سایر

اقدام پژوهی نشان دادن یک ساعت و ربع بعد از یک زمان مشخص ( دانشگاه فرهنگیان )

دانلود اقدام پژوهی نشان دادن یک ساعت و ربع بعد از یک زمان مشخص ( دانشگاه فرهنگیان )،

در قالب PDF و در 113 صفحه.
محل اقدام پژوهی: دبستان
فهرست مطالب:
بخش مقدماتی
چکیده
مشخصات پژوهشگران
مرامنامه
برنامه ی عمل
بخش میانی پروژه
مقدمه
مرحله ی اول مدل فرناندز – یوشیدا: برنامه ریزی درس پژوهی
-1-1 تعریف و بیان مسئله و علل انتخاب و اهمیت موضوع
-2-1 تبیین مدل فرناندز – یوشیدا
-3-1 نتایج نظر سنجی
-4-1 تعیین اهداف
-5-1 ارائه طرح درس اول

-1 چارچوب پیشنهادی طراحی آموزشی درس پژوهی
-2-5-1 فرایند تدریس

-6-1 ملزومات اجرای تدریس اول
-1-6-1 فهرست مواد و اقلام
-2 نمون برگ مشاهده گری
-3-6-1 نمون برگ نقشه ی تخته سیاه
-4 نمون برگ چیدمان کلاس و محل استقرار مشاهده گران 
-5-6-1 نحوه ی تقسیم کار
-1-5 تعیین نقش ها و مسئولیت ها

-2-5 ابزارهای گرداوری اطلاعات

مرحله ی دوم مدل فرناندز – یوشیدا: مشاهده ی اجرای درس
-1-2 اجرای طرح درس اول
مرحله ی سوم مدل فرناندز – یوشیدا : بحث و گفتگو درباره ی درس
-1-3 توصیف و ارزیابی طرح درس اول )بازنگری نقد و بررسی تدریس اول(
-2-3 تصاویر تخته سیاه
مرحله ی چهارم مدل فرناندز – یوشیدا: اصلاح درس پژوهی
-1-4 نظر نهایی گروه درباره ی نحوه ی اجرا و تهیه طرح درس دوم
-2-4 ارائه طرح درس دوم
-1 چارچوب پیشنهادی طراحی آموزشی درس پژوهی
-2-2-4 فرایند تدریس
-3-4 ملزومات اجرای تدریس دوم
-1-3-4 فهرست مواد و اقلام
-2 نمون برگ مشاهده گری
-3-3-4 نمون برگ نقشه ی تخته سیاه
-4 نمون برگ چیدمان کلاس و محل استقرار مشاهده گران
-5-3-4 نحوه ی تقسیم کار

-1-5 تعیین نقش ها و مسئولیت ها
-2-5 ابزارهای گرداوری اطلاعات 
-3-4 مرحله ی پنجم مدل فرناندز – یوشیدا: تدریس طرح درس جدید

-1-5 اجرای طرح درس دوم
-2-5 تصاویر تخته سیاه
-3-5 نقد و بررسی تدریس دوم
مرحله ی ششم مدل فرناندز – یوشیدا: بازاندیشی مشارکتی درباره ی طرح درس اصلاح شده
-1-6 داده های پژوهش، نتایج حاصل از درس پژوهی
-1-1-6 داده های پژوهش بعد از اجرای اول
-2-1-6 داده های پژوهش بعد از اجرای دوم
-3-1-6 نمودار داده های پژوهش بعد از اجرای اول
-4-1-6 نمودار داده های پژوهش بعد از اجرای دوم
-5-1-6 نمودار مقایسه پاسخ های صحیح اجرای اول و دوم
-2-6 جمع بندی نهایی گروه
-3-6 محدودیت ها
-4-6 پیشنهادها
بخش پایانی
منابع
پیوست
صورت جلسات
نمون برگ ارزیابی فرایند تدریس اجرای اول) ناظر معلم(
نمون برگ ارزیابی فرایند تدریس) ناظر دانش آموزان(
نمون برگ ارزیابی فرایند تدریس) ناظر رسانه(
نمون برگ ارزیابی فرایند تدریس اجرای دوم) ناظر معلم(

نمون برگ ارزیابی فرایند تدریس) ناظر دانش آموزان(
نمون برگ ارزیابی فرایند تدریس) ناظر رسانه(
یادداشت برداری های ناظرین

نمون برگ ارزشیابی آغازین
نمون ارزشیابی پایانی
نمون برگ تکالیف منزل
نمون برگ نظرسنجی دیدگاه آموزگاران)تعامل با دیگر مدارس(
نمون برگ دست نویس صورت جلسات
نمون برگ مشخصات اعضای گروه درس پژوهی….
نمون برگ خود ارزیابی گروه درس پژوهی اجرای اول..

نمون برگ خود ارزیابی گروه درس پژوهی اجرای دوم..
تصاویر وسایل و ابزار مورد استفاده هنگام تدریس

تصویر مرام نامه ی گروه

بخشی از این اقدام پژوهی :
چکيده
پژوهش حاضر با عنوان نشان دادن يک ساعت و
ربع بعد از يک زمان مشخص در قالب درس پژوهي انجام گرفت. دانش آموزان پايه ي
دوم دبستان  اين درس پژوهي در قالب يک گروه شش نفره و با مشارکت آموزگاران
پايه ي اول و دوم و همچنين معاون اجرايي مدرسه
2004 ( انجام ( اجرا شد. بنابر توافق اعضاي گروه درس پژوهي حاضر طبق مدل 6 مرحله اي فرناندز- يوشيدا 1
شد.
از آنجايي که طبق نظرسنجي انجام گرفته در سطح مدارس، 96 درصد آموزگاران
معتقد بودند که مبحث ساعت در کلاس دوم مي تواند چالش برانگيز باشد و 91.3
درصد از آن ها براين باور بودند که جلو بردن همزمان ساعت و دقيقه از مباحث
ديگرِ مربوط به تدريس ساعت چالش برانگيزتر است


توضیحات این اقدام پژوهی:

این اقدام پژوهی کاملا استاندارد بوده، و در آن اصول و قواعد نگارشی رعایت شده است.
مناسب دانشجو معلمان جهت ارائه اقدام پژوهی (دانشگاه فرهنگیان)
دانلود فایل

دانلود فایل”اقدام پژوهی نشان دادن یک ساعت و ربع بعد از یک زمان مشخص ( دانشگاه فرهنگیان )”