سایر

تحقیق ساختمان های اسکلت فلزی

دانلود تحقیق با موضوع ساختمان های اسکلت فلزی ،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
ساختمان های اسکلت فلزی – ساختمان های اسکلت بتنی – شهرسازی و محوطه سازی – تاسیسات الکتریکی – تاسیسات آب و فاضلاب – تاسیسات حرارتی و برودتی – تنظیم شرایط محیطی – عناصر و جزئیات ساختمانی – اصول فنی ساختمان – آشنایی با مواد و مصالح مستعمل در ساختمان – اصول طراحی معماری و مختصری در مورد بناهای تاریخی و قدیمی کشورمان مطالبی را خواهیم آورد.
ساختمان های اسکلت فلزی: در این نوع ساختمان ها برای ساختن ستون ها و پل ها از پروفیل های فولادی استفاده می شود. در کشور ما معمولا ستون ها را از تیر آهن های I دوبل یا بال پهن های تکی استفاده می نمایند، و همچنین برای اتصالات از نبشی و تسمه و برای زیر ستون ها از صفحه فولادی استفاده می شود، و معمولا دو قطعه را به وسیله جوش به همدیگر متصل می نمایند. سقف این نوع ساختمان ها ممکن است تیرآهن و طاق ضربی باشد، و یا از انواع سقف های دیگر از قبیل تیرچه بلوک و غیره استفاده گردد.
برای پارتیشن بندی می توان از انواع آجر و یا قطعات گچی و یا چوب و یا سفال های تیغه ای استفاده کرد.
انواع پروفیل های فولادی در ساختمان
مقاطع فولادهای ساختمانی معمولا با یک حرف که بیانگر مقطع و دو عدد (برای نبشی سه عدد) است، مشخص می شوند. عدد اول عمق مقطع بر حسب اینچ یا میلیمتر و عدد دوم وزن مقطع در واحد طول بر حسب پوند در هر فوت یا کیلوگرم در هر متر است. برای مثال مقطع W14×87 مقطعی بال پهن با عمق 14 اینچ و وزن 87 پوند در هر فوت است. مقطع L8×8×½ نیز نبشی با دو ساق مساوی با طول 8 اینچ و ضخامت ½ اینچ است که آن را به صورت L×8×½ نیز مشخص می کنند.
تیر آهن
تیرآهن مهمترین نوع پروفیل های ساختمانی است و به دو صورت معمولی به فرم I ویا NP نوشته می شود و بال پهن با علامت H و یا IPB که ارتفاع و بال مساوی می باشد در ساختمان به کار می رود. نوع اول نسبت به نوع دوم در ساختمان استفاده بسیار بیشتری دارد. تیرآهن نوع اول معمولی به ارتفاع 80 تا 600 میلیمتر عرضه می شود و مورد استفاده آن در ستون ها، خرپا ها، نعل درگاه ها، بیم ها در پوشش سقف ها و پل های لانه زنبوری می باشد.                                                             
ورق آهن از ضخامت 3 تا 30 میلیمتر جهت اسکلت ساختمان در بازار موجود است. ابعاد ورق های آهن معمولی در بازار 2×1 متر و 6×5/1 متر می باشد و به طور کلی مصرف ورق برای اتصال تیر آهن ها به یکدیگر، زیر ستون ها، خرپاها، و تقسیم فشار برای کف پل ها، تقویت پل ها و اتصالات دیگر به کار می رود. اگر ضخامت این ورق ها بالاتر از 25/0 میلیمتر و کمتر از 35/6 میلیمتر باشد شیت (Sheet) و اگر ضخیم تر از 35/6 میلیمتر باشد پلیت (Plate) نامیده می شوند. دو محصول عمده و رایج که از ورق به دست می آید یکی ورق های گالوانیزه و دیگری ورق های موجدار یا کرکره ای هستند.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق ساختمان های اسکلت فلزی”