پزشکی

تحقیق جراح مغز و اعصاب و شناخت حیطه ی وظایف آن

دانلود تحقیق با موضوع جراح مغز و اعصاب و شناخت حیطه ی وظایف آن،
در قالب word و در 19 صفحه، قابل ویرایش.
فهرست :
تاریخچه 
جراحی های مغز و اعصاب
تفاوت نورولوژیست با جراح مغز و اعصاب
بیماری های مرتبط با مغز و اعصاب
تومور های مغزی، یکی از شایع ترین بیماری های مغز و اعصاب
انواع تومورهای مغزی
راه های تشخیص بیماری های مغز و اعصاب چیست؟
مراقبت بعد از جراحی های مغزی

بخشی از این تحقیق :

تاریخچه جراحی مغز و اعصاب به حدود ۲۰۰ سال قبل برمیگردد. در حقیقت از حدود ۲۰۰ سال پیش بر روی مغز كار میشده،ولی از دوران باستان در زمان فرعون – سینوهه اولین كسی بود كه برای درمان بیماری جمجمه را باز كرد. اما بطور كلی می توان گفت جراحی اعصاب یك رشته جوان است. 
بعد از جنگ جهانی دوم، فعالیتهای جدی جهت شناخت بیشتر و انجام اعمال جراحی مغز آغاز شد ولی امكانات تشخیصی دذرمانی بسیار محدود بود ، تقریباً از سال ۱۹۷۲ كه سیتیاسكن وارد عرصه پزشكی شد، تحول عظیمی در این رشته بهوجود آمد، چون تا آن زمان عمده مشكلات، تشخیص بیماری بود. 
قبل از اختراع سیتی اسكن از روش هایی مثل آنژیو گرافی و تزریق ماده حاجب تزریق میكردند و تزریق هوا به داخل مغز (پنوموآنسفالوگرافی)‏‎ ‎استفاده می شد. در كلیه این موارد امكان تشخیص ضایعه بهصورت دقیق وجود نداشت. درست بعد از آمدن سیتی اسكن، تشخیص و درمان سادهتر شد و سیر تحول آن سرعت گرفت.بدنبال آن ام-آر-ای تحول بزرگتری ایجاد كرد.وجود میكروسكوپ نیز در درمان جراحی مغز واعصاب كمك بسیار بزرگی بود. اكنون میتوان گفت تقریباً بسیاری از مواردبیماریهای مغز و نخاع كه قبلا قابل درمان نبود علاج پذیر است. 
در دنیای امروز به واسطه صنعتی شدن جوامع و استفاده بیشتر از ماشین و وسایل نقلیه ، به علت تصادفات، آسیبهای حركتی و صدمات ناشی از ضربه به مغز و نخاع نیز افزایش یافته است. میتوان گفت در ایران بیشترین آثار مرگ و میر ناشی از تروما (ضربه به مغز و نخاع) در اثر تصادفات و اتفاقاتی شبیه به آن است ودردرمان این بیماران ارزش جراحی مغز اعصاب مضخص می شود .
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق جراح مغز و اعصاب و شناخت حیطه ی وظایف آن”