سایر

پاورپوینت نقش انفورماتیک پزشکی و کامپیوتر در آموزش پزشکان و پرستاران

دانلود پاورپوینت با موضوع  نقش انفورماتیک پزشکی و کامپیوتر در آموزش پزشکان و پرستاران،
در قالب ppt و در 23 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
تأثيرات فناوري جديد اطلاعات بر نظام هاي آموزشي
دانشگاه مجازی
آموزش پزشکی و یادگیری الکترونیکی
به آموزش روي خط برخي دروس پزشكي اختصاص داده است كه از طريق شبكه داخلي و شبكه جهاني
كل دوره را از طريق شبكه به اتمام برسانند
درس هايي از قبيل اپيدميولوژي، تغذيه، بيولوژي و …
حوزه آموزش مداوم جامعه پزشكي، از مهم ترين حوزه هايي است كه آموزش و يادگيري الكترونيكي مي تواند در آن نقش مهمي ايفا كند
فناوري اطلاعات در آموزش پزشكي
تعيين تناسب كامپيوتر براي آموزش پزشكي
تولید محتوا
ادغام فناوري اطلاعات و ارتباطات در برنامه آموزشي 
دسترسي به فناوري مناسب
دسترسي
آموزش و پشتيباني
برنامه ريزي
دسترسي
دسترسي اساتيد و دانشجويان به خدمات پست الكترونيك
دسترسي
به كامپيوتر در دانشكده پزشكي و در منزل همراه با ارتباط اينترنتي (اگر
دانشجويان در خوابگاه زندگي مي كنند كامپيوتر آنها مستقيماً به شبكه
دانشگاه متصل گردد.)
كمك به خريد سخت افزار و نرم افزار (خريد انبوه)
يا هماهنگي جهت خريد اقساطي توسط اساتيد و دانشجويان از طريق مذاكره با
سرويس دهنده هاي اينترنتي مشخص.
كامپيوتر مورد نياز و امكانات ارائه ويدئويي دروس از طريق ايجاد شبكه در مكان هاي آموزشي.
امكانات اتصال كامپيوترهاي شخصي اساتيد به اينترنت.
آموزش و پشتيباني
از طريق ايجاد مركز مشاوره و راهنمايي تلفني دانشجويان و اساتيد را به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در منزل تشويق كنيد.
ميزان صلاحيت و آشنايي دانشجويان را با فناوري اطلاعات و ارتباطات  تعيين و درصورت نياز امكانات آموزش آنها را فراهم نماييد.
امكان حمايت فني كاركنان در كليه سطوح و مشاركت آنها در توسعه دانشكده را فراهم كنيد.
در آموزش اساتيد روي يك گروه اصلي تمركز كنيد و اجازه دهيد كه آنها همكاران خود را آموزش دهند.
سطوح متفاوت صلاحيت اساتيد براي دستيابي به حداقل مهارت لازم جهت ارائه الكترونيكي مواد آموزش را مشخص سازيد.
از وب جهت اهداف مديريتي استفاده كنيد.
برنامه ريزي
از محدوديت هاي پهناي باند اينترنتي در زمان برنامه ريزي و اجراي برنامه هاي چند رسانه اي بر پايه وب آگاه باشيد.
بر
روي استانداردهاي مشترك در اجرا و تناسب در خواست هاي سيستم با حداقل
موضوعات مورد بحث توافق كنيد و روي نوعي از فن آوري تمركز كنيد كه
فعاليتهاي گروهي را تسهيل مي كند.
از توسعه استانداردهاي نرم افزارهاي آموزشي آگاه باشيد.
دقت كنيد كه دانشجويان خود منابع آموزشي را معرفي كرده و در برنامه ريزي و توسعه و مراحل توليد مشاركت كنند.
امكانات لازم را براي جايگزين كردن تجهيزات كامپيوتري فراهم نموده و جاهايي را كه نياز به فن آوري جديد ندارد مشخص نماييد.
بدانيد
كه استفاده مناسب از فن آوري جديد ممكن است شكل جديدي از يادگيري را ايجاد
كند كه نيازمند تغيير در برنامه هاي مؤسسه خواهد بود.
در مورد دانشجويان معلول براساس توصيه هاي ملي و بين المللي عمل كنيد.
يافتن اطلاعات جهت توسعه الكترونيكي آموزش پزشكي
از طريق موتورهاي جست وجو سايتهاي اينترنت را از نظر نر م افزارهاي رايگان بررسي كنيد.
ليست
خدمات دهندگان: بهتر است دانشكده هاي پزشكي، اساتيد و دانشجويان با
همكاران خود از طريق پست الكترونيكي ارتباط برقرار كنند يكي از روشها
استفاده از ليست هاي موجود در سرويس دهنده ها است.
ليست Med-ed به
وسيله انجمن دانشكده هاي پزشكي آمريكا اداره مي شود. تمركز اين گروه بر روي
اطلاعات و ارسال اطلاعات براساس استفاده از فن آوري در آموزش پزشكي است.
ليست اين پست الكترونيكي توسط بيش از ۹۰۰ مدرس علوم پزشكي در دنيا استفاده
مي شود و منبعي آماده جهت تبادل نرم افزارهاي مناسب است.
ليست MEDIMED يك ليست اروپايي است كه بر روي آموزش پزشكي تمركز دارد و حدود ۲۰۰ كاربرد با ثبت رايگان دارد .
ليست يا راهنماهاي ملي يا منطقه اي نرم افزارهاي موجود براي مثال عبارتند از:
ليست وب سايت هاي حمايت شده توسط كميته هايي از قبيل IMIAWGI از هيدل برگ و انجمن دانشكده هاي دندانپزشكي اروپا.
خلاصه
مقالات در مدلاين، همايشهاي متخصصان علوم پزشكي يا سازمانهاي اطلاع رساني
اغلب همراه با برگزاري نمايشگاه است. اطلاعات مربوط به آنها در مجلات تخصصي
قابل دستيابي است و يا در مدلاين نيز جمع آوري شده است.
راهنماهاي نرم افزاري: متأسفانه هيچ منبع مشخصي وجود ندارد ولي بعضي از منتشر كنندگان، كاتالوگ هاي آنلاین دارند
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت نقش انفورماتیک پزشکی و کامپیوتر در آموزش پزشکان و پرستاران”