سایر

پاورپوینت آشنایی با مدل مدیریتی 6 سیگما

دانلود پاورپوینت با موضوع آشنایی با مدل مدیریتی 6 سیگما،
درقالب ppt و در 46 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
در این راستا ، ابزارهای متعددی جهت بهبود این پارامتر اساسی (کیفیت)توسط بشراستفاده شده است .
در این برهه از زمان که دنیای رقابتی نیاز به برترین ها جهت باقی ماندن در شرایط رقابتی دارد، متدولوژی شش سیگما به عنوان روشی سیستماتیک جهت بکارگیری منسجم از ابزارهای مختلف کیفی مطرح گردید.
در این متدولوژی سعی بر کاهش انحرافات فرایندها
 می باشد.
اسمیت با مشاهده افزايش نرخ خطا، در نتيجه افزايش پيچيدگي محصولات و اضافه شدن بر تعداد قطعات به ناكارآمد بودن سطح كيفيت سه سيگما پي برد .
با تلفيق مفاهيم قابليت اطمينان و تكنيك هاي مهندسي كيفيت ايده آغازين شش سيگما را در حضور مدير عامل موتورولا باب گالوين مطرح نمود.
مجموعه برنامه شش سيگما در ۱۵ ژانويه۱۹۸۷به صورت رسمي توسط باب گالوين در موتورولا معرفي و رسيدن به سطح كيفيت شش سيگما به عنوان يك هدف راهبردي ۵ ساله تعيين گرديد
شش سیگما
اهداف شش سيگما
فرآیند در سازمان
اهداف فرآیند
یک فرایند 2نوع هدف دارد:
باید موثر باشد            باید کارامد باشد
موثر بودن با هدف مرتبط است
کارا بودن با نتیجه
متدلوژي هاي رايج  شش سيگما
1- فاز تعريف
در فاز تعريف ، نيازمنديهاي مشتري بيان مي شود و فرايندها و محصولاتي كه بايد بهبود داده شوند، شناسايي مي شوند.
2-فاز اندازه گيري
در فاز اندازه گيري، عملكرد مورد انتظار فرايند و وضعيت فعلي فرايند مشخص
 مي شود، متغيرهاي ورودي/خروجي فرايند تعريف مي شوند و سيستم هاي اندازه گيري ارزيابي مي شوند .
3-فاز تحليل
در فاز تحليل با استفاده از داده ها
مهمترين عوامل ورودي و درون فرايند كه بر خروجي هاي فرايند تأثير گذار هستند ، مشخص مي شوند.
4-فاز بهبود
در فاز بهبود ، فعاليت ها و بهبودهايي كه منجر به بهينه سازي خروجي هاي فرايند و حذف/ كاهش خرابي و تغييرات در فرايند مي شوند، شناسايي مي شود.
در اين فاز متغيرهاي x  شناخته شده در فاز تحليل كه
در رابطه y = f (x)  تعيين شده اند بهبود يافته و عملكرد فرايند جديد ارزيابي مي شود.
5-فاز كنترل
در فاز كنترل دست آوردهاي حاصل از بهبود ايجاد شده ، مستند و نظارت مي شود و مسوولاني جهت پيگيري اين يافته ها تعيين مي شوند.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت آشنایی با مدل مدیریتی 6 سیگما”