روان شناسی

پاورپوینت رشد جنسی کودکان

دانلود پاورپوینت با موضوع رشد جنسی کودکان،
در قالب ppt و در 12 اسلاید، قابل ویرایش.

بخشی از متن پاورپوینت:

نظریه روانی_جنسی فروید
این نظریه تاکید دارد که نحوه ای که والدین سایق های جنسی و پرخاشگری فرزند خود را درچند سال اول زندگی اداره می کند برای رشد شخصیت سالم حیاتی است.
مرحله دهانی_دوره رشد از تولد تا 2سالگی : دو شیوه رفتار کردن در این مرحله وجود دارد که شامل رفتار جذب دهانی و رفتار پرخاشگر دهانی یا آزارگر دهانی است.
مرحله مقعدی_دوره رشد 3تا 4 سالگی: احساس لذت در کودک ابتدا از تخلیه مدفوع و سپس از نگهداری آن حاصل می شود.فروید معتقد بود که تجربه آموزش توالت رفتن در طول مرحله مقعدی تاثیر مهمی بر رشد شخصیت دارد. دو شیوه رفتار کردن در این مرحله شامل نگهداری مقعدی و پرخاشگری مقعدی است.
مرحله آلتی_4 تا 5 سالگی: توجه کودکان در این مرحله به دستگاه تناسلیشان جلب می شود و با دستکاری از آن لذت می برند و در زمینه مسائل جنسی کنجکاو می شوند.
تعارض مرحله آلتی، آخرین و اساسی ترین تعارضی است که کودک با آن مواجه می شود.
تعارض آلتی و درجه حل شدن آن ها، در تعیین واکنش های فرد بزرگسال به جنس مخالف و نگرش های او نسبت به این جنس اهمیت زیادی دارد.
4. دوره نهفتگی_6 تا بلوغ: مرحله آرامش نسبس یا عدم فعالیت سائق جنسی در طول دوره ای است که از انحلال عقده ادیپال تا بلوغ طول می کشد. این دوره برای تعلیم و تربیت کودکان مناسب است و وی می تواند به یادگیری مطالب و مهارت های تازه از قبیل خواندن، نوشتن، آموختن آداب و رسوم و اخلاق اجتماعی نائل آید.
5. مرحله جنسی یا تناسلی: آخرین مرحله روانی_جنسی است که به هنگام بلوغ آغاز می شود.
بدن از نظر فیزیولوژیکی بالغ می شود و اگر تثبیت مهمی در مرحله قبل رشد اتفاق نیافتاده باشد فرد قادر به هدایت زندگی بهنجار خواهد بود.

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت رشد جنسی کودکان”