سایر

پاورپوینت آموزش نقشه کشی معماری

 دانلود پاورپوینت با موضوع آموزش نقشه کشی معماری،
در قالب ppt و در 39 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
اگر بخواهيم بر روي يك قطعه زمين ،ساختمان و بنايي بسازيم، اين بنا بايد با هزينه و زحمات زيادي ساخته تا سال هاي متمادي مورد استفاده قرار گيرد. بنابراين براي ايجاد توازن و زيبايي و راحتي استفاده كنندگان آن فضا، نياز به يك طرح مناسب با عملكرد متناسب مي باشد. اين طرح هر چه تكميل تر باشد، مجريان آن بنا اعم از مهندسين و عوامل اجرايي)مثل كارگر و بنا و نجار و … ) كمتر دچار مشكل و تغييرات كمتري در طرح اوليه مي شوند.
از اينجاست كه به اهميت يك نقشه كش مي توان پي برد، با هنر و مهارت يك نقشه كش خوب و با تجربه است كه ايده ها و طرح هاي اوليه مهندس طراح به نقشه هاي استاندارد كامل، تميز و خوانا، همراه با نوشته ها و توضيحات فني لازم تبديل شده و زمينه احداث يك ساختمان خوب فراهم مي آيد..
شناخت استانداردها و قواعد نقشه كشي، آشنايي با وسايل ترسيم و تكثير نقشه ها و همچنين مهارت در ترسيم از ضروريات اوليه نقشه كشي است.
روند احداث بنا از برنامه ريزي تا اتمام، مراحل زيادي را پشت سر مي گذارد، در هر يك از اين مراحل گروه هاي زيادي اعم از مهندسان، تكنسين ها ، استادكارها و كارگران همكاري مي كنند..
در ابتداي اين همكاري براساس يك برنامه فيزيكي، نيازهاي گروه استفاده كننده شرايط زمين، موقعيت، منطقه، ميزان بودجه، مطالعات مختلف اقتصادي، اجتماعي و … مشخص مي شود  و فضاهاي مورد نياز و روابط بين فضاها را معين مي كنند و پس از تعيين برنامه، مهندس معمار با هماهنگي كارفرما  اين برنامه را به طرح و نقشه هاي اوليه تبديل مي كتد.
در اين روند، تهيه نقشه هاي ساختماني چند فاز راشامل مي شود.

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت آموزش نقشه کشی معماری”