سایر

پاورپوینت ابزار اندازه گیری و کنترل

دانلود پاورپوینت با موضوع  ابزار اندازه گیری و کنترل،
در قالب ppt و در 22 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
هدف فصل:
  آشنايی فردی که کار اندازه گيری انجام مي دهد برای اينکه بتواند اطلاعات دقيق را اخذ کند.
 معرفی تمامی عناصر سيستم ابزار دقيق الکترونيکی برای بهبود توانايی فراگير به منظور طراحی آزمايش های مؤثر و شيوه های اندازه گيری
زمینه های کاربرد سیستم های ابزار دقیق الکترونیکی
1. تحلیل مهندسی قطعات ماشین ها، سازه ها و وسایل نقلیه برای اطمینان از بازدهی و عملکرد مطمئن.
2. مانیتورینگ فرآیندها به منظور آماده کردن داده های عملیاتی بدون درنگ که به عملگر امکان انجام تنظیم ها و بر اساس آن کنترل فرآیندها را می دهد (کنترل دستی فرآیند).
3. کنترل خودکار فرآیند به منظور آماده کردن داده ای عملیاتی بدون درنگ که به عنوان سیگنال های پسخورد در سیستم های کنترل حلقه بسته استفاده می شوند تا امکان کنترل پیوسته ایجاد شود.
تحلیل مهندسی (Engineering Analysis)
اجرای تحلیل مهندسی به دو طریق انجام می گیرد:
1. تحقیق تجربی: در اين روش يک مدل از جزء مورد نظر ساخته شده و يک برنامه آزمايشی برای ارزيابی عملکرد جزء در حال کار تهيه مي شود و با اندازه گيری مستقيم کميت های مهمی که شايستگی طراحی را کنترل مي کنند، اين تحقيق انجام مي شود.
 2. مدل سازی نظری: يک مدل تحليلی از قسمت مورد نظر ماشين فرموله مي شود و فرضياتی متناسب با شرايط عملکرد، بار وارد بر آن قسمت، خواص ماده و نحوه انهدام در نظر گرفته مي شود. معادلات توصيف کننده رفتار مدل تحليلی نوشته و با روش های رياضی يا محاسبات عددی حل مي شوند. نتايج اين تحليل نظری، درست بودن طراحی و تخمين عملکرد احتمالی آن جزء يا سازه در حال کار را برای طراح مشخص مي کند.  

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت ابزار اندازه گیری و کنترل”