سایر

پاورپوینت ورزش واليبال

دانلود پاورپوینت با موضوع ورزش واليبال،
در قالب ppt و در 16 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
تاریخچه والیبال
در سال 1895 در شهر هولیوک ایالت ماساچوست ایالات متحده ورزش جدیدی به وجود آمد که امروزه والیبال خوانده می‌شود و محبوبیتی جهانی دارد. این ورزش جدید را شخصی به نام ویلیام .جی.مورگان که مربی تربیت بدنی در کالج هولیوک بود، ابداع کرد .
نخستین بازیها و مسابقات والیبال که آن زمان مینونت خوانده می‌شد، در سالنهای ورزشی و با تویی توپ بسکتبال بر روی تور تنیس انجام می‌گرفت.در سال 1896 اولین مسابقه والیبال در حضور تماشاگران انجام شد. در آن بازی تاریخی، وقت و زمین و تعداد بازیکنان محدود نبود.
درباره والیبال
والیبال ورزشی تیمی و بسیار مهیج است، كه پیشینه ای یكصد و ده ساله دارد و امروزه تقریباً تمامی كشورهای جهان عضو فدراسیون جهانی آن هستند.
قوانین و مقررات والیبال
تعداد كل بازیكنان هر تیم: 12 نفر.تعداد بازیكنان داخل زمین: 6 نفر.تعداد كل داوران: 10 نفر (یك داور بالا، یك داور پائین و یك داور ذخیره- 4 داور خط و یك داور خط ذخیره- یك نویسنده و یك كمك نویسنده.)اندازه زمین: طول 18 متر و عرض 9 متر.نِت (تور): برخورد توپ به لبه تور اشكال ندارد و خطا نیست.
زمان بازی: 5 گیم بصورت رالی، 4 ست با نتیجه 25 امتیاز و ست آخر با نتیجه 15 امتیاز می باشد. (البته در مسابقات مدارس 3 گیم می باشد.)
تعداد استراحت: در امتیاز 8 و 16، اولین تیمی كه به این امتیاز رسید یك استراحت فنی به مدت یك دقیقه به هر دو تیم داده می شود. هر تیم به غیر از استراحت فنی دارای 2 استراحت 20 ثانیه ای می باشد.
روش تعویض بازیكنان: داور ابتدای خط یك سوم رو به تور می ایستد و همانجا بازیكن ورودی، تابلوی شماره تعویض را به بازیكن خود می دهد. (در قسمت یك سوم زمین)تعداد تعویض: هر تیم 6 تعویض می تواند داشته باشد. مثلاً اگر بازیكن شماره 5 به جای بازیكن شماره 8 وارد زمین شد، در تعویض بعدی حتماً 8 باید به جای 5 وارد زمین شود (یك رفت و یك برگشت).

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت ورزش واليبال”