علوم تربیتی

تحقیق دیدگاهی نو برای ارزشیابی دوره ابتدایی

دانلود تحقیق با موضوع دیدگاهی نو برای ارزشیابی دوره ابتدایی،
در قالب word و در 5 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
ویژگی های کودکان دوره ابتدایی
مروری بر مبانی نظری
نگاهی به سابقه ارزشیابی در ایران
ارزشیابی به شیوه هنری
نتیجه گیری
منابع

مقدمه تحقیق:
سنت آشکارسازی رویدادهای آموزشی مدارس به شاگردان و والدین، مبتنی بر اعلام نمرات تحصیلی شاگردان و اخیرا، نمرات توصیفی شاگردان بوده است.

به سه دلیل این مساله در مدارس و جامعه مدام دنبال شده است، یکی این که همیشه اشتیاقی برای دقت در ارزیابی ها وجود داشته است که خودش را در کمی سازی نشان داده است. دومی انتظار شاگردان و والدین از ساده بودن و شسته رفته بودن گزارش عملکرد شاگردان و سومین عامل این است که ما برای معلمین و شاگردان، جایگزینی مناسب را فراهم نکرده ایم، بنابراین این سنت هم چنان ادامه پیدا کرده است.

در چنین شرایطی نگارنده تصور می کند، آشکار کردن حوادث تربیتی و کیفیت یادگیری شاگردان دوره ابتدایی به شیوه هنری و با روش های بصری و شنیداری و به صورت های مختلفی از جمله عکاسی، فیلم و نوار ویدیویی، نقادی آموزشی و مصاحبه های ضبط شده از دانش آموزان و معلمان درباره حوادث مدرسه می تواند جایگزین مناسبی باشد.

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق دیدگاهی نو برای ارزشیابی دوره ابتدایی”