دانلود پاورپوینت با موضوع آسيب شناسی کلی اصلاحات در نظام اداری با رويکرد منابع انسانی،
در قالب ppt و در 53 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
تقسيم بندی حرکات اصلاحی در نظام اداری
مباحث اداري : شامل طرحها،
مصوبات، بخشنامه ها و دستورالعملهاي اجرايي كه از سوي هيأت دولت، شوراي
عالي اداري، سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و معاونت امور مديريت و
منابع انساني آن جهت اجرا به دستگاههاي اجرايي ابلاغ ميگردد نظير ”انتخاب
كارمند و واحد نمونه (جشنواره شهيد رجايي)“، ”شوراي تحول اداري“، ”طرح
تكريم ارباب رجوع“، ضوابط انتخاب، انتصاب و تغيير مديران“، ”طرح ارزيابي
دستگاهها“، ”طرح 20 شاخص در 20 دستگاه (موسوم 20*20)“، ”طرح كاهش سطوح
مديريت و سرپرستي دستگاهها“، ”واگذاري امور قابل واگذاري ـ خصوصي سازي ـ
خريد خدمت (موضوع ماده 88 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت)“، ”طرح
قيمت تمام شده (حداقل براي 10% فعاليتها طبق قانون بودجه سال 1382“، ”چرخه
مديريت بهرهوري (مصوبه شماره 8070 مورخ 2/2/79 هيأتوزيران)“ و … كه به
هر صورت با هدف اصلاح نظام اداري تدوين و ابلاغ شده است
مباحث كيفيت:
شامل مقولات مربوط به گواهينامه هاي كيفيت (ISO 9001-24000) ، مديريت كيفيت
جامع (TQM) ، استاندارد مسئوليت و پاسخگويي (SA8000) كه در آن رگههايي
از حركات اصلاحي مشاهده ميشود و با شدت و ضعف در دستگاهها عموميت يافته
است و به نوعي رسميت هم پيدا نموده است (مصوبه شماره 47613 مورخ 22/10/80
هيأت محترم وزيران) و تعداد قابل توجهي افراد و يامؤسساتي در اين زمينه به
بازاريابي و فعاليت مشغولند، در حد سخنراني و برگزاري دوره آموزشي، يا
ترجمه كتاب و جزوه براي طراحي و پياده سازي آن در يك دستگاه يا صنعت خاص و
يا اجرا و پيادهسازي آن واخذ گواهينامه.
مباحث مديريتي: شامل برخي
مباحث و مفاهيم نظري، مديريتي است كه منبعث از خارج بوده و جلوههايي از
آنها در مباحث اداري و مباحث كيفيت مشاهده ميشود مانند مقوله ”بهرهوري“
كه در مباحث اداري و مصوبه چرخه مديريت بهرهوري مطرح است و بحث نظام
پيشنهادات كه در مباحث اداري (طرح تكريم) و در مباحث كيفيت (به عنوان يكي
از گامهاي ISO) مطرح است و سازمانها، مؤسسات، انجمنها و يا اساتيد خاص در
زمينه نشر و بسط آن در نظام اداري فعاليت و بازار يابي مشغول بوده و بسياري
از دستگاههاي اجرايي با آن درگير مي باشند (در قالب اجرا و پياده سازي
كامل طرح، برگزاري دوره آموزشي، ايجاد يك واحد سازماني مستقل، ايجاد يك
شورا براي راهبري آن و …)
مباحث اداري : شامل طرحها،
مصوبات، بخشنامه ها و دستورالعملهاي اجرايي كه از سوي هيأت دولت، شوراي
عالي اداري، سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و معاونت امور مديريت و
منابع انساني آن جهت اجرا به دستگاههاي اجرايي ابلاغ ميگردد نظير ”انتخاب
كارمند و واحد نمونه (جشنواره شهيد رجايي)“، ”شوراي تحول اداري“، ”طرح
تكريم ارباب رجوع“، ضوابط انتخاب، انتصاب و تغيير مديران“، ”طرح ارزيابي
دستگاهها“، ”طرح 20 شاخص در 20 دستگاه (موسوم 20*20)“، ”طرح كاهش سطوح
مديريت و سرپرستي دستگاهها“، ”واگذاري امور قابل واگذاري ـ خصوصي سازي ـ
خريد خدمت (موضوع ماده 88 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت)“، ”طرح
قيمت تمام شده (حداقل براي 10% فعاليتها طبق قانون بودجه سال 1382“، ”چرخه
مديريت بهرهوري (مصوبه شماره 8070 مورخ 2/2/79 هيأتوزيران)“ و … كه به
هر صورت با هدف اصلاح نظام اداري تدوين و ابلاغ شده است
مباحث كيفيت:
شامل مقولات مربوط به گواهينامه هاي كيفيت (ISO 9001-24000) ، مديريت كيفيت
جامع (TQM) ، استاندارد مسئوليت و پاسخگويي (SA8000) كه در آن رگههايي
از حركات اصلاحي مشاهده ميشود و با شدت و ضعف در دستگاهها عموميت يافته
است و به نوعي رسميت هم پيدا نموده است (مصوبه شماره 47613 مورخ 22/10/80
هيأت محترم وزيران) و تعداد قابل توجهي افراد و يامؤسساتي در اين زمينه به
بازاريابي و فعاليت مشغولند، در حد سخنراني و برگزاري دوره آموزشي، يا
ترجمه كتاب و جزوه براي طراحي و پياده سازي آن در يك دستگاه يا صنعت خاص و
يا اجرا و پيادهسازي آن واخذ گواهينامه.
مباحث مديريتي: شامل برخي
مباحث و مفاهيم نظري، مديريتي است كه منبعث از خارج بوده و جلوههايي از
آنها در مباحث اداري و مباحث كيفيت مشاهده ميشود مانند مقوله ”بهرهوري“
كه در مباحث اداري و مصوبه چرخه مديريت بهرهوري مطرح است و بحث نظام
پيشنهادات كه در مباحث اداري (طرح تكريم) و در مباحث كيفيت (به عنوان يكي
از گامهاي ISO) مطرح است و سازمانها، مؤسسات، انجمنها و يا اساتيد خاص در
زمينه نشر و بسط آن در نظام اداري فعاليت و بازار يابي مشغول بوده و بسياري
از دستگاههاي اجرايي با آن درگير مي باشند (در قالب اجرا و پياده سازي
كامل طرح، برگزاري دوره آموزشي، ايجاد يك واحد سازماني مستقل، ايجاد يك
شورا براي راهبري آن و …)
دانلود فایل”پاورپوینت آسيب شناسی کلی اصلاحات در نظام اداری با رويکرد منابع انسانی”