سایر

پاورپوینت پارادايم ها و مكاتب مديريت استرات‍ژيك

دانلود پاورپوینت با موضوع پارادايم ها و مكاتب مديريت استرات‍ژيك،
در قالب ppt و در 44 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
مقدمه
تفكرات ٬تصورات و فرضيات مختلفي در حوزه برنامه ريزي ومديريت استراتژيك از سوي صاحبنظران اين رشته در قالب پارادايم هاي شكل گيري استراتژي و برنامه ريزي استراتژيك مطرح شده و موافقان و مخالفان بسياري در اين ضمينه به اظهار نظر پرداخته اند .بررسي اين نظرات حاكي از اين است كه دركي روشن و تصوري واحد از موضوع شكل گيري استراتژي و فرايند برنامه ريزي استراتژيك وجود ندارد.با اين حال ميتوان نگرش هاي مختلف را از هم متمايز كرد.اين نگرش ها حاكي از ان است كه گروهي شكل گيري استراتژي را فرايندي مشخص قابل پيش بيني و توام با تدابير تحليلي ميدانندو گروهي معتقد به تدابير غيررسمي واقتضايي وگروهي هردو را توجيه ميكنند.به منظور دستيابي به درك روشني از نظرات مطروحه به بررسي پارادايمها و مكاتب شكل گيري استراتژي خواهيم پرداخت.
استراتژي
الگویی بنیادی از اهداف فعلی و برنامه ریزی شده، بهره برداری و تخصیص منابع و تعاملات یک سازمان با بازارها، رقبا و دیگر عوامل محیطی است.
طبق این تعریف یک استراتژی باید سه چیز را مشخص کند:
الف) چه اهدافی باید محقق گردد.
ب) روی کدام صنایع، بازارها و محصول ها باید تمرکز کرد.
ج) چگونه برای بهره برداری از فرصت های محیطی و مواجهه با تهدید های محیطی به منظور کسب یک مزیت رقابتی منابع تخصیص یابد و چه فعالیت هایی انجام گیرد.
مديريت استراتژيك
مدیریت استراتژیک فعالیت های مربوط به بررسی، ارزشیابی و انتخاب استراتژی ها، اتخاذ هر گونه تدابیر درون و بیرون سازمانی برای اجرای این استراتژی ها و در نهایت  کنترل  فعالیت های انجام شده  را در بر  می گیرد.
استونر: مدیریت استراتژیک  مسیری سازمان یافته (دارای نظام ) به مدیران ارائه می کند . تا بتوانند محیط مورد فعالیت را درک نمایند و سپس وارد عمل شوند
فرآیند مدیریت استراتژیک را می توان به چهار مرحله تقسیم کرد:
الف) تحلیل وضعیت
ب) تدوین استراتژی
ج) اجرای استراتژی
د) ارزیابی استراتژی
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت پارادايم ها و مكاتب مديريت استرات‍ژيك”