سایر

پاورپوینت اصول نگهداري و تعميرات نوين

 دانلود پاورپوینت با موضوع اصول نگهداري و تعميرات نوين،
در قالب ppt و در 91 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
مفاهيم و تعاريف نگهداري و تعميرات
الف)نگهداري(Maintenance )
به
مجموعه فعاليتهايي كه بطور مشخص و معمولا“ بصورت برنامه ريزي شده با هدف
جلوگيري از خرابي هاي ناگهاني ماشين آلات و تاسيسات انجام ميگيرد و با اين
كار قابليت اطمينان ودر دسترس بودن آنها افزايش مي يابد ،نگهداري گويند.
ب)تعميرات(Repair
)شامل فعاليتهايي كه بر روي يك سيستم يا وسيله اي كه خراب است انجام
ميشود تا آن را به حالت آماده و قابل بهره برداري باز گردانند.و در جهت
انجام وظيفه اي كه به آن محول شده است آماده گردد.
ج)نگهداري و
تعميرات(نت)به مجموعه فعاليتهايي كه سبب افزايش طول عمر مفيد دستگاه ها،
ماشين آلات و كاهش مصرف قطعات يدكي ، انرژي و هزينه را نيز به دنبال دارد و
همچنين با عث افزايش كارايي و راندمان عملي ماشين آلات ميشود.
حال براي
ورود به بحث ابتدا بايد باRCM(1960 ميلادي) كه مقدمه تحول و روش متحول
نمودن سيستمهاي مديريت تعميرات است آشنا شده و به بررسي مزاياي پياده سازي
آن در سازمان پرداخته كه پس از بيان امكانات مورد نياز و بررسي راهكارهاي
اجرايي مراحل پياده سازي و نهادينه نمودن ،آن را مورد بررسي و تجزيه و
تحليل قرار ميدهيم.
تعريف RCM :(Relability Centered Maintenance)
بطور
كلي توليد در يك كارخانه يا مجتمع صنعتي يستگي مستقيم به قابليت اطمينان
واحدها و دستگاههاي زير مجموعه و افزايش عملكرد آنها دارد و منظور از
قابليت اطمينان ،عملكرد و فعاليت دائم طي يك دوره زماني طولاني بدون توقف و
از كار افتادگي ماشين يا دستگاه است.
امروزه يكي از شاخصهاي ارزيابي مديريت و عمليات تعميرات ،نست حجم تعميرات از پيش برنامه ريزي شده به تعميرات اضطراري است.
MAINTENANCE PERFORMANCE INDICATOR =PLANED MAINTENANCE/BREAKDOWN MAINTENANCE
مزاياي RCM:
حذف تدريجي BREAKDOWN MAINTENANCE و حركتي اصولي و سازمان يافته به سوي تعميرات پشگيرانه است.
نگاه و نگرشي نو به تعميرات و اهميت آن است.
تعريف و تفسير جديدي از تعميرات ارائه ميدهد و منجر به ايجاد يك تغيير ريشه اي و اساسي در نوع برداشت و درك ما از تعميرات ميشود.
ايجاد
عادتهاي مثبت تفكر،تصميم گيري،همفكري،تجزيه و تحليل و ريشه يابي ايرادها و
جلوگيري از وقوع ايرادهاي از كاراندازنده دستگاهها در پرسنل تعميرات
ايجاد شبيه سازي ايرادها و اشكالات محتمل در سيستم، آناليز آنها و در نهايت ارائه راهكار هايي جهت پيش بيني و پيشگيري از آنهاست.
در
اين سيستم براي هر حالت خرابي دستگاهها يك اقدام تعميراتي پيشگيرانه تعين
ميشود كه بصورت دوره اي و در دوره هاي زماني مشخصي مثل هر روز ،هر هفته ،هر
ماه و.. صورت ميگيرد.
منجر به كاهش چشمگير هزينه هاي تعميرات ميشود.
با نهادينه سازي RCM انجام بازرسيهاي دوره ا ي بسيار راحت تر و هدفمند خواهد شد.
انتقال تجربه ها و مستند سازي آن در سازمان
RCM فعاليتهاي تعميرات  را بر نقاط سود مندتر متمركز مي نمايد.
با پياده سازي اين سيتم باعث كاهش هزينه ها،حفاظت بهتر از محيط زيست،صرفه جوئي در مصرف انرزي و كاهش خطرات و افزايش ايمني خواهد بود.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت اصول نگهداري و تعميرات نوين”