سایر

پاورپوینت مدیریت زنجیره تامین و سیر تکامل آن

دانلود پاورپوینت با موضوع مدیریت زنجیره تامین و سیر تکامل آن،
درقالب ppt و در 34 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:

مسائل انتخاب تامین کننده
مساله انتخاب تامین کننده دارای دو حالت می باشد:
1-انتخاب تامین کننده هنگامی که هیچ محدودیتی ندارد: هرکدام از تامین کنندگان به تنهایی قادرند که نیازهای خریدار را از جمله میزان تقاضا، کیفیت و زمان تحویل را برآورده سازند
2-انتخاب تامین کننده در حالی که محدودیتهای در ظرفیت تامین کننده کیفیت محصول وجود دارد:تامین کننده به تنهایی قادربه برآورده کردن احتیاجات خریدار نمی باشد وخریدار به اجبار باید بخشی از تقاضای خودرا از یک تامین کننده و بخشی دیگر را از از تامین کننده دیگر به منظور جبران کمبود ظرفیت برآورده سازد.
زنجیره تامین
واژه زنجیره تامین در اواسط دهه 70 ابداع شد.این واژه برای انتقال الکتریسته به سمت مصرف کننده نهایی استفاده شد.در ادامه مدیریت زنجیره تامین توسط دو مشاور در حدود سال 1982بنیان نهاده شدو از سال 1990به بعد به طور گسترده مورد استفاده قرارگرفت.
مدیریت زنجیره تامین: عملکرد یک سازمان بیشتر و بیشتربه توانایی آن در حفظ روابط موثرتر و کارامدتر با تامین کنندگان و مشتریان بستگی دارد.
هدف از مدیریت زنجیره تامین بهبود کارایی، فرایندهای تحویل در کل مسیر زنجیره از تامین کنندگان مواد تا مشتری نهایی و با حداقل گذاشت و برداشت وواسطه گری است.
سه عامل اصلی که باعث شدند تا مدیران موضوع مدیریت زنجیره تامین را به صورت جدی دنبال کنند:
1- انقلاب اطلاعات
2- تقاضای مشتریان در جهت خرید محصولات و خدمات با کیفیت با هزینه کمتر تحویل مناسب تر تکنولوژی مدرن تر و طول عمر بیشتر که در نهایت به افزایش رقابت تولید کنندگان و سازندگان منجر شد
3- ضرورت ایجاد ساختاری جدید در روابط بین سازمانی

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مدیریت زنجیره تامین و سیر تکامل آن”