روان شناسی

پاورپوینت مدیریت رفتاری کودکان PMT

دانلود پاورپوینت با موضوع مدیریت رفتاری کودکان PMT،
در قالب ppt و در 33 اسلاید، قابل ویرایش.

بخشی از متن پاورپوینت:

PMT مداخله ای ست که به والدین آموزش داده می شود که چگونه با استفاده از تکنیک های یادگیری اجتماعی رفتار کودک و نوجوانانشان را تغییر دهند.

PMT می تواند به عنوان رویکردی تعریف مشکلات رفتاری کودکان را با استفاده از « روشهایی که والدین آموزش می بینند چگونه رفتار کودکانشان را در خانه تغییر دهند و رفتار اجتماع پسند آن ها را بر انگیخته کنند و انحرافات رفتاری را کاهش دهند» درمان می کند.

آموزش تدبیر والدین به شیوه هایی اشاره دارد که در آن والدین آموزش می بینند تا به گونه ای دیگر با کودک تعامل کنند. آموزش بر این نظر کلی استوار است که رفتار مشکل دار به طور غیر عمد ایجاد می شود و از طریق تعاملات غیر انطباقی والدین در خانه استمرار می یابد.
فرضیه زیر بنایی در مدل های PMT براساس یادگیری اجتماعی این است که برخی از نقض مهارت های والدین در فرزند پروری حداقل مسوول بخشی از رشد ونگهداری مشکلات رفتاری conduct می باشد.
بهبود رفتار والدین به عنوان مکانیزم اصلی در تغییر رفتار کودک به شمار می رود
هدف آنی برنامه های رشد مهارتهای خاص در والدین است.
این هدف معمولا با ترغیب والدین به بهره گیری از مهارت های خود در رفتارهای نسبتا ساده که می توان آن ها را به آسانی مشاهده کرد و در شبکه ی تعاملات تحریک کننده تر (مثل تنبیه، تعارض خواسته ها، تعاملات قهری) قرار نمی گیرند تامین می شود.
به همان اندازه که والدین کفایت بیشتری کسب کنند ، می توان برنامه را برای کودکانی که دارای رفتارهای شدیدا مشکل زا هستند و در حوزه های دیگر (مثلا رفتار مدرسه مشکل دارند استفاده کرد.

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مدیریت رفتاری کودکان PMT”