سایر

پاورپوینت آشنایی با مديريت هزينه‌ها

دانلود پاورپوینت با موضوع  آشنایی با مديريت هزينه‌ها،
در قالب ppt و در 62 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
هزينه‌يابي سنتي
روند شكل‌گيري محصول براساس ديدگاه هزينه‌يابي سنتي عبارت است از:1. نيازمندي‌هاي محصول شناسايي مي‌شود2. محصول طراحي مي‌شود3. هزينه‌هاي محصول تخمين زده مي‌شوند4. تجزيه و تحليل ساخت/ خريد انجام مي‌شود5. هزينه‌هاي تأمين‌كننده ارزيابي مي‌شود6. كل هزينه‌ها ارزيابي مي‌شود- اگر هزينه‌ها بالا باشد، به گام 2، طراحي محصول، رجوع كرده و در طرح آن تجديدنظر خواهد شد- اگر هزينه‌ها مناسب باشند، گام 7 اجرا مي‌شود7. محصول توليد مي‌شود8. هزينه‌ها به صورت دوره‌اي كاهش مي‌يابند
براي جلوگيري از كاهش نادرست و كور هزينه ها چه بايد كرد؟؟؟
يكي از راه حل هاي مطمئن:
هزينه  يابي بر مبناي هدف
فرآيند هزينه يابي هدفمند يك سيستم برنامه ريزي سود و مديريت هزينه است كه توسط قيمت فروش هدايت شده، با محوريت مشتري، متمركز بر طراحي و بين چند دپارتمان مي باشد، هزينه يابي هدفمند، مديريت هزينه را در مراحل اوليه توسعه محصول آغاز نموده و با درگير كردن فعال تمام زنجيره ارزش، در كل طول عمر محصول به كار مي گيرد.
فرايند تصميم گيري در هزينه يابي هدفمند، در بر گيرنده تيم هاي بين بخشي است كه اعضا آن از واحد هاي مختلف (توليد، مهندسي، تحقيق و توسعه، بازاريابي، و مالي حسابداري) بوده و مسئوليت تعيين قيمت فروش قابل پذيرش، ميزان برگشت از فروش متناظر با آن وهمين طور هزينه ممكن براي هر آيتم توليدي را بر عهده دارند.   
اساس هدف‌گذاري هزينه
هدف‌گذاري هزينه، فرآيند مديريت راهبردي سود و هزينه است. شش اصل کليدي هدف‌گذاري هزينه در برگيرنده‌ي طرز تفکر مديريت راهبردي است که کاملاً با روش‌هاي سنتي مديريت هزينه و برنامه‌ريزي سود متفاوت است. اصول شش‌گانه هدف‌گذاري هزينه عبارتند از:
– تعيين هزينه‌ها توسط قيمت
– مشتري‌مداري
– تمرکز بر طراحي محصول و فرآيند
– استفاده از تيم‌هاي فرابخشي
– کاهش هزينه‌ها در کل چرخه‌ي عمر محصول
– مشارکت زنجيره‌ي ارزش
ريشه‌ي فکري هدف‌گذاري هزينه در تئوري سيستم‌هاي باز است، ساختار دانشي که برتري مديريت فعالانه‌ي سيستم را قبل از انحراف از نتيجه‌ي مورد نظر بر اقدامات اصلاحي بعد از وقوع انحراف، ترجيح مي‌دهد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت آشنایی با مديريت هزينه‌ها”