سایر

پاورپوینت نقش تربیت‌ بدنی و انواع بازی‌ های بومی و محلی در مقطع ابتدایی

دانلود پاورپوینت با موضوع نقش تربیت‌ بدنی و انواع بازی‌ های بومی و محلی در مقطع ابتدایی،
در قالب ppt و در 19 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
اهمیت و ارزش فعالیت‌های جسمانی:
شرکت در فعالیت های جسمانی در خلال دوران کودکی، ارتقای سلامت و تندرستی همه جانبه را به ارمغان می آورد در حقیقت، دوران کودکی، یک مقطع حساس بحرانی برای قوت بخشیدن به ظهور و توسعه یک سبک زندگی سالم به حساب می آید . برخی از جنبه های آشنایی بنیادین کودک در خصوص زندگی به صورت تمام و کمال در زمان شروع مدرسه پایه ریزی می شود.با این وجود می تواند در آینده نیز سبک زندگی خویش را تغییر دهد . به عنوان مثال داشتن یک سبک زندگی فعال می تواند در نتیجه ی تشویق و ترغیب افراد مهمی از جمله معلمانی که با کودک سروکار دارند به وجود آید. بی شک معلمان نقشی حیاتی در کمک به رشد نگرش ها و رفتارهای مربوط به فعالیت جسمانی، رژیم غذایی و سلامتی کودک دارند. 
تربیت بدنی در مقطع ابتدایی دو هدف عمده و ویژه دارد:
اولین هدف آن کارآمد تر کردن حرکات و الگوهای ورزشی دانش آموزان است، به گونه ای که بتواند آنها را در فعالیت های ورزشی خاص و در انواع حرکات موزون و شیرین کاری ها بکار بگیرند . علاوه بر این دانش آموزان باید انواع غلت زدن ها،حرکات تعادلی و همچنین شیرین کاری های پیشرفته ی دونفره، تسلط پیدا کند.
دومین هدف ویژه این مقطع تحصیلی ، رشد و نیز حفظ آمادگی جسمانی دانش آموز می باشد. بنابراین انواع فعالیت های جسمانی از سطح ساده تا مشکل را برای ارتقای آمادگی جسمانی کودکان باید در نظر گرفته شود.
در این دوره علاوه بر رشد مهارت های حرکتی و آمادگی جسمانی به عنوان اهداف عمده ی تربیت بدنی مقطع ابتدایی ، بازده و نتایجی که نیز در ابعاد شناختی و عاطفی برای دانش آموزان به دست می آید ، بسیار حائز اهمیت است. 
دانش آموزان بایستی در خصوص فواید حاصل از تمرینات منظم و شرکت در فعالیت های جسمانی ساده تا مشکل چه در داخل و چه در بیرون از کلاس و همچنین اصول مربوط به توسعه و پیشرفت آمادگی جسمانی، آگاهی و دانش کسب نمایند. 
آموزش دانش آموزان به نحوی که آنان به صورت انتقادی درباره ی یادگیری خویش فکر کنند از اهداف دیگر این مقطع به شمار می آید.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت نقش تربیت‌ بدنی و انواع بازی‌ های بومی و محلی در مقطع ابتدایی”