دانلود تحقیق با موضوع تحلیل خلقت انسان از دید قرآن،
در قالب word و در 16 صفحه، قابل ویرایش.
در قالب word و در 16 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
قرآن، آغاز آفرینش انسان را از خاک دانسته است «خلقه من تراب»
(28) «خلقکمن تراب ثم من نطفة» (29) ، «خلقکم من تراب» (30) ، «خلقکم من
تراب ثم من نطفة» (31) ، «خلقناکم من تراب ثم من نطفة» (32) ، بعد خاک
با آب آمیخته و گل شد «خلقکم من طین» (33) شیطان اشاره به اینجا داشت که
لب به اعتراض گشود و گفت: «ءاسجد لمن خلقت طینا» (34) ابلیس گفت: آیا براى
کسى که از گل آفریدى سجده کنم، غافل از این که:
آدمى بسرشته از یک مشت گل برگذشت از چرخ و از کوکب به دل
البته
این گل، ساده نبوده و اوصافى نیز داشته است، مانند چیزى که از برگزیده و
عصاره «سلاله» گل است «لقد خلقناالانسان من سلالة من طین» (35) به یقین
انسان را از عصارهاى از گل آفریدیم، این گل به گونهاى بوده که چسب داشته
مانند گلهاى رسى که سرشته مىشوند «انا خلقناهم من طین لازب» (36) : ما
آنان را از گلى چسبنده آفریدیم، این گل رنگش تغییر کرده تیره رنگ و
لجنگونه شده است «من صلصال من حماء مسنون» (37) در حقیقت انسان را از گلى
خشک، از گلى سیاه و بدبو آفریدیم. گرچه از پارهاى روایات به دست مىآید
مراد از گل بدبو، طینت آدمیان بدکردار است نه گل ظاهرى آنان …
قرآن، آغاز آفرینش انسان را از خاک دانسته است «خلقه من تراب»
(28) «خلقکمن تراب ثم من نطفة» (29) ، «خلقکم من تراب» (30) ، «خلقکم من
تراب ثم من نطفة» (31) ، «خلقناکم من تراب ثم من نطفة» (32) ، بعد خاک
با آب آمیخته و گل شد «خلقکم من طین» (33) شیطان اشاره به اینجا داشت که
لب به اعتراض گشود و گفت: «ءاسجد لمن خلقت طینا» (34) ابلیس گفت: آیا براى
کسى که از گل آفریدى سجده کنم، غافل از این که:
آدمى بسرشته از یک مشت گل برگذشت از چرخ و از کوکب به دل
البته
این گل، ساده نبوده و اوصافى نیز داشته است، مانند چیزى که از برگزیده و
عصاره «سلاله» گل است «لقد خلقناالانسان من سلالة من طین» (35) به یقین
انسان را از عصارهاى از گل آفریدیم، این گل به گونهاى بوده که چسب داشته
مانند گلهاى رسى که سرشته مىشوند «انا خلقناهم من طین لازب» (36) : ما
آنان را از گلى چسبنده آفریدیم، این گل رنگش تغییر کرده تیره رنگ و
لجنگونه شده است «من صلصال من حماء مسنون» (37) در حقیقت انسان را از گلى
خشک، از گلى سیاه و بدبو آفریدیم. گرچه از پارهاى روایات به دست مىآید
مراد از گل بدبو، طینت آدمیان بدکردار است نه گل ظاهرى آنان …