سایر

پاورپوینت انگل آپی میازیس زنبور عسل

دانلود پاورپوینت با موضوع انگل آپی میازیس زنبور عسل،
در قالب ppt و در 16 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
انگل آپی میازیس زنبور عسل
زنبور عسل حشره مفید در صنعت کشاورزی می باشد این حشره علاوه بر تولید محصولات داخل کندو فایده بسیار زیاد درگرده افشانی گلها دارد. این حشره مفید مثل سایر جانداران به بیماری های متعددی مبتلا می شود که ،
بیماری های انگلی از مهمترین آنها می باشد از جمله بیماری های مهم انگلی زنبور عسل می توان به کنه واروآ، آکارپیس وودی و آپی میازیس اشاره نمود.
بیماری آپی میازیس در زنبور عسل چندان شناخته شده نیست در منابع مربوط به زنبور عسل اطلاعات کافی در مورد آن در دسترس نبوده درحالی که  میزان  آلودگی زنبورستان ها روز به روز به این انگل افزایش می یابد
تاریخچه
آپي ميازيس در ایران اولین بار توسط هاشمی در سال 1376در استان آذربایجان غربی گزارش شد. و در استان اردبیل برای دومین بار در کشور درشهريور ماه سال 1380توسط بخش تحقیقات دامپزشکی مشاهده و گزارش گردید، بعد از آن نيز چندين بار توسط اینجانب نقی محمد باقرزاده وهمکاران آزمایشگاهی  در زنبورستان های استان شناسايي و گزارش شد. طبق گزارشات اين انگل در كشورهايي همچون الجزاير، تونس،  استراليا، ايتاليا، يونان، اكراين، … مشاهده شده است.
انتشار
در اكراين كندوهاي تعدادي از زنبورستان ها دراثر آلودگي 73 تا 78 درصد زنبوران خود را از دست داده اند.
در اسپانيا ميزان آلو دگي 10 مورد از 170 نمونه اخذ شده، توسط پاسكال و مارتينز (1996) گزارش شده است.
انگل سنوتاینیا تریکوسپیس در اروپای مرکزی وجنوبی و اکراین گسترده است همچنین وجود آن در الجزایر؛  تونس؛ واسترالیا گزارش شده است میاپیس انگلوزی نام دیگر مرحله لاروی این انگل است .
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت انگل آپی میازیس زنبور عسل”