پزشکی

تحقیق پیشرفته ترین دستگاه پرتودرمانی بیماری چنگار (سرطان)

دانلود تحقیق با موضوع پیشرفته ترین دستگاه پرتودرمانی بیماری چنگار (سرطان)،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
پزشکان در پرتودرمانی با تابانیدن اشعه‌ بر توده‌ی چنگار ( سرطان ) باعث از بین‌رفتن سلول‌های چنگاری می‌شوند. انجام پرتودرمانی نیاز به امکانات و محاسبات دقیق دارد؛ محل دقیق و میزان تاباندن اشعه باید به‌درستی محاسبه شود. پیش از اختراع سایبرنایف، از دستگاهی با نام «گامانایف» استفاده می‌شد که به علت محدودیت‌هایی که داشت، تنها برای درمان بعضی از تومورهای مغزی به‌کارگرفته می‌شد.
در عین حال، امکان تاباندن اشعه به تومورهایی که اشکال یا اندازه‌های خاصی داشتند، غیرممکن بود و به علت حرکت بیمار (حتا در حد تنفس)، امکان برخورد اشعه به بافت‌های سالم بدن وجود داشت. اما سایبرنایف با استفاده از یک اسکنر، در آن واحد به‌طور مداوم توده‌ی سرطانی را اسکن و درست به همان نقاط اشعه‌ها را پرتاب می‌کند. در این روش، شکل، اندازه و مکان قرارگرفتن توده، محدودیتی را برای سایبرنایف ایجاد نمی‌کند
سایبر نایف در بیمارستان بیکن مالزی
سایبرنایف توسط دکتر «جان آر آدلر»، استاد جراحی مغز و اعصاب و پرتودرمانی دانشگاه استنفورد و همچنین «پیتر و راسل شونبرگ» از شرکت پژوهشی شونبرگ، طراحی شد. در این شیوه البته خبری از چاقوی واقعی نیست و اشعه‌ها مانند چاقویی دقیق اما بدون درد، عرصه را بر سلول‌های چنگاری تنگ می‌کنند.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق پیشرفته ترین دستگاه پرتودرمانی بیماری چنگار (سرطان)”