مهندسی کامپیوتر

تحقیق نرم افزار PSPICE

دانلود تحقیق با موضوع نرم افزار PSPICE،
در قالب word و در 38 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
در اوايل سال 1970 ميلادي  ران راهرر  تصميم به  ارائه يک برنامه شبيه سازي براي کار در زمينه بهينه سازي  طراحي مدارات الکترونيکي گرفت. اين عمل براي اولين بار در دانشگاه برکلي کاليفرنيا صورت گرفت  دانشجويان راهر از جمله لري ناگل   به همکاري با او پرداختند و CANCER را که مخفف عبارت:               
بود را براي اولين بار به بازار   Computer Analysis of Nonlinear Circuits Excluding Radiation  . اين نرم افزار به طور ابتدايي تنها شامل ديود ها و ترانزيستور هاي دوقطبي بود و فقط قادر     عرضه کردند  به انجام تحليل DC و  AC  بود.                                           
SPICE1
در سال 1972  (دو سال بعد) ناگل و پدرسون    نسخه 1SPICE را عرضه کردند .با توجه به قابليت هاي اين نرم افزار به سرعت ابزار شبيه سازي استاندارد صنعتي شد. انواع JFET و MOSFET نيز به  برنامه اضافه شد.آناليز مدارها نيز بر اساس تجزيه و تحليل گره اي که ابتدايي ترين روش تحليل است طراحي شده بود
کدSPICE1 به زبان فورترن نوشته شده و در کامپيوتر هاي main farme قابل اجرا بود. 
SPICE2   
آنچه ناگل در 1975 ارائه کرد داراي پيشرفت هاي چشمگيري بود . آناليز مدارها بر پايه تجزيه و تحليل گره اي تصحيح شده (Modified Nodal Analysis) انجام ميشد. اين نسخه جديد منابع ولتاژ و القاگر ها را نيز حمايت  ميکرد. مدل هاي MOSFET و دوقطبي تمديد شده و توسعه يافتند.عمده ترين ويژگي  SPICE2اين بود که  تخصيص حافظه در آن با توجه به اندازه و پيچيدگي هاي مدار به صورت پويا انجام مي شد. هم اکنون نيزبسياري از شبيه سازي هاي تجاري با SPICE2G.6  انجام مي شود .                                                             
SPICE3
کد SPICE2   در سال 1978 به زبان C بازنويسي شد. اين نرم افزار توسعه يافته  داراي محيط گرافيکي براي ديدن نتيجه بود. تمامي منابع ولتاژ و جريان کنترل شده خازن ها و القاگر ها را حمايت مي کرد . مد ل هاي افزوده شده ، انواع MOSFET ،خطوط انتقال پراتلاف و سوييچ هاي غير ايده آل بود .              
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق نرم افزار PSPICE”