دانلود پاورپوینت با موضوع روانشناسی ورزش،
در قالب ppt و در 31 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
روانشناسي ورزش چيست؟
مطالعه جنبه های روانی
عملکرد ورزشکاران و کاربرد اصول روانشناسی در حوزه ورزش . یا به عبارت
دیگر، مطالعه ویژگیهای رفتاری ورزشکاران.
طبقه بندی روانشناسي ورزش
روانشناسي
باليني : روانشناسان دراين حيطه بيشتر با ورزشکاران دارای مشکلات روان
شناختي مانند اضطراب،ضعف اعتماد بنفس ، برانگيختگي و… سرو کار دارند.
روانشناسي آموزشي : روانشناسان اين طبقه دارای دو نقش استاد و مشاور روانشناسي ورزش هستند .
روانشناسي تحقیقاتي : هدف تحقيقات اين روانشناسان ،دستيابي به واقعيت های علمي ،آموزشي و باليني است.
کاربرد روانشناسي ورزش
برای ورزشکاران
برای مربيان
حوزه های غير ورزشي
ده دليل براي وجود عوامل روانشناختي موثر بر عملکرد ورزشي
1- تفاوت اجرا هنگام تمرين در مقايسه با مسابقه
2- تحت تاثير قرار گرفتن عملکرد در حضور تماشاگران
3- تغييرپذيری اعتماد به نفس
4- اضطراب و ترس هنگام مسابقه
5- آگاه نبودن از دليل و انگيزه شرکت در رقابت
6- نسبت دادن ارزش خود به تواناييها در اجرای ورزشي
7- تغيير پذيری در تمرکز توجه
8- عملکرد ضعيف پس از برگشت به حالت اوليه از آسيب ديدگي
9- توسل به شيوه های مختلف برای رسيدن به اوج عملکرد
10- تاکيد نتايج بسياری از تحقيقات بر اهميت توجه به ابعاد روان شناختي ورزشکاران
– مدل هاي استعداد يابي
– مدل های رشد
مطالعه جنبه های روانی
عملکرد ورزشکاران و کاربرد اصول روانشناسی در حوزه ورزش . یا به عبارت
دیگر، مطالعه ویژگیهای رفتاری ورزشکاران.
طبقه بندی روانشناسي ورزش
روانشناسي
باليني : روانشناسان دراين حيطه بيشتر با ورزشکاران دارای مشکلات روان
شناختي مانند اضطراب،ضعف اعتماد بنفس ، برانگيختگي و… سرو کار دارند.
روانشناسي آموزشي : روانشناسان اين طبقه دارای دو نقش استاد و مشاور روانشناسي ورزش هستند .
روانشناسي تحقیقاتي : هدف تحقيقات اين روانشناسان ،دستيابي به واقعيت های علمي ،آموزشي و باليني است.
کاربرد روانشناسي ورزش
برای ورزشکاران
برای مربيان
حوزه های غير ورزشي
ده دليل براي وجود عوامل روانشناختي موثر بر عملکرد ورزشي
1- تفاوت اجرا هنگام تمرين در مقايسه با مسابقه
2- تحت تاثير قرار گرفتن عملکرد در حضور تماشاگران
3- تغييرپذيری اعتماد به نفس
4- اضطراب و ترس هنگام مسابقه
5- آگاه نبودن از دليل و انگيزه شرکت در رقابت
6- نسبت دادن ارزش خود به تواناييها در اجرای ورزشي
7- تغيير پذيری در تمرکز توجه
8- عملکرد ضعيف پس از برگشت به حالت اوليه از آسيب ديدگي
9- توسل به شيوه های مختلف برای رسيدن به اوج عملکرد
10- تاکيد نتايج بسياری از تحقيقات بر اهميت توجه به ابعاد روان شناختي ورزشکاران
– مدل هاي استعداد يابي
– مدل های رشد