روان شناسی

تحقیق آئین نامه آموزشی

دانلود تحقیق با موضوع آئین نامه آموزشی،
در قالب word و در 22 صفحه، قابل ویرایش.
فهرست  مطالب
تصویب نامه شورای عالی برنامه ریزی        مشروطی(ماده27)  
فهرست مطالب        اخراج دانشجوی مشروط(ماده29)   
مقدمه(روش اجرا)    الف    مشمول آئین نامه دوره کارشناسی ارشد
تعریف    5    پیوسته(ماده 32)   
فصل اول: شرایط ورود و نام نویسی    فصل هفتم: مرخصی تحصیلی و انصراف
از تحصیل        10
شرایط ورود(ماده1)    1    مرخصی تحصیلی   
نام نویسی(ماده2)    1    انصراف از تحصیل   
منع تحصیل همزمان(ماده4)    2    مرخصی تحصیلی همسر دانشجوی        
بورسیه و همسر یکی از کارکنان دولت
فصل دوم: نظام آموزشی    2    فصل هشتم: انتقال   
تعریف واحد(ماده5)    2    تعریف انتقال(ماده38)   
سال تحصیلی(ماده6)    3    کمیته انتقال(تبصره4 ماده 39)       
حدود اختیارات دانشگاه(ماده7)    3    انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی   
دروس انتخابی(ماده8)    انتقال دانشجویان ایرانی خارج از
ساعات حل تمرین(ماده9)    فصل نهم: دانشجوی مهمان   
فصل سوم: واحدهای درسی و طول         فصل دهم: تغییر رشته   
مدت تحصیل    تغییر رشته الزامی   
تعداد واحد    فصل یازدهم : پذیرش واحدهای در
تعداد واحد انتخابی در یک نیمسال    5    فصل دوازدهم: فراغت از تحصیل   
دروس پیشنیاز(ماده12)    تاریخ فراغت از تحصیل(تبصره1 ماده64)19
طول دوره(ماده13)   
فصل چهارم: حضور و غیاب   
حضور در جلسات درس   
غیبت در امتحان   
فصل پنجم: حذف و اضافه   
حذف و اضافه(ماده17)   
حذف اضطراری(ماده18)   
فصل ششم: ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجو           
معیارهای ارزیابی   
درس ناتمام(ماده 23)   
اعلام نمرات(ماده24)   
میانگین نمرات(ماده26)   
بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
بیش از 6 سال از اجرای آئین نامه آموزشی دوره های کاردانی و کارشناسی مصوب اسفند ماه 1369 شورای عالی برنامه ریزی (نشریه 101) می گذرد و این مدت، فرصت کافی بود تا نقاط ضعف و قوت آن بررسی و مورد توجه قرار گیرد.
براین اساس کمیسیون تدوین آئین نامه ها مأموریت یافت، تا با استفاده از نظرات دانشگاهها و کارشناسان مسایل آموزشی خصوصاً معاونین آموزشی دانشگاهها، آئین نامه مزبور را بررسی نموده و برخی از موارد را اصلاح و تجدیدنظر و اشکالات آنرا برطرف نماید.
این کار صورت گرفت و آئین نامه جدید تدوین و جهت تصویب نهایی به شورای عالی برنامه ریزی پیشنهاد شد و شورای عالی برنامه ریزی نیز طی جلسات 316 الی 339 خود آنرا بررسی و اصلاح و سپس در جلسه 339 به تصویب نهایی رسانید که بصورت متن پیوست جهت اجرا ابلاغ می شود.
این آئین نامه ، مجموعه ضوابط و مقررات آموزشی مصوب حاکم بر آموزش عالی در مقاطع کارداني، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته است که با هدف ایجاد هماهنگی در فعالیت های آموزشی دانشگاهها و به منظور ارتقای کیفیت آموزشی تدوین یافته است.
لکن آنچه در نیل به این هدفها اهمیت بسیار دارد، نحوه اجرا و بکار بستن دقیق ضوابطی است که در آئین نامه پیش بینی شده است و این مقصود فقط با هماهنگی مسئولان اجرایی و دانشگاهها، و همکاری استادان و دانشجویان متعهد حاصل نخواهد شد.
با امید تحقق این همکاری و هماهنگی وتوجیه و تبیین این موضوع ، تذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد…..

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق آئین نامه آموزشی”