سایر

پاورپوینت آشنایی با قوانین و مقررات مالی و محاسباتی

دانلود پاورپوینت با موضوع آشنایی با قوانین و مقررات مالی و محاسباتی،
در قالب ppt و در 55 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
فهرست مطالب:
مباحثی در ارتباط با بودجه ومراحل آن   
مباحثی در ارتباط با قوانین و مقررات مالی
مباحثی در ارتباط با نظارت و کنترل عملیات مالی و ساز و کارهای قانونی آن
بخشی از متن پاورپوینت:
تعریف بودجه( ماده یک قانون محاسبات عمومی کشور )
بودجه كل كشور برنامه مالي دولت است كه براي يك سال مالي تهيه و حاوي پيش بيني درآمدها ، و ساير منابع تامين اعتبار و برآورد هزينه ها براي انجام عملياتي كه منجر به نيل سياستها و به هدفهاي قانوني مي شود.
بودجه از ســـه قسمت
الف ـ بودجه عمومی دولت که شامل :
پیش بینی دریافت ها و منابع تامین اعتبار که بطور مستقیم و غیر مستقیم در سال مالی قانون بودجه بوسیله دستگاه ها از طریق حساب های خزانه داری کل اخذ می گردد .
پیش بینی پرداخت هایی که از محل درآمد عمومی و یا اختصاصی برای اعتبارات هزینه ای ( جاری ) ، اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای ( عمرانی ) و اعتبارات اختصاصی دستگاه های اجرایی می تواند در سال مالی مربوط انجام دهد .
بودجه از ســـه قسمت
اهمیت بـــودجــه
بودجه وسیله ای برای تدوین و تنظیم برنامه های دولت است
بودجه وسیله تحصیل مجوز قانونی برای فعالیتهای دولت است
بودجه راهنمای اجرای سیاستهای دولت است .
قوی ترین وسیله کنترل قوه مجریه توسط قوه مقننه و وسیله آگاهی و اطمینان مردم از مصرف صحیح و قانونی منابع و وجوه عمومی است .
مراحل بودجه     (Budget cycle)
1- تهيه و تنظيم و پیشنهاد بودجه
2 ـ مرحله تصویب بودجــه
الف) تصویب کلیات بودجه و ارجاع لایحه بودجه به کمسیون تخصصی و بعدا از ان کمسیون تلفیق
ب) رسیدگی ، اعمال اصلاحات ، تصویب و تهیه گزارش
ج) طرح و بررسی در جلسه علنی
د) رأی گیری نهایی و ابلاغ به رئیس جمهور ( پس از تایید شواری نگهبان )
3 ـ مرحله اجرای بودجه
4 ـ کنترل و نظارت بودجه
تسجیــل :  عبارت است از تعیین میزان بدهی قابل پرداخت به موجب اسناد و مدارک اثبات کننده بدهی . حــــواله :  اجازه ای است که کتباً وسیله مقامات مجاز وزارتخانه یا موسسه دولتی یا شرکت دولتی یا هر دستگاه اجرایی برای تادیه تعهدات و بدهی های قابل پرداخت از محل اعتبارات مربوط عهده ذیحسابی در وجه ذی نفع صادر میگردد . درخواست وجه :  سندی است که ذیحساب برای دریافت وجه به منظور پرداخت حواله های صادره شده موضوع ماده 21 این قانون و سایر  پرداخت هایی که به موجب قانون از محل وجوه متمرکز شده در خزانه مجاز است ، حسب مورد از محل اعتبارات یا وجوه مربوط عهده خزانه در مرکز یا عهده خزانه معین استان ، در وجه حساب بانکی پرداخت دستگاه اجرایی ذی ربط صادر میکند . هزینــــــه :  عبارت است از پرداخت های قطعی و ذی نفع در قبال تعهد یا تحت عنوان کمک یا عناوین مشابه با رعایت قوانین و مقرارت مربوط .
طبق ماده 53 قانون اختیار و مسوولیت :تشخیص و اجرای تعهد و تسجیل و حواله         بعهده وزیر یا رئیس دستگاه تامین اعتبار و تطبیق پرداخت با قوانین و مقررات     بعهده ذیحساب که قابل تفویض میباشد اما این تفویض در هیچ مورد اختیار و مسوولیت را از تفویض کننده سلب نخواهد کرد .
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت آشنایی با قوانین و مقررات مالی و محاسباتی”