فیزیک

تحقیق نانوتکنولوژی در گردهمايي انجمن ملي شیمی

دانلود تحقیق با موضوع نانوتکنولوژی در گردهمايي انجمن ملي شیمی،
در قالب word و در 9 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
نانوتکنولوژي با توليد لباس‌هاي ضد لک، شيشه‌هاي عينک ضد خش و ضدآفتاب‌ و بسياري از موارد ديگر، در حال ورود و تأثيرگذاري بر عرصة زندگي بشريت است. در آينده اثرات بيشتري از اين فناوري مورد انتظار خواهد بود که از آن جمله توليد رايانه‌هاي سريع‌تر، تست‌هاي تشخيصي بهتر و بهبود حذف مواد سمي از محيط زيست و نواحي آلوده مي‌باشد. اين موضوعات و مباحث وابسته از جمله چشم‌اندازهاي توسعه، مشکلات و خطرات بالقوه اين فناوري در دويست و بيست‌و هفتمين گردهمايي انجمن ملي شيمي آمريکا که بزرگترين جامعة علمي دنيا است، از تاريخ 28 مارس تا اول آوريل سال جاري در طي بيش از 15 گردهمايي مورد ارزيابي قرار گرفتند. 
در روز يکشنبه 28 مارس گردهمايي با صحبت‌هاي چارلزکاسي رئيس اين انجمن آغاز شد و در انتها بوسيلة يک گروه موضوعات مورد بحث جمع‌بندي گرديد. 
منتخب اين مباحث به شرح زير است: 
کوچکترين ليزرهاي دنيا راه حلي جهت ساخت رايانه‌هاي سريع‌تر: 
محققين دانشگاه هاروارد ادعا کردند که کوچکترين ليزر دنيا را ساخته‌اند. اين ليزر از نانوسيم هاي سولفيد کادميم ساخته شده است که با يک جريان ساده الکتريکي فعال مي‌‌شود. مهمتر از آن، چندين نوع ليزر نانوسيمي را مي‌توان بر روي يک تراشه قرار داد و اينگونه کاربردهاي بيشتري براي اين ابزارها ايجاد کرد. 
اين پيشرفت در آينده مي‌تواند منجر به ساخت رايانه‌هاي سريع‌تر، ذخيره‌سازي بالاي اطلاعات، بهبود خواص اپتيکي رشته‌ها و ليتوگرافي دقيق‌تر شود. 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق نانوتکنولوژی در گردهمايي انجمن ملي شیمی”