روان شناسی

پاورپوینت پیشینه تاریخی یادگیری

دانلود پاورپوینت با موضوع پیشینه تاریخی یادگیری،
در قالب ppt و در 28 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:

مشخص نیست که روانشناسی از چه زمانی به طور رسمی رشته ای علمی شناخته شده است . اما پژوهش های روان شناختی از اواخر قرن نوزدهم آغاز شد . ویلهم وونت نخستین آزمایشگاه روان شناختی را در سال 1879 در لایپزیک آلمان دایر کرد . ولی گفته می شود ویلیام جیمز چهارسال زودتر در هاروارد ایجاد کرده بود .
شهرت وونت از یک سو به دلیل پدید آوردن رشته روانشناسی به عنوان یک رشته ی علمی جدید و از سوی دیگر به دلیل انتشار مجله ای برای ارائه گزارش تحقیقات روان شناسی است .
احساس ، ادراک ،زمان واکنش ،تداعیهای کلامی ،توجه و عواطف از عمده ترین مضامینی بود که دانشمندان جوان در آزمایشگاه وونت بررسی کردند .
هرمان ابینگهاوس محقق دیگری است که با تلاشهای خود به روش تجربی اعتبار بخشید و در تبدیل روانشناسی به رشته ای مستقل گام مهمی برداشت او فرایند های ذهنی برتر را بررسی و توجه خود را به مطالعه ی حافظه معطوف کرد.


زمينه و پيشينه نظريه هاي يادگيري:
بي‌ترديد بايد گفت كه اهميت يادگيري در رشد آدمي بسي فراتر از چشم‌انداز انديشه‌هاي اوست. روان‌شناسان به تازگي به عظمت شكل‌پذيري نوع آدمي، حتي در سالهاي نخستين او پي برده و محقق ساخته‌اند كه عامل اصلي در اين شكل‌پذيري يادگيري است. به اعتقاد آنان هر رفتاري كه از ما سر مي‌زند معلول يادگيري است. به اين معنا كه يك رشته از يادگيريهاي ساده‌تر موجب يادگيريهاي پيچيده‌تر مي‌شوند. به علاوه چون محيط زندگي افراد آدمي همواره در معرض کلید ورود به مطالعات و مباحث روانشناسی مطالعه و آگاهی از روانشناسی یادگیری است. روانشناسی یادگیری پایه‌ای برای درک و فهم سایر حوزه‌های روانشناسی است و سایر حوزه‌های روانشناسی نیز از نظریات و تحقیقات روانشناسی یادگیری استفادهای وسیعی می‌برند. در کنار این موضوع روانشناسی یادگیری در زندگی روزمره از کاربردی‌ترین حوزه‌های روانشناسی است مدرسه ، آموزشگاه‌ها ، روشهای تربیت کودک ، آموزش رانندگی ، روش‌های درمانی و انتقال تجربیات از نسلی به نسلی دیگر به یادگیری و روشهای آن وابسته هستند.تغيير است. انسان براي غلبه بر اين دگرگونيها ناچار از يادگيري است …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت پیشینه تاریخی یادگیری”