پرستاری

پاورپوینت بیماریهای قلبی در كودكان

دانلود پاورپوینت با موضوع بیماریهای قلبی در كودكان،
در قالب ppt و در 90 اسلاید، قابل ویرایش.

بخشی از متن پاورپوینت:

بیماری های مادرزادی قلبتعریف: به هرگونه اختلال ساختمانی یا فونکسیون دستگاه کاردیوواسکولر که در هنگام تولد وجود دارد حتی اگر با تأخیر تشخیص داده شده است.

پری والانس:
بیماری های مادرزادی قلب در 8/0-5/0 درصد از متولدین اتفاق می افتد. انسیدانس آن در کودکان مرده بدنیا آمده (still borns) حدود 4-3 درصد، سقطها 25-10 درصد، شیرخواران نارس (حدود 2 درصد به جز PDA).
اتیولوژی:
علت اکثریت بیماریهای مادرزادی قلب ناشناخته است و امروز بیشتر روی نظریه اساس ژنتیک تأکید می کنند؛ ولی تاکنون فقط در 25 درصد موارد عامل ژنتیک شناخته شده است به همین علت هنوز نظریه مولتی فاکتوریال دارای قوت بالائی است یعنی ترکیبی از زمینه ژنتیک و محرک های محیطی در ایجاد CHD، نقش عمده را بر عهده دارند.
یک درصد کوچکی از ضایعات مادرزادی قلب مربوط به اختلالات کروموزومی است به ویژه در تریزومی 21، 13، 18 و سندرم ترنر، که به ترتیب در 50 درصد، 100درصد، 90 درصد و 40 درصد موارد CHD وجود دارد.
فاکتورهای ژنتیکی دیگر هم مهم است مثلاً VSD در نژاد آسیائی شایع تر است.
 اکثریت بیماریهای مادرزادی بین روزهای 18 و 50 بارداری اتفاق می افتد.
عوامل محیطی:
4-2 درصد موارد بیمار یهای مادرزادی قلب ناشی از عوامل محیطی شناخته شده یا حالات جانبی مادری و یا اثرات جانبی تراتوژن هاست. این حالات شامل دیابت ملتیوس مادر، فنیل کتونوری، لوپوس اریتماتوز سیستمیک، سندرم سرخجه مادرزادی و مصرف داروهائی چون (لیتیم، اتانول، وارفارین، تالیدومید، آنتی متابولیت ها، داروهای ضدتشنج)
تجویز ایندومتاسین در زمان بارداری ممکن است باعث بسته شدن داکتوس آرتریوزوس و در نتیجه نارسائی بطن راست شود. مالفورماسیون های خارج قلبی در 30-25 درصد بیماران با بیماریهای مادرزادی دیده می شود. TGA و ضایعات انسدادی طرف چپ قلب در پسرها کمی بیشتر از دختر شایع است (حدود 65 درصد) در حالیکه PS, PDA, VSD, ASD در دخترها شایع تر است. بعضی از بیماری های مادرزادی قلب چون TGA در نژاد سفید شایع تر است.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت بیماریهای قلبی در كودكان”