپيوتر است كه ميتواند اطلاعات را از ديسك هاي CD كه از جنس پلاستيك مدور هستند ، بخواند . اين ديسك ها براي نگهداري برنامه ها و اطلاعات به كار بده ميشوند . ديسك هاي CD براي استفاده از برنامه هايي با ظرفيت بسيار بالا ، كاملا مقرون به صرفه اند و اين به دليل گنجايش بالاي آنهاست .
كارت صدا 
يك كارت سخت افزاري قابل نصب بر روي برداصلي است كه ميتواند صداهاي ديجيتالي را ديافت كرده و به صداي معمولي تبديل كند . اين صدا ممكن است موزيك ، صداي معمولي ، اكو ، استريو و يا مونو باشد .
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق قطعات كامپيوتر”