الف: نیازسنجی (شناسایی نیازهای روابط عمومی)
مرحله نیازسنجی، مرحله
شناسایی و گردآوری اطلاعات است که از آن بعنوان اطلاع یابی یاد می شود. در
این مرحله روابط عمومی بایستی به تهيه و توليد اطلاعات (اطلاع یابی)
بپردازد. يعني بايستي در جهت تهيه و توليد اطلاعات كوشش و جديت كند.
روابط عمومی اطلاع مدار بر سه مرحله استوار است:
اطلاع یابی
اطلاع شناسی
اطلاع رسانی
ب: برنامه ریزی (تدوین برنامه های روابط عمومی)
پس
از نیازسنجی، برنامهریزی گام دوم یک فعالیت علمی و کیفی است. هرچند بخشی
قابل توجه از فعالیتهای روابط عمومی بطور اقتضایی تدوین و عملیاتی میشود
بایستی تدوین برنامههای مشخص مورد توجه و تاکید مدیران و مسئولان روابط
عمومی قرار گیرد.
برنامهريزي به روابط عمومي اين قدرت را ميدهد که:
با تقسیم زمان آینده در قالب برنامه های از پیش تعیین شده در ساختن و مهار آینده نقش داشته باشد.
صرفه جویی کافی در منابع مالی انجام گیرد (برنامه ریزی نزديك ترين راه صرفه جويي است).
منابع انسانی بموقع و بجا بکار گرفته شوند(برنامه ریزی تصمیم گیری جمعی است).
بخشی از بحرانها پیشگیری شود و پیش بینی لازم برای وقوع بحرانهای ناشناخته میشر گردد.
در جهت دستیابی به اهداف سازمان فعالیتها انجام شود .
پاورپوینت مدلي براي مديريت روابط عمومی حرفه ای
دانلود پاورپوینت با موضوع مدلي براي مديريت روابط عمومی حرفه ای،
در قالب ppt و در 21 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت: