مدیریت استراتژی

پاورپوينت استراتژي جودويي

هدف  استراتژي جودويي
استراتژي جودويي  ( JUDO STRATEGY) روشي براي رقابت با حريفان قدرتمندتر است كه بـــر مهارت بيش از بزرگي و قدرت تاكيد مي كند.
دلایل استفاده از کلمه جودو در این استراتژی
اين ايده بر اساس شباهتهاي بالقوه اي
که بين اين نوع استراتژي و ورزش جودو
وجود دارد بنا نهاده شده است.
جودو بر  ۳ اصل حرکت، تعادل و قدرت اهرمی بناشده
تاریخچه استراتژی جودویی
استراتژي جودويي اولين بار در سال 2002 مطرح شد. شکل جديد و کاربردي تري از استراتژي هاي رقابتي را به نمايش گذاشت.
قبل از توسعه استراتژی جودویی، مفهومی به نام اقتصاد جودویی مطرح گشت که حداقل ۲۰ سال از موضوع های مهم در جهان اقتصاد بوده است. جودیس جلمن و استیون سالوپ، دو اقتصاددانی بودند که واژه اقتصاد جودویی را ابداع کردند اقتصاد جودویی راهبردی است که به یک شرکت اجازه می دهد که از رقیب بزرگتر به عنوان مزیت برای خود بهره بگیرد

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوينت استراتژي جودويي”